abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179365777
registreer om deze reclame te verbergen
Iemand ervaringen met de nooduitgangstoelen van Transavia?
Ik vlieg over een paar weken van Amsterdam naar Agadir en heb tijdens het boeken 10 euro pp enkele reis betaald voor stoelen op rij 17.
Dit is echter de 3e rij met extra beenruimte.
Normaliter zijn er toch maar 2 nooduitgangrijen?
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:49:43 #127
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179365808
Rij 17 heeft geen extra beenruimte.
De stoelen hebben een beetje extra ruimte en werd eigenlijk altijd als een normale stoel verkocht. Blijkbaar hebben ze bij Transavia weer een manier gevonden om een paar tientjes extra per vlucht te verdienen.

[ Bericht 77% gewijzigd door FredvZ op 24-05-2018 21:58:03 ]
So we just called him Fred
pi_179371033
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:49 schreef FredvZ het volgende:
Rij 17 heeft geen extra beenruimte.
De stoelen hebben een beetje extra ruimte en werd eigenlijk altijd als een normale stoel verkocht. Blijkbaar hebben ze bij Transavia weer een manier gevonden om een paar tientjes extra per vlucht te verdienen.
Dat is mooi kut dan!
Op het plaatje van het vliegtuig zie je bij rij 17 toch echt duidelijk EXIT staan, beetje misleiding dus.
Nu wilde ik het net gaan wijzigen naar rij 15 of 16, maar dat lijkt niet meer te kunnen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:34:47 #129
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179378045
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 06:33 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Dat is mooi kut dan!
Op het plaatje van het vliegtuig zie je bij rij 17 toch echt duidelijk EXIT staan, beetje misleiding dus.
Nu wilde ik het net gaan wijzigen naar rij 15 of 16, maar dat lijkt niet meer te kunnen.
Het ziet er idd ook misleidend uit bij Transavia:
even-geen-controle-1024x581.jpg
So we just called him Fred
pi_179382437
Volgende keer even eerst Seatguru checken, dan weet je het zo goed als zeker of je extra beenruimte hebt of niet.
  Moderator / Peetvader vrijdag 25 mei 2018 @ 16:40:35 #131
15080 crew  static
03.09.2006 - 11:35
pi_179382794
Seatguru is verre van nauwkeurig/up-to-date.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
pi_179397395
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het ziet er idd ook misleidend uit bij Transavia:
[ afbeelding ]
Dit mag toch gewoon niet? :')
Doen alsof het een nooduitgangstoel is terwijl het niet zo is.
pi_179397410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:40 schreef static het volgende:
Seatguru is verre van nauwkeurig/up-to-date.
Klopt, volgens Seatguru zijn rij 14 en 15 nooduitgangrijen.
Vorig jaar met China Southern klopte er ook geen reet van de plattegrond van Seatguru, vandaar dat nu ook maar de plattegrond van Transavia aanhield :P
  zaterdag 26 mei 2018 @ 12:29:58 #134
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_179397436
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 06:33 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Dat is mooi kut dan!
Op het plaatje van het vliegtuig zie je bij rij 17 toch echt duidelijk EXIT staan, beetje misleiding dus.
Nu wilde ik het net gaan wijzigen naar rij 15 of 16, maar dat lijkt niet meer te kunnen.
In het voorjaar op rij 17 gevlogen: Rij 17 heeft net zoveel beenruimte als de exitseat en als voordeel dat daar de lekkende en koude deur niet zit n je een armleuning hebt.
Dus die stoelen zijn zelfs beter dan de twee rijen ervoor.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_179414934
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In het voorjaar op rij 17 gevlogen: Rij 17 heeft net zoveel beenruimte als de exitseat en als voordeel dat daar de lekkende en koude deur niet zit n je een armleuning hebt.
Dus die stoelen zijn zelfs beter dan de twee rijen ervoor.
Goed om te weten, bedankt!
pi_179438130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:40 schreef static het volgende:
Seatguru is verre van nauwkeurig/up-to-date.
Een goed alternatief is er bij mijn weten ook niet.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:58:11 #137
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179484904
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een compleet schema van een carrier in te zien op een bepaalde dag vanaf een bepaalde luchthaven. En dan ben ik vooral benieuwd naar die van Transavia en Ryanair vanaf Eindhoven.
  woensdag 30 mei 2018 @ 09:31:08 #138
258802 Yreal
henk..!
pi_179485344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een compleet schema van een carrier in te zien op een bepaalde dag vanaf een bepaalde luchthaven. En dan ben ik vooral benieuwd naar die van Transavia en Ryanair vanaf Eindhoven.
en wat voor info zoek je dan precies?
  woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:04 #139
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_179485885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een compleet schema van een carrier in te zien op een bepaalde dag vanaf een bepaalde luchthaven. En dan ben ik vooral benieuwd naar die van Transavia en Ryanair vanaf Eindhoven.
Dat kan bijvoorbeeld op https://www.eindhovenairport.nl/nl/vertrektijden . Voer daar alleen "HV" in voor alle Transavia vluchten of "FR" in voor alle Ryanair vluchten.

Voor een volledig overzicht inclusief welk vliegtuig waarvandaan komt etc. kan je naar https://www.flightradar24.com/data/airports/ein
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_179485916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een compleet schema van een carrier in te zien op een bepaalde dag vanaf een bepaalde luchthaven. En dan ben ik vooral benieuwd naar die van Transavia en Ryanair vanaf Eindhoven.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/vertrektijden --> HV ingeven bij Vluchtnummer
https://www.flightradar24.com/data/airports/ein

Edit: Oh, net te laat. Maar dat dus.
Nederlander in Mnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:47:11 #141
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179487729
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

en wat voor info zoek je dan precies?
Echt schema's voor over een week of 6 bijvoorbeeld. Ik hoeft niet te weten welk toestel er of iets dergelijks dan ingeroosterd staat.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:32:16 #142
258802 Yreal
henk..!
pi_179488570
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Echt schema's voor over een week of 6 bijvoorbeeld. Ik hoeft niet te weten welk toestel er of iets dergelijks dan ingeroosterd staat.
een vliegtuigspotter.

Maar flightrader24 dus. Als je nou aangeeft wat je precies wil kunnen we net iets meer zeggen. Met skyscanner zou je ook kunnen zien welke vliegtuigen waarheen gaan bijvoorbeeld.
pi_179488651
Mag ik een scheermesje meenemen in handbagage?
pi_179488767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:35 schreef Tomodachi het volgende:
Mag ik een scheermesje meenemen in handbagage?
Zo'n krabbertje wel. Een open scheermes niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:45:20 #145
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179491894
quote:
10s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

een vliegtuigspotter.

Maar flightrader24 dus. Als je nou aangeeft wat je precies wil kunnen we net iets meer zeggen. Met skyscanner zou je ook kunnen zien welke vliegtuigen waarheen gaan bijvoorbeeld.
Nee, geen spotter.
pi_179492678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nee, geen spotter.
Wat dan? BUK installatie testen? o|O
Nederlander in Mnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 19:32:22 #147
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_179495931
Hoi!
Vraagje! Wij vliegen zo van Mauritius naar Parijs CDG. Vanuit CDG daarna door naar AMS. Voor de eerste vlucht zijn we ingecheckt en hebben we boardingpasses. Voor de tweede vlucht nog niet. Online inchecken kan niet, volgens de website (KLM). De koffers zijn wel doorgelabeld naar AMS.
Hoe regelen we dat op CDG? Moeten we naar de balie? Moet het via zo’n automaat? :’)

Oh laat maar, volgens mij heb ik het al gevonden! http://www.parisaeroport.(...)s/connecting-flights

[ Bericht 11% gewijzigd door Guppyfriend op 30-05-2018 19:37:35 ]
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:56:04 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179496346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Echt schema's voor over een week of 6 bijvoorbeeld. Ik hoeft niet te weten welk toestel er of iets dergelijks dan ingeroosterd staat.
Je kan met flightradar24 bijvoorbeeld door een specifiek toestel te kiezen zien welke vluchten op een dag worden uitgevoerd.
Dit geeft op zich wel een beeld hoe de vluchtschema's worden uitgevoerd.

Wel is het zo dat om operationele reden op de dag zelf nog wel eens wat aangepast kan worden door vertraging, of dat men op een bepaalde dag de 737-800 ergens nodig heeft en doordat de toestellen toch wel redelijk achter elkaar binnenkomen en vertrekken kan men dan een 737-700 die normaliter die route vliegt toch nog wijzigen en is men enigszins flexibel.

Overigens, met een Transavia of Ryanair zal over het algemeen de vluchten redelijk volgens planning worden uitgevoerd vanaf Eindhoven, Met KLM is dat wel een ander verhaal, de keren dat daar om operationele reden vliegtuigen worden gewisseld is niet bij te houden, men kan door de grotere operatie op Schiphol nog beter schuiven met toestellen om vertragingen zo minimaal mogelijk te houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:02:06 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179496418
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoi!
Vraagje! Wij vliegen zo van Mauritius naar Parijs CDG. Vanuit CDG daarna door naar AMS. Voor de eerste vlucht zijn we ingecheckt en hebben we boardingpasses. Voor de tweede vlucht nog niet. Online inchecken kan niet, volgens de website (KLM). De koffers zijn wel doorgelabeld naar AMS.
Hoe regelen we dat op CDG? Moeten we naar de balie? Moet het via zo’n automaat? :’)

Oh laat maar, volgens mij heb ik het al gevonden! http://www.parisaeroport.(...)s/connecting-flights
Ik ga ervan uit dat je met Air France - KLM vliegt en dan is het raar dat je voor de laatste vlucht de boarding passen niet krijgt.
Althans, raar in de zin dat mij dat nog nooit is gebeurd dat ik niet de boarding passen voor alle vluchten krijg als dit wordt uitgevoerd door een daadwerkelijke vlucht. Wanneer er een treinsegement voor zit, ja dan kan online inchecken weer niet, en het is maar goed dat ik vooraf elke stoel (gratis) kan selecteren want anders is er vlak voor vertrek bijzonder weinig (interessante) stoel meer over...

Op zich zou je bij vertrek de boarding passen wel moeten kunnen krijgen, wanneer dat niet het geval is, dan sta je op de waiting list en kan men pas in Parijs kijken of je mee kan. Als dat niet kan dan wordt je op een andere vlucht gezet. Uit ervaring weet ik dat bij normale operationele omstandigheden hoe later op de avond hoe leger de vluchten zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / Peetvader woensdag 30 mei 2018 @ 20:05:10 #150
15080 crew  static
03.09.2006 - 11:35
pi_179496463
Het is mij ook eens overkomen, ook tijdens een transit op CDG; er stond toen keurig iemand op me te wachten met de boarding-pass.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')