abonnement Unibet Coolblue
pi_178093277
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178093291
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:10 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

dat is ineens een stuk minder qua troep :D ;)
Het blijft troep maar ik kon eerst een heel pak koekjes opeten nu niet meer.

@tp idd geen pasta vanwege suikerziekte? Je kunt het vast met de dietiste bespreken wat je wensen zijn. Hou van te voren vast bij wat en hoeveel je eet.

Edit snelle koolhydraten zetten idd meer aan. Maar helemaal verbannen is naar mijn idee niet nodig. Maar goed ik ben geen dietist.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:15:17 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_178093294
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen :{
disclaimer
pi_178093326
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden -O-
pi_178093358
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden -O-
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
  maandag 26 maart 2018 @ 10:19:16 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_178093376
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallen :o maar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
disclaimer
  maandag 26 maart 2018 @ 10:20:09 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_178093400
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
disclaimer
pi_178093432
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallen :o maar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
pi_178093435
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
Als je te veel neemt wel ja. Het kan best duurzaam hoor, maar niet als je, zoals ik, niet goed bent in maat houden en iets minderen. Ik vond helemaal niet eten makkelijker dan met mate. Dus carbverslaving slaat weer toe en hoppa.
Nu eet ik het wel gewoon maar probeer ik het op 40% van mijn daginname te houden (wat verbazend goed lukt nu!) zodat het in balans is met de rest. :)
pi_178093441
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
*O* *O*

Niet eten en of te weinig eten werkt idd niet. Al moet je als je af wilt vallen wel minder eten dan eerst. Die balans zoeken is zo moeilijk.
pi_178093451
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
Heel sympathiek :Y

Misschien moet ie eens met de mijne praten :')
  maandag 26 maart 2018 @ 10:23:23 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_178093465
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:21 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best :')
disclaimer
pi_178093467
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
  maandag 26 maart 2018 @ 10:26:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178093506
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet. :') :@
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt. ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf. :Y

Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
***
  maandag 26 maart 2018 @ 10:28:33 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178093562
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet. :') :@
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt. ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf. :Y

Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
Eens hiermee ja. Ben er zelf ook eens geweest, en dan komt het toch neer op je lijstje maken en bespreken waarom je bepaalde dingen wel / niet eet etc.
De waarom zou je bij een goede ook nog kunnen bespreken.

Maar de 'regels' die ken ik in z'n algemeenheid wel.
Het toepassen, daar zit het probleem in.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:32:43 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_178093661
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
disclaimer
pi_178093868
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen :{
Is toch een hbo studie. Hoewel ik wel vaak lees/hoor van die gare diëtisten die liga koekjes aanraden enzo.

Ik heb het 6 maanden gedaan trouwens, maar vond het een vermoeiende studie.
pi_178093876
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best :')
ik zou er zelf ook zo doodongelukkig van worden. Jezelf altijd maar constant iets ontzeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet. :') :@
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt. ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf. :Y

Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.

Mijn broer is erg fors (Twee magere en slanke ouders produceren twee korte dikke kinderen :')" )en zijn vriendin zit er echt bovenop.
Maar dat compenseert hij echt wel weer door als hij ergens anders eet 3 x op te scheppen.
En dan maar niet snappen waarom je dik word.

Ik snap prima waardoor ik dik word maar ik doe vervolgens vaak niets met die informatie :P zo hebben we allebei onze sores.
pi_178093900
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
En net 62.6 met wederom schoenen en kleren aan
pi_178095227
Ik heb geen flauw idee wat voor opleiding dat is, tot diëtist, maar de mijne dacht echt wel met me mee hoe ik het voor elkaar kon krijgen m'n doelen te bereiken. En dat was dus met m'n levensstijl, gewoonten en dagbesteding meegenomen. Om een verandering houdbaar te maken moet je met kleine stapjes, dus we kwamen ook echt uit op dingen als kiezen voor popcorn of nootjes ipv chips voor de vezels enzo. Scheelt dan niet superveel, maar veel kleine dingen = een hoop.

Aan de andere kant, als de gemiddelde diëtist niet zo is, en je hoeft niet voor de informatie... Ben je dan niet beter af bij een coach/psycholoog? Iemand met wie je handvatten kunt creëren om bepaald gedrag niet te vertonen, in te perken, of er cognitief anders mee om te gaan? Ik zou dan wel op zoek gaan naar een oplossingsgerichte therapeut, anders loop je 't risico dat je helemaal in je kindertijd moet duiken om te achterhalen waar je eetpatroon vandaan komt. :P

Ik ben net weer thuis, vanochtend ontbeten met twee boterhammen met boter en jam. Zo eens kijken wat ik de rest van de dag ga doen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178095452
Die ene keer dat ik een diëtist sprak (voor de allergie van mijn kind) was er inderdaad niets wat ze me kon vertellen wat ik niet zelf al gelezen had. Lastig om dan in te schatten of je iets hebt aan zo'n bezoek.

O: brood met schuddebuikjes
T: mango
L: brood met worst/pindakaas
T: paprika, 1 paaseitje
D: kipburger, gebakken aardappels, bloemkool, kwark
T: chocolade biscuitjes

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 26-03-2018 22:47:17 ]
  maandag 26 maart 2018 @ 12:02:33 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178095462
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
  maandag 26 maart 2018 @ 12:05:25 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178095505
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
3 uur wordt gedekt door basisverzekering idd
pi_178095509
Ik loop al bij een psycholoog en voor nu vind ik dat al even genoeg :@
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 26 maart 2018 @ 12:07:16 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_178095529
Maar waarom zou je dan een diëtist nodig hebben, thinkk?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')