abonnement Unibet Coolblue
pi_179285336
quote:
Actievoerders bij de Oostvaardersplassen hebben op 21 plekken hekken doorgeknipt, waardoor vanmorgen minimaal drie edelherten de snelweg A6 op zijn gerend
..
De hindes waren enorm gestrest en vormden een gevaar het verkeer. Het was niet mogelijk om ze te verdoven. Ze moesten daarom worden afgeschoten. Waarschijnlijk waren de vrouwtjes ook nog drachtig.''
Well done hippies :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 15:45:12 ]
pi_179285438
Haha
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 20 mei 2018 @ 15:59:23 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179285659
quote:
99s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Well done hippies :')
Idd.
Fucking idioten. Rijdt er iemand tegen zo'n hert aan, is het gewoon over. Die mongolen snappen het echt niet.

Naast dood door schuld voor de herten, is dit poging doodslag en opzettelijk letsel willen toebrengen omdat je wel kan bedenken dat die dieren over de snelweg gaan op zoek naar ruimte.
Uitzoeken wie het heeft gedaan en 20 jaar cel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179287057
quote:
,,De hindes waren enorm gestrest en vormden een gevaar het verkeer. Het was niet mogelijk om ze te verdoven. Ze moesten daarom worden afgeschoten. Waarschijnlijk waren de vrouwtjes ook nog drachtig.''
Tsja, en door deze actie moesten er dus wat herten afgeknald worden. Goed gedaan, dierenvrienden. |:(
  zondag 20 mei 2018 @ 18:53:45 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179288710
Sterven ze in elk geval niet van de honger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179288933
Het is wel het toppunt van dierenrechtenactivisme. Van alle vormen van activisme toch wel de meest hysterische. Kijk, bij andere vormen van bemoeizucht gaat het nog over mensen, bijvoorbeeld dissidenten of zielige mensen die op een gegeven moment kunnen zeggen: 'Je kunt me misschien beter helpen door [X]...'

Met dieren is het een ander verhaal. Fuck logica, fuck nadenken, gewoon full-retard gaan en die hekken doorknippen. Je bent verontwaardigd over het onrecht in de wereld dus je doet maar wat, het voelt goed voor jou en daar gaat het toch uiteindelijk om.
  zondag 20 mei 2018 @ 20:19:54 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_179290157
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, en door deze actie moesten er dus wat herten afgeknald worden. Goed gedaan, dierenvrienden. |:(
hebben die jongens wel hertenbiefsukjes weer he

laat die beesten toch vrij joh
niet opsluiten , zet ze dan in de dierentuin

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2018 21:43:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 mei 2018 @ 21:45:31 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179291411
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:10 schreef Vasilevski het volgende:
Het is wel het toppunt van dierenrechtenactivisme. Van alle vormen van activisme toch wel de meest hysterische. Kijk, bij andere vormen van bemoeizucht gaat het nog over mensen, bijvoorbeeld dissidenten of zielige mensen die op een gegeven moment kunnen zeggen: 'Je kunt me misschien beter helpen door [X]...'

Met dieren is het een ander verhaal. Fuck logica, fuck nadenken, gewoon full-retard gaan en die hekken doorknippen. Je bent verontwaardigd over het onrecht in de wereld dus je doet maar wat, het voelt goed voor jou en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Met fanatici valt niet te praten die gaan gewoon over andermans lijk, hun enige kijk op hun gelijk halen. Stelletje hersenloze malloten.

De daders moeten (inderdaad) de maximaal haalbare straf worden opgelegd, het hek doorknippen is in mijn beleving, willens en wetens dieren inzetten om automobilisten opzettelijk te laten verongelukken.
Ook kan je daarbij aanvoeren dat zij de dieren bewust misbruiken door die hekken kapot te maken en ze zo ten offer gooien van niets vermoedende weggebruikers. Het probleem met activisten is ook dat je het nooit en te nimmer, goed kunt doen. Er is (ook) een oneindige reservoir aan (vermeend) onrecht......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 20 mei 2018 @ 21:54:43 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179292665
Waarom worden er niet wat wolven losgelaten op de Oostvaarder plassen?
  zondag 20 mei 2018 @ 23:15:18 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179292989
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:58 schreef polderturk het volgende:
Waarom worden er niet wat wolven losgelaten op de Oostvaarder plassen?
Te klein gebied om een sustainable populatie los te laten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179294216
quote:
99s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Well done hippies :')
Echt ongelooflijk.

Toch heb ik sympathie met deze mensen. Hun acties zijn niet kwaadwillend, alleen ontiegelijk dom. Qua standpunt hebben ze gelijk: het beleid is schandalig.
pi_179294285
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met fanatici valt niet te praten die gaan gewoon over andermans lijk, hun enige kijk op hun gelijk halen. Stelletje hersenloze malloten.

De daders moeten (inderdaad) de maximaal haalbare straf worden opgelegd, het hek doorknippen is in mijn beleving, willens en wetens dieren inzetten om automobilisten opzettelijk te laten verongelukken.
Ook kan je daarbij aanvoeren dat zij de dieren bewust misbruiken door die hekken kapot te maken en ze zo ten offer gooien van niets vermoedende weggebruikers. Het probleem met activisten is ook dat je het nooit en te nimmer, goed kunt doen. Er is (ook) een oneindige reservoir aan (vermeend) onrecht......
Dit klopt natuurlijk niet. Als ze dit willens en wetens doen, hebben ze dat het hek doorgeknipt met de gedachte: zo die beesten lopen de snelweg op met de kans doodgereden te worden.

Ze zullen nu ook wel denken: ah godverdomme hadden we het nu maar niet gedaan. Maar mensen raken er gefrustreerd van dat ze die beesten zien creperen, en gaan ondoordachte en wanhopige dingen doen.

Ik kan het ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Sterker nog: ergens ben ik er trots op dat zij dit niet pikken en er iets aan willen doen.

Ze doen helaas net het verkeerde. Dit blijft natuurlijk gewoon vernieling (dat zou ik laten passeren) en het opleveren van een levensgevaarlijke situatie. Daar mogen zeker sancties aan worden verbonden.
pi_179296890
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:58 schreef polderturk het volgende:
Waarom worden er niet wat wolven losgelaten op de Oostvaarder plassen?
Er zou ongeveer terretorium voor 1 wolf zijn :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179297355
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zou ongeveer terretorium voor 1 wolf zijn :)
Als we er maar genoeg kleine dieren erin blijven bijzetten passen er wel wat meer wolven in. :D

Leuk natuur experiment om wolven met een kleiner territorium te laten omgaan met een overvloed aan voedsel.
pi_179300794
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ach, die kunnen gewoon wegvliegen hoor.

Al met al is het compleet helder dat het terrein te klein is voor een volledig eco-systeem met prooi en roofdieren en daardoor zul je altijd overbevolking met hongersterfte houden. Natuurlijk is dat geen situatie zoals je die in grotere natuurgebieden hebt.

Dus kun je dat
- laten gebeuren en zeggen dat het de natuur is (wat natuurlijk ook gewoon klopt, want dat is het ook als het een gevolg is van een onnatuurlijk gecreëerde situatie).

- ingrijpen door af te schieten, zodat de populatie in lijn is met het beschikbare eten

- ingrijpen door te voeren, zodat de populatie steeds verder groeit

Dat eerste vinden de beestenknuffelaars een slecht plan en dat begrijp ik eigenlijk ook best.

Vandaar mijn voorstel om optie 2 en 3 te combineren en de afgeschoten dieren gewoon voor consumptie te gebruiken. Beesten hebben dan een (voor bio-industrie begrippen) fantastisch leven gehad en van de opbrengsten kun je het bijvoeren prima betalen (en nog meer dan dat).
Gewoon van 1 september tot 30 september knallen wat je mee kunt nemen tot de populatie op zo'n niveau is dat ze de winter doorkomen. Wel zo dat niet alle jongste dieren afgeschoten worden oid. 1.000 euro per dier en het bedrag komt ten goede aan de natuur
Hark je toch 3,2 miljoen binnen als je naar vorig jaar had gekeken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179301111
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zou ongeveer terretorium voor 1 wolf zijn :)
Maar die wolf zal er voor zorgen dat er genoeg te vreten is voor de overige dieren. Hoeven ze biet bijgevoerd te worden. Misschien kunnen we beter een beer loslaten, omdat een beer een koe wel op kan vreten.
pi_179301157
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar die wolf zal er voor zorgen dat er genoeg te vreten is voor de overige dieren. Hoeven ze biet bijgevoerd te worden. Misschien kunnen we beter een beer loslaten, omdat een beer een koe wel op kan vreten.
Of we realiseren ons dat we op kleine schaal een complexe voedselketen met grote dieren niet kunnen handhaven.
pi_179301507
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of we realiseren ons dat we op kleine schaal een complexe voedselketen met grote dieren niet kunnen handhaven.
Kennelijk is dat toch moeilijk te begrijpen voor natuurbeheerders of de overheid
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179301591
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Kennelijk is dat toch moeilijk te begrijpen voor natuurbeheerders of de overheid
Het amateurisme en het gebrek aan gezond verstand dat daar heerst is iets waar ik nooit bij zal kunnen. Die geestelijk vader van de OVP heeft pas toegegeven dat hij (na wat is het, 30 jaar?) gefaald heeft; dat zijn droom en nachtmerrie is geworden. Hoe je 20 jaar door een nachtmerrie heen kan slapen, ik heb werkelijk geen idee.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:35:14 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179301740
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 00:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk niet. Als ze dit willens en wetens doen, hebben ze dat het hek doorgeknipt met de gedachte: zo die beesten lopen de snelweg op met de kans doodgereden te worden.

Ze zullen nu ook wel denken: ah godverdomme hadden we het nu maar niet gedaan. Maar mensen raken er gefrustreerd van dat ze die beesten zien creperen, en gaan ondoordachte en wanhopige dingen doen.

Ik kan het ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Sterker nog: ergens ben ik er trots op dat zij dit niet pikken en er iets aan willen doen.

Ze doen helaas net het verkeerde. Dit blijft natuurlijk gewoon vernieling (dat zou ik laten passeren) en het opleveren van een levensgevaarlijke situatie. Daar mogen zeker sancties aan worden verbonden.
Natuurlijk klopt het niet wanneer je de logische gevolgen niet onder ogen kan/wil zien.
En dan nog, wat willen ze niet pikken ? Dat er regels en afspraken zijn, ook voor de dieren. Niet eens dat die discussie evenwichtig gevoerd moet worden door daarvoor aangestelde deskundigen ?

Dat je het niet eens bent dat er 4000 dieren op een terrein staan voor 1500 ? En dan maar het hek openknipt zodat die dieren weg zouden kunnen om zo automobilisten te laten verongelukken ?
Daar niet over (kunnen of willen) nadenken over de gevolgen en dat op 28 plaatsen langs een snelweg, geeft al aan dat het gestoorden zijn en inderdaad wanhopig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179302286
quote:
18s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt het niet wanneer je de logische gevolgen niet onder ogen kan/wil zien.
En dan nog, wat willen ze niet pikken ? Dat er regels en afspraken zijn, ook voor de dieren. Niet eens dat die discussie evenwichtig gevoerd moet worden door daarvoor aangestelde deskundigen ?

Dat je het niet eens bent dat er 4000 dieren op een terrein staan voor 1500 ? En dan maar het hek openknipt zodat die dieren weg zouden kunnen om zo automobilisten te laten verongelukken ?
Daar niet over (kunnen of willen) nadenken over de gevolgen en dat op 28 plaatsen langs een snelweg, geeft al aan dat het gestoorden zijn en inderdaad wanhopig.
Wat niet klopt is dat ze willens en wetens een gevaarlijke situatie veroorzaken.

Overigens kun je deze mensen nog maar moeilijk deskundigen noemen.
  maandag 21 mei 2018 @ 15:26:55 #73
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_179302337
Arme herten en nog drachtig ook. :'(

Hersenloos tuig. :(
  maandag 21 mei 2018 @ 15:29:07 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179302367
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 15:26 schreef Klummie het volgende:
Arme herten en nog drachtig ook. :'(

Hersenloos tuig. :(
Lekker biefstuk. Niks mis mee.

Ik hoop tenminste niet dat die beesten rechtstreeks de destructor in gaan.... :'(
pi_179303046
quote:
18s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt het niet wanneer je de logische gevolgen niet onder ogen kan/wil zien.
En dan nog, wat willen ze niet pikken ? Dat er regels en afspraken zijn, ook voor de dieren. Niet eens dat die discussie evenwichtig gevoerd moet worden door daarvoor aangestelde deskundigen ?

Dat je het niet eens bent dat er 4000 dieren op een terrein staan voor 1500 ? En dan maar het hek openknipt zodat die dieren weg zouden kunnen om zo automobilisten te laten verongelukken ?
Daar niet over (kunnen of willen) nadenken over de gevolgen en dat op 28 plaatsen langs een snelweg, geeft al aan dat het gestoorden zijn en inderdaad wanhopig.
Daarom een aantal wolven en beren loslaten in het gebied. Dat aantal van 4000 dieren zal dan snel gereduceerd worden. Wolven en beren kunnen lang leven van 2500 dieren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')