abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 20:09:32 #151
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179496536
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:05 schreef static het volgende:
Het is mij ook eens overkomen, ook tijdens een transit op CDG; er stond toen keurig iemand op me te wachten met de boarding-pass.
We gaan het zien. Komt vast wel goed :)
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 09:48:21 #152
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179505903
Hoop gedoe bij de Air France/KLM balie, maar we hebben boardingpasses!! *O*
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179512132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoop gedoe bij de Air France/KLM balie, maar we hebben boardingpasses!! *O*
Hoax, werkende fransen bestaan niet
pi_179518998
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoax, werkende fransen bestaan niet
Klopt _O-

Althans, je moet af en toe wel werken om te kunnen stoppen om te gaan staken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 20:08:41 #155
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179519920
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoax, werkende fransen bestaan niet
Sowieso was het een vreemde gewaarwording, de baliemedewerkster stond me in goed Engels te woord :o maar ik was allang blij, had er al een hard hoofd in dat ik nog meekon met de vlucht nadat de self checkin kiosk mijn bestaan ontkende en de baliemedewerkster me na een kwartier prutsen ook nog niet gevonden had :')

Vervolgens had de vlucht wel geheel in stijl ruim 1,5 uur vertraging, dus ach
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179527562
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Sowieso was het een vreemde gewaarwording, de baliemedewerkster stond me in goed Engels te woord :o maar ik was allang blij, had er al een hard hoofd in dat ik nog meekon met de vlucht nadat de self checkin kiosk mijn bestaan ontkende en de baliemedewerkster me na een kwartier prutsen ook nog niet gevonden had :')

Vervolgens had de vlucht wel geheel in stijl ruim 1,5 uur vertraging, dus ach
Denk je niet dat ze het opzoeken gewoon op heeft gegeven en je aan boord stuurde om van je af te zijn?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / Peetvader vrijdag 1 juni 2018 @ 02:04:02 #157
15080 crew  static
03.09.2006 - 11:35
pi_179527650
registreer om deze reclame te verbergen
Ja, want zo werkt het. :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 07:11:54 #158
258802 Yreal
henk..!
pi_179529367
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze het opzoeken gewoon op heeft gegeven en je aan boord stuurde om van je af te zijn?
ahjoh, gewoon gratis mee om van het gedoe af te zijn... tuurlijk :')
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 07:55:17 #159
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179529669
If only :D

Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan is. We hadden de vluchten via Expedia geboekt, en op een gegeven moment is de vlucht MRU - CDG gecanceld. De airline heeft ons toen één vlucht later gezet, maar daardoor haalden we de oorspronkelijke vlucht tussen CDG - AMS niet meer. Dat had Expedia niet direct door en moest ik zelf ontdekken toen ik het vluchtschema wilde doorsturen naar m'n moeder. Er stond toen alleen nog maar een terugvlucht naar CDG. Dolle pret, maar daar wilde ik niet heen :')

Na een belletje met Expedia is de vlucht CDG - AMS ook verplaatst en konden we weer terug naar Amsterdam. Maar goed, ik denk dat dat niet helemaal juist doorgekomen is. Gelukkig is het uiteindelijk wel allemaal gelukt! Maar ik vermoed niet dankzij mijn blauwe ogen *)
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:57:13 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179547170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:55 schreef Guppyfriend het volgende:
If only :D

Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan is. We hadden de vluchten via Expedia geboekt, en op een gegeven moment is de vlucht MRU - CDG gecanceld. De airline heeft ons toen één vlucht later gezet, maar daardoor haalden we de oorspronkelijke vlucht tussen CDG - AMS niet meer. Dat had Expedia niet direct door en moest ik zelf ontdekken toen ik het vluchtschema wilde doorsturen naar m'n moeder. Er stond toen alleen nog maar een terugvlucht naar CDG. Dolle pret, maar daar wilde ik niet heen :')

Na een belletje met Expedia is de vlucht CDG - AMS ook verplaatst en konden we weer terug naar Amsterdam. Maar goed, ik denk dat dat niet helemaal juist doorgekomen is. Gelukkig is het uiteindelijk wel allemaal gelukt! Maar ik vermoed niet dankzij mijn blauwe ogen *)
Zucht Expedia.

Ja die zijn prima qua hotelreserveringen, maar zodra het met schemawijzigingen op vliegtickets aankomt zijn ze compleet nutteloos. Men wil niks, men kan niets, men doet niets, en blijft je afschepen dat het niet mogelijk is terwijl ik het allang met de luchtvaartmaatschappij heb kunnen regelen. (Maar ja, officieel moet de reisorganisatie dan het ticket opnieuw uitgeven en dat deed men niet, maar men is erachter dat dat toch ook zonder medewerking kan).

Ik ben bijna helemaal afgestapt van een reisorganisatie als tussenpersoon voor mijn tickets. Af en toe moet ik wel als ik onmogelijke dingen wil, want op een of andere manier kan een Griekse reisorganisatie voor mij dingen regelen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet kunnen, althans niet voor een schappelijke prijs, maar dat zal nimmer meer Expedia zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 21:09:18 #161
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179547427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zucht Expedia.

Ja die zijn prima qua hotelreserveringen, maar zodra het met schemawijzigingen op vliegtickets aankomt zijn ze compleet nutteloos. Men wil niks, men kan niets, men doet niets, en blijft je afschepen dat het niet mogelijk is terwijl ik het allang met de luchtvaartmaatschappij heb kunnen regelen. (Maar ja, officieel moet de reisorganisatie dan het ticket opnieuw uitgeven en dat deed men niet, maar men is erachter dat dat toch ook zonder medewerking kan).

Ik ben bijna helemaal afgestapt van een reisorganisatie als tussenpersoon voor mijn tickets. Af en toe moet ik wel als ik onmogelijke dingen wil, want op een of andere manier kan een Griekse reisorganisatie voor mij dingen regelen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet kunnen, althans niet voor een schappelijke prijs, maar dat zal nimmer meer Expedia zijn.
Ja, tot nu toe heb ik het geluk gehad dat het via Expedia eigenlijk altijd goed gegaan is. Dit was alleen best wel een fuck-upje :')

Volgende keer ook maar eens bij de airline zelf kijken.
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179744849
Heeft er iemand toevallig ervaring met de drukte op vluchten van en naar Abu Dhabi? Wij vliegen heen op 2 juli met EY78 en terug op 26 juli met EY77. Tot nu toe zijn de vluchten nog voor de helft leeg als ik kijk bij de selectie van stoelen.
pi_179745762
Nogal aparte incheckervaring gehad bij KLM. Inchecken kon alleen via Delta (ook al was het een KLM-vlucht, volgens hun whatsapp-hulplijn zou dit standaard zijn bij Amerikaanse vluchten), daar had iedereen blijkbaar automatisch een stoel toegewezen gekregen (stoelkeuze vooraf is niet meer standaard inbegrepen bij KLM-vluchten naar Noord Amerika) waarna er vrijwel geen opties tot wijzigen van de stoel werden aangeboden, afgezien van plaatsen met een meerprijs. Gevolg was dat vervolgens bij de gate een het halve vliegtuig kwam vragen om een andere plaats en het ruilen zelfs tijdens het boarden nog doorging. Ik mag toch hopen dat hier sprake was van een (technische?) fout en dat dit soort RyanAir-praktijken niet de standaard zijn geworden bij KLM.
pi_179749290
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
pi_179749494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:47 schreef -Wereld- het volgende:
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
Je persoonsgegevens en je paspoortnummer. Inscannen hoeft niet.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:08:42 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_179749621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:47 schreef -Wereld- het volgende:
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:53:48 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179750681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Nogal aparte incheckervaring gehad bij KLM. Inchecken kon alleen via Delta (ook al was het een KLM-vlucht, volgens hun whatsapp-hulplijn zou dit standaard zijn bij Amerikaanse vluchten), daar had iedereen blijkbaar automatisch een stoel toegewezen gekregen (stoelkeuze vooraf is niet meer standaard inbegrepen bij KLM-vluchten naar Noord Amerika) waarna er vrijwel geen opties tot wijzigen van de stoel werden aangeboden, afgezien van plaatsen met een meerprijs. Gevolg was dat vervolgens bij de gate een het halve vliegtuig kwam vragen om een andere plaats en het ruilen zelfs tijdens het boarden nog doorging. Ik mag toch hopen dat hier sprake was van een (technische?) fout en dat dit soort RyanAir-praktijken niet de standaard zijn geworden bij KLM.
Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:57:21 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179750768
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
Nu meen ik mij te herinneren dat voor vluchten naar Spanje ik bij Easyjet wel extra gegevens moest invullen.
Maar dat kan veranderd zijn, na een akkefietje met Easyjet aan de gate besloten geen vluchten meer met ze te boeken, dat was in juni 2013, dus in die tijd kan er wat veranderd zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_179751907
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
transavia
spanje
pi_179751925
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je persoonsgegevens en je paspoortnummer. Inscannen hoeft niet.
als je alleen een id hebt, je bsn?

niet intercontinentaal trouwens
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:55:19 #171
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179752078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:48 schreef -Wereld- het volgende:
als je alleen een id hebt, je bsn?
Dan vul je het documentnummer in dat rechtsboven op je kaart staat:
XMskWGb.jpg
So we just called him Fred
pi_179752216
thnx
pi_179752905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
Ik heb de afgelopen maand nog gevlogen met United (intercontinentaal). Het is me gelukt vooraf gratis een stoel uit te kiezen, en bij de incheckautomaten op het vliegveld kreeg ik zelfs nog de optie een andere te kiezen. De keuze was beperkt (zeker op de overboekte terugvlucht), maar het kon wel.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179757212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.

Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
pi_179757325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.

Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
Je vlucht is waarschijnlijk vol geboekt. Iedereen heeft een stoel toegewezen gekregen. op het moment dat jij in wilde checken was er nog geen andere stoel vrij. Zoiets lijkt me? Mensen die hun vlucht annuleren misschien, Maar meestal kan je bij een maatschappij een gratis stoel claimen wanneer je kan inchecken inderdaad.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')