abonnement Unibet Coolblue
pi_178274435
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
pi_178274542
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:32 schreef MTL het volgende:
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
ik heb al 3 dagen staking achter de rug
pi_178274587
Ik ook :P
pi_178275416
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178275432
ik staak sowieso tot volgende week maandag *O*
pi_178275707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?
pi_178276395
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen, maar met de verlichting heeft dat niet te maken, voor zover ik weet.
De mDDM is nooit de meest betrouwbare loc geweest en daar hoopt men nu wat verandering in te brengen, waardoor de beschikbaarheid omhoog moet gaan.

Ik kan mij hooguit voorstellen dat de airconditioning die er bij is gekomen een stukje meer stroom vreet dan de luchthappers die er eerst op zaten, maar daar hoeft niet de laagspanning in de mDDM voor vervangen te worden. De airco wordt juist door de hoogspanningskabel naar de rijtuigen gevoed, met de statische omzetters die in het stuurrijtuig zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 03-04-2018 13:34:01 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:36:23 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178283415
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:


Zolang er gewoon nog een trein om 23:02 vertrekt is dat gat echt maar 21 minuten.
Die rijdt slechts tot Utrecht.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden ;)
Dat vind ik maar een raar verhaal. Ticketmaster verkoopt namelijk treintickets gelijk bij het kopen van een concertticket. Dat gaat lastig zonder medewerking van beide partijen. Alleen al aan die verkoop zou je als vervoerder ook kunnen afleiden wanneer het druk wordt. Zal je natuurlijk wel een factor moeten toepassen voor mensen die met reguliere tickets reizen. Maar afijn, genoeg manieren om als vervoerder je betalende klanten ook daadwerkelijk te vervoeren. Te kort rijden is dan ook gewoon een keuze / onwil.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator dinsdag 3 april 2018 @ 18:59:25 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178283845
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:13:02 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178284101
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Dat vergt nadenken en bijsturen

Te hoog gegrepen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2018 @ 19:14:19 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178284134
Als er al ruimte en mankracht voor is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178284364
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
Er staat telkens één trein langs het perron in beide richtingen, zodra die vol is rijdt die weg en komt de volgende trein die op de opstelsporen net buiten stadion stond te wachten de rest ophalen.

Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:57:38 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178285158
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:24 schreef MTL het volgende:
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
;
Dus stiekem kunnen ze het wel bij NS, écht spoorboekloos rijden ;)

quote:
Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
Alles kan, zolang er maar iemand bereid is om er voor te betalen.
Er gaat bijna 1800 man in een VIRM6+6. En stel dat die allemaal om en nabij de randstad moeten zijn, dan betalen ze gemiddeld 12,50 voltarief, dat is dan zo'n 22.500 euro per trein. En dan blijkbaar is dat dan nog niet eens genoeg om kostendekkend te rijden.

Voor datzelfde bedrag rijden ca 2200 auto's (met max 5 man) zo'n 80 kilometer.

En daar wringt dan ook de schoen, de alternatieven zijn goedkoper. De auto is gewoon altijd goedkoper, als je met 2 of meer gaat dan is zelfs het rijden incl parkeergeld goedkoper dan de trein..
Voor wie het wel loont om met de trein te gaan zijn mensen die op de een of andere manier korting krijgen, waardoor de inkomsten al helemaal niet meer opwegen tegen de kosten.

(en dan laat ik aspecten als reistijd en "vrijheid in beweging" nog buiten beschouwing)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 april 2018 @ 20:08:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178285485
Momentje, even een auto kopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2018 @ 20:25:37 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178286045
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, even een auto kopen :W
Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 3 april 2018 @ 20:49:04 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178286882
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178291343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:49 schreef dennistd het volgende:
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:04:00 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178291769
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:39 schreef MTL het volgende:
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
Ze willen hun pensioen met 52 niet kwijt. Kan ik mee inkomen. 8-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:36:42 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178292469
In mijn stad hoef ik niet eens extra materieel in te zetten. Als het stadion leeg loopt heb ik voldoende aan het huidige materieel. Die prutsers van de NS kunnen gewoon niet plannen :{w

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178292716
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:24 schreef MTL het volgende:
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen....
Merci!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 april 2018 @ 06:34:30 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_178295013
quote:
April 2019: directe Thalys naar luchthaven Charles de Gaulle én Disneyland Parijs

[…]
Dagelijks rijden nu (in beide richtingen) 14 Thalys treinen via de Hogesnelheidslijn richting Brussel met stops in Nederland op Schiphol Airport en Rotterdam Centraal. 10 daarvan rijden door naar Parijs. 2 treinen rijden straks door naar Disneyland Parijs en 2 treinen keren in Brussel. De reistijden van Amsterdam naar Marne la Vallée wordt 3 uur 41 minuten en vanaf Rotterdam 2 uur 58 minuten. Met de vroege trein vanuit Amsterdam (07:15 uur) of Rotterdam (07:58 uur) sta je om 10:56 uur al bijna voor de kassa’s van Disneyland Parijs. Thalys treinen richting Nederland vertrekken hier vanaf april 2019 weer om 12:04 uur of 20:04 uur.
https://nieuws.ns.nl/apri(...)n-disneyland-parijs/
  woensdag 4 april 2018 @ 09:01:35 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178295831
Goedemorgen! The journey begins.


  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 09:27:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178296179
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 10:15:48 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178296927
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.


[ afbeelding ]
w/
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178296957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:49 schreef Isane het volgende:

[..]

Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')