abonnement Unibet Coolblue
pi_179631030




https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29614-94.html

https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4

Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen. Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.

De eerste moskee in Nederland werd in 1955 geopend:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mobarakmoskee
https://nos.nl/artikel/20(...)aat-zestig-jaar.html
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/eerste-moskeeen-in-nederland

Sinds de jaren '70 worden er op grotere schaal moskeeën in Nederland gebouwd. Wanneer hoort iets bij Nederland? Wat voor signaal geeft het parlement af door te stellen dat deze gebouwen bij Nederland horen? Kent de Nederlandse geschiedenis slechts drie momenten? De Gouden Eeuw, de grondwetsherziening van 1848 en de periode van 1940 tot nu? Op welke gronden zou er bevestigd of verworpen kunnen worden dat moskeeën bij Nederland horen? Op welke gebedshuizen zou Azarkan verder gedoeld hebben in zijn motie? Waarom wordt het woord integraal gebruikt in de motie?

Ik heb vele vragen, maar ik krijg stellig de indruk dat het parlement de geschiedenis van het Nederland voor WOII negeert, op piekmomenten als de Gouden Eeuw en Thorbecke 1848 na. Moskeeën en islam in zijn algemeenheid horen naar mijn mening niet bij Nederland, zeker niet integraal. Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.

Ik vind het met name bespottelijk dat er over de hoofden van het volk zomaar even besloten wordt wat wel en niet bij Nederland hoort. Dit is een debat dat gevoerd dient te worden in de burgermaatschappij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 6 juni 2018 @ 00:34:51 #2
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179631042
Wat bij NL hoort of niet, wordt nog altijd bepaald door de bevolking zelf dmv de cultuur en 's lands gebruiken. Niet door 150 corrupte gekken in een kamertje.

Dit zijn van die nutteloze statements van een bepaald groepje nono's wat een bepaalde bevestiging zoekt, alleen om te trollen en wat aandacht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179631071
Als een gebouw in Nederland staat, hoort het bij Nederland, doh...1+1=2.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179631079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:40 schreef Hathor het volgende:
Als een gebouw in Nederland staat, hoort het bij Nederland, doh...1+1=2.
Daar gaat het niet om: "Integraal onderdeel van de samenleving."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juni 2018 @ 00:43:31 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_179631084
Wat is er mis met een moskee of gebedshuis? We hebben toch ook kerken ;) Extremisten, dat zijn de boosdoeners.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_179631094
Dit is nou niet echt een ontwikkeling die uit de lucht is komen vallen. Blijkbaar zijn er nog mensen die de nieuwe realiteit niet onder ogen willen zien en denken iets te kunnen veranderen door p het internet huilie te doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179631112
quote:
Hoezo een integraal onderdeel van Nederland?

Gold de Nederlandse wet niet in gebedshuizen?

Stonden de gebedshuizen eerst niet in Nederland ofzo?
  woensdag 6 juni 2018 @ 01:23:07 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179631249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:

Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen. Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
De-Islamiseren. Hoe, moskeeën slopen? Moslims deporteren? Misschien had FVD geen zin om een idiote, kansloze motie te steunen.
pi_179631753
Zoals ook het clubhuis van Pegida onderdeel is van Nederland?
Racist
  woensdag 6 juni 2018 @ 05:53:41 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179631781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:

Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen.
Simpel, islam is een religie en het is voor de christelijke partijen aantrekkelijk om die te steunen. Behalve voor de SGP, maar dat spreekt voor zich.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179632089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen
"Gebedshuizen" omvat alle gebouwen die voor religieuze doeleinden benut worden... Dus ook kerken.

Als de motie alleen over moskeeën ging, had je wellicht een andere uitslag gehad.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179632114
Wat houdt de motie praktisch in? Nu zijn moskeeën een “integraal onderdeel van NL”. Okee en dan? Waren ze eerst onderdeel van Saudi Arabië ofzo? Kunnen we nu funding uit dat terroristenland stopzetten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179632138
Even door de motielijst van tweedekamer.nl gescrolld maar de PVV zit echt alleen maar in de TK om de belangen van Israël te dienen he. Bijna alle moties van die partij zijn op dat land gericht, Nederland boeit hen blijkbaar niet.

Edit: oh nog wel een motie van Fleur Agema gespot over het strenger tegengaan van MDMA gebruik.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nielsch op 06-06-2018 07:28:07 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179632150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De-Islamiseren. Hoe, moskeeën slopen? Moslims deporteren? Misschien had FVD geen zin om een idiote, kansloze motie te steunen.
Zo uitgebreid was de motie niet eens. Er stond enkel in dat we moeten de-islamiseren. Was die dag nog wel een andere motie om alle moskeeën te slopen maar ook die heeft het niet gehaald.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179632207
Dus Nederland is vanaf de motie-Aazarkan niet meer Christelijk-Joods maar Christelijk-Joods-Islamitisch?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179632264
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:43 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is er mis met een moskee of gebedshuis? We hebben toch ook kerken ;) Extremisten, dat zijn de boosdoeners.
Wie bidden of mediteren wil kan dat goed thuis in de eigen of gehuurde woning. Daar hoeven/hoefden niet zoveel aparte gebouwen voor worden neergezet. Gebouwen die ook nog eens veel ruimte innemen. Bovendien het lokt slechts volk waar ieder normaal mens waanzinnig van worden zal.
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:42:50 #17
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_179632631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
Waarom vraag jij je dit af?
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:59:24 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179632791
Ik misgun niemand zijn gebedshuis. Maar ik kan al die typische minaretten niet anders zien als een vette middelvinger. Laat staan zo’n azan: dat is in deze tijd van telecom toch helemaal niet nodig?

Wat is er mis met een gebouw dat gewoon past binnen het straatbeeld?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:04:32 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179632843
Jammer dat het architectonisch alleen totaal niet past in het straatbeeld over het algemeen (en dan met name moskeeën).

Probeer er eens een te bouwen die wat beter bij de rest van de bebouwing past.

Verder: Doe je ding. Ik ben al lang geleden tot het besef gekomen dat het allemaal oplichterij was, maar ik snap dat dit bij anderen niet zo makkelijk gaat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:23 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179632912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
Jammer dat het architectonisch alleen totaal niet past in het straatbeeld over het algemeen (en dan met name moskeeën).

Probeer er eens een te bouwen die wat beter bij de rest van de bebouwing past.

Verder: Doe je ding. Ik ben al lang geleden tot het besef gekomen dat het allemaal oplichterij was, maar ik snap dat dit bij anderen niet zo makkelijk gaat.
Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.

Wat bedoel je met dat stukje over oplichterij?
pi_179632939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.

Wat bedoel je met dat stukje over oplichterij?
Maarja, dan kan ik nog wel meer architectonische wansmaak opnoemen wat in Nederland staat. Bouw uit de jaren 60/70 blinken ook niet uit in goede smaak.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:13:48 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179632946
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.

Wat bedoel je met dat stukje over oplichterij?
Religie in het algemeen. Gewoon een zoveelste manier om mensen onder controle te houden. Maar laten we er niet zo'n topic van maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:14:43 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179632958
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Maarja, dan kan ik nog wel meer architectonische wansmaak opnoemen wat in Nederland staat. Bouw uit de jaren 60/70 blinken ook niet uit in goede smaak.
Ligt maar net aan je smaak natuurlijk.
And so is the past
pi_179632976
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je smaak natuurlijk.
Precies, dus daarom vind ik dat niet echt een sterk argument in deze discussie.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:17:48 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179633000
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, dus daarom vind ik dat niet echt een sterk argument in deze discussie.
Of iets in het straatbeeld past heeft niets te maken met hoe mooi of lelijk men het vind.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')