ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 12:25 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Baku | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 12:26 |
fipo | |
bedachtzaam | maandag 30 april 2018 @ 12:27 |
Ze zorgden samen wel voor een spannende race inderdaad. | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 12:32 |
Er waren inderdaad maar 2 racers gisteren | |
Smoofie | maandag 30 april 2018 @ 12:44 |
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho. | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 12:48 |
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas. | |
Smoofie | maandag 30 april 2018 @ 12:52 |
Dat is meteen weer een extreem. | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 12:55 |
Dat is een goede verliezer, Max een slechte. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 12:56 |
Hij deed rustig, en toen had hij Daniel in z'n kofferbak | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 13:00 |
Omdat het kan | |
XL | maandag 30 april 2018 @ 13:00 |
Hebben de race stewards al een uitspraak over het akkefietje? | |
BadderHaring | maandag 30 april 2018 @ 13:00 |
Beide reprimande. | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:07 |
Wat niet kan volgens hun eigen regels eigenlijk: Falers | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 13:08 |
uit de uitleg van SkyF1 begrijp ik dat Max het grootste aandeel heeft. zodra je op snelheid voor een F1 auto rijd, heeft diegene achter je geen downforce, dus geen grip op de voorbanden en kan hij of zij niet remmen. dan zou je diegene nog kunnen verwijten niet op tijd te hebben uitgeweken maar dan heb je nog de vraag of Max dan ook had gewisseld van richting. ik denk zomaar dat Ric gedacht had dat Max wel terug zou gaan. | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:10 |
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt. | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 13:10 |
Max krijgt een oranje vlag achter z'n auto, net als kinderen op een driewieler. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:10 |
Die kun je dan ook uitleggen dat Ric te dicht op Max zat op dat moment. Als hij geen downforce wilde verliezen, had hij daar niet moeten zitten. En zo blijven we in cirkels bewegen. Gelukkig hebben een officiële uitspraak. Allebei schuldig. | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:11 |
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens. | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 13:13 |
| |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:13 |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:14 |
Mja, daar kan ik ze niet voor aanklagen en RBR vindt het blijkbaar ook prima. Enige wat ik kan is enorm balen dat het is gebeurt. In de eerste plaats omdat ik enorm RBR fan ben en ze de punten had gegund. In de tweede plaats omdat alle sneue trolls en onwetenden nu weer brandstof hebben om Max af te branden. Dat terwijl dit een race-incident is en Grosjean bijvoorbeeld letterlijk zelf de muur opzocht en daarvoor LeClerq Ericsson de schuld wilde geven Als mensen dan willen klagen over domme acties... | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:14 |
Dat is de verkeerde auto | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 13:16 |
Het komt allemaal wel goed met ons jong. | |
trein2000 | maandag 30 april 2018 @ 13:16 |
Juist, maar goed Connelly. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 13:17 |
Het was niet Grosjean die de schuld bij Ericsson legde (maar zijn engineer). Foutje van Olav. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:20 |
Oh, had ik niet door. Maar vond het vooral mooi dat Ericsson op dat moment niet eens in de buurt was. LeClerq zat er achter. | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:21 |
Precies. Dan valt die reprimande nog mee natuurlijk. Ongetwijfeld dat hij direct Max de schuld wilde geven. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 13:22 |
Olav was toen ook veel te enthousiast om stokbrood af te zeiken. En was het LeClerq achter Grosjean!? Haha dat had niemand door | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 april 2018 @ 13:23 |
Wat ik me afvraag: zaten ze wel in de braking zone? Op de onboard van Ricciardo is goed te zien dat het pas misging toen Verstappen ging remmen. De regels over twee keer van lijn veranderen slaan op de braking zone, en volgens mij waren ze nog niet aan het remmen toen Max heen en weer ging. Al heb ik geen telemetrie gezien. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:25 |
Die is uiteindelijk 6de geworden (ipv Grosjean). Ericsson reed toen 15de of zo. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 13:25 |
Nou nou nou Connolly wil gewoon heel graag straffen geven, is volgens mij niet antiMax. Is misschien wel iemand die liever een soort van parade ziet met alleen maar Botassen, Räikkönens en Hulkenbergs | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 13:34 |
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:39 |
Oh? Linkje? | |
Geralt | maandag 30 april 2018 @ 13:39 |
nee allebei | |
wawowiewa | maandag 30 april 2018 @ 13:40 |
Klopt RIC zat er te dicht op, dan wordt je ook extra naar de auto voor je toe gezogen. RIC had iets meer geduld moeten hebben, hij kon gewoon wachten tot de laatste paar rondes en dan de aanval doen. Voor de pits kwam die er wel goed langs, nu wilde die zo graag binnendoor proberen.... | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 13:41 |
Dan had Max ook nog eens minder kans gehad om hem terug te pakken. | |
wawowiewa | maandag 30 april 2018 @ 13:41 |
Enigste fout van verstappen was die wheelbang actie, daar gaf die RIC wel echt te weinig ruimte | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 13:44 |
Vind ik ook, maar misschien was het wel een overstuur correctie, dat weten we ook niet. | |
Dutchguy | maandag 30 april 2018 @ 13:49 |
Daar had het team al in moeten grijpen. Maar goed achteraf makkelijk zeggen natuurlijk. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 april 2018 @ 13:49 |
Er zijn inderdaad twee reports van de stewards, een voor Ricciardo en een voor Verstappen. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 14:07 |
Gasly Magnussen, de beelden: https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 14:16 |
Ook gewoon 2x Je ziet hem in de spiegel kijken, dus hij weet dat hij er zit. Levensgevaarlijk. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 14:33 |
Die HAAS vibreerde gewoon te veel wat een bagger auto. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 14:41 |
Als hij hem niet gezien had, was het wel heel toevallig dat hij 2x naar buiten stuurt op het moment dat Gasly er naast zit. | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 14:44 |
in deze video het spel F1 2017, waarbij de speler zijn uiterste best doet om ontslagen te worden. crashen in de vrije training, kwalificatie en de race. Inspiratie | |
Kleffe_Dop | maandag 30 april 2018 @ 14:47 |
Niet zozeer rustiger als wel slimmer en realistischer. Neem als voorbeeld de hele situatie met Sainz in Baku, daar heeft Max zich rondenlang in vastgebeten. Wat ik als fan toejuich want het getuigd van vastberadenheid en een over-my-dead-body mentaliteit. Maar tegelijkertijd heeft dat gevecht hem wel tijd gekost, battery gekost en meer slijtage opgeleverd aan zijn banden of moeite om zijn compounds op temperatuur te krijgen. En dit was een gevecht wat eigenlijk helemaal niet Max zijn gevecht was, want beiden reden op een ander soort strategie rond. Ik heb het gevoel dat Max in zijn eerste +/- 1,5 seizoen bij TR in zo'n situatie makkelijker tot het in zicht kwam; "Laat maar gaan want dat is toch niet mijn gevecht, die pakken we later terug". En dat die realisatie, met alle druk van een top team, even ver te zoeken is momenteel. | |
wawowiewa | maandag 30 april 2018 @ 14:55 |
WTF! OMG zo rijden ze als je F1 online speelt lol xD | |
wawowiewa | maandag 30 april 2018 @ 14:55 |
Ja maar dit kan toch niet ? Die moeten ze toch zn licentie innemen wtf is dit | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 15:04 |
Aan de andere kant.... Wanneer ik auto rij in een matig drukke stad dan kom ik 10 Magnussens tegen. Op fiets,in auto's lopend, in de bus. Beetje relativeren ja! | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 15:08 |
In de stad ga je geen 300+ | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 15:14 |
misschien denken die 10 wel dat jij juist Magnussen bent. | |
ondeugend | maandag 30 april 2018 @ 15:18 |
Natuurlijk niet | |
Justevo | maandag 30 april 2018 @ 15:26 |
Er is zo'n website waar je na de race coureurs met elkaar kan vergelijken, alle rondetijden met grafieken etc. Heeft iemand die link? | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 15:27 |
http://en.mclarenf-1.com/ | |
manny | maandag 30 april 2018 @ 15:33 |
Een tikkie teleurstellend dit weekend en de start van het seizoen. Max petje af. Wat een spektakel gisteren, niet altijd om de goede reden, maar toch... | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 15:35 |
Valt me nog mee. Grappig is wel dat Ricciardo bijna hetzelfde deed tegen Verstappen. | |
Karstman | maandag 30 april 2018 @ 15:53 |
Kijk eens naar hoe die spiegels bij KMag trillen, daar zie je toch helemaal niks door. | |
Crazy-M | maandag 30 april 2018 @ 16:03 |
Voor een neutrale kijker was dit een race zoals je hem wilt zien Met dank aan Red Bull. Jammer van het race ongeval maar dat hoort erbij. Wat mij betreft: Meer straatraces zoals deze | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 16:06 |
Waarom stuurt hij dan wel 2x bewust in? | |
alpeko | maandag 30 april 2018 @ 16:08 |
Als deze ja maar dat heb je niet in de hand. Ik kan me ook de nodige leuke races in Monaco herinneren maar ook de nodige slaapverwekkende. | |
Justevo | maandag 30 april 2018 @ 16:13 |
Mijn dank is groot. | |
Sjemmert | maandag 30 april 2018 @ 16:37 |
Dit is dus niet waar. Die regel geld gewoon op het hele circuit. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 16:48 |
Klopt! Er zijn, volgens mij, sinds het afschaffen van de 'Verstappen regel' geen aparte regels voor de braking zone meer. Soms verwart men die regels blijkbaar wel eens. | |
zoem | maandag 30 april 2018 @ 16:48 |
Het valt me op dat op veel buitenlandse social media en discussiefora men heel stellig overtuigd is van Max als dé boosdoener. Allemaal slap onderbouwd met de meeste vergezochte argumenten die je maar kan bedenken. En dat alleen maar omdat hij de laatste paar races een negatieve karma heeft opgebouwd. Pure onzin natuurlijk. Het anti-max kamp is net zo blind als wij met onze oranje bril. Objectiviteit is links én rechts ver te zoeken. De komende dagen lees ik met een boog om al die onzin heen. Hopelijk brengt Spanje over 2 weken daar eindelijk positieve verandering in. | |
Achterhoker | maandag 30 april 2018 @ 16:51 |
Volgende keer gelukkig gewoon weer een normaal circuit. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 april 2018 @ 17:03 |
Het was even zoeken (uiteindelijk in Appendix L van de International Sporting Code), maar je hebt gelijk. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 17:15 |
Of gewoon dit artikel lezen: https://www.motorsport.co(...)-for-f1-2017-884973/ | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 17:22 |
of dit artikel lezen: https://www.volkskrant.nl(...)gels-geeft~a3765267/ | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 april 2018 @ 17:26 |
Ik zoek graag naar de originele bron. | |
Monolith | maandag 30 april 2018 @ 17:35 |
Ik was vrij kritisch op de acties van VER de afgelopen races en initieel dacht ik ook dat dit duidelijk de fout was van VER. Na een paar herhalingen heb ik toch mijn mening herzien. Het is van beiden niet handig. De analyse op Sky behandelde dat ook prima. Maar dit is nou eenmaal wel wat je krijgt als je coureurs aan elkaar gewaagd zijn en je laat ze vrij racen. Net als bij FI is het heerlijk voor de neutrale toeschouwer, maar als team moet je je toch afvragen of dit nou zo verstandig is. Als RB en Renault nog goede stappen weten te maken dan zouden ze in mijn ogen best kunnen meestrijden om de constructeurstitel, maar dit soort acties kosten je gewoon heel veel onnodige punten. | |
zoem | maandag 30 april 2018 @ 17:49 |
Het is vooral de pavlov-reactie van "Max is erbij betrokken dus hij zal het wel weer gedaan hebben" die ik hekel. Zowel Max, Ric als de teamleiding hebben er schuld aan. Als één van de drie ingegrepen had was er waarschijnlijk niets voorgevallen. Maar dat is achteraf natuurlijk. | |
THEFXR | maandag 30 april 2018 @ 17:50 |
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt. | |
franklop | maandag 30 april 2018 @ 17:50 |
Max heeft nu gewoon een aantal goede races nodig zonder incidenten | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 17:51 |
Wat mij betreft deed Verstappen niets verkeerd. Ricciardo probeert de dummy te verkopen maar Verstappen trapt er gewoon niet in. 100% Ricciardo's schuld. Het was slechts een kwestie van tijd voordat zijn domme divebombs een ongeluk zouden opleveren. | |
zoem | maandag 30 april 2018 @ 17:51 |
https://www.grandprix247.(...)-2019-engine-supply/ Ze zijn momenteel in de onderhandeling, dus dat zal de komende dagen wel meer momentum/aandacht gaan krijgen. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 17:51 |
Renault. | |
Edensnator | maandag 30 april 2018 @ 17:51 |
Honda zeker? Een motorenleverancier die geen eigen team in F1 heeft is wel sowieso het beste voor RBR | |
zoem | maandag 30 april 2018 @ 17:54 |
Absoluut Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas. | |
THEFXR | maandag 30 april 2018 @ 17:55 |
die zijn nog niet up to date, dus dat zou een enorme gok zijn | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 17:57 |
Verstappen verdedigde de hele race gewoon de binnenkant omdat hij weet dat Ricciardo gewoon anders de binnenkant in duikt en er een crash volgt. Dat ging goed tot de crash. | |
Sinister-D- | maandag 30 april 2018 @ 18:31 |
nou ja, blijkbaar wel als je er zo vanaf geschoven wordt | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 18:34 |
Daarom zei ik al; met die divebombs neemt hij risico's met de auto van de voorligger als inzet. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 18:59 |
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien. Die datum is er alleen maar om er voor te zorgen dat alle teams een motor hebben voor het jaar erop om problemen zoals in 2015 met Red Bull Racing te voorkomen. Dus zelfs als Renault 15 mei bekend maakt aan RBR te leveren hoeft dat volgend jaar nog niet zo te zijn. RBR heeft al aangegeven pas in de zomer een beslissing te maken. https://www.formule1.nl/n(...)-motor-en-ricciardo/ | |
VEM2012 | maandag 30 april 2018 @ 19:00 |
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans. Just saying. | |
Monolith | maandag 30 april 2018 @ 19:03 |
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 19:04 |
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 19:06 |
Zeker Wat helemaal mooi zou zijn, als beide kampen de situatie an sich bekijken en niet de coureur (en de vorige races) meenemen in hun oordeel. | |
Nattekat | maandag 30 april 2018 @ 19:08 |
En dan zie ik Verstappen amper bewegen. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 19:08 |
Of de regels kennen. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 19:09 |
Nou ja, dat doen de stewards ook niet . | |
trein2000 | maandag 30 april 2018 @ 19:10 |
Ricciardo had die bocht toch nooit meer gehaald? Als Verstappen gewoon had ingestuurd in die bocht dan had ricciardo hem in de zijkant geboord. Het is niet alsof Verstappen aan de kant moet als ricciardo er aan komt. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 19:26 |
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Ricciardo de bocht zou ‘missen’, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte | |
Nattekat | maandag 30 april 2018 @ 19:29 |
Verstappen was al aan het remmen voor de bocht ten tijde van de boem. Ricciardo niet, en hij ging nog harder ook. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 19:34 |
zou data dat niet hebben uitgewezen met als gevolg een straf voor Ricciardo? | |
Nattekat | maandag 30 april 2018 @ 19:35 |
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 19:38 |
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan | |
zoem | maandag 30 april 2018 @ 19:44 |
Een klassieke argumentum ad populum Supporters van beide kanten zijn zeer biased, dus de groepsgrootte is dan logischerwijs geen bruikbare graadmeter meer. | |
Kleffe_Dop | maandag 30 april 2018 @ 19:51 |
Verstappen moet gewoon heel snel uit de hoek waar de klappen vallen. En de enige manier hoe die dat kan doen is door zichzelf tegen het licht te houden. In plaats van de eeuwige schuldvraag zouden we het erover moeten hebben hoe Max in de toekomst weer slimmer en berekender om kan gaan met dit soort situaties (want dat kon hij namelijk wel bij Toro Rosso). China en Baku waren beiden situaties die echt voorkomen hadden kunnen worden. | |
tja77 | maandag 30 april 2018 @ 19:52 |
De rest van de wereld? Ja joh.... Op fora heb je tal van fanboys van 1 bepaalde coureur, als een concurent van die coureur iets discutabels doet, grijpen ze dat masaal aan om die cuncurent aan te pakken. Daarbij is weinig objectiviteit. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 19:55 |
Ik had vanmorgen hetzelfde. De tekst heeft wel op de site van de FIA gestaan, want Google geeft een FIA pagina met die tekst weer, maar op die pagina is het onvindbaar. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 19:56 |
In Appendix L. Pagina 24 https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3 | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 19:58 |
Connolly beslist niet in zijn eentje | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 20:00 |
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevalt | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 20:00 |
Max gaat z'n pa achterna. De appel 🍎 valt niet ver van de Boom 🌴 Hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde. Nu bij Ziggo peptalk zal hij het hele incident weglachen. Hoe voel je je dan als je bij RBR werkt | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 20:04 |
Verstappen liet te weinig ruimte na zijn beweging terug en Ricciardo was te laat met zijn actie, wat hij ook zelf heeft toegegeven. Gevolg: beide een waarschuwing. Het staat alleen wat vreemd in de uitleg van de stewards. Daar wordt gesproken over twee verdedigende bewegingen, imho omdat hij dus teveel naar links ging. | |
Gruj0 | maandag 30 april 2018 @ 20:06 |
Wel of geen crash maakt niks uit. De FIA zou wegvliegende dingen moeten monitoren. Dit stukje kan door de wind of een andere auto naar achteren zijn gevoerd na de crash van RIC en Max of gewoon van een andere wagen zijn gevlogen. Vooral daar bij de start/finish zou het extra in de gaten gehouden moeten worden. Dat zeg ik al tijden. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 20:07 |
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval. Dat was eerder de reden van de straf van Magnussen. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 20:08 |
True... Ricciardo was te laat voor een move die niet meer kon werken. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 20:09 |
Red Bull had discussed clash prospect before the race https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/ Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 20:09 |
USA vorig jaar met Bottas twee keer, Barcelona met Vettel die nog maar net kon uitwijken, Rosberg Hongarije 2016... genoeg voorbeelden. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 20:10 |
Heeft iemand trouwens die onboard van Verstappen's inhaalactie op Ricciardo? Die was erg fijn trouwens. Geeft nog maar weer eens aan dat er niets mis is met zijn 'racecraft'. | |
Gezicht | maandag 30 april 2018 @ 20:13 |
Tering jantje ik zie dit net pas voor het eerst voorbij komen https://www.instagram.com/p/BiM8IfuBzOC/?taken-by=f1 En dan durven mensen nog te zeggen dat Verstappen gevaarlijk rijdt | |
S95Sedan | maandag 30 april 2018 @ 20:14 |
De regels zijn toch heel duidelijk, 1 move off-line weg van de muur en weer terug naar oude plek dichtbij de muur. Snap niet zo goed waarom mensen dan die regels aanhalen terwijl dat gewoon mag en het vervolgens gooien op 'weaving' of 'maar dat is helemaal niet de racelijn' Die actie op Gasly is echt belachelijk. | |
Kleffe_Dop | maandag 30 april 2018 @ 20:17 |
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 20:19 |
Niet zo overdrijven dramaqueen. | |
Ener-G | maandag 30 april 2018 @ 20:19 |
beter hadden ze de strategie gesplitst. | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 20:24 |
Uitleg over de man met snor die elke week bij Rondo zit.
| |
nils7 | maandag 30 april 2018 @ 20:25 |
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is? De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af! | |
Gezicht | maandag 30 april 2018 @ 20:34 |
Gaat bij de publieke omroep al jaaaaaaaren zo hoor. Wie heeft er dan ook zin om in zo'n studio naar dat domme gelul te zitten luisteren. | |
Asschen_sukar | maandag 30 april 2018 @ 20:37 |
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 20:41 |
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar. | |
Asschen_sukar | maandag 30 april 2018 @ 20:49 |
Komt dit jaar ook nog bij dat ze elkaar niet teveel tegen moeten komen | |
VEM2012 | maandag 30 april 2018 @ 20:54 |
Natuurlijk niet, maar zoals het argument naar voren werd gebracht, dat is niet echt overtuigend. | |
THEFXR | maandag 30 april 2018 @ 20:54 |
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda? | |
VEM2012 | maandag 30 april 2018 @ 20:55 |
Mensen die het niet met je eens zijn haters noemen is ook een beetje afgezaagd. | |
THEFXR | maandag 30 april 2018 @ 20:56 |
Ziggo en verstappen hebben een commerciële overeenkomt, dus daar zal het nooit objectief worden. iedereen vreet uit dezelfde ruif, daarzo | |
VEM2012 | maandag 30 april 2018 @ 20:56 |
Ik verzon het niet, die rest van de wereld. Ik reageer er alleen maar op. | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 21:22 |
- zeg dan niks - [ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 30-04-2018 21:23:17 ] | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 21:24 |
Niemand? | |
opgebaarde | maandag 30 april 2018 @ 21:25 |
Ik quotte VEM2012, van gisteren. Alleen op mobiel kan je geen quotes kopiëren. Het is zijn eigen tekst | |
VEM2012 | maandag 30 april 2018 @ 21:25 |
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-beetje-intomen | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 21:30 |
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 21:35 |
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt? | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 21:35 |
Die eerste. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 21:36 |
| |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 21:37 |
Thanks, maar heb je de onboard ook? | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 21:40 |
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet. En dat speciale onboard-only kanaal heb ik niet | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 21:42 |
Volgens mij bij Davidson's analyse. | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 21:44 |
Bleekemolen zegt naar mijn idee niets verkeerd. hij lijkt objectief en legt het in ieder geval tot in detail uit. ik kan Olav Mol niet serieus nemen: Max-fascinatie Ergens kun je Christian Horner (man van Spicegirl Geri Halliwall) ook niet serieus nemen. er komen zeker geen teamorders de hele boel weglachen is nog 't meest apart. stel je voor dat je 60+ uur per week werkt aan zo'n auto... [ Bericht 2% gewijzigd door spectrumanalyser op 30-04-2018 21:53:06 ] | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 21:45 |
Die? [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2018 21:47:01 ] | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 21:45 |
Jep, dank u. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 22:10 |
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen, maar later in de race was de racepace imho wel in orde. Verstappen en Ricciardo waren bijvoorbeeld sneller dan Hamilton. Beiden reden toen ook een keer de snelste raceronde, die later weer verbeterd werd door Bottas. En dat ze continu in gevecht met elkaar waren helpt ook niet mee. | |
Smacked_Actor | maandag 30 april 2018 @ 22:12 |
Uit hetzelfde artikel: Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahum | |
Smacked_Actor | maandag 30 april 2018 @ 22:17 |
Hier bewwegt RIC ook naar rechts tijdens het remmen. Max kon dit blijkbaar voorspellen em zorgt dat hij beide opties heeft tot het laatste moment. | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 22:21 |
Ik denk het niet. Toro Rosso blijft bij Honda en Red Bull kiest voor Renault of Honda. Andere veranderingen zie ik niet. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 22:21 |
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo. | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 22:23 |
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wél in en mocht plots als eerste de pit in. Max rijdt dan 3,5 seconde sneller in de laatste ronde voor én zijn inlap en komt voor Ric weer de baan op | |
sasquatsch | maandag 30 april 2018 @ 22:24 |
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 22:24 |
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin. | |
Fir3fly | maandag 30 april 2018 @ 22:24 |
Dat klopt, die laadde niet snel genoeg op naar hun zin. Maar ja, daar kunnen ze niet zoveel aan doen. | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 22:26 |
Inderdaad. Dat kun je echt vergeten bij Max en Daniel gaat het ook niet zo maar doen. | |
SnowOokami | maandag 30 april 2018 @ 22:31 |
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad. | |
daNpy | maandag 30 april 2018 @ 22:33 |
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureurs | |
Cherni | maandag 30 april 2018 @ 22:42 |
Helaas krijg je geen punten voor vermaak als team. Maar Redbull is steeds in beeld geweest en zorgen voor spanning. Jammer dat het dan misgaat met nog 12 ronden te gaan. Ik heb mij vermaakt zoals ik mij vermaakte in de jaren 90 met indycar. Jammer voor Max maar op naar Spanje. | |
G3rtonimo84 | maandag 30 april 2018 @ 23:33 |
Ik zat ff te kijken nog, nadat Ricciardo achterop reed..wat was eigenlijk de reden dat Max na die tik niet meer verder kon? Achterwielophanging stuk of wat anders? | |
Drogekat | maandag 30 april 2018 @ 23:34 |
Versnellingsbak zit daar. Vind het raarder dat RIC strandde. | |
spectrumanalyser | maandag 30 april 2018 @ 23:51 |
Robert doornbos geeft een bedankje voor de spectaculaire race. Tjemig... k'ga z'n 'column' niet eens lezen. | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2018 @ 23:56 |
| |
spectrumanalyser | dinsdag 1 mei 2018 @ 00:00 |
Meer nieuws: F1 heeft het woord Shoey geclaimd. T-shirt met Shoey mag je niet zonder toestemming van F1 uitbrengen. https://sportnieuws.nl/fo(...)inke-flappen-vangen/ | |
Beathoven | dinsdag 1 mei 2018 @ 00:14 |
Tenzij je voor een Australische merk werkt dat de term al sinds de beginjaren van deze eeuw toepast. | |
ondeugend | dinsdag 1 mei 2018 @ 00:46 |
Boardradio https://www.formula1.com/(...)from_Azerbaijan.html Altijd leuk | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 mei 2018 @ 02:30 |
Ja, hoor. Hun race pace is good. Er zijn verschillen per circuit. Baku is niet zo heel geschikt voor ze. Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen? | |
Gezicht | dinsdag 1 mei 2018 @ 09:32 |
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2018 @ 09:35 |
Ze gingen van mediums naar softs. Maar de factor geluk hoort ook bij racen. Dat erkende Hamilton zondag nog, want hij profiteerde optimaal van de fouten en pech van Vettel en Bottas | |
LTVDK | dinsdag 1 mei 2018 @ 10:36 |
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is? | |
Fir3fly | dinsdag 1 mei 2018 @ 10:38 |
Weer zo'n fijne over the top knee-jerk reactie. Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht. | |
Jonmen | dinsdag 1 mei 2018 @ 10:42 |
Met zijn allen naar Hongarije - Budapest! Eventje van Red Bull (broer is daar op reis) https://streamable.com/ksqb0 | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 10:47 |
Een zwaluw maakt nog geen zomer. We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn. Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben. Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost. | |
Fir3fly | dinsdag 1 mei 2018 @ 10:52 |
Bedankt Hans. | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:06 |
En V10 twin turbo hybrid motoren | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:11 |
Fixed; geen dank | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:16 |
Of een supercharger & turbo combi. Maar goed, betekent dit dat we weer terug gaan naar de voorvleugel van 2004/2005? Of 1994/95-achtig? Zegt namelijk niet zoveel | |
sasquatsch | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:19 |
Er zijn 14 stakeholders, dus 8 voor stemmen zijn er nodig voor een meerderheid. Aangezien iedere stakeholder die geen team is voorstemt zijn er dus vier teams nodig voor een meerderheid. | |
truthortruth | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:52 |
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben? | |
Rossdale | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:54 |
Drie van de vier teams die voor stemmen hebben Mercedes motoren. Je perkt de invloed van aero in. Lijkt me duidelijk toch? | |
Nattekat | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:12 |
Het is niet zo dat er überhaupt geen aero meer is. Iedere sukkel kan een voorvleugel ontwerpen, maar er is meer dan dat | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:15 |
Vandaag 24 jaar geleden alweer | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:32 |
Plaatje van Scrabs: dus toch een beetje 2004 vleugels: | |
Zipportal | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:09 |
RIP SennaGod. | |
Nattekat | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:12 |
Het tijdperk met de mooiste auto's | |
tja77 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:15 |
En natuurlijk 24 jaar en 1 dag geleden dat Roland Ratzenberger het leven liet. | |
Crazy-M | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:25 |
Terechte klacht Hamilton of niet? https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
| |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:37 |
Ja nu nog bijtanken weer toestaan en die achterkant inkorten | |
#ANONIEM | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:50 |
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk. | |
Klummie | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:58 |
https://www.nu.nl/234938/(...)nt-in-boedapest.html | |
daNpy | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:04 |
Volgens weltschmerz mag je in zulke gevallen gewoon even wheelbangen om je tegenstander tot de orde te roepen. | |
Donderkonijn | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:57 |
Mwah Hammie is af en toe net zo smerig... zoals expres ophouden in de pitstraat enzo. Bovendien blijft hij als hij zelf in die situatie zit vaak lang extreem langzaam rijden. Beetje pot verwijt ketel als je het mij vraagt. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:59 |
neuh. Als Charlie het niks vindt moet Hammie niet zo miepen | |
sasquatsch | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:05 |
Bandenkeuze voor Spanje | |
maan_man | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:24 |
Misschien is dit wel eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist. Vorig seizoen verscheen op het YouTube-kanaal beelden van de drivers briefing. Op YouTube vind ik geen beelden meer. Zijn ze hier na 1 jaar mee gestopt, zijn deze beelden nu ergens anders te vinden of komt dit straks misschien bij hun betaalde dienst? | |
franklop | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:28 |
Ze deden het vorig jaar niet elke race (zelfs maar een stuk of 4 geloof ik). Dus wellicht komt dit nog wel. | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:43 |
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden. Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien. | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:49 |
En super hyperboost (vanaf 23:24): | |
Nattekat | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:49 |
Dat niemand hier is gevallen over het nog beter maken van DRS... | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:54 |
| |
Nattekat | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:55 |
Geen verwijzing naar het beter worden daarvan. | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:56 |
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control. | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:59 |
Ja, ik snap ook niet helemaal waarom active suspension niet mag. Dacht dat het de koningsklasse moest zijn en qua techniek vooruitstrevend moest blijven. Althans, zo werd die hybride onzin wel door de strot geduwd. Zoals ik het las wilde ze het toch nog erger maken, en inhalen met DRS nog makkelijker? Dan heb je dus zonder van die Max acties totaal geen kans meer je plek te verdedigen. Snap dan echt niet hoe ze zoiets kunnen verantwoorden aan zichzelf. | |
Nattekat | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:00 |
Was na Australië | |
Fir3fly | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:11 |
Dit is onzin. | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:11 |
Ook als je alle DRS acties weg streept? | |
Fir3fly | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:12 |
Waarom zou je? DRS is prima. | |
Sinister-D- | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:24 |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:26 |
| |
Fer | dinsdag 1 mei 2018 @ 21:50 |
Het probleem met actieve vering is dat je aero erdoor flink effectiever wordt. Echter als door een hobbel oid wat de vering niet handelen toch loskomt, de downforce gelijk weg is en iemand keihard eraf vliegt. Maar van mij mogen die stomme brede voorvleugels ook wel verdwijnen hoor. Ze zijn lelijk, ja kan niet inhalen en ze zijn er vrij snel afgereden. | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 22:06 |
Waarom denk je dat active suspension iets niet aan kan wat passive suspension wel aan kan? Omdat men minder afhankelijk gaat zijn van aero door active? | |
zoem | dinsdag 1 mei 2018 @ 22:14 |
Uit den ouden doosch: Het lijkt wel of die Ferrari op rails staat. Machtig veel grip. Rond 4.35 gewoon kneiterhard een haakse bocht in | |
Fer | dinsdag 1 mei 2018 @ 22:16 |
Het is altijd aero. Alleen kun je door active suspensoin meer gebruik maken aero aan de onderkant i.p.v. van de bovenkant. Aero aan de bovenkant stopt met werken als je achter een andere auto rijdt. Aan de onderkant is de werken weg zodra je loskomt van de grond. | |
SnowOokami | dinsdag 1 mei 2018 @ 22:22 |
Die auto's hadden toch traction control enzo? Gewoon niet loskomen van de grond dan he active suspension is relatief gezien best oud... ze kunnen vast wel een leuke combi verzinnen in de F1. | |
zoem | dinsdag 1 mei 2018 @ 22:25 |
Jup, in 2001 nog wel. | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 14:04 |
Bekritiseerde Magnussen zegt dat hij bereid is achter stuur te sterven https://www.nu.nl/formule(...)r-stuur-sterven.html tijd om hem permanent te bannen. | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 14:11 |
Lol: Echt geniaal dit keer | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2018 @ 14:17 |
Nog nooit leuk gevonden, simpel, kut stemmen, kut geluidseffecten en veel te traag en langdradig. | |
opgebaarde | woensdag 2 mei 2018 @ 14:27 |
Triest wat nu.nl nu doet. Magnussen heeft deze uitspraak gedaan voor deze race en dit incident. Met dat filmpje krijgt zijn uitspraak veel meer waarden. En ik denk dat veel coureurs zoiets kunnen zeggen, want ze nemen een flink risico om te racen in een ‘open auto’ | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 14:35 |
Elke nieuws site presenteert het toch zo sensationeel mogelijk? Je moet die berichten en headers van Jonathan Noble eens lezen | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 14:39 |
Mja, juist als je zoiets zegt en je laat daarna dat soort acties zien, dan mag dat best belicht worden. | |
opgebaarde | woensdag 2 mei 2018 @ 15:57 |
Das waar en het is ook nu.nl maar. “Siert” ze dat ze een korte reactie van Magnussen quoten | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 17:44 |
mijn god... ik dacht dat het over was: Baku crash suggests Red Bull favours Verstappen https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032693/ | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 17:46 |
Inclusief deze mythe weer . Lekker schreeuwen met de massa is leuker dan feiten erkennen. Tja. | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 17:46 |
Als je roept dat RIC duidelijk sneller was in die race of zelfs maar op dat moment heb je er überhaupt niet zoveel van begrepen. | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 17:51 |
Het is ongelooflijk, de enige reden dat ze zo konden vechten was juist omdat ze zo gelijk opgingen qua pace... Het anti-Verstappen sentiment begint echt cult-vormen aan te nemen. Het zal ook wel helpen dat er ook een Ricciardo-cult bestaat die nog altijd teert op 2014 . | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 17:53 |
Deze reactie vond ik wel toepasselijk: | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 17:56 |
Ach er zijn er wel meer, zie ook Davidson's analyse. Maar het mag niet baten, Verstappen moet en zal hangen. We zullen aan het eind van het seizoen wel zien wie het laatst lacht. Mensen vergeten snel, bijvoorbeeld dat Verstappen Ricciardo compleet wegreed richting het einde van 2017, zonder incidenten. | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 17:58 |
Inderdaad. Ik vraag me sowieso af of de actie van RIC überhaupt wel goed had kunnen aflopen ook al had VER daar meer ruimte gelaten. | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 18:01 |
Nee hij was veel te laat. Normaal gesproken krijgt degene die achterop rijdt altijd de schuld, maar in dit geval is het duidelijk waarom dat niet zo is. Redelijk goed filmpje hier over: | |
zoem | woensdag 2 mei 2018 @ 18:13 |
Meh ik ben er niet door overtuigd. Het weaven van Max wordt heel erg overdreven. Max stuurt alleen lichtjes terug naar de binnenzijde. Er was nog ruimte voor RIC om rechtdoor te schieten, maar hij liet zijn auto terug achter Max glijden en remde toen pas. RIC maakt hier wel een inschattingsfout. Moet je maar eens in slowmo 0.17 tot 0.19 kijken. | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 18:21 |
Mee eens, ik geef 100% de schuld aan Ricciardo. | |
bokkepoot | woensdag 2 mei 2018 @ 18:26 |
Wel grappig, want op de Nederlands site word ie aanbeden. Daar gebruiken ze zelfs wat Jack Plooij vind van de Red Bull als nieuws artikel | |
daNpy | woensdag 2 mei 2018 @ 18:36 |
Wat een bericht zeg. Eerst: The teammates were eliminated from the Baku race in spectacular fashion when Ricciardo rear-ended Verstappen at Turn 1 after a fraught race-long fight. En dan: "If I was [Red Bull team boss] Christian Horner I would have probably handled the situation a little bit better," says Gow Je bent CH niet, en dat heeft een reden. Achteraf is het ook heel mooi wonen. Doei Wat een non-bericht van mensen die niet in het nieuws komen. | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 18:37 |
Andere 'redactie' ook denk ik? En sowieso zal die op een iets andere doelgroep gericht zijn. | |
daNpy | woensdag 2 mei 2018 @ 18:41 |
Mee eens idd | |
Smacked_Actor | woensdag 2 mei 2018 @ 18:56 |
Goedkoop scoren heet dat. | |
sasquatsch | woensdag 2 mei 2018 @ 19:29 |
Ik vind het lastig om te beoordelen. Hier lijkt er genoeg ruimte te zijn, maar vanuit de onboard die in het filmpje erboven te zien is, lijkt dat er (net) niet te zijn. | |
VEM2012 | woensdag 2 mei 2018 @ 19:39 |
Er staat niets geks en dat er nog steeds over gesproken wordt is normaal, want weinig anders om over te gaan kakelen. | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 19:45 |
Wat er gek is aan wat er staat kun je boven je post uitgebreid lezen. Wellicht had RB VER eerst naar binnen kunnen halen om RIC wat meer ademruimte te geven, maar stellen dat ze teamorders hadden moeten geven omdat RIC veel sneller is wel een behoorlijk brevet van onvermogen. | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 19:50 |
Kun je misschien eens proberen om argumenten te geven? *knip* [ Bericht 5% gewijzigd door Nattekat op 02-05-2018 20:54:56 (laat dat lekker achterwege) ] | |
bokkepoot | woensdag 2 mei 2018 @ 19:56 |
Titel is wel anders op de Nederlandse site | |
zoem | woensdag 2 mei 2018 @ 20:28 |
Vanuit de cockpit lijkt alles veel sneller en dichterbij, waardoor je een vertekend beeld krijgt over de werkelijke situatie. Een helikopterperspectief geeft betrouwbaardere informatie over zijdelingse bewegingen dan een stuurtje dat heftig beweegt. Zodoende kom ik niet verder dan 50/50 schuld. Het anti-kamp lijkt echter alles uit te willen vergroten om Max zo veel mogelijk schuld in de schoenen te schuiven. Ik durf te wedden dat wanneer Max achterin Ric zou hebben gereden Max ook schuldig zou zijn bevonden door diezelfde groep. En daarbovenop durf ik nog wel een wedje te leggen dat wanneer Ric doorschietend in de flank van Max zou hebben gereden, Max zogenaamd geen ruimte zou hebben gelaten en wederom de schuldige is. De analysevideo hierboven komt heel geloofwaardig over, omdat het er zo gelikt uitziet met een overtuigend klinkende stem en zogenaamde real world examples. Dat wil echter niet zeggen dat het een correcte weergave bevat van het incident tussen Max en Ric. Je ziet wat je erin wil zien. En dit probeer ik echt te zeggen zonder oranje bril. | |
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 20:37 |
Bovendien, die inhaalactie van Verstappen op Ricciardo zou, als het andersom was, zo hard op gegeild worden dat half Reddit ondergedompeld was in het witte goedje. | |
SnowOokami | woensdag 2 mei 2018 @ 20:40 |
Deze was ook zonder oranje bril: https://streamable.com/rxr44 En zelfs die wordt niet serieus genomen... velen zien blijkbaar Sky nu ook als Max aanbidder-kanaal. | |
zoem | woensdag 2 mei 2018 @ 20:49 |
Prima analyse van Sky. De meest objectieve video die ik tot nu gezien heb. Op 2:20 - 2:30 zie je overigens de situatie eigenlijk vrijwel omgekeerd. Max die aan de binnenkant over het vuil Ric inhaalt, iets doorschiet maar wel netjes afmaakt. Het enige verschil is dat Max er al eerder naast zat, terwijl Ric nog van verder moest komen. | |
VEM2012 | woensdag 2 mei 2018 @ 20:51 |
Het zou bepaald niet de eerste keer zijn dat zo’n teamorder gegeven wordt. | |
VEM2012 | woensdag 2 mei 2018 @ 20:53 |
- nergens voor nodig - [ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 02-05-2018 20:55:17 ] | |
Gezicht | woensdag 2 mei 2018 @ 21:28 |
Goede anarlyse van Sky. Zagen meer mensen het maar zo. | |
Monolith | woensdag 2 mei 2018 @ 22:34 |
Hoe is dat relevant voor hetgeen ik schrijf? | |
#ANONIEM | donderdag 3 mei 2018 @ 05:55 |
Formule 1 wil in 2019 naar Miami En toen had Jack gewoon gelijk | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 10:43 |
| |
DKUp | donderdag 3 mei 2018 @ 10:44 |
Iedereen maar zeiken op Jacky.... | |
sasquatsch | donderdag 3 mei 2018 @ 11:14 |
In zoverre dat er wasrschijnlijk een Grand Prix in Miami gaat komen. Azerbeidzjan ontkent namelijk dat de spullen al verkocht zijn. https://www.motorsport.co(...)mula-1-deal-1032770/
| |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 11:20 |
Jack is en blijft gewoon de meest vreselijke persoon die bij de F1 voor Ziggo werkt Kamphues kun je nog enigszins langs heen kijken omdat ook Doornbos en Coronel aanwezig zijn. | |
DKUp | donderdag 3 mei 2018 @ 11:28 |
Ik vind die “Allo Allo!”-act met Mol niet te doen Voor de rest neem ik het vooral niet te serieus | |
JayHovah | donderdag 3 mei 2018 @ 12:50 |
Het irriteert mij vooral dat Jack heel erg in beeld probeert te komen tijdens de reportages van andere reporters (Ted’s Notebook, Will Buxtons officiële F1 reports). | |
Sabata | donderdag 3 mei 2018 @ 14:02 |
Ik stoor me niet zo aan Olav/Jack, aan Rob en de bende wel. Voor en nabeschouwingen kijk ik niet, alleen de races. | |
Rossdale | donderdag 3 mei 2018 @ 14:29 |
Alles in de studio kijk ik inderdaad ook niet, dus niet zo'n last van. Ik irriteer me bij Jack vooral aan het feit, dat als hij tijdens de race interviews afneemt hij begint met een heel verhaal waar vaak geen reet van klopt, de rijder vervolgs zijn verhaal doet en Jack daarna zijn eigen nergens op slaande verhaaltje wat hij van te voren bedacht heeft nog eens naar het Nederlands gaat vertalen. WAAROM INTERVIEW JE DAN IEMAND KNURFT?!! | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 14:40 |
Jack stelt altijd zijn aannames als vragen... gruwelijk irritant. | |
#ANONIEM | donderdag 3 mei 2018 @ 14:56 |
Ik vind het er allemaal bij horen en dus leuk. Rond de race dan. Dan kan ik ze prima hebben. Als personen zijn het niet mijn soort mensen. Alleen Doornbos zou ik uitnodigen voor een feestje. | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 17:20 |
Lol... F1technical heeft net een eigen thread aan Max vs Daniel toegekend omdat het maar door bleef gaan https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=27256 | |
Fir3fly | donderdag 3 mei 2018 @ 18:21 |
Beetje offtopic, maar Alonso in de Toyota op Spa . https://streamable.com/zwd3x | |
Nattekat | donderdag 3 mei 2018 @ 18:23 |
Zouden ze hier ook moeten doen. | |
Tarado | donderdag 3 mei 2018 @ 18:24 |
leuk , zal toch wel wennen zijn die rijdende chicanes | |
opgebaarde | donderdag 3 mei 2018 @ 18:36 |
Thanks, daar werd de volgende video gepost, de crash van Bruno Senna met Schumacher. Lijkt veel op de crash van Verstappen met Ricciardo http://www.dailymotion.com/video/x3elxre | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 18:41 |
exact hetzelfde Also: https://www.facebook.com/Formula1/videos/1031506267006355/ | |
Fir3fly | donderdag 3 mei 2018 @ 18:44 |
Precies hetzelfde inderdaad. Maar goed, de reden dat Ricciardo niet bestraft is lijkt me duidelijk. | |
mikieu | donderdag 3 mei 2018 @ 20:23 |
3x raden wie er straf kreeg | |
opgebaarde | donderdag 3 mei 2018 @ 21:02 |
Omdat Verstappen? | |
Nattekat | donderdag 3 mei 2018 @ 21:03 |
Omdat Connelly | |
Fir3fly | donderdag 3 mei 2018 @ 21:05 |
Jep, en Connelly. | |
opgebaarde | donderdag 3 mei 2018 @ 21:09 |
Ik heb lang geleden met veel aandacht het reddittopic “Connolly haat Verstappen” gelezen. In eerste instantie leek het heel duidelijk, maar uiteindelijk zie je dat die connolly sowieso veel straffen uitdeelt en niet alleen aan Verstappen. En laten we eerlijk zijn, Verstappen knokt een stuk meer op de baan dan de rest van het veld en hij is bereid om heel ver te gaan. En al zou het zo zijn, dan moet er nog een “jurylid” tegen Verstappen zijn. Connolly beslist niks in zijn eentje. Beetje vermoeiend om continu naar hem te wijzen. Ik geloof er niet in, ik laat me graag (!) overtuigen, maar dan moet er wel meer komen dan alleen de tekst “Ja Connolly”. | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 21:20 |
Naja wat er na de Japanse GP in 2016 gebeurde was toch hoogst eigenaardig. | |
opgebaarde | donderdag 3 mei 2018 @ 21:38 |
eens. Dat hij daar mee weggekomen is, ook wel opmerkelijk | |
SnowOokami | donderdag 3 mei 2018 @ 22:43 |
We gaan de Hard tyre zien @ Silverstone: https://news.pirelli.com/(...)itain-2018-compounds | |
Fir3fly | vrijdag 4 mei 2018 @ 01:38 |
Toch maf om Alonso in een Toyota-outfit te zien . Hier een kort interviewtje: Leukste is dat hij aangeeft hoeveel boost hij heeft en hoe goed de banden zijn . | |
Sjemmert | vrijdag 4 mei 2018 @ 12:03 |
SnowOokami | vrijdag 4 mei 2018 @ 16:36 |
Rosberg die Max kneep tijdens de 2e straight @ Abu Dhabi 2016: | |
Monolith | vrijdag 4 mei 2018 @ 17:37 |
Je ziet hem genieten. | |
franklop | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:03 |
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden | |
Nattekat | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:05 |
| |
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:12 |
Niet een heel uitdagende baan zo te zien. | |
franklop | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:14 |
Ook vrij kort. Kilometertje of 4 als ik nameet. | |
Sinister-D- | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:20 |
Formula E naar Miami confirmed. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:22 |
Ferrari international assistence | |
Fer | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:48 |
Mooie low downforce track, lekker veel inhalen. | |
Ghost_Nappa | vrijdag 4 mei 2018 @ 22:43 |
Bart zegt waar het op staat | |
Martinello | vrijdag 4 mei 2018 @ 22:43 |
Bart Chabot spreekt rake woorden | |
Ghost_Nappa | vrijdag 4 mei 2018 @ 23:04 |
Alleen jammer dat ie zo wordt afgemaakt... Vooral Tom reageert als een gebeten hond | |
Yashaaaaa | vrijdag 4 mei 2018 @ 23:09 |
Wat zegt ie dan? | |
Martinello | vrijdag 4 mei 2018 @ 23:13 |
Hij sprak wat realistische woorden over Max Verstappen. Dat hij niet van zijn fouten lijkt te leren bijvoorbeeld. | |
Crazy-M | zaterdag 5 mei 2018 @ 10:42 |
saai circuit lijkt het. Niet uitdagend in bochten | |
Wertha | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:38 |
Een bewussie. Weinig downforce zodat elkaar volgen makkelijker moet zijn, lange rechte stukken om net zulke extreme slipstreams te generen als Baku. | |
Blik | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:49 |
Wat een afschuwelijke baan, hoe lang zijn die 2 rechte stukken wel niet. Typisch Formule E circuit, en inhalen op rechte stukken is overrated | |
#ANONIEM | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:53 |
Rond de 1100 meter voor de korte, 1200 voor die andere [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2018 12:57:46 ] | |
Gezicht | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:15 |
Samen net iets verder dan de straight in Baku dus. | |
truthortruth | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:41 |
Om nog maar even door te gaan Het meest onderbelichtte in de hele discussie vind ik nog wel dat een crash onvermijdelijk was. Had Max niet bewogen (even terecht of onterecht weg laten), dan was er nog steeds een crash geweest, het jammere voor Max is dat het dan wel volledig op conto van Ric was gekomen. | |
Fir3fly | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:22 |
Dat vraag ik me af . | |
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:24 |
Was waarschijnlijk een Bottas 2.0 actie geweest, maar dan had Verstappen hem weer gepakt omdat ie de apex gigantisch gemist zou hebben. | |
Monolith | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:29 |
Als we het dan toch weer over dat incident moeten hebben, Helmut Marko wil het ook nog wel even uitleggen voor degenen die riepen dat ze teamorders hadden moeten uitvaardigen om de veel snellere RIC erlangs te laten: https://racingnews365.nl/(...)ngrijpen-in-baku/amp | |
Ener-G | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:25 |
Sterker nog, het is voor een gedeelte letterlijk het parcours geweest van de formule e | |
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:32 |
Zijn er serieus mensen zo dom om te denken dat Ricciardo sneller was? | |
Fir3fly | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:39 |
De meerderheid denk ik. Zelfs mensen die claimen er verstand van te hebben. Over feiten gaat het al heel lang niet meer. | |
sasquatsch | zaterdag 5 mei 2018 @ 17:09 |
Ricciardo was op dat moment alleen naar sneller omdat Verstappen net uit de pits kwam en zijn banden nog niet op temperatuur waren. | |
mikieu | zaterdag 5 mei 2018 @ 18:01 |
No shit.. |