abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:10:47 #226
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177480775
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:55 schreef Logic91 het volgende:
Ajax heeft een eigen vermogen van 175,5 miljoen euro! Dat is echt ziek veel. PSV heeft een EV van 33,6 miljoen (per 30 juni 2017). Dan is de eerste plek toch alleen maar knapper. Als Ajax wil kunnen ze de concurrentie op een lichtjaar afstand zetten met zulke financiële verschillen. PSV zal komende zomer moeten aanhaken of we doen de aankomende jaren nergens om mee vrees ik.
Hoe dan? Hoe wil je met een incidentele investering van 140 miljoen een lichtjaar verschil maken? Hoe ga je die incidentele middelen inzetten om structureel je begroting op te schroeven?

Je hebt geen drol aan vermogen. Je kunt voor dat geld een paar spelers kopen, maar alleen als die vervolgens in je salarisbegroting passen en dat beperkt je dus meteen weer in de doelgroep van spelers.

Ja, ze kunnen een totaal elftal aan spelers kopen dat gelijkwaardig of marginaal beter is dan wat ze nu hebben. En dan?
pi_177480937
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe dan? Hoe wil je met een incidentele investering van 140 miljoen een lichtjaar verschil maken? Hoe ga je die incidentele middelen inzetten om structureel je begroting op te schroeven?

Je hebt geen drol aan vermogen. Je kunt voor dat geld een paar spelers kopen, maar alleen als die vervolgens in je salarisbegroting passen en dat beperkt je dus meteen weer in de doelgroep van spelers.

Ja, ze kunnen een totaal elftal aan spelers kopen dat gelijkwaardig of marginaal beter is dan wat ze nu hebben. En dan?
Ik denk dat Ajax het stadion wil kopen en van de beurs af wil. Dat zou een verstandige investering zijn om door te groeien.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:29:41 #228
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177481051
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe dan? Hoe wil je met een incidentele investering van 140 miljoen een lichtjaar verschil maken? Hoe ga je die incidentele middelen inzetten om structureel je begroting op te schroeven?

Je hebt geen drol aan vermogen. Je kunt voor dat geld een paar spelers kopen, maar alleen als die vervolgens in je salarisbegroting passen en dat beperkt je dus meteen weer in de doelgroep van spelers.

Ja, ze kunnen een totaal elftal aan spelers kopen dat gelijkwaardig of marginaal beter is dan wat ze nu hebben. En dan?
Wanneer een organisatie inzet op een gestage toename van haar eigen vermogen is dit doorgaans indicatief voor een grote toekomstige investering. Ik denk zelf dat ze de aandelen die de gemeente Amsterdam in het stadion in bezit heeft willen terugkopen. Hiermee zou de omzet van Ajax ieder jaar ongeveer 15 miljoen euro stijgen wegens sponsor- en exploitatierechten.

Ik hoop dat PSV ook meer financiële groeimogelijkheden kan benutten. Anders ga je op termijn achter de feiten aanlopen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:45:57 #229
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177481355
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax het stadion wil kopen en van de beurs af wil. Dat zou een verstandige investering zijn om door te groeien.
Hoe dan? Ze huren de Arena nu voor een Jodenfooi. Jij denkt dat een eigen stadion een garantie is voor meer inkomsten en lagere kosten? Dat stadion is ook niet meer het nieuwste hè.

En hoe gaat van de beurs gaan hun geld opleveren?
pi_177481632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:29 schreef Logic91 het volgende:
Ik hoop dat PSV ook meer financiële groeimogelijkheden kan benutten. Anders ga je op termijn achter de feiten aanlopen.
Je zou denken dat er met VDL en ASML twee bedrijven in de regio zijn die wel wat meer geld in de club zouden willen steken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_177481656
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe dan? Ze huren de Arena nu voor een Jodenfooi. Jij denkt dat een eigen stadion een garantie is voor meer inkomsten en lagere kosten? Dat stadion is ook niet meer het nieuwste hè.

En hoe gaat van de beurs gaan hun geld opleveren?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar las het laatst ergens dat dit een van de weinige mogelijkheden is voor ze om door te groeien. Wij zitten ook aan ons plafond. Feyenoord krijgt Feyenoord City die zullen ons wel inhalen qua begroting dan.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:19:07 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177481965
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:01 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar las het laatst ergens dat dit een van de weinige mogelijkheden is voor ze om door te groeien. Wij zitten ook aan ons plafond. Feyenoord krijgt Feyenoord City die zullen ons wel inhalen qua begroting dan.
die inkomsten uit een nieuw stadion worden schromelijk overschat
pi_177482056
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:01 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar las het laatst ergens dat dit een van de weinige mogelijkheden is voor ze om door te groeien. Wij zitten ook aan ons plafond. Feyenoord krijgt Feyenoord City die zullen ons wel inhalen qua begroting dan.
Feyenoord en PSV ontlopen elkaar al amper op dit moment qua begroting. Scheelde aan het begin van het seizoen 6 miljoen euro, daarbij komen dus nog de CL-gelden.
blablablabla
pi_177482234
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Feyenoord en PSV ontlopen elkaar al amper op dit moment qua begroting. Scheelde aan het begin van het seizoen 6 miljoen euro, daarbij komen dus nog de CL-gelden.
Dan kan deze weer uit de kast,

Land of the free. Home of the brave.
pi_177482236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

die inkomsten uit een nieuw stadion worden schromelijk overschat
Qua verdienmodel kun je inderdaad beter zoals Ajax jonge spelers kopen en die later voor heel veel geld doorverkopen.
Al ben ik toch bang dat op een gegeven moment de rijkere clubs dat kunstje gaan afkijken en spelers gaan wegkapen. Als Lozano een wereldtopper zou worden is de interesse in die Mexicaanse samenwerking die PSV daar heeft ook snel genoeg gewekt natuurlijk.
blablablabla
pi_177482322
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dan kan deze weer uit de kast,

[ afbeelding ]
Tja wat je er vervolgens mee doet is een ander verhaal maar de mogelijkheid om PSV in elk geval financieel voorbij te streven ligt er wel degelijk.
Helemaal nu een kampioenschap geen recht meer geeft op directe CL-plaatsing (hetgeen er dit seizoen begrotingswijs al stevig ingehakt heeft bij jullie) en wij een nieuw stadion krijgen zou ik me maar zorgen gaan maken.
blablablabla
pi_177482438
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja wat je er vervolgens mee doet is een ander verhaal maar de mogelijkheid om PSV in elk geval financieel voorbij te streven ligt er wel degelijk.
Helemaal nu een kampioenschap geen recht meer geeft op directe CL-plaatsing (hetgeen er dit seizoen begrotingswijs al stevig ingehakt heeft bij jullie) en wij een nieuw stadion krijgen zou ik me maar zorgen gaan maken.
Zolang jullie een TD als van Geel hebben die alleen B-garnituur uit de subtop Eredivisie koopt maak ik me geen enkele zorgen.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:41:21 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177482453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Qua verdienmodel kun je inderdaad beter zoals Ajax jonge spelers kopen en die later voor heel veel geld doorverkopen.
Al ben ik toch bang dat op een gegeven moment de rijkere clubs dat kunstje gaan afkijken en spelers gaan wegkapen. Als Lozano een wereldtopper zou worden is de interesse in die Mexicaanse samenwerking die PSV daar heeft ook snel genoeg gewekt natuurlijk.
dat doen de rijke clubs toch al
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:46:17 #239
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_177482530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je zou denken dat er met VDL en ASML twee bedrijven in de regio zijn die wel wat meer geld in de club zouden willen steken.
ASML is al wereldwijd marktleider, die hebben hun focus al lang niet meer op het helpen van mede-Eindhovenaren. En VDL zit al aardig hoog in de sponsorpiramide toch?
pi_177482554
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat doen de rijke clubs toch al
Ja maar zolang je Sanchez, Jorgensen en Lozano nog voor belachelijk weinig geld kunt oppikken zitten ze toch nog een beetje te slapen.
blablablabla
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:52:49 #241
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177482622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je zou denken dat er met VDL en ASML twee bedrijven in de regio zijn die wel wat meer geld in de club zouden willen steken.
Waarom zouden ze? Die doen niets in een markt waar voetbalsupporters geld aan uitgeven.

Nou hebben zij overigens wel stevig geïnvesteerd in het fonds waarmee de Herdgang en het stadion worden verbouwd en opgeknapt.

En VDL doet dat alleen omdat de baas een supporter is. :D
pi_177482748
Nieuwe sponsors vinden zal wel cruciaal worden voor jullie nu Phillips steeds minder geld wil inbrengen.
blablablabla
pi_177482937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:59 schreef Elan het volgende:
Nieuwe sponsors vinden zal wel cruciaal worden voor jullie nu Phillips steeds minder geld wil inbrengen.
Komt goed zodra online gokken legaal gaat worden. Anders Emirates ofzo op t shirt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_177482969
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom zouden ze? Die doen niets in een markt waar voetbalsupporters geld aan uitgeven.

Nou hebben zij overigens wel stevig geïnvesteerd in het fonds waarmee de Herdgang en het stadion worden verbouwd en opgeknapt.

En VDL doet dat alleen omdat de baas een supporter is. :D
Dat laatste, maar dan voor de werknemers.

Ik heb in Boston mogen werken, en wij konden bijvoorbeeld met flinke kortingen kaartjes voor de Red Sox krijgen. Betekent niet dat je dan als werkgever ook een club moet gaan sponsoren, maar ik kan me voorstellen dat de mogelijkheid om CL wedstrijden bij te wonen wel iets is waar je een duur betaalde expat een plezier mee doet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:14:11 #245
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_177483007
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:59 schreef Elan het volgende:
Nieuwe sponsors vinden zal wel cruciaal worden voor jullie nu Phillips steeds minder geld wil inbrengen.
en punten halen voor jullie cruciaal
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:15:30 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177483030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar zolang je Sanchez, Jorgensen en Lozano nog voor belachelijk weinig geld kunt oppikken zitten ze toch nog een beetje te slapen.
Je bent nu eigenlijk al veroordeeld tot het b/c garnituur onder de jonge talenten hoor als het om die gebieden gaat. Met hooguit een keer een uitzondering.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177483095
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:14 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

en punten halen voor jullie cruciaal
Niet zo cruciaal als voor jullie me dunkt .
blablablabla
pi_177483171
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Je bent nu eigenlijk al veroordeeld tot het b/c garnituur onder de jonge talenten hoor als het om die gebieden gaat. Met hooguit een keer een uitzondering.
Niet ieder toptalent kan direct mee in de PL. Daar is de ED heel geschikt voor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_177483178
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Je bent nu eigenlijk al veroordeeld tot het b/c garnituur onder de jonge talenten hoor als het om die gebieden gaat. Met hooguit een keer een uitzondering.
De hoogtijdagen met Romario en Ronaldo in een PSV-shirt zullen nooit terugkomen, al kun je met Zuid Amerikaanse b en c-garnituur natuurlijk alsnog leuke spelers opstellen in een competitie die amper het aangluren waard is verder.
blablablabla
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:24:52 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177483191
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niet ieder toptalent kan direct mee in de PL. Daar is de ED heel geschikt voor.
Dan verhuren ze die talenten toch weer. Zoals tarado zegt, de topclubs doen dit al. De nieuwe Messi of Neymar komt niet meer eerst naar Nederland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')