abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178488201
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:33 schreef dcm360 het volgende:
Ik denk dat het Rotterdam -> Antwerpen is, de onderste lijkt een Thalys te zijn.
Precies andersom. Antwerpen - Rotterdam

In die van 11.45 zie je dat in Breda overstappen op serie 1100 (Eindhoven-Den Haag) je sneller in Rotterdam kan brengen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178488254
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En die van 11:45 dan?
Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner :)
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:39:25 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178488269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Antwerpen C-Rotterdam C.
10:45 en 11:45 zijn dezelfde treinen, welke reis ik gepland heb is helemaal niet relevant, er zit een fout in de software :P
Dan snap ik hem :Y

De treinen die van/naar Amsterdam rijden doen dat onder de noemer "Intercity direct", de treinen naar Den Haag HS zijn "Intercity". Die trein van 11:45 rijdt naar Den Haag HS. :)

Ik heb het ook niet bedacht hè :D
We are shaping the future.
pi_178488278
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:37 schreef MTL het volgende:

[..]

Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner :)
Wacht even, dus er rijden nu ICD's én Benelux via de HSL naar België?
Bier.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:57:56 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178488581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wacht even, dus er rijden nu ICD's én Benelux via de HSL naar België?
Er gaat maar één keer per uur een intercity van Breda naar Antwerpen hoor :P

12x/dag Amsterdam - Breda - Brussel = IC Direct, want toeslag verplicht tussen Schiphol en Rotterdam.
4x/dag Den Haag HS - Breda - Brussel = Intercity, geen toeslag
We are shaping the future.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:16:23 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178488969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
er zit een fout in de software :P
Nee dat zie je verkeerd :+ Het systeem kan het niet correct weergeven :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:09,17 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_178489188
registreer om deze reclame te verbergen
rijdendetreinen twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 13:24:11 STORING: defecte trein Breda-Antwerpen-Brussel (HSL) #storing #ns #nsinternational #nmbs https://t.co/Hz0RVmLQrM reageer retweet
Foutje bedankt...
pi_178498524
Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....

https://www.noz.de/lokale(...)issingen-halten-darf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:21:55 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178498581
:')
We are shaping the future.
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:54:31 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178499203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:18 schreef dennistd het volgende:
Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....

https://www.noz.de/lokale(...)issingen-halten-darf
WTF is dat voor onzin dan 8)7 Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima 8)7
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:09,17 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:54:56 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178499210
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:27 schreef Adrie072 het volgende:
rijdendetreinen twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 13:24:11 STORING: defecte trein Breda-Antwerpen-Brussel (HSL) #storing #ns #nsinternational #nmbs https://t.co/Hz0RVmLQrM reageer retweet
Foutje bedankt...
Een defecte ICD? Goh, wie had dat verwacht.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:56:08 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178499227
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF is dat voor onzin dan 8)7 Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima 8)7
Dan nemen ze voor iedere deur een houten trapje mee de trein in.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_178510294
Vandaag rijdt er weer een Sonderzug vanuit Duitsland via Twente naar Amsterdam. De tractie op het Duitse deel is de E10 1239, terwijl voor het Nederlandse deel de Railexperts 1251 wordt ingezet.

Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178510492
als 't goed is, zijn er vandaag testritten van Haarlem-Alkmaar met SNG. ik heb verder geen details over tijden.
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_178510573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:36 schreef dennistd het volgende:
Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
Volgens mij boeit het geen kut waar de zon staat als het zeer grauw is :+
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:09,17 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_178510852
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volgens mij boeit het geen kut waar de zon staat als het zeer grauw is :+
Nee, maar als het onbewolkt was had de zon niet goed gestaan :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178511154
Er zijn weer treinpakkers, o.a. 2x overgang 1e klas (weekend) en meereisretour voor ¤4 (daluren). Hier is het boekje te bestellen: https://uat-spoordeelweke(...).com/spoordeelweken/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178511237
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er gaat maar één keer per uur een intercity van Breda naar Antwerpen hoor :P

12x/dag Amsterdam - Breda - Brussel = IC Direct, want toeslag verplicht tussen Schiphol en Rotterdam.
4x/dag Den Haag HS - Breda - Brussel = Intercity, geen toeslag
Is nu met ombouwen in Breda, paar keer naar de Hofstad en een paar Eurostars per dag het eindbeeld bereikt van de HSL (tot de instroom van ICNG?)
pi_178511335
Minder goed nieuws van de SSN (tenzij je een liefhebber bent van de Baureihe 65 natuurlijk):

quote:
Voortgang revisie loc 23023. Murphy slaat toe!

Tijdens het uitvoeren van de eerste drukproef werd de ketel nauwkeurig op lekkages onderzocht. Zulke plekken kunnen zijn de lassen van pijpen en buizen, en natuurlijk ook van de vele steunbouten, zowel aan de binnen- en buitenzijde van de ketel, aansluitingen van appendages en wasluiken
etc., etc. Er waren een paar minieme lekjes in de lassen van een paar vaste steunbouten maar dat is oplosbaar. Echter, onverklaarbaar waren 10 lekken waar water uit de controleboring van de scharnierbouten kwam.

We zitten natuurlijk niet bij de pakken neer. Terwijl het scharnierbouten probleem in kaart wordt gebracht werken we o.a. aan de ATB/PZB installatie en het verkrijgen van de toelating daarvan. Voorts is er nog genoeg ander werk rondom het machinistenhuis en nog steeds wordt de verfkwast gehanteerd om ook de laatste onderdelen mooi zwart en rood te maken. Voorts wordt er nog hard gewerkt aan al het leidingwerk van en naar pompen etc.

Als gevolg van deze tegenvaller moest worden besloten om loc 65 018 opnieuw rijvaardig te maken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178511637

Een V250 rijdt voor het eerst op beeld zelfstandig door Italië.
pi_178511701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:36 schreef dennistd het volgende:
Er zijn weer treinpakkers, o.a. 2x overgang 1e klas (weekend) en meereisretour voor ¤4 (daluren). Hier is het boekje te bestellen: https://uat-spoordeelweke(...).com/spoordeelweken/
ah, die boekjes. Daar heb ik wel een paar van liggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:16:41 #47
419487 Vriezzer
Friendly, but fierce.
pi_178512892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:10 schreef Bitlord het volgende:

Een V250 rijdt voor het eerst op beeld zelfstandig door Italië.
En hij reed nog lang en gelukkig?
To survive, is to be victorious!
pi_178513258
quote:
0s.gif Op 12 april 2018 16:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
De kilometerkampioenwedstrijd is dit jaar anders. Probeer zo ver mogelijk te komen voor 150 euro
Op zich wel een leuk idee, ga eens wat proberen denk ik
Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
pi_178520379
Na de losse 1251 van vanmorgen was het vanavond tijd om te hele trein op de foto te zetten:

Gezien de half april nog vrij vroeg invallende duisternis besloot ik om de terugkerende trein naar Witten op te wachten in Bad Bentheim. Doordat de perronsporen allemaal nodig waren voor andere treinen werd de Sonderzug op het perronloze spoor 4 behandeld, wat na vertrek van de Eurobahn richting Bielefeld in combinatie met de perronverlichting een mooi fotostandpunt bood.

Nadat de 1200 afgerangeerd was duurde het even om loc E10 1239 van de Lokomotivclub 103 e.V. vanaf het kopspoortje aan de westzijde te halen. Tussendoor werd spoor 3 alweer bezet door de Eurobahn waardoor voor een foto van de Duitse locomotief uitgeweken moet worden naar de andere zijde van het emplacement.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 april 2018 @ 01:19:42 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178521521
Mooi hoor Dennis ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:09,17 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')