abonnement Unibet Coolblue
pi_179266789
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Mijn schaamharen.
Ik had dan niet meer verwacht van jou, je komt dom over.
pi_179266919
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vluchten voor een repressief regime lijkt me toch niet zo'n spannend concept?
Ligt eraan hoe je daar invulling aangeeft.

'Vluchten' vanwege het beleid an sich dat het desbetreffende regime voert en als repressief ervaren kan worden zou naar mijn mening geen reden mogen zijn voor naturalisatie.

Indien je probeerde aan te geven dat de Iraniërs die hier woonachtig én genaturaliseerd zijn zijn gevlucht omdat ze zelf persoonlijk aantoonbaar gevaar lopen om wat voor reden dan ook heb ik al meer begrip voor het bestaan van een grote Iraans-Nederlandse gemeenschap.
pi_179267208
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:29 schreef AlexvanAnnexia het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je daar invulling aangeeft.

'Vluchten' vanwege het beleid an sich dat het desbetreffende regime voert en als repressief ervaren kan worden zou naar mijn mening geen reden mogen zijn voor naturalisatie.

Indien je probeerde aan te geven dat de Iraniërs die hier woonachtig én genaturaliseerd zijn zijn gevlucht omdat ze zelf persoonlijk aantoonbaar gevaar lopen om wat voor reden dan ook heb ik al meer begrip voor het bestaan van een grote Iraans-Nederlandse gemeenschap.
Wat ik aangaf was dat mensen die vluchten uit een land uit een streng islamitische theocratie doorgaans niet de mensen zijn die zelf ook conservatieve moslims zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179267643
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:25 schreef lijstmetsambal het volgende:

[..]

Ik had dan niet meer verwacht van jou, je komt dom over.
Heb je ook opgeteld of is dit een onverbloemde aanname ?
pi_179267706
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ik aangaf was dat mensen die vluchten uit een land uit een streng islamitische theocratie doorgaans niet de mensen zijn die zelf ook conservatieve moslims zijn.
Mensen afkomstig uit landen met een dergelijke regime hebben doorgaans inderdaad niet veel op met het gedachtegoed dat dergelijke regimes uitdragen.

Je leek echter een directe link te leggen tussen dat gedachtegoed en de gevolgen van het omzetten daarvan in beleid zoals het verplicht stellen van het dragen van een hijab voor vrouwen en andere maatregelen die als repressief ervaren kunnen worden en het vluchten zelf.

Ik vind dat repressie geen reden mag zijn voor het verlenen van een permanente verblijfsvergunning tenzij de aanvragers ervan persoonlijk en aantoonbaar gevaar lopen hetgeen zeker geen gegeven is, hoe repressief een regime ook mag zijn.

Enfin, het doet er eigenlijk ook niet echt toe aangezien je niet de link tussen die twee dingen wilde leggen die je leek te leggen en we wat het overige betreft hetzelfde standpunt delen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 16:57:49 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179267735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:55 schreef Infection het volgende:
Zal wel een stadsdingetje zijn, ik merk er eigenlijk niet zoveel van.
In de stad ook niet, heur.
Tenzij, misschien, je je in kringen begeeft van overrijpe lieflinksige lappenjurkentroelaʼs. Die een maand lang alle buurtiftars aflopen met een tupperwarebox vol zelfgebakken tarwebiscuits.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179267806
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:56 schreef AlexvanAnnexia het volgende:

[..]

Mensen afkomstig uit landen met een dergelijke regime hebben doorgaans inderdaad niet veel op met het gedachtegoed dat dergelijke regimes uitdragen.

Je leek echter een directe link te leggen tussen dat gedachtegoed en de gevolgen van het omzetten daarvan in beleid zoals het verplicht stellen van het dragen van een hijab voor vrouwen en andere maatregelen die als repressief ervaren kunnen worden en het vluchten zelf.

Ik vind dat repressie geen reden mag zijn voor het verlenen van een permanente verblijfsvergunning tenzij de aanvragers ervan persoonlijk en aantoonbaar gevaar lopen hetgeen zeker geen gegeven is, hoe repressief een regime ook mag zijn.

Enfin, het doet er eigenlijk ook niet echt toe aangezien je niet de link tussen die twee dingen wilde leggen die je leek te leggen en we wat het overige betreft hetzelfde standpunt delen.
Ik had al het vermoeden dat je wilde schuimbekken over de vraag of mensen die vluchten voor bijvoorbeeld mogelijke religieuze vervolging een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen, maar daar gaat het hier helemaal niet over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:04:41 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179267942
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ik aangaf was dat mensen die vluchten uit een land uit een streng islamitische theocratie doorgaans niet de mensen zijn die zelf ook conservatieve moslims zijn.
In de jaren '90 had je de situatie dat zowel de fundamentalisten als de mensen die bang waren van de fundamentalisten vluchtten voor de burgeroorlog in Algerije. Juist in de Ramadan, gezegende en heilige maand, kwam deze kloof hard naar voren. Knokpartijen, bedreigingen en scheldpartijen naar niet-vastende landgenoten waren aan de orde van de dag.

Een soort 28 Days Later, maar dan met schuimbekkende zeloten.
pi_179267963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In de jaren '90 had je de situatie dat zowel de fundamentalisten als de mensen die bang waren van de fundamentalisten vluchtten voor de burgeroorlog in Algerije. Juist in de Ramadan, gezegende en heilige maand, kwam deze kloof hard naar voren. Knokpartijen, bedreigingen en scheldpartijen naar niet-vastende landgenoten waren aan de orde van de dag.

Een soort 28 Days Later, maar dan met schuimbekkende zeloten.
Een burgeroorlog is een andere kwestie natuurlijk, maar die is er niet in Iran.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:07:51 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179268017
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een burgeroorlog is een andere kwestie natuurlijk, maar die is er niet in Iran.
Klopt. Het broeit en borrelt aan alle kanten en in sommige provincies heb je soms eens wat etnisch/sektarisch georiënteerd geweld maar het is geen burgeroorlog. Iran is wat dat betreft te stabiel.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:25:30 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179268501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:27 schreef Hiddendoe het volgende:
Sinds wanneer is ramadan een hype?
Ja, Harry Potter was een hype.
Staan we met allen in de rij om ramadan te vieren? Nee
Is Nederland massaal aan het vasten? Nee.


Als je de media mag geloven wel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:36:18 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179268769
Ik volg de media niet eens, laat staan dat ik ze geloof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179268945
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je de media mag geloven wel
Nee, als je de Telegraaf mag geloven. De meeste andere media negeren ramadan grotendeels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:59:35 #114
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_179269212
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 15:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is juist een echte moslim die weet dat ramadan geen verplichting is. Het zijn de orthodoxe moslims (mooie schifting trouwens) die het als een verplichting zien en het anderen proberen op te leggen.
Ik dacht obvious troll is obvious.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_179270145
Gedoe zeg.
pi_179270473
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:13 schreef AlexvanAnnexia het volgende:

[..]

Wat houdt vluchten voor het regime in deze context concreet in?

Iran is een veilig land en het is derhalve frappant te noemen dat Nederland zo'n grote Iraanse gemeenschap heeft. De hier woonachtige Iraniërs zijn bovendien vrijwel zonder uitzondering meer dan een decennium na het plaatsvinden van de Iraanse revolutie van 1979 hier naartoe 'gevlucht'. Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal dissidenten zijn.
Juist bij Iraniers is dat volgens mij een groot deel, vooral veel intelectuelen die gevlucht zijn en ook prima konden integreren omdat ze vaak Universitair waren geschoold, ook vaak mensen die een goede bijdrage aan de Nederlandse maatschappij hadden, ik ken er zelf een paar die over algemeen beter functioneren als de Nederlanders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 19 mei 2018 @ 19:12:02 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179270604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Juist bij Iraniers is dat volgens mij een groot deel, vooral veel intelectuelen die gevlucht zijn en ook prima konden integreren omdat ze vaak Universitair waren geschoold, ook vaak mensen die een goede bijdrage aan de Nederlandse maatschappij hadden, ik ken er zelf een paar die over algemeen beter functioneren als de Nederlanders.
Alle Nederlandse Iraniers die ik ken zijn ontzettend liberaal, goed opgeleid (universitair) en hekelen stuk voor stuk de islamitische regimes in het MO.
pi_179272483
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik had al het vermoeden dat je wilde schuimbekken over de vraag of mensen die vluchten voor bijvoorbeeld mogelijke religieuze vervolging een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen, maar daar gaat het hier helemaal niet over.
Ik zou zelf een andere term dan schuimbekken hebben gekozen vanwege het expliciete waardeoordeel dat besloten ligt in die term en ik vind dat het kritisch benaderen van massale immigratie te rechtvaardigen is.

Dat doet verder echter weinig af aan de juistheid van je vermoeden en het feit dat dit onderwerp inderdaad beter elders besproken kan worden.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:27:48 #119
198365 Morendo
The Real Deal
pi_179272544

Hoofdschuldigen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_179272707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alle Nederlandse Iraniers die ik ken zijn ontzettend liberaal, goed opgeleid (universitair) en hekelen stuk voor stuk de islamitische regimes in het MO.
Maar ze gaan niet de barricades op om hun hekel te uiten over de islamitische regimes in het MO. Dat terwijl ze universitair geschoold zouden zijn. Is nogal een behoorlijke tegenstrijdigheid.
pi_179273524
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Juist bij Iraniers is dat volgens mij een groot deel, vooral veel intelectuelen die gevlucht zijn en ook prima konden integreren omdat ze vaak Universitair waren geschoold, ook vaak mensen die een goede bijdrage aan de Nederlandse maatschappij hadden, ik ken er zelf een paar die over algemeen beter functioneren als de Nederlanders.
Dissidenten in enge zin, dus daadwerkelijk proberen het regime te ondermijnen. De in Nederland woonachtige Iraniërs zijn zoals jij en anderen in de topic terecht aangeven veelal afkomstig uit de middenklasse én liberaal en hebben derhalve weinig op met het gedachtegoed van hun conservatieve leiders. Daadwerkelijk proberen verandering te bewerkstelligen is echter voorbehouden aan een kleine groep en het is alleen die groep die daadwerkelijk gevaar loopt in eigen land en dus genaturaliseerd zou moeten mogen worden naar mijn idee.

Daarnaast moet er nog een kanttekening gezet worden bij het hoogopgeleid zijn van deze groep aangezien de universiteiten in Iran zonder uitzondering bagger zijn. Desalniettemin vormen Iraniërs op Afghanen na wel de hoogstopgeleide migrantengroep in Nederland maar daar is het feit dat er een specifieke groep naar Nederland is vertrokken uiteraard eveneens debet aan.
pi_179276062
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is niet eens meer grappig.

Tegenwoordig kun je je overal over inlezen maar sommigen vertikken het gewoon om zelfs minimale kennis te vergaren.
Zou dat typisch alleen voor moslims gelden dan?
pi_179276080
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 15:35 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik heb vaak dezelfde indruk.
Ik ook
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2018 @ 23:10:49 #124
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179276185
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is niet eens meer grappig.

Tegenwoordig kun je je overal over inlezen maar sommigen vertikken het gewoon om zelfs minimale kennis te vergaren.
Waar moet ik me over inlezen?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_179276576
Respect hebben voor debiele gewoontes van religekkies :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')