abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:45:48 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180254528
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik laat het meestal ook doen. :@
de laatste keer dat ik zelf nog aan een auto heb gesleuteld was lang geleden, een Autobianchi Abarth, toen kon ik het ook niet zonder iemand die er verstand van had, dus meer assistent dan monteur :@ leuk autootje trouwens en veel simpeler qua techniek.
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:17:17 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180255053
Abarth ^O^
Je had ook zo'n vierkante Italiaanse Mini.
Innocenti oid.
Styling 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:19:54 #203
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180257436
De N52 verdient weer een goede dosis TLC;






- Oliefilter behuizing demontage en reiniging, montage nieuwe pakkingen en bouten.
- OIiekoeler demontage en reiniging extern, montage nieuwe pakkingen en bouten.
- Inlaat demontage en reiniging in/extern, montage met nieuwe pakkingen, DISA kleppen en hier en daar nieuwe schroefjes en boutjes.
- Actief koolfilter klep met slang vernieuwd, beschadigd bij demontage.
- BMW Performance inlaat filter.
- Airco condensor vervangen en hogedruk sensor vervangen.
- Nieuwe vanos ventielen.
- Reiniging chassis balken en algemeen in en rondom de motor.
- 1er LCI koplampen met LED strip.
- Achter de grill zwart gespoten, het witte stoorde me al 2 jaar.
- Nieuw motorkap embleem en tules
- Frisse APK sinds 2 maanden alweer.
- Aandrijf assen achterzijde uitgewisseld voor zgan exemplaren
- M235i M sport remmen voorzijde.

Wat rijd deze auto fijn, besturing en grip zijn erg goed Style 313 van een 3 serie met 225&255 Michelin Pilot Sport. Het M3 onderstel is zeer goed icm de verlagingsset van BC Racing. De auto is nu zover klaar dat ik er behoorlijk warm voor loop om een keer een rondje op de Nürburgring te doen, lijkt me echt gaaf!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 5 juli 2018 @ 21:00:16 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180264955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:19 schreef -Richard- het volgende:
De N52 verdient weer een goede dosis TLC;


... De auto is nu zover klaar dat ik er behoorlijk warm voor loop om een keer een rondje op de Nürburgring te doen, lijkt me echt gaaf!
Goed bezig.
Wat ziet dat aluminium van de dynamo en blok er uit. Zo oud is ie niet, toch?
Bij de mijne zag het er bij 5 jaar oud ook al zeer gecorrodeerd uit. :(

Vroeger maakten ze dat veel duurzamer. :(

;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 05-07-2018 21:05:44 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180267345
Na de E38 750 te hebben verkocht en een tijd een Audi A4 te hebben gereden mag ik mij ook weer melden hier:




E39 528 touring uit 99.
Flink in de opties, 350K op de klok, relatief goedkoop aangeschaft.
Zaterdag ophalen en dan weer genieten *O*

De E38 en E39 mogen misschien wat gedateerd zijn maar ik vind dat toch wel erg lekker rijdende auto's, comfortabel maar ook genoeg power.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180267604
Eind van de maand alweer mijn APK, vorige keer ging ik doorheen met alleen maar het laten repareren van een lampje bij het achterspatbord nu combineer ik het weer eens met een garage beurt

Electronica(?) valt soms weg
Ik weet niet precies wat ik als kopje moet gebruiken hiervoor. Ik heb het al meerdere malen gehad dat 1) de bediening van mijn radio via mijn stuur niet werkte, dan kan ik op de knopjes drukken op het stuur wat ik wil maar de radio reageert niet. Dit is de minst erge want dan bedien ik de radio door op de knopjes van de radio te drukken 2) deze is wel erg irritant, al meerdere malen gehad net ook dat mijn climate control niet werkte. Dat er geen koude lucht werd geblazen, er werd wel hard geblazen maar warme lucht. Om nou te zeggen dat climate control helemaal kapot is gaat mij te ver want ik heb ook ritten dat climate control wel volledig werkt. Laten we het houden op een kans van 50% dat ik een rit heb met koele lucht in deze weken.
pi_180267687
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:38 schreef LethalNinja het volgende:
Eind van de maand alweer mijn APK, vorige keer ging ik doorheen met alleen maar het laten repareren van een lampje bij het achterspatbord nu combineer ik het weer eens met een garage beurt

Electronica(?) valt soms weg
Ik weet niet precies wat ik als kopje moet gebruiken hiervoor. Ik heb het al meerdere malen gehad dat 1) de bediening van mijn radio via mijn stuur niet werkte, dan kan ik op de knopjes drukken op het stuur wat ik wil maar de radio reageert niet. Dit is de minst erge want dan bedien ik de radio door op de knopjes van de radio te drukken 2) deze is wel erg irritant, al meerdere malen gehad net ook dat mijn climate control niet werkte. Dat er geen koude lucht werd geblazen, er werd wel hard geblazen maar warme lucht. Om nou te zeggen dat climate control helemaal kapot is gaat mij te ver want ik heb ook ritten dat climate control wel volledig werkt. Laten we het houden op een kans van 50% dat ik een rit heb met koele lucht in deze weken.
Hoe is het met de vulling van je airco?
Het probleem lijkt alsof er niet genoeg gas in zit, er zit een druksensor in en die zorgt ervoor dat bij een lage gasdruk het systeem wordt uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Daarnaast zou ook de magneetkoppeling van je compressor kunnen weigeren, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk, meestal zijn die kapot of doen ze het.

Die stuurbediening, wellicht de sleepring?
Doet de stuurbediening van je cruisecontrol het dan ook niet, mits dit bij jouw auto op het stuur zit?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180267939
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hoe is het met de vulling van je airco?
Het probleem lijkt alsof er niet genoeg gas in zit, er zit een druksensor in en die zorgt ervoor dat bij een lage gasdruk het systeem wordt uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Daarnaast zou ook de magneetkoppeling van je compressor kunnen weigeren, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk, meestal zijn die kapot of doen ze het.

Die stuurbediening, wellicht de sleepring?
Doet de stuurbediening van je cruisecontrol het dan ook niet, mits dit bij jouw auto op het stuur zit?
Ik weet niet hoe het zit met de vulling van de airco. In de afgelopen 2 jaar nooit een airco beurt laten doen. Airco zou dus in elk geval meerdere dingen kunnen zijn ik kaart het in elk geval aan.

Cruise control zit op het stuur ik zal wanneer ik de audio bediening weer niet kan uitvoeren eens kijken of ik wel cruise control kan doen (denk het niet) maar zal eens kijken.
  zondag 8 juli 2018 @ 01:17:16 #209
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180324535
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed bezig.
Wat ziet dat aluminium van de dynamo en blok er uit. Zo oud is ie niet, toch?
Bij de mijne zag het er bij 5 jaar oud ook al zeer gecorrodeerd uit. :(

Vroeger maakten ze dat veel duurzamer. :(
[ afbeelding ]
;)
Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer! :(

Bron;
N52 by Richard Hilverts, on Flickr

Het zit inmiddels allemaal weer in elkaar en draait weer als vanouds, maar nu vrijwel zonder lekkage. Ik zag dat de carterpan pakking er ook aan komt, die zweet al stevig, gelukkig is die goedkoop! De LCi koplampen zitten erin, erg gaaf die led strip erin
E82 lci by Richard Hilverts, on Flickr

M235i remmen erop!
M235i by Richard Hilverts, on Flickr

[ Bericht 11% gewijzigd door -Richard- op 09-07-2018 12:07:50 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:37:34 #210
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180329221
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 01:17 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer! :(

Bron;
https://flic.kr/p/28Va4zk

...
Onder oude Alfa's zaten ook wel magnesium Campagnolo(van de fietsonderdelen) wielen. Ook aan de wrakke kant, zeker als ze ouder worden. Bij oude 911's zie je magnesium onderdelen door de jaren ook verdwijnen vanwege zwakte. En kosten ;)

Leuk om te racen, niet leuk om te hebben. Nu die magnesium legeringen nog verbieden :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 juli 2018 @ 12:11:58 #211
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180351865
Ja nou, het is ook veel op de Co2 uitstoot gericht. 200gr/km is zeer royaal. Dat is de reden dat er een elektrische waterpomp op zit, een magneetkoppeling op de variabele aircopomp, elektrische stuurbekrachtiging en variabele cilinderkop temperatuur.. De KVS temp wordt namelijk verlaagd wanneer er dynamische rijstijl herkend wordt.. Er wordt dus standaard een hogere temperatuur gehanteerd wanneer je algemeen rijdt zodat de inlaat temperatuur stijgt, minder vermogen maar dus ook minder brandstof. Uiteindelijk na 4 katalysatoren blijft er 200 gram over.

De airco condensor en druksensor heb ik vervangen, vanochtend met spoed laten vullen. Uitslag:
1,5 tot 2 bar vacuüm welke volledig behouden bleef tijdens 10 minuten wachttijd.
Na het vullen van 600gr R134a en het in werking stellen van de pomp is er 12bar hogedruk en 2 bar lage druk aanwezig.
De lucht temperatuur bij de ventilatie roosters is </=6 graden.

[ Bericht 30% gewijzigd door -Richard- op 09-07-2018 12:25:49 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:02:22 #212
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180360409
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:11 schreef -Richard- het volgende:
...

De airco condensor en druksensor heb ik vervangen, vanochtend met spoed laten vullen. Uitslag:
1,5 tot 2 bar vacuüm welke volledig behouden bleef tijdens 10 minuten wachttijd.
Na het vullen van 600gr R134a en het in werking stellen van de pomp is er 12bar hogedruk en 2 bar lage druk aanwezig.
De lucht temperatuur bij de ventilatie roosters is </=6 graden.
Was die druksensor kaduuk?
Maar wel zomerklaar nu. :)

Ik doe meestal een keer evacueren en vullen per 4-5 jaar als er verder geen problemen met de airco zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180361034
Iedereen druk bezig :)

Afgelopen 2 dagen:

4x verse Falken FK510 op de Z4



Brembo's op de 130i (inclusief total revisie)



E36 nieuw stuurhuis gemonteerd en alle slang + leidingen + vaatje vervangen



Tevens excentrische draagarmbussen gemonteerd, effe nog testrijden of dit prettig rijdt (voorwielen staan 1 cm verder naar voren)



pi_180362265
het vochtscherm van m'n bestuurdersdeur is lek. ik heb al een nieuw vochtscherm liggen.
nu zoek ik nog de Butylband. want dat is het, geen siliconenkit, het is Butylband. denk ik.

m'n plan is om eerst het oude vochtscherm te demonteren en de oude butylband resten goed te verwijderen, portier op die plekken schoonmaken.
dan nieuwe Butylband op het nieuwe vochtscherm plakken en het vochtscherm op de deur vast drukken. leuk klusje voor mooi weer.

https://www.turnermotorsp(...)21-genuine-bmw-part/

[ Bericht 7% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-07-2018 10:17:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180414529
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 juli 2018 @ 07:58:08 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180417079
Geile bak :9~
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:07:28 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180419693
Boh, dikke Roland Garros Speciale? :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 12-07-2018 12:00:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180420654
Thanks!

Nee de Roland Garros was destijds altijd groen en met een 1.4 motor. Ook leuk, maar vind de spatbordverbreders van de CTi de looks helemaal afmaken. De CTi had origineel een 1.9 met 102pk, in deze is een GTi motor met 130pk (op 930kg) gelepeld waardoor ‘ie erg vlot is 😀
pi_180458737
Wat een oude hokken hier
Ook geen 38
pi_180532104
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:32 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180533147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
ik weet niet waar je woont maar bij twijfel laat ik deze jongen naar het probleem kijken, zit nu in Haarlem, voorheen Lijnden
https://www.facebook.com/ecuspecialist/
pi_180533672
Ik kan de stuurhoeksensor en de DSC voor je resetten en misschien is het probleem dan over. Heb laatst alles op nul gezet na een lekke voorband.
pi_180535727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
Ik kan de stuurhoeksensor en de DSC voor je resetten en misschien is het probleem dan over. Heb laatst alles op nul gezet na een lekke voorband.
Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?

Overigens had ik dit probleem een half jaar geleden o.i.d. ook en toen is de computer al gereset. Het bleef toen even weg maar is nu terug gekomen. Gisteren heeft de garage alle foutmeldingen weg gehaald en na 1 stuur beweging op de parkeerplek kwam deze storing weer terug. Ik vrees dat dit niet meer zal volstaan.
pi_180536189
Weet niet of het een bekend probleem is van de E9#, maar wellicht biedt een 2ehands uitkomst? Je weet niet hoelang ‘ie het volhoudt, maar misschien weer 5 jaar of 1 week.
pi_180542357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?

Overigens had ik dit probleem een half jaar geleden o.i.d. ook en toen is de computer al gereset. Het bleef toen even weg maar is nu terug gekomen. Gisteren heeft de garage alle foutmeldingen weg gehaald en na 1 stuur beweging op de parkeerplek kwam deze storing weer terug. Ik vrees dat dit niet meer zal volstaan.
Ik denk dat je dieper dan alleen standaard OBD foutmeldingen moet gaan.

Weet niet hoe goed hun uitleesapparaat is maar mijn standaard uitlezer gaf bij de 130i foutvrij aan, maar met BMW reader vond ik nog oude foutmeldingen van het koelsysteem en de ontsteking.

Met 2 moderne canbus BMW's in bezit is goede scanapparatuur wel handig dus die hebben we aangeschaft. Ook handig om nieuwe accu's in te leren trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')