die plan U diesels van vroegahquote:Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?
En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
Dieseldrie.quote:Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?
En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigenquote:
Mijn opa noemde de elektrische varianten "diesel-elektrisch". Dat diesel was er lastig uit te krijgen.quote:Op maandag 2 april 2018 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen
ik heb al 3 dagen staking achter de rugquote:Op dinsdag 3 april 2018 11:32 schreef MTL het volgende:
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur
Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)
En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Die rijdt slechts tot Utrecht.quote:Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:
Zolang er gewoon nog een trein om 23:02 vertrekt is dat gat echt maar 21 minuten.
Dat vind ik maar een raar verhaal. Ticketmaster verkoopt namelijk treintickets gelijk bij het kopen van een concertticket. Dat gaat lastig zonder medewerking van beide partijen. Alleen al aan die verkoop zou je als vervoerder ook kunnen afleiden wanneer het druk wordt. Zal je natuurlijk wel een factor moeten toepassen voor mensen die met reguliere tickets reizen. Maar afijn, genoeg manieren om als vervoerder je betalende klanten ook daadwerkelijk te vervoeren. Te kort rijden is dan ook gewoon een keuze / onwil.quote:Op zondag 1 april 2018 23:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden
Dat vergt nadenken en bijsturenquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind
Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind
Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
;quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:24 schreef MTL het volgende:
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
Alles kan, zolang er maar iemand bereid is om er voor te betalen.quote:Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen.quote:
Ach, volgend seizoen is het toch overbodigquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:49 schreef dennistd het volgende:
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
Ze willen hun pensioen met 52 niet kwijt. Kan ik mee inkomen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 11:39 schreef MTL het volgende:
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |