Voor de toeschouwers wel, voor de rijders niet zo.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.
quote:FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting heeft aangegeven dat de autosportbond haar lering trekt uit het te vroeg verschijnen van het zwartwit geblokte mevrouw in de Canadese GP.
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.quote:Op donderdag 14 juni 2018 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1
Andrettiquote:Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.
Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
twitter:tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
Ik wacht op "Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the Abu Dhabi GP"quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:01 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?quote:Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.
Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.quote:Op donderdag 14 juni 2018 11:09 schreef SnowOokami het volgende:
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem
https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/
Wat een gemiep om niks.
Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.quote:Bell ziet een omgekeerde startopstelling als de enige methode om de Formule 1 echt spannender en spectaculairder te maken. Volgens hem komt dat niet zozeer doordat de langzamere deelnemers dan vooraan en de snellere coureurs dan achteraan starten, maar vooral doordat het ontwerpers dwingt om anders te denken. Bij de ontwikkeling van nieuwe auto's moet dan rekening worden gehouden met de mogelijkheid om in te halen, terwijl het nu bij de topteams nog vooral om pure snelheid draait.
Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:15 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken.
Jawel, maar dat (en het geld van sponsoren) is niet genoeg. Sowieso krijgen ze dat geld in etappes uitbetaald, terwijl de grootste kosten al geweest zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?
Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen?
Maar met die aero aanpassingen, is het introduceren van de sprintrace niet nodig.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Ik vind eigenlijk al dat soort inzichten oninteressant. We kijken allemaal al jaren naar een spelletje kijken wie het snelst over de finish is bij een race-afstand van ca 200 km, en dus geen sprintrace waarin niks gespaard hoeft te worden. Dat is, inclusief de kwalificatie, een leuke formule gebleken.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/
[..]
Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.
Het ging mij specifiek om die opmerking over het omkeren van de staropstelling.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.
2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut.
Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Actieve wielophanging voor iedereen ipv die psuedo aktieve/FRIC achtige voor alleen de topteams.quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.
Volgens AMuS zijn er zelfs vijf gegadigden.quote:
Ik ben voorstander van het geven van een wk-punt voor het behalen van de snelste ronde. Zorgt ervoor dat coureurs tot het einde tot het gaatje willen gaan om zo dat punt te pakken, zorgt wellicht voor foutjes en dus ook spektakelquote:Op donderdag 14 juni 2018 21:51 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn?
En bij een automatisch systeem kan er natuurlijk ook nog iets fout gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |