abonnement Unibet Coolblue
pi_177944052
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vond m'n faalangst examen het ergste examen, dus heb daarna maar weer gewoon een normale gedaan. :')
Ik vond het wel fijn, heb de time out wel gebruikt.
pi_177944057
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb zo'n faalangst examen gedaan, de keer dat ik slaagde.
Dat kon hier pas als je drie keer gezakt was. Maar zover kwam het dus niet eens.
Tap tap tap
pi_177944060
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was al door twee lespakketten heen, dus ik had het wel nodig om te horen dat andere ook niet altijd even goed waren.

Trouwens. Is het niet een beetje oplichting dat je vaak verschillende maten hebt met lespakketten, klein - normaal - groot, maar dat zijn helemaal geen realistische richtlijnen om een examen te halen. Die illusie had ik dus wel een beetje toen ik begon. :')
Vaak kan je wel een proefles nemen, waarna de rijinstructeur een inschatting maakt van hoeveel lessen je nodig hebt ongeveer, maar het blijft een inschatting natuurlijk.

Tevens moet ik binnenkort ook nog eens dat rijbewijs halen ;(
pi_177944066
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die van mij vond het ook onverstandig om al examen te doen, maar ik was er al zolang mee bezig en de koek was op, het was stoppen of afrijden. Beter zou het niet worden vond ik en ik was er klaar mee.
Gewoon meteen geslaagd. Was met een kwartiertje weer terug bij het CBR. Ik vond dat heel snel en dacht dat ik wel gezakt was omdat de motor een keer was afgeslagen en ik een keer van m'n sokken was gereden door een of andere hoerensloep. Maar nee. Ik was geslaagd.
M'n rijinstructeur heeft amper wat tegen me gezegd tijdens de rit naar huis :')
Meh. Ik vind het nadat je bent geslaagd wel een beetje de taak van zo'n rij-instructeur dat je ook zelfverzekerd de weg op gaat. Dat doe je niet op deze manier.

Mijn rij-instructeur belde z'n vrouw op, en toen gaf die de telefoon aan mij. Zat ik met dat vrouwtje te praten dat ik nog nooit had gesproken. :') Was wel lief. O+
pi_177944073
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:10 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

nice :Y

Ik ben wel bang dat ik echt nul aanleg heb om auto te rijden :')
Niet bang voor zijn, gewoon een feestje van maken elke rijles :D en vooral niet bang zijn om fouten te maken, daar leer je alleen maar van!
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was al door twee lespakketten heen, dus ik had het wel nodig om te horen dat andere ook niet altijd even goed waren.

Trouwens. Is het niet een beetje oplichting dat je vaak verschillende maten hebt met lespakketten, klein - normaal - groot, maar dat zijn helemaal geen realistische richtlijnen om een examen te halen. Die illusie had ik dus wel een beetje toen ik begon. :')
Ahja, dan kan ik me die motivatie wel voorstellen, als een instructeur dat een beetje anoniem brengt kan het natuurlijk wel. :D

Huh maten? _O- sowieso is ieder persoon anders, ik roep vaak gewoon: Neem een pakket met 30 lessen en alle andere toeters en bellen en op de helft kijken we wel of er meer of minder nodig is :P
pi_177944084
Ik durf te zeggen dat ik daarna een goede automobilist ben geworden, ik trok dat eeuwige geleuter naast me gewoon totaal niet. Spiegel dit, handen dat. Hou gewoon je bek grafhoer.
pi_177944087
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat kon hier pas als je drie keer gezakt was. Maar zover kwam het dus niet eens.
Da's een leugen van je rijschool geweest, die kan je gewoon direct aanvragen :+
pi_177944111
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Meh. Ik vind het nadat je bent geslaagd wel een beetje de taak van zo'n rij-instructeur dat je ook zelfverzekerd de weg op gaat. Dat doe je niet op deze manier.
Dit.

Ik wil zelf trouwens dat m'n leerlingen op niveau 125% presteren, als je dan de zenuwen voor een examen eraf haalt, dan is de kans groot dat ze alsnog slagen en weten ze tenminste wel wat ze doen als ze zelf de weg op gaan.
pi_177944113
Ja, nouja ik nam dus het grootste pakket, maar daar kwamen nog heeeeeel veel lessen bij. En nog veel meer als ik niet naar een andere instructeur was gegaan overigens. De eerste maakte me gewoon elke keer voor een examen heel nerveus, de tweede is in 10 lessen alleen bezig geweest met me zelfvertrouwen te geven ipv te hameren op autotechniekjes.
pi_177944114
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat kon hier pas als je drie keer gezakt was. Maar zover kwam het dus niet eens.
Dat faalangst examen mag volgens mij altijd, dat na 3 keer is staatsexamen volgens mij, dat is iets anders.
Ik deed het mijn 3e poging.
pi_177944127
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:15 schreef Myraela het volgende:
Ja, nouja ik nam dus het grootste pakket, maar daar kwamen nog heeeeeel veel lessen bij. En nog veel meer als ik niet naar een andere instructeur was gegaan overigens. De eerste maakte me gewoon elke keer voor een examen heel nerveus, de tweede is in 10 lessen alleen bezig geweest met me zelfvertrouwen te geven ipv te hameren op autotechniekjes.
_O_ die tweede, baas. Zo hoort het.
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 22:15:56 #287
45833 crew  Fogel
pi_177944128
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:13 schreef Harmankardon het volgende:
Ik durf te zeggen dat ik daarna een goede automobilist ben geworden, ik trok dat eeuwige geleuter naast me gewoon totaal niet. Spiegel dit, handen dat. Hou gewoon je bek grafhoer.
O+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 maart 2018 @ 22:16:00 #288
47102 Elvi
miemkwien
pi_177944130
Ik heb dit jaar nog niet eens gereden :')

Vind het nog steeds eng. Snelweg durf ik al helemaal niet.
pi_177944132
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Da's een leugen van je rijschool geweest, die kan je gewoon direct aanvragen :+
M'n nicht heeft hem wel gedaan nadat ze drie keer was gezakt.
Maar ik had hem toch niet nodig, ik ben een stresskip maar ik heb vaak gewoon een schop onder m'n hop nodig. Een time-out zou bij mij alleen maar averechts werken.
Tap tap tap
pi_177944139
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat faalangst examen mag volgens mij altijd, dat na 3 keer is staatsexamen volgens mij, dat is iets anders.
Ik deed het mijn 3e poging.
Ah dan zal ik die door elkaar halen ja.
Tap tap tap
pi_177944154
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:13 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Niet bang voor zijn, gewoon een feestje van maken elke rijles :D en vooral niet bang zijn om fouten te maken, daar leer je alleen maar van!

[..]

Ahja, dan kan ik me die motivatie wel voorstellen, als een instructeur dat een beetje anoniem brengt kan het natuurlijk wel. :D

Huh maten? _O- sowieso is ieder persoon anders, ik roep vaak gewoon: Neem een pakket met 30 lessen en alle andere toeters en bellen en op de helft kijken we wel of er meer of minder nodig is :P
ik denk eraan pakket van 41 uur te nemen dus iets van 27 lessen van 90 min, met ttt, examen, theorie en alles
pi_177944159
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef Elvi het volgende:
Ik heb dit jaar nog niet eens gereden :')

Vind het nog steeds eng. Snelweg durf ik al helemaal niet.
Gewoon doen, dat is het enige dat helpt.

Ik ben na het auto-ongeluk ook weer een beetje angstig. Maar rij toch liever zelf, dan dat ik naast iemand anders zit. :')
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 22:17:47 #293
45833 crew  Fogel
pi_177944165
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik denk eraan pakket van 41 uur te nemen dus iets van 27 lessen van 90 min, met ttt, examen, theorie en alles
Tiptoptopic *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177944171
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef Elvi het volgende:
Ik heb dit jaar nog niet eens gereden :')

Vind het nog steeds eng. Snelweg durf ik al helemaal niet.
Ik ga liever de snelweg op dan woonwijken en binnensteden. Parkeren vind ik het ergst. En fietsers. En mist.
Tap tap tap
pi_177944176
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef Elvi het volgende:
Ik heb dit jaar nog niet eens gereden :')

Vind het nog steeds eng. Snelweg durf ik al helemaal niet.
Hoe langer je het uitstelt hoe enger het wordt wel
pi_177944179
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik denk eraan pakket van 41 uur te nemen dus iets van 27 lessen van 90 min, met ttt, examen, theorie en alles
Lessen van 90 minuten is een goed plan, het eerste halfuur deed ik meestal niks zinnigs dus dan bleef er maar een half uur netto leertijd over.
pi_177944186
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat faalangst examen mag volgens mij altijd, dat na 3 keer is staatsexamen volgens mij, dat is iets anders.
Ik deed het mijn 3e poging.
Na 4 keer :)
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef Elvi het volgende:
Ik heb dit jaar nog niet eens gereden :')

Vind het nog steeds eng. Snelweg durf ik al helemaal niet.
Opfriscursus bij een ervaren rijschool doen (lesje of 4) en dan vragen of je alleen de snelweg mag doen. Ben je er zo vanaf.
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n nicht heeft hem wel gedaan nadat ze drie keer was gezakt.
Maar ik had hem toch niet nodig, ik ben een stresskip maar ik heb vaak gewoon een schop onder m'n hop nodig. Een time-out zou bij mij alleen maar averechts werken.
Het aantal personen met échte faalangst is ZEER klein, maar sommige rijscholen gebruiken het als middel om matige leerlingen te laten slagen, slechte zaak in mijn ogen.
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik denk eraan pakket van 41 uur te nemen dus iets van 27 lessen van 90 min, met ttt, examen, theorie en alles
Klinkt goed, welke regio als ik vragen mag? En bij een grote of kleine rijschool?
pi_177944187
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik denk eraan pakket van 41 uur te nemen dus iets van 27 lessen van 90 min, met ttt, examen, theorie en alles
Ik ging daar zo zwaar overheen :@
Tap tap tap
pi_177944192
Van 't weekend weer met huurbak de weg op :9
pi_177944200
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gewoon doen, dat is het enige dat helpt.

Ik ben na het auto-ongeluk ook weer een beetje angstig. Maar rij toch liever zelf, dan dat ik naast iemand anders zit. :')
Ik heb twee aanrijdingen op de snelweg gehad toen ik nog geen instructeur was en hield er rijangst aan over, ben uiteindelijk twee keer bij een psycholoog geweest die inderdaad aangaf te blijven rijden (in combinatie met wat ademhalingsoefeningen) werkte perfect.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')