Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:16 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef kree het volgende:
[..]
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?
ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.
[ afbeelding ]
quote:EMIRATES KRIJGT DEFINITIEF DERDE DAGELIJKSE VLUCHT OP SCHIPHOL
SCHIPHOL - Emirates krijgt definitief een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij voegt vanaf 1 december 2018 vier extra vluchten per week toe aan het schema, op 1 januari 2019 gevolgd door een vijfde.
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.quote:Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
A380 moet toch wel opvallenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.
Een twin is altijd goedkoper.
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:19 schreef flipsen het volgende:
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstjequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.
In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.
KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
Dat bedoelde ik ook met mijn post over Kos, dat gaat nooit werken met een A380.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.
Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380.
Het zijn juist leasure airlines die vliegen op luchthavens waar de A380 niet afgehandeld kan worden. Of waar hij operationeel niet uit de voeten kan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.
Holy fuckquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.
[ afbeelding ]
Bron
Dit is wel echt indrukwekkend ja..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.
[ afbeelding ]
Bron
Vandaag weer raak op dezelfde luchthaven op nagenoeg exact dezelfde plek:quote:Op zondag 13 mei 2018 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps:
Asiana A330 ‘ontstaart’ Turkish A321
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn daar 3 taxi centre lines.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:03 schreef Carlos93 het volgende:
Dan zou je toch haast wel zeggen dat er iets mis is met dat punt van het vliegveld?
Van alle manieren om te gaan, is dit dan wel weer een originele zonder al teveel menselijke schade.quote:Op zondag 12 augustus 2018 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Volgens geruchten gaat het om een zelfmoordactie
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul hetquote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.quote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
Naja als die piloten ook zo landen dan vlieg ik liever niet meer met ze .quote:Op zondag 12 augustus 2018 20:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul het
En zoals die zelf zegt, vaak vliegspellen gespeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2018 21:39 schreef Luco het volgende:
[..]
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.
Vliegen op zich is niet zo moeilijk, piloot zijn wel.quote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
quote:An Iberia Airbus A340-600, registration EC-LEU performing flight IB-6453 from Madrid,SP (Spain) to Quito (Ecuador), touched down on Quito's runway 18 when the crew initiated a go around. The aircraft entered a hold for about 20 minutes, positioned for another approach to runway 18 and landed about 30 minutes after the go around. One of the body gear tyres was found blown after landing.
Sources in Latin America claim the tyre was blown during the first approach prompting the crew to reject the landing.
The return flight was cancelled.
The occurrence aircraft is still on the ground in Quito on Aug 14h 2018 about 62 hours after landing.
twitter:luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
Zit op FR te kijken maar volgens mij zijn ze weer aan het opstarten zie het een en ander alweer vertrekken. Landen nog niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef biertapper het volgende:twitter:luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
quote:PARIJS - De Canadees Ben Smith is officieel gepresenteerd als nieuwe CEO van Air France-KLM. De opvolger van de drie maanden geleden opgestapte Jean-Marc Janaillac krijgt de pittige taak om de piloten weer aan tafel te krijgen en een einde te maken aan de miljoenen kostende stakingen bij Air France.
Smith komt over van Air Canada, waar hij nu nog Chief Operating Officer is. “Ik feliciteer Ben Smith van harte en wens hem vanzelfsprekend veel succes. Het is goed voor de groep dat er na het vertrek van Jean-Marc Janaillac in mei nu duidelijkheid is over de nieuwe CEO. Ik zie vol vertrouwen uit naar onze samenwerking en naar het gezamenlijk oppakken van de uitdagingen voor de AFKL groep in de toekomst”, zegt KLM-topman Pieter Elbers in een eerste reactie.
De Franse pilotenbonden reageerden eerder deze week al furieus op de geruchten dat Smith zou worden voorgedragen voor de topfunctie. Zij lieten al langere tijd doorschemeren uitsluitend een Franse kandidaat te willen. Die bleek echter moeilijk te vinden; diverse topbestuurders wezen de functie af. Ook de naam van Pieter Elbers werd genoemd, maar hij ambieerde de post naar eigen zeggen niet.
Onderhandelaar
Smith heeft ervaring in de omgang met de vakbonden. Zo wist hij bij Air Canada de gemoederen te bedaren toen het bedrijf budgetdochter Rouge oprichtte. Of zijn aanstelling op tijd is om de dreigende hervatting van de stakingsgolf bij Air France in de kiem te smoren moet blijken. De Franse piloten willen meer geld en lieten dit jaar blijken niet terug te deinzen om hun bedrijf voor honderden miljoenen schade te berokkenen en duizenden passagiers te duperen.
In zijn nieuwe functie bij Air France-KLM, die op 30 september ingaat, gaat hij naar verluidt ruim drie miljoen euro per jaar verdienen.
Bijna binnen, ETA 9:42 https://fr24.com/KLM9878/1d878db2quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 02:16 schreef Iemand91 het volgende:
Een uur geleden is vanuit Everett KLM's 13e en laatste Boeing 787-9 vertrokken voor de delivery flight naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/1d878db2
Verwachte aankomst is vrijdagmorgen om 10:00 uur.
Registratie is PH-BHP en ze heeft de naam Tulp gekregen.
Zoals gezegd is dit dus vooralsnog de laatste 787-9 voor KLM. Volgend jaar komt de eerste 787-10 naar Schiphol. De 787-10 wordt exclusief in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de mid-body section van de 787-10 te groot is om in de Boeing Dreamlifters vervoerd te worden.
(die sectie wordt ook in Charleston gebouwd)
Met de levering van deze laatste 787-9 houdt ook een ruim 47 jaar lange stroom van Everett gebouwde Boeing toestellen aan KLM op.
Sinds KLM's eerste 747-200 in januari 1971 werd geleverd, werd er bijna elk jaar wel een toestel aan de maatschappij geleverd tot 8 toestellen in een jaar (2016) aan toe.
Soms 1 of 2 jaar niet; maar op die momenten stonden nog steeds orders open voor Everett-toestellen.
In Everett worden momenteel de 747, 767, 777 en 787 gebouwd.
KLM heeft geen enkele order meer openstaan voor die toestellen.
Weer een enkele order voor een 787-9 of 777-300ER zou kunnen maar daar is nog niets over bekend.
Het is de vraag of KLM de 777-9 ooit gaat bestellen (de -8 lijkt mij sowieso uitgesloten) dus de decennialange stroom van Everett toestellen houdt vandaag voorlopig op.
Vertrek van PH-BHP in Everett:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zondag 24 september 2017 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me dit stuk:
Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
Afgelopen woensdag/donderdag is exact hetzelfde paneel van een American Airlines 777-200ER afgevallen op vlucht AA61 van Dallas naar Tokio:quote:Op maandag 25 september 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Jup: https://gathering.tweaker(...)ge/52690967#52690967
quote:An American Airlines Boeing 777-200, registration N755AN performing flight AA-61 (dep Aug 15th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Tokyo Narita (Japan), completed a seemingly uneventful flight with a safe landing on Narita's runway 16L.
A post flight inspection revealed a glass fiber panel, size about one square meter (10 square feet) weighing about 2kg/4 lbs, was missing from the fuselage just aft of the trailing edge of the right hand wing.
A search for the panel on Narita Airport was not successful.
The occurrence aircraft is still on the ground at Narita Airport about 39 hours after landing.
Als schiphol/beveiligingsfirma's slim zijn zoeken ze voor die tijd nog toenadering.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:
https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 02:22 schreef Shivo het volgende:
Zijn dat echt nieuwe routes of vervanging/uitbreiding van KLM code shares?
KLM vloog daar nog niet op?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?
Dat zijn nieuwe routes/uitbreiding ja.
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:48 schreef flipsen het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom er niet rechtstreeks op MIA gevlogen wordt vanuit NL... Zo weinig markt voor? Minder dan bijvoorbeeld SLC??
Los Angeles wel. Tampa niet. In het verleden heeft Martinair wel naar Tampa gevlogen (passagiers).quote:
KLM vliegt nu al twee jaar alleen in winter naar Miami. En inderdaad, eind oktober beginnen ze weer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:00 schreef OEM het volgende:
[..]
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.
🤮quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
Deze dreamliner cabine mag in alle hoeken en gaten schoongemaakt worden:
quote:Chinese LCC Capital Airlines A320 damaged in emergency landing
A Capital Airlines Airbus A320, en route from Beijing Capital Airport to Macau International Airport, lost its nose gear wheels and sustained severe engine damage in a landing attempt at Macau Aug. 28. The aircraft was then diverted to Shenzhen Airport where all 157 passengers and nine crewmembers were evacuated safely.
En het heeft gewerkt, ze hebben een akkoordquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:
https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
Welke baan? Ze hebben er 6quote:
Klopt, tijdje terug dacht ik ook 'wat komt er nu over vliegen dan?" was z'n kleine broertje.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Die Antonov's hoor je wel overkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |