abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 24 mei 2018 @ 11:58:45 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179353930
quote:
5s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo, Prorail Incidentenbestrijding met zwaailicht en sirene op weg naar het oude postperron hier in Deventer. Verder gebeurt er ongeveer niets :?
Ze zijn druk bezig met het trainen van rijden met zwaailicht en sirene, dus ik denk dat het een oefenritje was.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 mei 2018 @ 12:05:34 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179354033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze zijn druk bezig met het trainen van rijden met zwaailicht en sirene, dus ik denk dat het een oefenritje was.
Wat moet daar moeilijk aan zijn? Het was nou niet bepaald dat ze met 160 door de straat reden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179354078
quote:
5s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat moet daar moeilijk aan zijn? Het was nou niet bepaald dat ze met 160 door de straat reden.
Goed inprenten hoe ver je mag gaan en wat de grens is.
Bier.
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:18:24 #54
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 mei 2018 @ 12:24:04 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179354377
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goed inprenten hoe ver je mag gaan en wat de grens is.
Nja, of "het publiek eraan laten wennen" of zo :') veel zinnigers kan ik niet zo snel bedenken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:51:47 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_179354785
Nog niet hier gelezen:
Gelderland gaat de komst van een RE tussen Winterswijk en Arnhem verder onderzoeken. Deze zal dan 1x uur rijden, tussen Winterswijk en Doetinchem overal stoppen en daarna non-stop doorrijden naar Arnhem. Hiervoor is alleen dubbelspoor Didam - Doetinchem de Huet nodig en geen vrije kruising bij Arnhem-Oost. Vervolgonderzoek is begin volgend jaar klaar, en beoogde realisatie is over ongeveer 6 jaar. Kosten tussen de 60 en 80 miljoen euro. De optie met vrije kruising bij Arnhem-Oost en extra perroncapaciteit in Zevenaar voor 2x/uur een RE is > 150 miljoen euro.
onderzoek in pdfje
pi_179354787
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, of "het publiek eraan laten wennen" of zo :') veel zinnigers kan ik niet zo snel bedenken.
Nou nee, het gaat gewoon precies om wat ik zei en heeft niets met het publiek te maken. Het publiek hoort namelijk te weten wat ze moeten doen bij de verschillende typen zwaailampen (of dat in de praktijk zo is is niet zo relevant, je weet ook dat je bij een verkeerslicht niet door rood mag tenslotte) en dat is dus geen issue. Ik denk dat het een goede zaak is dat er op getraind wordt.
Bier.
  donderdag 24 mei 2018 @ 16:50:08 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179359303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou nee, het gaat gewoon precies om wat ik zei en heeft niets met het publiek te maken. Het publiek hoort namelijk te weten wat ze moeten doen bij de verschillende typen zwaailampen (of dat in de praktijk zo is is niet zo relevant, je weet ook dat je bij een verkeerslicht niet door rood mag tenslotte) en dat is dus geen issue. Ik denk dat het een goede zaak is dat er op getraind wordt.
Tussen "weten" en "doen" zit een groot verschil. Zeker met blauw-blauw raken mensen nog wel eens in paniek.
So we just called him Fred
pi_179361739
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tussen "weten" en "doen" zit een groot verschil. Zeker met blauw-blauw raken mensen nog wel eens in paniek.
Maar ik rijd geen oefenrit met OGS voor het publiek, wel voor mijn eigen rijvaardigheid :Y.
dag
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:10:30 #60
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179377546
Vandaag in Trouw:


Mochten jullie nog vragen hebben, laat maar weten :)

En op 2 juni is de dag van de bouw. Dan kun je in SDZ ook een kijkje nemen. Aanrader!

[ Bericht 10% gewijzigd door Goverman op 25-05-2018 13:18:06 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_179377619
Behalve de kop is er niets van te lezen.
Bier.
pi_179377665
Wat is SDZ?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:17:11 #63
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_179377683
Station Driebergen-Zeist?
pi_179377719
Ah een leesbaarder plaatje zie ik al
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:18:50 #65
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179377725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve de kop is er niets van te lezen.
Zo beter neem ik aan? :)

En inderdaad, SDZ is Sationsgebied Driebergen-Zeist.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 25 mei 2018 @ 14:11:11 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179378880
Bij de Sun-lijn denk ik toch eerder aan de sneltram Utrecht Nieuwegein moet ik zeggen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179380138
Dat is sunij he 😜
pi_179380151
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Zo beter neem ik aan? :)

En inderdaad, SDZ is Sationsgebied Driebergen-Zeist.
Ik dacht station Delft zuid vanwege de spoorverbreding aldaar
  Redactie Sport vrijdag 25 mei 2018 @ 15:50:33 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179381568
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:00 schreef b2py het volgende:
Dat is sunij he 😜
De Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein (afgekort SUNIJ, ook wel SUN), thans ook bekend onder Regiotram Utrecht, is een trambedrijf in de gemeente Utrecht en in Nieuwegein en IJsselstein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:54:03 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179381670
Vanochtend werd een trein van Southeastern bij London Blackfriars naar het verkeerde perron gestuurd. De trein had naar spoor 4 moeten gaan, maar werd naar spoor 2 gestuurd.

Deze trein moest keren om daarna alsnog naar het juiste perron gestuurd te worden, wat een half uur geduurd heeft. De treinen hebben hier nog steeds last van, men verwacht de treindienst rond 17:00 weer normaal te hebben.

Sporenplan:


Links van Blackfriars begint de Thameslink-tunnel, rechts zijn de lijnen naar London Bridge en Elephant & Castle.

In de TL-tunnel eindigt de derde rail en schakelen treinen over op de bovenleiding. De Southeasterntrein in kwestie heeft echter geen stroomafnemers, omdat alles in SE-gebied (muv HS1) derde rail is.

De hele dag vertragingen door een foutje in de ochtend... :X
pi_179382010
tis wat...
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:20:12 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179384835
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?

Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4.
De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
So we just called him Fred
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:44:04 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179386279
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.

De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
pi_179387176
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:44 schreef James1988 het volgende:
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.

De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
Lekker koppelen aan een trein met stroomafnemer en door de tunnel duwen..?
dag
pi_179387280
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:20 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?

Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4.
De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')