abonnement Unibet Coolblue
pi_180868659
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:16 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?

ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:47:02 #227
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180877997
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef kree het volgende:

[..]

Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?

ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180878272

Emirates heeft vandaag precies 10 jaar de A380 in commerciële service.
Op 1 augustus 2008 vloog de maatschappij hun eerste A380 lijnvlucht van Dubai naar New York JFK.
Aankomst daar was meteen ook de eerste commerciële A380 vlucht naar het continent Amerika.
Vandaag heeft Emirates 104 A380-toestellen in de vloot.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2018 17:21:52 ]
pi_180883557
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.

  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:41:43 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180883596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.

[ afbeelding ]
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
So we just called him Fred
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:22:21 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_180892222
quote:
EMIRATES KRIJGT DEFINITIEF DERDE DAGELIJKSE VLUCHT OP SCHIPHOL

SCHIPHOL - Emirates krijgt definitief een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij voegt vanaf 1 december 2018 vier extra vluchten per week toe aan het schema, op 1 januari 2019 gevolgd door een vijfde.
pi_180913947
quote:
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
--
pi_180915960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
A380 moet toch wel opvallen :D
Gelijkenis van 737 /a320 / e190 snap ik nog een beetje.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:13 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180916232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk.
So we just called him Fred
pi_180917389
De eerste 'echte' huurder voor de Hi Fly A380 wordt Norwegian die het toestel zal gebruiken tussen London Gatwick en New York JFK.
Hier valt het in voor hun weggevallen 787's en vervangt de ingehuurde Wamos Air 747.
Het zal in ieder geval t/m volgende week zondag voor Norwegian op deze route vliegen.

De passagiers die een premium stoel hebben geboekt komen terecht op de oude Singapore Business Class én First Class Suites. De Suites worden at random vergeven aan degenen met een geboekte premium stoel dus daar zullen een aantal passagiers met een hele grote glimlach de oceaan oversteken. :9

Interieur van de Hi Fly A380:


De start is echter slecht; de vlucht DI7015 heeft nu al een vertraging van 3 uur
(21:05 uur i.p.v. geplande 17:05 uur) due to airport regulation in JFK.
M.a.w.; JFK kan rond de tijd dat de vlucht zou aankomen niet zoveel A380's verwerken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:47:59 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180919450
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.

Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
So we just called him Fred
pi_180919784
Scheelt zeker slots op groe luchthavens als Schiphol. Maar zijn kleine luchthavens op vakantie eilanden in staat om dat soort volumes af te handelen? Was op Kos vorig jaar en dat was al een heel gedoe met een volle 737, moet er niet aan denken wat een hel dat zou zijn met een A380.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180921574
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.

Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken.

Probleem blijft echter dat:
- A380 is anno 2018 een toestel dat niet meer heel erg efficiënt is.
- Je moet dan dus veel goed betalende (premium) passagiers hebben of ramvol met economy passagiers.
- En dat het hele jaar door; je moet dus het hele jaar bestemmingen hebben waar je zoveel passagiers kunt heenbrengen
- Ondanks het feit dat de A380 niet goed verkoopt is het nog steeds het duurste toestel om te leasen/kopen
- De lease/koopprijzen van de A330's en 777's blijven dalen en komen steeds meer beschikbaar.
- Je dus al snel 2 of meer kleinere wide-bodies kunt kopen/leasen i.p.v. 1 A380.
- Die je vervolgens flexibeler kunt inzetten; desnoods kunt leasen aan andere maatschappijen (extra inkomsten)
- De operationele kosten van de A380's hoog zijn; de CEO van Qantas heeft aangegeven dat ze goedkoper twee 787's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380.
- En je loopt sneller tegen operationele problemen aan op luchthavens. Je hebt niet per se gates nodig die de A380 kunnen afhandelen; dit kan ook met boarding stairs maar je baan/taxibaan en andere equipment moet wel geschikt zijn.

Maar goed; desondanks hoop ik dat de A380 nog lang te zien zal blijven en meer gebruikers zal krijgen.
Meer 747-8i's krijgen we niet meer en ik juich elke non-A330/A350/787/777 toestel toe dat (weer) ingezet gaat worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:32:45 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180925546
Maar er staat wel tegenover dat meer en meer luchthavens tegen het maximaal aantal slots aan gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:31:29 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180926669
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.

Een twin is altijd goedkoper.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180928681
Na invallen voor Norwegian zal de Hi Fly A380 voor Air Austral gaan vliegen die ook last heeft van de 787 problemen.
Daar zal de A380 worden ingezet op de route tussen Parijs en Réunion gedurende ~2 weken.

En in Twente zijn ze begonnen met het opknippen van PH-BFR "Rio de Janeiro" ;(


Bron
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:02:54 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180931066
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.

Een twin is altijd goedkoper.
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.

In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.

KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
So we just called him Fred
pi_180935590
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:42:32 #244
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180936230
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
So we just called him Fred
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:19:49 #245
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180936873
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_180937561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:19 schreef flipsen het volgende:
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen :D
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.

El Al heeft ook een retro-jet. De nog te leveren 787-9 4X-EDF:


Bron
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:59:22 #247
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180937600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstje
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_180946304
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.

In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.

KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen.

Voor een GE90 (777 engine) kun je rekenen op ongeveer 3200 cycles voordat de motor een complete overhaul moet hebben van enkele miljoenen (vergelijkbaar met D-checks van het toestel).

Er vanuitgaand dat de engine 2 vluchten per dag doet, kom je op een TBO (time before overhaul) van 4,4 jaar, terwijl je bij korte vluchten (laten we even stellen 6 per dag) 1,5 jaar hebt.
pi_180949357
Iets over 20:00 uur vanavond zijn in Toulouse 5 ATR 72-600 toestellen vertrokken richting Iran.
Met tussenstop zullen ze in de ochtend aankomen in Teheran.
Iran Air heeft al 8 toestellen en nu dus 13. De maatschappij had een order voor 20 geplaatst.

Maandag gaan de sancties in en kunnen Boeing/Airbus/ATR etc. geen toestellen meer aan Iran leveren.


pi_180952731
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.
Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_180961479
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.
Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380.
Dat bedoelde ik ook met mijn post over Kos, dat gaat nooit werken met een A380.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180973373
Altijd indrukwekkend gezicht; engine tests.
In dit geval de water ingestion en icing tests van de nieuwe General Electric GE9X die straks de
Boeing 777-8 en -9 voorstuwt.




  maandag 6 augustus 2018 @ 11:19:24 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180978037
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:

Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.

Het zijn juist leasure airlines die vliegen op luchthavens waar de A380 niet afgehandeld kan worden. Of waar hij operationeel niet uit de voeten kan.

Het is een leuke 'droom', maar niet aannemelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181003140
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.


Bron
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:38:59 #255
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181005837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.

[ afbeelding ]
Bron
Holy fuck :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181006263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.

[ afbeelding ]
Bron
Dit is wel echt indrukwekkend ja.. *)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:19:18 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181007013
Wat een schitterende plaat _O_ _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181066591
Dan zou je toch haast wel zeggen dat er iets mis is met dat punt van het vliegveld?
pi_181066935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:03 schreef Carlos93 het volgende:
Dan zou je toch haast wel zeggen dat er iets mis is met dat punt van het vliegveld?
Er zijn daar 3 taxi centre lines.
De buitenste 2 kan men daar gebruiken met twee narrow-bodies tegelijk; een wide-body moet de middelste nemen.
Het lijkt er op dat de RAM 787 een van de buitenste lines heeft gebruikt:



Daarnaast zit de luchthaven daar ramvol. De nieuwe luchthaven is daar zeer welkom.
pi_181100485
Bizarre gebeurtenis gisteravond in Seattle. Een medewerker van Horizon Air heeft daar een Bombardier Q400 gestolen, opgestegen, rondgevlogen en pogingen tot loopings een een barrel roll gemaakt en is uiteindelijk neergestort.
Toestel werd op een gegeven moment onderschept en achtervolgd door een F-15.


  zondag 12 augustus 2018 @ 13:15:40 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181127187
Volgens geruchten gaat het om een zelfmoordactie :'(
So we just called him Fred
pi_181127403
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Volgens geruchten gaat het om een zelfmoordactie :'(
Van alle manieren om te gaan, is dit dan wel weer een originele zonder al teveel menselijke schade.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:32:13 #264
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181129168
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181136558
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
Jesus saves but death prevails.
pi_181136996
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul het
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:39:50 #267
164283 Luco
Buongiorno!
pi_181139776
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:18:48 #268
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_181148250
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul het
Naja als die piloten ook zo landen dan vlieg ik liever niet meer met ze ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:19:19 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_181148262
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:39 schreef Luco het volgende:

[..]

De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.
En zoals die zelf zegt, vaak vliegspellen gespeeld.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_181150097
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
Vliegen op zich is niet zo moeilijk, piloot zijn wel.

Vergelijk het met autorijden, op zich is het besturen ervan niet bijzonder moeilijk, maar dat maakt je verre van een goede automobilist.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_181187602

Bron

Iemand nog onderdelen van (o.a.) PH-BFR kopen?
De AELS houdt weer een veiling. Veilingstukken zijn hier te vinden.
pi_181191935
Incident: Iberia A346 at Quito on Aug 11th 2018, balked landing and tyre damage
quote:
An Iberia Airbus A340-600, registration EC-LEU performing flight IB-6453 from Madrid,SP (Spain) to Quito (Ecuador), touched down on Quito's runway 18 when the crew initiated a go around. The aircraft entered a hold for about 20 minutes, positioned for another approach to runway 18 and landed about 30 minutes after the go around. One of the body gear tyres was found blown after landing.

Sources in Latin America claim the tyre was blown during the first approach prompting the crew to reject the landing.

The return flight was cancelled.

The occurrence aircraft is still on the ground in Quito on Aug 14h 2018 about 62 hours after landing.



Dat is nog eens hard neerkomen...
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:21:11 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181192414
Dat is haast een CRJ200-style nose down final approach... maar in een A340... hum, no surprise there then.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181201898
luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_181202859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef biertapper het volgende:
luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
Zit op FR te kijken maar volgens mij zijn ze weer aan het opstarten zie het een en ander alweer vertrekken. Landen nog niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_181209113
Heel flauw, maar ik moest hier wel om lachen: http://www.dumpert.nl/mediabase/7495031/a9ece87e
pi_181213699
Op Twente Airport gaat de sloop van PH-BFR "Rio de Janeiro" door.
Eerste foto is afgelopen weekend gemaakt:

Bron

De volgende twee zijn gisteren(avond) gemaakt:

Bron
Bron

Zoals het er nu uitziet is het toestel rond komend weekend verdwenen...

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 16-08-2018 21:25:13 ]
pi_181239151


CANADEES BEN SMITH NIEUWE TOPMAN AIR FRANCE-KLM
quote:
PARIJS - De Canadees Ben Smith is officieel gepresenteerd als nieuwe CEO van Air France-KLM. De opvolger van de drie maanden geleden opgestapte Jean-Marc Janaillac krijgt de pittige taak om de piloten weer aan tafel te krijgen en een einde te maken aan de miljoenen kostende stakingen bij Air France.

Smith komt over van Air Canada, waar hij nu nog Chief Operating Officer is. “Ik feliciteer Ben Smith van harte en wens hem vanzelfsprekend veel succes. Het is goed voor de groep dat er na het vertrek van Jean-Marc Janaillac in mei nu duidelijkheid is over de nieuwe CEO. Ik zie vol vertrouwen uit naar onze samenwerking en naar het gezamenlijk oppakken van de uitdagingen voor de AFKL groep in de toekomst”, zegt KLM-topman Pieter Elbers in een eerste reactie.

De Franse pilotenbonden reageerden eerder deze week al furieus op de geruchten dat Smith zou worden voorgedragen voor de topfunctie. Zij lieten al langere tijd doorschemeren uitsluitend een Franse kandidaat te willen. Die bleek echter moeilijk te vinden; diverse topbestuurders wezen de functie af. Ook de naam van Pieter Elbers werd genoemd, maar hij ambieerde de post naar eigen zeggen niet.

Onderhandelaar
Smith heeft ervaring in de omgang met de vakbonden. Zo wist hij bij Air Canada de gemoederen te bedaren toen het bedrijf budgetdochter Rouge oprichtte. Of zijn aanstelling op tijd is om de dreigende hervatting van de stakingsgolf bij Air France in de kiem te smoren moet blijken. De Franse piloten willen meer geld en lieten dit jaar blijken niet terug te deinzen om hun bedrijf voor honderden miljoenen schade te berokkenen en duizenden passagiers te duperen.

In zijn nieuwe functie bij Air France-KLM, die op 30 september ingaat, gaat hij naar verluidt ruim drie miljoen euro per jaar verdienen.
pi_181245133
Een uur geleden is vanuit Everett KLM's 13e en laatste Boeing 787-9 vertrokken voor de delivery flight naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/1d878db2
Verwachte aankomst is vrijdagmorgen om 10:00 uur.
Registratie is PH-BHP en ze heeft de naam Tulp gekregen.

Zoals gezegd is dit dus vooralsnog de laatste 787-9 voor KLM. Volgend jaar komt de eerste 787-10 naar Schiphol. De 787-10 wordt exclusief in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de mid-body section van de 787-10 te groot is om in de Boeing Dreamlifters vervoerd te worden.
(die sectie wordt ook in Charleston gebouwd)

Met de levering van deze laatste 787-9 houdt ook een ruim 47 jaar lange stroom van Everett gebouwde Boeing toestellen aan KLM op.
Sinds KLM's eerste 747-200 in januari 1971 werd geleverd, werd er bijna elk jaar wel een toestel aan de maatschappij geleverd tot 8 toestellen in een jaar (2016) aan toe.
Soms 1 of 2 jaar niet; maar op die momenten stonden nog steeds orders open voor Everett-toestellen.

In Everett worden momenteel de 747, 767, 777 en 787 gebouwd.
KLM heeft geen enkele order meer openstaan voor die toestellen.
Weer een enkele order voor een 787-9 of 777-300ER zou kunnen maar daar is nog niets over bekend.
Het is de vraag of KLM de 777-9 ooit gaat bestellen (de -8 lijkt mij sowieso uitgesloten) dus de decennialange stroom van Everett toestellen houdt vandaag voorlopig op.

Vertrek van PH-BHP in Everett:
pi_181247781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 02:16 schreef Iemand91 het volgende:
Een uur geleden is vanuit Everett KLM's 13e en laatste Boeing 787-9 vertrokken voor de delivery flight naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/1d878db2
Verwachte aankomst is vrijdagmorgen om 10:00 uur.
Registratie is PH-BHP en ze heeft de naam Tulp gekregen.

Zoals gezegd is dit dus vooralsnog de laatste 787-9 voor KLM. Volgend jaar komt de eerste 787-10 naar Schiphol. De 787-10 wordt exclusief in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de mid-body section van de 787-10 te groot is om in de Boeing Dreamlifters vervoerd te worden.
(die sectie wordt ook in Charleston gebouwd)

Met de levering van deze laatste 787-9 houdt ook een ruim 47 jaar lange stroom van Everett gebouwde Boeing toestellen aan KLM op.
Sinds KLM's eerste 747-200 in januari 1971 werd geleverd, werd er bijna elk jaar wel een toestel aan de maatschappij geleverd tot 8 toestellen in een jaar (2016) aan toe.
Soms 1 of 2 jaar niet; maar op die momenten stonden nog steeds orders open voor Everett-toestellen.

In Everett worden momenteel de 747, 767, 777 en 787 gebouwd.
KLM heeft geen enkele order meer openstaan voor die toestellen.
Weer een enkele order voor een 787-9 of 777-300ER zou kunnen maar daar is nog niets over bekend.
Het is de vraag of KLM de 777-9 ooit gaat bestellen (de -8 lijkt mij sowieso uitgesloten) dus de decennialange stroom van Everett toestellen houdt vandaag voorlopig op.

Vertrek van PH-BHP in Everett:
[ afbeelding ]
Bijna binnen, ETA 9:42 https://fr24.com/KLM9878/1d878db2
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_181248008
Toch wat later maar wel laagvliegend over centrum Amsterdam. FR lijkt wat in de war maar het leek tussen de 1000 en 1700 ft te zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_181283873
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:25 schreef OEM het volgende:
Oeps:

quote:
quote:
Afgelopen woensdag/donderdag is exact hetzelfde paneel van een American Airlines 777-200ER afgevallen op vlucht AA61 van Dallas naar Tokio:

Incident: American B772 enroute on Aug 16th 2018, dropped panel in flight
quote:
An American Airlines Boeing 777-200, registration N755AN performing flight AA-61 (dep Aug 15th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Tokyo Narita (Japan), completed a seemingly uneventful flight with a safe landing on Narita's runway 16L.

A post flight inspection revealed a glass fiber panel, size about one square meter (10 square feet) weighing about 2kg/4 lbs, was missing from the fuselage just aft of the trailing edge of the right hand wing.

A search for the panel on Narita Airport was not successful.

The occurrence aircraft is still on the ground at Narita Airport about 39 hours after landing.
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:49:53 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181328550
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181366852
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:

https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:41:23 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181368425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:

https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
Als schiphol/beveiligingsfirma's slim zijn zoeken ze voor die tijd nog toenadering.

Anders wordt het echt een enorme puinhoop.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181384076
Delta voegt de 11e bestemming vanaf Amsterdam toe. Vanaf 24 mei vliegen ze dagelijks naar Tampa, Florida.
En de vierwekelijkse vlucht naar Los Angeles wordt vanaf 17 juni een dagelijkse vlucht.

Naast Tampa en Los Angeles vliegt Delta ook naar Atlanta, Boston, Detroit, Minneapolis, New York JFK, Orlando, Portland, Salt Lake City en Seattle. Als ik het goed heb vliegt Delta Airlines dan volgend zomerseizoen dagelijks 21 vluchten van/naar Schiphol.

pi_181390500
Zijn dat echt nieuwe routes of vervanging/uitbreiding van KLM code shares?
Jesus saves but death prevails.
pi_181393867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:22 schreef Shivo het volgende:
Zijn dat echt nieuwe routes of vervanging/uitbreiding van KLM code shares?
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?
Dat zijn nieuwe routes/uitbreiding ja.
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 14:44:26 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181398767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?
Dat zijn nieuwe routes/uitbreiding ja.
KLM vloog daar nog niet op?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:48:48 #290
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181404899
Wat ik me afvraag is waarom er niet rechtstreeks op MIA gevlogen wordt vanuit NL... Zo weinig markt voor? Minder dan bijvoorbeeld SLC??
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:00:46 #291
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_181405206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:48 schreef flipsen het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom er niet rechtstreeks op MIA gevlogen wordt vanuit NL... Zo weinig markt voor? Minder dan bijvoorbeeld SLC??
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.
pi_181406331
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:44 schreef derLudolf het volgende:
KLM vloog daar nog niet op?
Los Angeles wel. Tampa niet. In het verleden heeft Martinair wel naar Tampa gevlogen (passagiers).
pi_181408094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:00 schreef OEM het volgende:

[..]

KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.
KLM vliegt nu al twee jaar alleen in winter naar Miami. En inderdaad, eind oktober beginnen ze weer.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_181509918
Deze dreamliner cabine mag in alle hoeken en gaten schoongemaakt worden:

  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:55:55 #295
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181511606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
Deze dreamliner cabine mag in alle hoeken en gaten schoongemaakt worden:

🤮
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:18:08 #296
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_181550065

quote:
Chinese LCC Capital Airlines A320 damaged in emergency landing

A Capital Airlines Airbus A320, en route from Beijing Capital Airport to Macau International Airport, lost its nose gear wheels and sustained severe engine damage in a landing attempt at Macau Aug. 28. The aircraft was then diverted to Shenzhen Airport where all 157 passengers and nine crewmembers were evacuated safely.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:24:18 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181550248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:

https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
En het heeft gewerkt, ze hebben een akkoord ^O^
Staking is dan ook van de baan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:44:42 #298
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181554412
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
Staking is dan ook van de baan.
Welke baan? Ze hebben er 6 :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181555946
Voor de mensen in Zuid-Nederland; even omhog kijken; de Antonov 225 komt over enkele momenten overvliegen op weg naar RAF Brize Norton.
Die Antonov's hoor je wel overkomen :9

https://www.flightradar24.com/ADB267F/1dade82d



Maar hier dus niet :F ...
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 20:51:30 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181556437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:36 schreef Iemand91 het volgende:

Die Antonov's hoor je wel overkomen :9

Klopt, tijdje terug dacht ik ook 'wat komt er nu over vliegen dan?" was z'n kleine broertje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')