abonnement Unibet Coolblue
pi_178083861
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom niet?
Gewoon water gebruiken lijkt me fijner dan chemie.
Hogedrukreiniger kan het oppervlakte beschadigen.
Noot noot.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 20:18:03 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178084505
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ammoniak groeien planten goed van ;)
Nou, daar groeien ze echt van ;)
pi_178085303
Plastic planten zeker hahahahaah
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 20:49:05 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178085326
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, daar groeien ze echt van ;)
Ja dat zeg ik toch? :) Vroeger werd ammoniak door boeren geïnjecteerd in de grond als bemesting.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_178089737
Ik zou schrobben met de hand, voor die paar meter zou ik dat gesmeer met de HD-reiniger niet willen. Dan heb je de paaltjes schoon maar de rest er omheen onder de troep.
Daarna ontvetten met st-marc, netjes schilderen en elk jaar even afsoppen. Dan kun je ook gewoon een betonverfje pakken, kost een fractie van die lotus-meuk.
Feel the fuzz!
pi_178111222
Met wat zou je dat schoonmaken? Enkel water?
Cindy De Vuyst
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:51:10 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178117307
Ik snap serieus niet wat jullie allemaal tegen hebben op een hogedrukreiniger, iedereen roept neeeeeeeee, maar geen hond die onderbouwt waarom niet, want daar ben ik serieus benieuwd naar.

Ik maak al 15 jaar lang elk voorjaar mijn tuin inclusief schuttingwerk weer als nieuw met mijn Stihl HD-spuitje, ik zou gaan janken als ik hem niet had..
Je moet er wel mee om kunnen gaan natuurlijk, maar dit is een betonnen hek; hoe debiel veel werk en chemicaliën wil je gaan gebruiken om een klusje van niks te verbouwen tot een ranzig stinkend elbowgrease project (#hornbagger) waar als bonus je beplanting van naar de vaantjes gaat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178117509
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik snap serieus niet wat jullie allemaal tegen hebben op een hogedrukreiniger, iedereen roept neeeeeeeee, maar geen hond die onderbouwt waarom niet, want daar ben ik serieus benieuwd naar.

Het oppervlak wordt ruwer (zeker een houten schutting) waardoor vuil en alg zich beter&sneller hechten. Nou wil TS er met verf overheen, dus dan zou het ruwere oppervlak, eerder een voor- dan een nadeel zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:40:27 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178117866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Het oppervlak wordt ruwer (zeker een houten schutting) waardoor vuil en alg zich beter&sneller hechten. Nou wil TS er met verf overheen, dus dan zou het ruwere oppervlak, eerder een voor- dan een nadeel zijn.
Dat je het iets opruwt ok, maar het gaat niet kapot, en als het droogt wordt het weer gewoon hout-hout waar je niks aan merkt.. En als je je nou realiseert dat alg net zo hard op glas groeit, zou het dan echt heel veel verschil maken denk je? Ik vind het een beetje napapegaaien, zoals je overal op internet tegenkomt.. Het wordt écht niet ineens eerder weer groen, die alg ontstaat in het najaar/winter pas weer bij gebrek aan zonlicht-inval en te lang natblijven.

Het is gewoon dikke vette onzin om iemand met chemicaliën de tuin in te sturen omwille van een kudde interwebz-bakerpraatjes. Met een HD spuit maak je dit betonnen hekkie binnen een uur weer als nieuw, en dat blijft zo tot volgende winter, dan wordt 'ie weer groen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178118883
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef Ray_Smith het volgende:
geen hogedrukreiniger
maakt het oppervlak poreus en dan hecht nieuwe aanslag zich nig sneller
gewoon een groene aanslagreiniger kopen en erop spuiten met zo n spuitpomp
laten intrekken en naborstelen met schoon heet water.
zorg wel dat het een tijdje niet regent nadat je het erop hebt gespoten.
Groene aanslag ga je toch wel weer krijgen. Poreus of niet, geschilderd of niet, minimaal 1x per jaar schoonmaken is toch wel nodig.

Tevens heeft een goede hogedrukreiniger meerdere standen en meerdere opzetstukken. Je hoéft hem niet eens op de hoogste stand te zetten om groene aanslag te verwijderen. De 'frees'-stand is van mijn hogedrukspuit zo krachtig dat ik de voegen uit een bakstenen muur sla. Ik gebruik een patioborstel om ieder jaar mijn terras schoon te maken met de hogedrukspuit. Ideaal en makkelijk.

@ TS: ik zou een handwasborstel aansluiten op de tuinslang en deze (eventueel met schoonmaakstaafje) gebruiken als je echt geen hogedrukspuit wilt gebruiken. Waarschijnlijk kom je daarmee aardig ver. Is de aanslag écht hardnekkig dan zou ik zeker wel een hogedrukspuit aanraden om alle vuil weg te halen voordat je gaat schilderen.
pi_178119235
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het een beetje napapegaaien, zoals je overal op internet tegenkomt.. Het wordt écht niet ineens eerder weer groen, die alg ontstaat in het najaar/winter pas weer bij gebrek aan zonlicht-inval en te lang natblijven.

Het is gewoon dikke vette onzin om iemand met chemicaliën de tuin in te sturen omwille van een kudde interwebz-bakerpraatjes. Met een HD spuit maak je dit betonnen hekkie binnen een uur weer als nieuw, en dat blijft zo tot volgende winter, dan wordt 'ie weer groen..
Goh, wat een drukte om een HD reiniger.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:12:13 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178129688
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Goh, wat een drukte om een HD reiniger.
Ik begon niet :+ O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:16:55 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178129789
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Het oppervlak wordt ruwer (zeker een houten schutting) waardoor vuil en alg zich beter&sneller hechten. Nou wil TS er met verf overheen, dus dan zou het ruwere oppervlak, eerder een voor- dan een nadeel zijn.
TS heeft een van beton zover ik de foto zie en wil hem schilderen. Hogedruk maakt het erg goed schoon en het wat ruwer worden is alleen maar goed voor de hechting van de verf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178129802
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft een van beton zover ik de foto zie en wil hem schilderen. Hogedruk maakt het erg goed schoon en het wat ruwer worden is alleen maar goed voor de hechting van de verf
Dat zeg ik toch ook in mijn bericht?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:19:40 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178129842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook in mijn bericht?
Jep. Ik ben het gewoon met je eens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178134727
Als je bang bent voor je planten achter de palen haal je toch gewoon een plaatje spaanplaat die je tussen je planten en de paal zet. Hd we op en naar de volgende paal.
pi_178184843
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat je het iets opruwt ok, maar het gaat niet kapot, en als het droogt wordt het weer gewoon hout-hout waar je niks aan merkt.. En als je je nou realiseert dat alg net zo hard op glas groeit, zou het dan echt heel veel verschil maken denk je? Ik vind het een beetje napapegaaien, zoals je overal op internet tegenkomt.. Het wordt écht niet ineens eerder weer groen, die alg ontstaat in het najaar/winter pas weer bij gebrek aan zonlicht-inval en te lang natblijven.

Het is gewoon dikke vette onzin om iemand met chemicaliën de tuin in te sturen omwille van een kudde interwebz-bakerpraatjes. Met een HD spuit maak je dit betonnen hekkie binnen een uur weer als nieuw, en dat blijft zo tot volgende winter, dan wordt 'ie weer groen..
Beton gaat prima met hogedruk, maar hout kun je beter zo min mogelijk met hogedruk reinigen. Je spuit bij hout snel de nerf kapot. En daarnaast is het op hout heel lastig om een gelijkmatig resultaat te krijgen. Omdat groene aanslag reiniger altijd goed in het hout trekt werkt dat prima.
Dag iedereen.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:02:02 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178187096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:27 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Beton gaat prima met hogedruk, maar hout kun je beter zo min mogelijk met hogedruk reinigen. Je spuit bij hout snel de nerf kapot. En daarnaast is het op hout heel lastig om een gelijkmatig resultaat te krijgen. Omdat groene aanslag reiniger altijd goed in het hout trekt werkt dat prima.
Hout is inderdaad lastiger en uiteraard kwetsbaar.. wel te doen, maar je moet dan heel netjes en consistent streepjes spuiten, niet stoppen, en niet 2 keer over dezelfde plek gaan.ik had een terras van 45 vierkante meter, daar had ik een hulpstukje voor gefabriekt om de afstand perfect te houden en mooie rechte lijnen te kunnen spuiten.. erna 80% laten drogen en dan meteen de olie erop.. was elk jaar weer als nieuw.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178187161
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hout is inderdaad lastiger en uiteraard kwetsbaar.. wel te doen, maar je moet dan heel netjes en consistent streepjes spuiten, niet stoppen, en niet 2 keer over dezelfde plek gaan.ik had een terras van 45 vierkante meter, daar had ik een hulpstukje voor gefabriekt om de afstand perfect te houden en mooie rechte lijnen te kunnen spuiten.. erna 80% laten drogen en dan meteen de olie erop.. was elk jaar weer als nieuw.
Dus je moest elk jar schoonspuiten met de HD-reiniger? Tja, dat komt ervan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:11:15 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178187208
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Dus je moest elk jar schoonspuiten met de HD-reiniger? Tja, dat komt ervan.
Tja, dat krijg je als je in de natuur woont..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178187243
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:11 schreef Sounddragon het volgende:
Tja, dat krijg je als je in de natuur woont..
Vreemd, de natuur hier, heeft (zonder HD-reiniger) heel andere eigenschappen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:16:15 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178187282
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Vreemd, de natuur hier, heeft (zonder HD-reiniger) heel andere eigenschappen.
Sja, dat kan.. de ligging van de tuin, welke begroeiing, schaduw, alles is van invloed he.. appels en peren.. en vooral spijkers.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178187596
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik snap serieus niet wat jullie allemaal tegen hebben op een hogedrukreiniger, iedereen roept neeeeeeeee, maar geen hond die onderbouwt waarom niet, want daar ben ik serieus benieuwd naar.

Ik maak al 15 jaar lang elk voorjaar mijn tuin inclusief schuttingwerk weer als nieuw met mijn Stihl HD-spuitje, ik zou gaan janken als ik hem niet had..
Je moet er wel mee om kunnen gaan natuurlijk, maar dit is een betonnen hek; hoe debiel veel werk en chemicaliën wil je gaan gebruiken om een klusje van niks te verbouwen tot een ranzig stinkend elbowgrease project (#hornbagger) waar als bonus je beplanting van naar de vaantjes gaat?
Ik zeg toch waarom niet. :{
Noot noot.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:57:55 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178187918
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:37 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik zeg toch waarom niet. :{
En ik zeg dat ik al 20 jaar niks anders doe, en dat er nog niks gedesintegreerd/uit elkaar gevallen is.

Internet wijsheid vs. real life experience.

Maar gooi gerust een litertje of wat chemicaliën je tuin in, ik houd je niet tegen ^O^

Het enige wat écht slecht is voor je hout/bestrating, is er gewoon niks aan doen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178189470
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:57 schreef Sounddragon het volgende:

Het enige wat écht slecht is voor je hout/bestrating, is er gewoon niks aan doen..
Laat dat nou al jaren hier prima werken. Het enige is onkruid en mos uit de voegen borstelen en af en toe een bezem sop erover. Werkt prima en het schuttinghout is schoon
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')