abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 maart 2018 @ 06:51:57 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178004330
Ik vind haar, en die pa van ʼr, die hele Marijnissenkliek, buitengewoon onsympathiek. Een zieltogend familiebedrijf, dat in zʼn oneindige arrogantie geen pottenkijkers meer op het erf toelaat en langzaam afstevent op de ondergang.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178004523
Marijnissen had een knuffelhoofd en had de uitstraling van 'alle arbeiders, verenigt u' en dat heeft Lilian nu eenmaal niet. Hoewel ik dit ook pas sinds een paar dagen besef, eerst dacht ik dat ze een perfecte opvolger zou zijn. Maar in de aanloop naar de verkiezingen voel je dat er iets mis is. Van Asscher dacht ik eerst ook dat het een perfecte keus was.
  donderdag 22 maart 2018 @ 08:23:06 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178005101
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 06:51 schreef Ringo het volgende:
Ik vind haar, en die pa van ʼr, die hele Marijnissenkliek, buitengewoon onsympathiek. Een zieltogend familiebedrijf, dat in zʼn oneindige arrogantie geen pottenkijkers meer op het erf toelaat en langzaam afstevent op de ondergang.
Ik denk wel dat dit binnen de SP nog lang gaat nadreunen
pi_178007896
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 07:02 schreef Loekie1 het volgende:
Marijnissen had een knuffelhoofd en had de uitstraling van 'alle arbeiders, verenigt u' en dat heeft Lilian nu eenmaal niet. Hoewel ik dit ook pas sinds een paar dagen besef, eerst dacht ik dat ze een perfecte opvolger zou zijn. Maar in de aanloop naar de verkiezingen voel je dat er iets mis is. Van Asscher dacht ik eerst ook dat het een perfecte keus was.
Blijkbaar heb jij gewoon niet zoveel politiek inzicht.
pi_178008166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk wel dat dit binnen de SP nog lang gaat nadreunen
Waarom denk je dat? Dit verlies komt toch niet onverwacht. Of had de SP een grotere opleving verwacht dankzij Marijnissen?
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:33:26 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178008276
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Dit verlies komt toch niet onverwacht. Of had de SP een grotere opleving verwacht dankzij Marijnissen?
Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat de SP en Groenlinks het ongeveer even goed zouden doen, gezien landelijke peilingen.

Maar nu blijkt Groenlinks de SP te hebben leeggezogen. Dan kunnen zo'n Marijnissen en Meyer moeilijk blijven volhouden dat ze met de SP goed bezig zijn
pi_178008291
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Dit verlies komt toch niet onverwacht. Of had de SP een grotere opleving verwacht dankzij Marijnissen?
Volgens mij stond de SP in alle peilingen wel op lichte winst (dit weet ik echter niet zeker, zo goed volg ik die peilingen niet meer).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_178008313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat de SP en Groenlinks het ongeveer even goed zouden doen, gezien landelijke peilingen.

Maar nu blijkt Groenlinks de SP te hebben leeggezogen. Dan kunnen zo'n Marijnissen en Meyer moeilijk blijven volhouden dat ze met de SP goed bezig zijn
Ik denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met hypes. Nu is Jesse Klaver weer even een échte hype, en zo is Samsom dat even geweest, en Pechtold enz.

Ik vind het overigens wel jammer dat de politiek zo imago en hype gevoelig is geworden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_178008405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:33 schreef Sigaartje het volgende:
Ze heeft ook haar stem niet mee. Ze is een neuzelaar.
Is wellicht door middel van logopedie op te lossen.
pi_178008447
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met hypes. Nu is Jesse Klaver weer even een échte hype, en zo is Samsom dat even geweest, en Pechtold enz.

Ik vind het overigens wel jammer dat de politiek zo imago en hype gevoelig is geworden.
Pechtold kun je moeilijk een hype noemen. Onder zijn leiding doet D66 het al twaalf jaar hartstikke goed vergeleken met waar ze vandaag kwamen. Hij begon met drie zetels in de Kamer...
pi_178009013
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze lulde vorige week Buma anders een uur lang behoorlijk onder de tafel.


Ik denk dat ze haar geslacht niet mee heeft, maar we moeten haar ook wat tijd geven om zich te bewijzen.
Volgens mij kan ze het ook wel prima :Y
Ik denk dat het vooral komt doordat ze nog niet zoveel in the picture heeft gestaan eigenlijk
nee, jij dan!
pi_178010032
Ze zit er natuurlijk ook alleen maar vanwege haar achternaam.
pi_178011624
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze lulde vorige week Buma anders een uur lang behoorlijk onder de tafel.


Ik denk dat ze haar geslacht niet mee heeft, maar we moeten haar ook wat tijd geven om zich te bewijzen.
Daar ging Buma inderdaad niet erg lekker.
pi_178012013
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 06:51 schreef Ringo het volgende:
Ik vind haar, en die pa van ʼr, die hele Marijnissenkliek, buitengewoon onsympathiek. Een zieltogend familiebedrijf, dat in zʼn oneindige arrogantie geen pottenkijkers meer op het erf toelaat en langzaam afstevent op de ondergang.
Vertel mij wat jeukt dat dan, dacht dat men in de USA ook hackers inzet om de overheid te beveiligen.
Ik vermoed niet dat die een goede hacker opsluiten, die laat ik het paard trekken in iedergeval.
pi_178014155
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:00 schreef westwoodblvd het volgende:
Ze zit er natuurlijk ook alleen maar vanwege haar achternaam.
Dat is ook wel erg makkelijk. Ze zit daar natuurlijk ook omdat ze al een vrij lange politieke carrière achter de rug heeft voor iemand van haar leeftijd. Natuurlijk helpen haar connecties en het feit dat ze politiek met de paplepel ingegoten heeft gekregen, maar analoog geldt bijvoorbeeld hetzelfde voor Max Verstappen en die kan ook nog best wel wat.

Ik vind het ook wat te makkelijk om zo iemand nu alweer af te serveren op basis van lokale verkiezingen. Ondanks de Klaverhype hebben ze in de tweede kamer niet meer zetels dan de SP.
Lokale resultaten vertalen naar effecten van landelijke lijsttrekkers is ook wel wat kort door de bocht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178014303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook wel erg makkelijk. Ze zit daar natuurlijk ook omdat ze al een vrij lange politieke carrière achter de rug heeft voor iemand van haar leeftijd. Natuurlijk helpen haar connecties en het feit dat ze politiek met de paplepel ingegoten heeft gekregen, maar analoog geldt bijvoorbeeld hetzelfde voor Max Verstappen en die kan ook nog best wel wat.

Ik vind het ook wat te makkelijk om zo iemand nu alweer af te serveren op basis van lokale verkiezingen. Ondanks de Klaverhype hebben ze in de tweede kamer niet meer zetels dan de SP.
Lokale resultaten vertalen naar effecten van landelijke lijsttrekkers is ook wel wat kort door de bocht.
Ze was pas enkele maanden Kamerlid. Dan kan je naar mijn mening niet spreken van een lange politieke carrière als het gaat om een landelijke rol.
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:33:18 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178014389
Lillian is net zo'n natte krant als Agnest Kant en Jolande Sap. Als je als vrouw een lijst wil trekken, moet je in Nederland ballen hebben.

Thieme heeft ze. Halsema. Verdonk ook.

Ik vrees dat Lil na de volgende TK verkiezingen alweer klaar is.
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:36:29 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178014451
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Pechtold kun je moeilijk een hype noemen. Onder zijn leiding doet D66 het al twaalf jaar hartstikke goed vergeleken met waar ze vandaag kwamen. Hij begon met drie zetels in de Kamer...
Zonder ooit echt door te breken, echter. Niet zoals VVD, CDA, PvdA ook maar één keer richting de 40 zetels.

Pechtold was graag premier geworden, maar het lukt iedere keer allemaal net niet.
pi_178014467
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze was pas enkele maanden Kamerlid. Dan kan je naar mijn mening niet spreken van een lange politieke carrière als het gaat om een landelijke rol.
quote:
Marijnissen was zestien jaar oud toen ze voor de SP in Oss bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 kandidaat stond. Ondanks haar lage plaats op de lijst werd ze met voorkeurstemmen gekozen. Ze kon haar zetel niet innemen omdat ze op dat moment nog niet de leeftijd van 18 jaar had bereikt; de minimumleeftijd om gekozen te worden in een gemeenteraad of ander politiek vertegenwoordigend orgaan.

Op 11 september 2003 werd Marijnissen alsnog raadslid, toen een lid van de SP-fractie besloot zijn zetel ter beschikking te stellen. In het kader van haar raadswerk zat zij in de raadscommissie maatschappelijke participatie (cultuur, jongeren, werkgelegenheid enz.). Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 stond Marijnissen tweede op de kandidatenlijst en werd ze herkozen.

Naast haar raadswerk studeerde Marijnissen politicologie. In 2006 behaalde zij haar bachelordiploma aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Na een klein jaar werkervaring opdoen, deed ze aan de Universiteit van Amsterdam haar master politicologie: Politieke Theorie en Gedrag. Ze kreeg een baan bij de Abvakabo FNV. Daar hield ze zich bezig met het organiseren van werknemers. Na de gemeentelijke herindelingen in 2014 verkreeg de toen 29-jarige Marijnissen met het aantal van 3.745 stemmen meer stemmen dan de lijsttrekker[4]
.
bron wikipedia
pi_178014495
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze was pas enkele maanden Kamerlid. Dan kan je naar mijn mening niet spreken van een lange politieke carrière als het gaat om een landelijke rol.
Ik heb het ook nergens over een landelijke rol. Ze heeft vrij lang in de raad in Oss gezeten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178014918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:59 schreef Arcee het volgende:
Neergang SP is wel dramatisch idd.
Alles is ook negatief aan de SP.

Groenlinks heeft over veel onderwerpen ook een negatieve boodschap maar die stralen tenminste nog iets positiefs uit.
pi_178015296
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zonder ooit echt door te breken, echter. Niet zoals VVD, CDA, PvdA ook maar één keer richting de 40 zetels.

Pechtold was graag premier geworden, maar het lukt iedere keer allemaal net niet.
Daar is D66 de partij toch ook niet naar. Totaal niet realistisch, zo'n verwachting. De laatste keer dat we een premier hadden die niet van de CDA (of haar voorlopers), PvdA of VVD kwam is meer dan honderd jaar geleden.
pi_178015338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb het ook nergens over een landelijke rol. Ze heeft vrij lang in de raad in Oss gezeten.
Precies ja, gemeentelijke ervaring voor een landelijke rol (fractievoorzitter). Ik denk dat ze hier te vroeg aan begonnen is.
  donderdag 22 maart 2018 @ 18:28:43 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_178016591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 01:51 schreef Hexagon het volgende:
De SP heeft vooral pech dat Groenlinks er met de winst vandoor is.
Is het slechts pech?
De SP biedt ook gewoon geen positief alternatief, dreigt een PVV te worden waarbij Groenlinks haar FvD is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_178016642
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het slechts pech?
De SP biedt ook gewoon geen positief alternatief, dreigt een PVV te worden waarbij Groenlinks haar FvD is.
De verschillen tussen SP en Groenlinks zijn volgens mij nog wel wat groter dan die tussen PVV en FvD. Groenlinks profileert zich op hele andere thema's. Het FvD is gewoon de PVV-light met een balletje en een dandy aan het roer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')