abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:38:12 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177637483
Ik heb 1x een goede poging gedaan tot hardlopen, wel in de sportschool, want buiten lopen vind ik verschrikkelijk :X

Begonnen met interval training, want enkel hardlopen lange duurw erkte niet. Goede muziek hielp mij enorm, waarop ik op de maat kon lopen.

Uiteindelijk 45 minuten aaneengesloten kunnen lopen 2x *O*
En toen ben ik ermee gekapt :+ Want ik vind het echt niets aan.

Ooit 2 jaar terug nog een poging gedaan tot buiten lopen, want nieuwe schoenen enzo.
Maar ook na 2x gestopt, want ik vind het zo niet leuk. Routes bepalen , stoepje op/af , mensen die kijken. Nee, niets voor mij.

En idd ook, na 200 meter al moe en geen zin meer. Dus ik ga het ook niet meer proberen :)
pi_177637543
Ik vond hardlopen altijd super leuk, maar mijn knie was 't daar niet mee eens. :( Lekker met je neus in de wind een ritme vinden en gewoon gáán. O+
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:43:27 #228
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_177637588
Ik riep altijd dat ik echt never nooit gong hardlopen. Uiteindelijk wel gedaan en 5 km lukt nu achter elkaar. Ik heb echt wel iemand nodig of mooi weer voor de motivatie. Nu al 3 maanden niet meer hard gelopen.
Ik ben ook begonnen net een schema en dacht dat me dat nooit ging lukken. Uiteindelijk lukte het wel! Alleen niet 30 min voor 5 km, maar eerder 40-45 min.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:46:38 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177637636
vind die schema's ook veels te optimistisch. 1 minuut rennen gelijk al :X
of heel snel vorderingen moeten maken :+
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:48:34 #230
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177637672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een bijzonder lijstje, sarasi :D Hoe komt het zo? Ben je ergens anders dan thuis?

Zeg, even een vraagje. Zitten er hier veel hardlopers?

Ik heb echt de schurft aan rennen want ik ben er gewoon heel slecht in, maar ik merk toch dat mijn lichaam het nodig heeft om wat meer aan sport te gaan doen. De conditie blijft gewoon achterwege, ik moet concluderen dat ik toch echt geen 23 meer ben :+ :')

Vanwege uiteenlopende redenen vind ik de sportschool nu geen optie voor mij. Dus komt toch dat lopen weer naar boven, want makkelijk te combineren met de rest van mijn leven. Maar ik zie er echt als een berg tegenop. Ik kan echt, echt, echt niet rennen. En daarmee bedoel ik dat ik na 200 meter al gesloopt ben. Zonder overdrijven.

Is dat nog overkomelijk? Zijn er mensen die ook van zo ver moesten komen? Ik beweeg namelijk wel minimaal een uur per dag, in de vorm van wandelen en fietsen enzo, maar zodra de hartslag omhoog moet ga ik dood :') Wordt dat nog beter als ik het blijf pushen? En hoe lang duurt dat dan gemiddeld? Graag ervaringen! O+
Ik kon nog geen 50 meter rennen, durf nu wel een 10k aan.

Dus ja, het word beter. De aanhouder wint. Doe eens een maandje 2x per week zo'n 0 naar 5K zoals Evy...

En als je die minuut niet redt begin je met 30 of 10 seconden, zolang je er maar voor gaat.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177637673
Stormqueen zijn er geen andere sporten die je leuk vind? Weet niet wat de reden is dat je niet naar de sportschool kan, maar thuis kan je bijv. ook dansen, insanity, hitt dmv body weight oefeningen, touwtje springen. En dan heb je natuurlijk nog een hele boel andere sporten bij verenigingen (die wel geld kosten).
pi_177637703
Ik haat trouwens echt rennen. Ben iets van 5x opnieuw gestart, en doordat ik een redelijke basis conditie heb kan ik best een afstandje rennen. Maar vind het gewoon dodelijk saai. Geef mij maar boksen. Krijg je en een betere conditie van, en het is ook nog eens leuk.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:53:16 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_177637764
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Stormqueen zijn er geen andere sporten die je leuk vind? Weet niet wat de reden is dat je niet naar de sportschool kan, maar thuis kan je bijv. ook dansen, insanity, hitt dmv body weight oefeningen, touwtje springen. En dan heb je natuurlijk nog een hele boel andere sporten bij verenigingen (die wel geld kosten).
Nee, ik kan thuis niet dansen of insanity doen :D En gewichten tillen ook al niet. Daar is mijn huis om te beginnen niet groot genoeg voor en daarbij zou het enige moment dat ik dat kan doen, het moment zijn dat mijn man altijd onderuitgezakt op de bank hangt en TV kijkt. En dan moet ik voor zijn neus gaan hupsen. Nah :P
Sportschool kost me simpelweg te veel tijd. Sportverenigingen idem. En ja, tijd kun je maken, maar die wil ik momenteel ook niet maken. Kort gezegd: ik heb een tijdsbestek van maximaal een uurtje per dag waarin het moet gebeuren (in de avond tussen 8 en 9).
Wat me zo fijn lijkt aan hardlopen is dat je gewoon vanuit huis vertrekt, direct aan het sporten bent, en een half uur / drie kwartier later weer over de drempel stapt en meteen kan douchen en je pyjama aan kan.
Maar ja, het is wel hardlopen. :') Maar als iemand anders nog briljante andere tips heeft hoor ik het natuurlijk graag :P
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:59:02 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177637889
Mooie quote van een kennis;

Van rennen wordt je goed in rennen.
Van vechtsport wordt je goed in leven.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177637936
Op de middelbare school moesten wij een paar keer per jaar iets van 3 km hardlopen. Na een paar keer stelde de docent voor dat ik op school bleef en de tijden zou klokken. Zo slecht kon ik lopen. Terwijl ik best redelijk kon wedstrijdzwemmen.
Ik heb het hardlopen opgebouwd met Start to run, sommige lessen de eerste keren wel 3x gedaan voor ik verder ging. En uiteindelijk 10 km kunnen lopen (pre kind).
Ik loop vooral op routine. Dus een vaste loopdagen in de week, anders sla ik te makkelijk over. Maar dan bevalt het me wel, inderdaad weinig 'extra' tijdsinvestering.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:09:50 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177638109
Skjoe, ik ging dood na een halve minuut, echt... ik dacht dat het me nooit ging lukken. Maar toch... met zo’n programma, ik deed de Belgische start to run, lukte het me toch. En dat is nu 10 jaar geleden en ik loop nog steeds.

De laatste tijd veel te weinig, maar gisteren nog dacht ik ‘ik mis het rennen’. :@

En niet tijdens het rennen hoor, zeker nu niet nu ik weer ruim 20kg :@ zwaarder ben, maar na afloop wel.

Probeer het gewoon, programma’s zijn vaak v 20 weken, spreek met jezelf af dat je er minimaal 10 doet, en dan ga je her-beoordelen.
***
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:17:24 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_177638280
Ik ga het gewoon eens doen :Y

Kan ik dan mijn 8 jaar oude schoenen nog pakken? :') van de vorige keer dat ik 3 lesjes Evy probeerde en daarna de handdoek in de ring gooide? :')
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:18:48 #238
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177638306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga het gewoon eens doen :Y

Kan ik dan mijn 8 jaar oude schoenen nog pakken? :') van de vorige keer dat ik 3 lesjes Evy probeerde en daarna de handdoek in de ring gooide? :')
Er zijn meer opties van goede cardiovasculaire oefeningen maar daar kunnen eventueel kinderen van komen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:22:08 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_177638364
Ja, daar weet ik alles van :')
Maar da's leuk voor er bij zeg maar :P
Anyroads, ik denk dat ik eerst investeer in een BH en even kijk of mijn schoenen nog goed zat zijn :)
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:32:24 #240
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177638597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, daar weet ik alles van :')
Maar da's leuk voor er bij zeg maar :P
Anyroads, ik denk dat ik eerst investeer in een BH en even kijk of mijn schoenen nog goed zat zijn :)
En pas aub op je gewrichten, begin rustig aan.

Meestal als je iets voelt is het al te laat namelijk :)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177638666
ik vind hardlopen echt heel stom. Maar nu met mijn hond is het echt heel leuk. Ik loop het c25k schema en hond heb ik aan een heupgordel. Als ik denk dat ik niet verder kan loopt hij door en moet ik wel mijn voeten bewegen om niet onderuit te gaan, haha
pi_177638667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga het gewoon eens doen :Y

Kan ik dan mijn 8 jaar oude schoenen nog pakken? :') van de vorige keer dat ik 3 lesjes Evy probeerde en daarna de handdoek in de ring gooide? :')
Nee. Hardloopschoenen zijn eigenlijk na ofwel 2jaar ofwel X km op - dan is de demping weg. Voor nu, één keertje, zal 't geen gigantisch kwaad kunnen, maar koop wel zsm nieuwe. Liefst in een winkel met loopanalyse, dat je ook een goede pronatie koopt. Ik begon ooit op 35 euro schoenen van de scapino en toen ik eenmaal overging op echt goede hardloopschoenen had ik vooral spijt dat ik dat niet eerder had gedaan. Liep 10.000x makkelijker en lichter.
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:41:45 #243
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_177638780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, daar weet ik alles van :')
Maar da's leuk voor er bij zeg maar :P
Anyroads, ik denk dat ik eerst investeer in een BH en even kijk of mijn schoenen nog goed zat zijn :)
Voor sportbh: ik was voor het rennen altijd wel fan van Triumph. Schoenen zou ik na 8 jaar wel vervangen (want de zool, dus demping, droogt uit). Op zich wel een prima periode om nu naar te kijken, want de nieuwe collecties zijn net binnen. Ergo, de oude meuk willen ze vanaf. Goede schoenen zijn wel echt belangrijk, de oude kan je wel gebruiken om wandelkilometers op te maken, waarschijnlijk.

Verder, qua opbouwen: Evy-schema blijft favoriet, maar als dat al te zwaar begint, kan je altijd opbouwen met x tijd hardlopen, x tijd wandelen en dat stukje bij beetje omhooggooien.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_177638789
Maar voor die 3 lesjes ;) zou ik het eerst gewoon proberen, SQ. Al moet ik ook zeggen dat ik een onnodige blessure heb gehad door slechte schoenen, goede waren echt een verademing.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:44:02 #245
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_177638840
Met stukjes onder de minuut hardlopen zal het trouwens wel loslopen (hihaho) met oude schoenen. Maar als je wel in het ritme komt, is het de investering waard. :Y

Ik moet ook echt weer gaan hardlopen. Helemaal met dit weer begint het te kriebelen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:49:40 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_177638974
Ja ik was natuurlijk niet van plan om 6 maanden elke dag op oude schoenen te gaan rennen :P maar wil idd eerst even kijken of het potentie heeft :')

En bh is nķg noodzakelijker want nu heb ik niks en mijn ervaring met mijn 85G is dat ik daar ook wel écht in moet investeren :D
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:56:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_177639105
Bedankt voor alle input in elk geval O+ ik ga het nog eens goed overdenken :Y
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:06:18 #248
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_177639278
Triumph Triaction was mijn way to go trouwens. Extra support aan allerlei kanten, en in grotere maten. (Even op Zaadlando gespiekt, ze bestaan ook in 85G).

Goddank is ondertussen mijn omtrek wat kleiner, dat geeft meer bh-koop-opties. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_177639410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:39 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik heb gister 10 km. gewandeld voor de fijn want lente en dat ga ik dadelijk ook weer doen maar dan met hond. Zal wel minder ver worden want veel snuffelpauzes.

Ik heb even een beetje rustpauze genomen zondag, gister en vandaag en dat was echt nodig.

Morgen weer aan het werk.

o: smoothie banaan, sinaasappel en vezels
t: Net heel veel zure bomen weggegeten. Had honger en nog geen lunchtijd
l: twee boterhammen met kaas en vega salami
t: protein yoghurt
d: warme bloemkool salade met kikkererwten (recept uit de delicious) en we hebben nog een quorn roast
t: weet ik nog niet
Ik heb de Shock Absorber Ultimate Run. Maar ik wilde hem voor je opzoeken maar hij gaat maar tot E -O-
Ik heb zelf 85E dus ik heb net geluk blijkbaar
/edit oh toch niet! Gewoon een onduidelijke website :')



[ Bericht 6% gewijzigd door DrSauvignon op 06-03-2018 12:25:42 ]
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:23:59 #250
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_177639519
Ik zweer bij de panache sportbh, met extra haakje waardoor ze echt geen kant op kunnen. Ik kan wel even opzoeken welk model het is. Rond de 50-60 euro geloof ik. Zelf heb ik hem in 75H (UK maten, Europese maten is dat nog groter geloof ik).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')