abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 22:38:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179499524
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_179500105
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.
Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.
  woensdag 30 mei 2018 @ 23:16:24 #3
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179500428
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.

De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.

Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 23:19:41 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179500514
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.
Democratie werkt ook niet voor zoiets, dat moet je er gewoon doorheen drukken ;) Als je kijk wat ze in China of Dubai uit de grond kunnen stampen ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 31 mei 2018 @ 03:28:11 #5
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179502540
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.

De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.

Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
_O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_179512432
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.

De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.

Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Leuk bedacht, maar dan schiet je niets op qua problemen/overlast.
En mochten ze al het Markermeer inpolderen dan gaan ze dat echt niet voor een luchthaven doen; bouwgrond is véééeééééééé-(en nog veel ééé)-l interessanter.
pi_179514615
registreer om deze reclame te verbergen
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over doorzeuren, maar dit viel mij net wel op.

Om te beginnen; deze kop en deze zin in de inleiding:

Ruim 2400 meldingen over belevingsvlucht, bijna de helft ervaart overlast
quote:
Zo'n 2400 mensen deden dat: bijna de helft gaf aan de geluidsoverlast 'luider dan normaal' te vinden.
Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...
quote:
Luider dan normaal
De eerste resultaten van de Belevingsmelder laten zien dat in 47 procent van de gevallen het geluid van de overkomende Boeing 'luider dan normaal' was. 18 procent van de mensen vond de geluidsoverlast juist meevallen, terwijl de overige 35 procent het geproduceerde geluid als normaal bestempelde.
Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),
maar (35 + 18 =) 53% (meerderheid met marge) geeft dus geen verschil of juist dat het meeviel.
Lekker suggestieve titel dan.

En dan dit:
quote:
Om 17.22 uur, twee uur en twee minuten na de geplande vertrektijd, startte de belevingsvlucht pas. Toen hadden al 79 mensen een voorschot genomen op de naderende overlast door hun stem uit te brengen.
Lekker betrouwbaaar dan.

En dan die kaart (staat in de link maar ook hier.)
Daar staan meldingen van overlast waar die Transavia kist niet eens in de buurt is geweest. :')

Maar ach, alleen maar bevestiging dat dit soort meldpunten totaal onbetrouwbaar zijn en niets toevoegen.
Net als bijvoorbeeld dat meldpunt vuurwerkoverlast...

Let wel; deze meldingen komen dus van een initiatief van RTV Oost, die staan los van de officiële meetpunten die in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn gedaan; en waarvan de globale resultaten pas morgen bekend gemaakt zullen worden..
pi_179515336
Ik lees en zie overal dat mensen buiten heel aandachtig hebben staan luisteren. Ja, dan valt het een stuk meer op dan wanneer je gewoon doorgaat met je leven 8)7
pi_179548904
34176603_2175477292469420_6870178958822866944_o.jpg?_nc_cat=0&oh=62db7ef2a88ab7f27984746528ff60e6&oe=5B804CCB

CATHAY PACIFIC ALS EERSTE MET A350-1000 VANAF SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - Cathay Pacific introduceert per 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 op de route Amsterdam-Hongkong. Dat meldt Marco van Naarden, sales & marketing manager Benelux van Cathay Pacific, aan Reismedia. De A350-1000 is een nieuw type op Schiphol.

De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong neemt op 19 juni de allereerste A350-1000 in ontvangst. In totaal heeft Cathay Pacific twintig van deze toestellen in bestelling.

Het toestel wordt eind september geïntroduceerd op de lijndienst Hongkong-Washington. Amsterdam behoort samen met Madrid en Tel Aviv tot de volgende bestemmingen die met de zuinigere en stillere A350-1000 worden aangevlogen.

“Vanaf 1 december zetten we de A350-1000 dagelijks in vanaf Amsterdam, in plaats van de huidige Boeing 777-300ER”, zegt Van Naarden. De A350-1000 krijgt een volledig nieuw interieur en biedt plaats aan 334 passagiers, waarvan 46 in Business, 32 in Premium Economy en 256 in Economy Class.

In Business Class staan de full-flat stoelen in een 1-2-1-indeling, zodat alle passagiers direct toegang tot het gangpad hebben. In Premium Economy is de configuratie 2-4-2 en in Economy 3-3-3. De introductie van de A350-1000 betekent volgens Van Naarden een impuls op productniveau.

Impuls
Ten opzichte van de ‘Triple 7’ heeft het nieuwe toestel zes stoelen minder. Van Naarden: “Daar staat tegenover dat we zes stoelen in Business Class erbij krijgen. Bovendien is de A350-1000 vijftig procent kosteneffectiever dan de 777-300ER.”

Cathay Pacific vliegt al met de kleinere A350-900, waarvan het er 22 in dienst heeft. Dat ten opzichte van de -1000 zeven meter kortere type wordt onder meer ingezet op de eerder dit jaar geopende lijndienst van Hongkong naar Brussel.
And in other news:

STAATSSECRETARIS SNEL: VLIEGTAKS KOMT ER SOWIESO
quote:
DEN HAAG - Ondanks fel protest van KLM en Schiphol komt er sowieso een vliegtaks op vluchten vanuit Nederland, zo zei staatssecretaris Menno Snel van Financiën donderdag. Als het in Europees verband niet lukt, dan zal Nederland die alleen invoeren.

“Het kan niet zo zijn dat mensen over benzine wel belasting moeten betalen, maar voor de vervuiling van een vliegtuig niet”, aldus Snel in het Radio 1-programma 1 op 1. De vliegtaks zal volgens hem in 2021 ingevoerd worden.

"In de tussentijd gaan we bedenken wat de beste oplossing is. Ik wil het liefst een gezamenlijke, Europese vliegtaks. Als dat niet lukt kunnen we besluiten om belasting te heffen op basis van uitstoot of geluidsoverlast. En als dat niet lukt komt er een ordinaire taks op het vliegticket.”

KLM en Schiphol zijn sterk tegen de invoering van de vliegtaks, uit vrees voor een verslechtering van de concurrentiepositie. Zij hoopten dat het kabinet tot inkeer zou komen, maar Snel maakt korte metten met die hoop. “Die vliegtaks komt er, hoe dan ook."

Waarschijnlijk zal voor korte vluchten een taks van 7 euro betaald moeten worden, voor middellange vluchten 22 euro en voor lange vluchten 40 euro.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:14:58 #10
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179549127
2021... Vlak voor de verkiezingen zeker... Ik gok dat deze beslissing eind 2020 "over de verkiezingen heen wordt getild".
So we just called him Fred
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:27:04 #11
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179549423
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!”

Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk :')
  vrijdag 1 juni 2018 @ 23:20:19 #12
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179550603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!”

Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk :')
Ach, ik vond Brussel toch al een prima vliegveld :s)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 23:21:57 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_179550644
Düsseldorf en Brussel genieten toch al mijn voorkeur.
Tics van je petten.
pi_179577339
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
  zondag 3 juni 2018 @ 11:34:11 #15
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179577398
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?

En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden.
pi_179577558
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?

En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden.
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.

Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch
  zondag 3 juni 2018 @ 11:48:18 #17
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179577607
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:44 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.

Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.

Voor vliegverkeer ligt dat heel anders. Dan gaan maatschappijen gewoon naar andere landen, dat zag je vorige keer ook met de vliegtaks. Het heeft dus geen nut om dit enkel landelijk in te voeren, want milieuproblemen zijn een mondiale aangelegenheid.
pi_179577937
We kunnen beginnen om een sterke lobby op te zetten om mondiaal een vliegtax in te voeren.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:23:28 #19
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179579060
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
Heen en weer vliegen naar Benidorm zou wel eens minder impact kunnen hebben op het milieu dan heen en weer rijden. Voor een auto's moet een weg worden worden aangelegd, dat alleen al kost enorm veel energie en heeft blijvende schade voor het milieu en de natuur.

Daarnaast maken ook auto's geluid, met als verschil dat het geluid per voertuig wellicht kleiner is, maar het totaal zou wel eens meer kunnen zijn dan het geluid dat een vliegtuig aan overlast geeft.

En stel dat al die mensen niet gaan vliegen, wat gaan ze dan daarvoor in de plaats doen tijdens hun vakantie? De wegen en de treinen naar de zon zitten in de zomer al helemaal vol. Als vakantiegangers die nu vliegen in de auto gaan zitten dan rij je straks op zwarte zaterdag zo vanuit je oprit de file in naar het zuiden.

Of we blijven massaal in eigen land. Zie je die honderd duizenden die nu gaan vliegen in de zomer al rondlopen op de veluwe of naar het strand rijden? Daarbij rekening houden met nog meer Duitsers die naar het Nederlandse strand komen om hier vakantie te vieren.

Is dat dan allemaal beter dan het huidige recreatieve vliegverkeer?

Waar imho de échte winst valt te behalen is het zakelijk verkeer. Met de komst van alles wat internet biedt is 99% van die vluchten overbodig. Vergaderen kan je net zo makkelijk online en als je ziet hoeveel mensen er heen en weer worden gevlogen om vervolgens wat dingen in te kloppen met een toetsenbord op een laptop die ze zelf meenemen val je steil achterover.

Maar ja, zolang mensen liever op verjaardagen dat ze gehaast de kinderen uit de opvang moesten halen omdat het vliegtuig vertraging had ipv dat ze kunnen vertellen dat ze een middagje extra met de kleine op stap konden omdat het videovergaderen vanuit huis eerder klaar was, zal er niet veel veranderen.
So we just called him Fred
  zondag 3 juni 2018 @ 13:44:12 #20
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_179579308
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.

*meldt :7

Zowel Düsseldorf/Brussel zijn voor mij sneller bereikbaar dan bv Schiphol, dus dan is de keuze al snel gemaakt. En bij invoering van een vliegtaks al helemaal.
Tics van je petten.
pi_179582166
Air Belgium's eerste reguliere lijnvlucht naar Hong Kong is onderweg: https://www.flightradar24.com/ABB851/1198294f
pi_179621639
SLOPERSHAMER WACHT VOOR EERSTE TWEE AIRBUS A380'S
quote:
DORTMUND - Voor het eerst zullen Airbus A380’s worden gesloopt. Het gaat om twee slechts tien jaar oude toestellen die afkomstig zijn uit de vloot van Singapore Airlines. Na ontmanteling zullen de nog bruikbare onderdelen worden verhandeld op de tweedehands markt.

Dat heeft de Duitse investeringsfirma Dr. Peters Group, de eigenaar van de superjumbo’s, bekendgemaakt. De markt voor gebruikte A380’s is zo slecht dat het ontmantelen van de vliegtuigen de meest rendabale optie is.

Het gaat om de toestellen MSN003 en MSN005. Deze vroege A380’s zijn overigens een stuk minder efficiënt dan nieuwere exemplaren en daardoor nog minder interessant voor luchtvaartmaatschappijen. Daarmee komt er een voortijdig eind aan het operationele leven van de vliegtuigen, die normaal gesproken 25 tot 30 jaar mee moeten kunnen.

Met de MSN003 voerde Singapore Airlines (SIA) in oktober 2007 de allereerste A380-lijndienstvlucht ooit uit. Beide toestellen zijn na het aflopen van de leasecontracten door SIA buiten dienst gesteld. Ter vervanging bestelde SIA overigens gloednieuwe, efficientere A380’s.

HiFly
Eigenaar Dr. Peters Group laat in een verklaring weten dat onderhandelingen met maatschappijen als British Airways, HiFly en zelfs Iran Air over een overname van de vliegtuigen niets opgeleverd hebben. De Portugese chartermaatschappij HiFly neemt binnenkort wel twee andere ex-SIA A380’s in gebruik.

Op dit moment staan de toestellen ‘stored’ in het Zuid-Franse Tarbes. Daar zal de Amerikaanse firma VAS Aero Services de bruikbare onderdelen verwijderen en doorverkopen. Daarbij gaat het om bijvoorbeeld de landingsgestellen en boordsystemen. De motoren zijn naar verluidt al verwijderd.
De9HY8DW0AAWkLp.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-06-2018 23:53:38 ]
pi_179645108
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt.

Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht:

Ck75QswW0AABO53.jpg

Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.

De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.

56823_1040337660.jpg
1486657.jpg?v=v40
pi_179645209
777 _O_ Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar. :D

Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier?
Jack does it in real time...
pi_179645838
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 _O_ Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar. :D

Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier?
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.
Die vliegt ook nog steeds rond.

Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')