Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:16 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef kree het volgende:
[..]
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?
ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.
[ afbeelding ]
quote:EMIRATES KRIJGT DEFINITIEF DERDE DAGELIJKSE VLUCHT OP SCHIPHOL
SCHIPHOL - Emirates krijgt definitief een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij voegt vanaf 1 december 2018 vier extra vluchten per week toe aan het schema, op 1 januari 2019 gevolgd door een vijfde.
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.quote:Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
A380 moet toch wel opvallenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.
Een twin is altijd goedkoper.
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:19 schreef flipsen het volgende:
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstjequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.
In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.
KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |