abonnement Unibet Coolblue
pi_177384273






pi_177384277
Niet mooi.... :@

Houd normaal wel van oranje, maar met blauw..... niet echt.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 08:33:50 ]
pi_177384572
Beetje kale livery, maar weer eens wat anders.
Verde zie ik de minst doorontwikkelde auto tot nu toe. Ik denk dat McLaren niet voor de GP van Spanje enige rol van betekenis gaat spelen. Daar moet nog heel veel gebeuren lijkt het.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:42:23 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177385618
quote:
Ik ben geen expert, maar hoe heet dat deel van de wagen achter de cockpit waar het startnummer op staat?

Dat is bij de meeste wagens zo foeilelijk. Veel mooier als dat lager is en McClaren camoufleert het aardig door het bovenste deel blauw te maken.

Verder vind ik het een mooie kleur oranje.

Vooralsnog vooral fan van de Renault.
pi_177385663
Hebben ze nou nergens het merk McLaren staan?
Never mind.. Dat heeft geen enkele auto... Hebben ze geen hoofdsponsor meer ofzo? Er mist zoveel in die auto?...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 09:47:25 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177385725
quote:
Teiltje!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:47:51 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177385736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:44 schreef Themeparktommy het volgende:
Hebben ze nou nergens het merk McLaren staan?
Never mind.. Dat heeft geen enkele auto... Hebben ze geen hoofdsponsor meer ofzo? Er mist zoveel in die auto?...
Ferrari en Mercedes wel
pi_177385737
quote:
Wat een lelijke wagen :@
SOONY
pi_177385839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ferrari en Mercedes wel
Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.
Maar bij Haas staat natuurlijk best groot, HAAS.....

Ik vind het maar een lelijke auto, die McLaren...
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:59:34 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177385942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:53 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.
Maar bij Haas staat natuurlijk best groot, HAAS.....

Ik vind het maar een lelijke auto, die McLaren...
bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neus
pi_177385991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neus
hmm.. dan snap ik er helemaal niets van... :N
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 10:08:31 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177386120
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Die halo lijkt me ook in de weg zitten voor de startlampen. Maar daar zullen ze vast aan gedacht hebben.
die vleugels aan de zijkant zitten ook duidelijk in het zichtveld van de coureur ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:09:26 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177386127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:02 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

hmm.. dan snap ik er helemaal niets van... :N
inderdaad ze kunnen ook moeilijk zeggen dat er geen plek meer is op de auto :)
pi_177386412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neus
McLaren heeft het logo ook op de neus staan :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177386427
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:53 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.
Maar bij Haas staat natuurlijk best groot, HAAS.....

Ik vind het maar een lelijke auto, die McLaren...
Haas op de Haas is om hun product (de CNC machines) te promoten. Je zou kunnen zeggen dat Haas hun eigen hoofdsponsor is.

McLaren heeft trouwens al jaren geen hoofdsponsor meer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:57:34 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177390651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

McLaren heeft het logo ook op de neus staan :)
ja ik zie het nu, ze konden geen kleiner stickertje vinden zeker :)
pi_177390810
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

McLaren heeft het logo ook op de neus staan :)
Ja en hoe :D
SOONY
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:39:30 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177391719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:51 schreef aesop het volgende:
Beetje kale livery, maar weer eens wat anders.
Verde zie ik de minst doorontwikkelde auto tot nu toe. Ik denk dat McLaren niet voor de GP van Spanje enige rol van betekenis gaat spelen. Daar moet nog heel veel gebeuren lijkt het.
Mwah, op het laatste van het seizoen was de auto zelf volgens mij zo slecht niet. Dat ze flink vermogen tekort kwamen met de Honda motor, dat is een feit wat zeker was, maar het chassis was zo slecht nog niet. Maar ik vond de auto van vorig seizoen wel vele malen mooier.
Don't let my username fool you...
pi_177393356
Wat een deceptie na alle commotie. :)

Ze hebben zeker een flink gat in hun budget nu Honda weg is?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_177393635
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:51 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat een deceptie na alle commotie. :)

Ze hebben zeker een flink gat in hun budget nu Honda weg is?
Ik verwacht nog wel wat sponsoraankonigingen hoor nu best wel leeg
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:08:56 #121
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177393816
Het chassis van de McLaren oogt behoorlijk simpel vergeleken met de competitie. :@
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_177394842
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:08 schreef Rossdale het volgende:
Het chassis van de McLaren oogt behoorlijk simpel vergeleken met de competitie. :@
Zandzakking
pi_177394959
Ik weet niet wie heeft gekozen voor deze kleur oranje :+
SOONY
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:52:40 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177394985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mwah, op het laatste van het seizoen was de auto zelf volgens mij zo slecht niet. Dat ze flink vermogen tekort kwamen met de Honda motor, dat is een feit wat zeker was, maar het chassis was zo slecht nog niet. Maar ik vond de auto van vorig seizoen wel vele malen mooier.
wat ik begreep hadden ze zich enorm op downforce gericht maar met een mindere motor moet je wat meer compromissen sluiten, ik zie ze dan ook niet met Red Bull concurreren
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:55:42 #125
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_177395048
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.

Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben :D

"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_177395269
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.

Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben :D

[ afbeelding ]
Had meer blauw op gemoeten en de achterkant is nogal kaal... dacht trouwens dat Renault niet op de wagen kwam te staan maar blijkbaar staat het er toch op.
pi_177395314
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.

Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben :D

[ afbeelding ]
Ziet er wel beter uit inderdaad in het "echt".
SOONY
pi_177395967
De witte achtergrond/spotlights maakt het oranje van de auto wat feller. In normaal licht is ie doffer en komt het beter tot zijn recht.
pi_177397113
Ik vind hem heel vet hoor _O_
Flesje bier
pi_177398299
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 00:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, die dempt uiteraard een beetje maar het grootste dempvermogen zit simpelweg in het uitlaatsysteem. Volgens de regels moet alles afgevoerd worden naar een enkele uitlaat op een specifieke plek. De enige reden daarvoor is dat daarmee een geblazen diffuser onmogelijk wordt.

Als men gewoon zelf een uitlaatsysteem mocht maken zou er ongetwijfeld een boel meer lawaai zijn, alleen al dankzij de wastegate die dan vast en zeker opener zou zijn.

Goede vergelijking is de Porsche 919, die heeft (had ;( ) ook een piepkleine motor met MGU-H, (2 liter V4) maar maakt een boel meer lawaai op veel lagere toeren (opschakelen bij ongeveer 8000).
Vind ik ook nog redelijk stil eigenlijk ;) race auto's worden steeds stiller terwijl (hybride) "straat" auto's nog steeds veel lawaai maken.



  zaterdag 24 februari 2018 @ 09:04:51 #131
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177408462
Volgens Scalabroni wordt RedBull kampioen.

U las het hier het eerst.
pi_177409821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:04 schreef BadderHaring het volgende:
Scalabroni
Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/
Ex-F1-ontwerper Scalabroni: "Red Bull heeft grootste probleem van 2018 opgelost"
quote:

Red Bull F1-coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo maken goede kans op de wereldtitel door een slimme zet van ontwerper Adrian Newey. Daarvan is voormalig technisch directeur Enrique Scalabroni overtuigd.


De afgelopen dagen ging het vooral over de nieuwe bolides van Mercedes en Ferrari. De twee iconische merken streden in 2017 om de wereldtitels, met de Duitsers als grote winnaar. In de slotfase van het jaar deed ook Red Bull Racing veelvuldig mee om de prijzen. Die lijn gaat het team uit Milton Keynes in 2018 doortrekken. Daarvan is Scalabroni, in het verleden actief bij onder meer Williams en Ferrari, overtuigd. Volgens hem is het een grote fout om Verstappen en Ricciardo bij voorbaat uit te sluiten.

“Ik heb de presentaties van de diverse auto’s gevolgd en ik moet zeggen dat de engineers goed werk hebben geleverd want de topteams hebben vastgehouden aan hun eigen gedachtegang zonder de concepten van anderen te kopiëren”, zei Scalabroni in gesprek met Motorsport.com. Op de vraag welke auto de meeste indruk op hem heeft gemaakt, antwoordde hij: “Zonder enige twijfel de RB14. Ik kan me voorstellen dat menigeen verrast is door deze keuze maar Adrian Newey is naar mijn mening op technisch vlak beter dan ieder ander. Het grootste probleem van de 2018-machines is de halo en dat heeft hij opgelost. Te veel mensen onderschatten de negatieve impact van de cockpitbescherming op de prestaties van de motor. De halo zorgt voor turbulentie richting airbox en dat beperkt het vermogen, want er is minder schone lucht beschikbaar. Ferrari, Alfa Romeo Sauber en Toro Rosso hebben de negatieve impact proberen te verhelpen met vleugeltjes op de halo, maar dat is slechts een doekje tegen het bloeden. Red Bull Racing heeft als enige het probleem echt opgelost.”

Meer problemen voor Mercedes en Ferrari

De voormalig topontwerper legt uit: “Vorig jaar profiteerde Red Bull al het meeste van de extreme rake. Zij genereren veel downforce met het onderste deel van de wagen. Voor dit jaar heeft Adrian Newey onderzocht hoe ver de achterkant omhoog gebracht moet worden om de halo de luchtbaan richting airbox niet te laten beďnvloeden. Daardoor kan Red Bull het volledige beschikbare vermogen van de Renault V6 benutten. Mercedes wordt juist het meeste beďnvloed door de negatieve effecten van de halo. Toto Wolff [Mercedes Motorsport-baas] liet al weten dat hij de halo het liefste met een cirkelzaag te lijf gaat. Het is duidelijk dat de engineers ingezien hebben met welke problemen zij te maken gaan krijgen. Ferrari zit er tussenin. Ze rijden met rake maar de achterkant staat niet hoog genoeg om de airbox vrij te krijgen. Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen.”
pi_177409994
Altijd leuk dit soort positieve signalen, dat geeft een mens hoop :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177410147
Meestal valse hoop, wacht wel even de volgende 2 weken af. :P
pi_177410758
De getoonde Renault is niet de Renault die we volgende week te zien krijgen. Het was een aangepaste 2017 wagen bedoeld om de nieuwe livery te showen.

https://www.motorsport.co(...)al-2018-car-1008424/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177410856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:04 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens Scalabroni wordt RedBull kampioen.

U las het hier het eerst.
Koffiedik, of glazen bol?

Je weet pas na de eerste races waar je staat.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:06:54 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177411670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:54 schreef BroesWillems het volgende:
Meestal valse hoop, wacht wel even de volgende 2 weken af. :P
inderdaad en dan weten we nog pas de helft
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:06:55 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177411672
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
De getoonde Renault is niet de Renault die we volgende week te zien krijgen. Het was een aangepaste 2017 wagen bedoeld om de nieuwe livery te showen.

https://www.motorsport.co(...)al-2018-car-1008424/
Raar dat ze daar zo geheimzinnig over denken te moeten doen, de gehele internationale pers kwam al tot die conclusie tijdens de presentatie. :')
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:31:10 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177412343
SkySportsF1 twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 12:20:49 The big read on F1 this weekend...The ever-essential @SportmphMark analyses the new 2018 F1 carshttps://t.co/R8TFXfUnIO #SkyF1 https://t.co/YgJ2gSt4z4 reageer retweet
pi_177412430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:36 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/
Ex-F1-ontwerper Scalabroni: "Red Bull heeft grootste probleem van 2018 opgelost"

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177412994
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_177413854
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177414062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177414309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
idd, op het totale pakket maakt het te weinig % uit
pi_177414385
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?
(8>
Dan zou je toch denken dat hij ergens op deze aardkloot, aan een cocktail zippend, aan een mooi strand ligt, met al het geld wat ie met zijn kennis binnen harkt?
Maar nee, FOK is kennelijk dan toch leuker :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_177415411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:40 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

(8>
Dan zou je toch denken dat hij ergens op deze aardkloot, aan een cocktail zippend, aan een mooi strand ligt, met al het geld wat ie met zijn kennis binnen harkt?
Maar nee, FOK is kennelijk dan toch leuker :+
FOK > all :7
pi_177415824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 14:40:21 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177415855
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.
jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ik :)
pi_177415948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ik :)
Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren. :Y
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177416044
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt.
Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ;) ).

Voor mezelf persoonlijk, kan ik alleen maar zeggen dat ik al het nieuws, zowel positief als negatief (voor welk 'kamp' ook) in het midden leg. We zien het idd wel, zodra ze gaan testen en straks aan het begin van het seizoen. Ik ben iig erg benieuwd! *O*
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_177416240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren. :Y
:D jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken. En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
pi_177416415
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ;) ).

Een paar dagen terug heb ik mezelf in dit topic nog van wensdenken beschuldigd. Toen heb ik ook geschreven waarom ik niet zo heel veel vertrouwen heb in RBR. Daar kan Verstappen niet zoveel aan doen. Ik heb verder geen moeite met je felle reactie maar ik trek er wel conclusies uit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

:D jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken.
Nee, ik heb goede hoop dat Ferrari een grotere stap heeft gemaakt dan Mercedes om de genoemde reden. Voor een goed seizoen hoeft hij ook helemaal niet de beste auto te zijn want Vettel is natuurlijk beter dan Hamilton.

quote:
En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
En ik vertel erbij waarom ik terughoudend ben. Maar dat lokt dan weer een felle reactie uit van iemand die kennelijk geen zin heeft in terughoudendheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177416489
Oh nee, krijgen we dit infantiele gedoe weer.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:57:00 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177417333
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-02-2018 16:03:26 ]
pi_177417553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
Ehmz nee hoor. Die wagen was zo clean om een goeie basis neer te zetten en op voorhand was al duidelijk dat al die flapjes en vleugeltjes er vanzelf bij zouden komen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177417572
Dat de basis misschien niet zo goed was als achteraf bleek doet daar niets aan af. Hetgeen jij nu schetst was totaal niet aan de orde.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177418726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien ;) na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
pi_177418800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D
hehe prachtig ja
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:23:29 #159
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177421632
Ben wel benieuwd wat die motoren regels voor effect gaan hebben en of de Mercedes teams nu stappen naar voren zetten. Want denk dat zij behoorlijk nog achterlopen qua motorsettings
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177421809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Wie dit leest is gek
pi_177423178
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_177423947
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien ;) na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
Bijna 100km ;)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:55:50 #163
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177423955
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft :P
Geeft voor de coureur misschien wel een lekker psychologische sensatie, zo'n knop.
pi_177425283
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
pi_177425408
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...

Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:

  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:59:06 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177427295
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:04:53 #167
408813 crew  trein2000
pi_177427464
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Het enige wat ik me serieus afvraag is of de tijd die nodig is om eruit te komen/ eruit gehaald te worden niet wordt verlengd. Zeker als het ding niet meer op 4 wielen staat. Dat kan icm brand een groot gevaar zijn. In mijn optiek groter dan de kans op een ongeluk die door die halo voorkomen had kunnen worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_177433100
quote:
Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault’s power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.

“Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi – which is actually quite a decent performance baseline,” he said.

“And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner – and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.

“Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step.”
Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
  zondag 25 februari 2018 @ 10:53:39 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177433129
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...

Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:

[ afbeelding ]
Toch wel een mooie auto.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:02:06 #170
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_177433287
weet iemand of de test ook ergens uitgezonden gaan worden ofzo?
pi_177433436
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
3 motoren per jaar... wat een grap :')
pi_177433462
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177433526
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.

Die halo had hem direct onthoofd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177433638
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dat iedereen het daar wel over eens is.

Die halo had hem direct onthoofd.
dit idd.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:25:12 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177433714
quote:
18s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is...
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:27:38 #176
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_177433749
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
Meer van hetzelfde voor Red Bull. Zul je dadelijk zien dat de reliability desondanks toch niet op orde is.
pi_177433818
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Pryce was een freak ongeluk.. van Helmut wist ik niet.
pi_177433827
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
Ik lees dit echt als:

Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
pi_177433998
quote:
18s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177434034
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef SnowOokami het volgende:
Pryce was een freak ongeluk..
En voor die marshall had zo een halo ook niets uitgemaakt. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177434049
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden :') je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?

Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
pi_177434180
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
pi_177434237
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:44 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden :') je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?

Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.

Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177441495
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/

Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen c_/

[ Bericht 14% gewijzigd door SnowOokami op 25-02-2018 16:50:35 ]
pi_177443090
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
pi_177443263
Heeft Pirelli ook winterbanden mee voor de test?:



:P
pi_177443272
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:55 schreef JayHovah het volgende:
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
Hier https://gathering.tweaker(...)ge/54375873#54375873
en hier https://drivetribe.com/ga(...)ngjVTrThu_ffEktqgs_A

wordt er iets over gezegd.
pi_177444031
:9~


Maar goed... dat is voor 2019.
pi_177444818
quote:
3s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:44 schreef SnowOokami het volgende:
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/

Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen c_/
Die video zegt eigenlijk helemaal niks wat we niet al wisten.....
  zondag 25 februari 2018 @ 19:44:22 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177445382
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177445414
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:44 schreef nils7 het volgende:
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
Goed verhaal, lekker kort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177446612
McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet






2017


2018


I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
  zondag 25 februari 2018 @ 20:38:51 #193
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177446750
Het klopt historisch gezien natuurlijk wel, dat oranje. Maar voor mij blijft de "klassieke" McLaren toch echt rood/wit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177446833
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:33 schreef Adrie072 het volgende:
McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2017
[ afbeelding ]

2018
[ afbeelding ]

I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
Er gaan wat geruchten dat ze niet precies weten wat de nieuwe auto gaat doen omdat ze nu al veel updates verwachten voor Australië (aka vooraf indekken).
De Renault heeft een heel andere layout en ander COG vergeleken met de Honda, dus ja...
pi_177447433
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
:9~
[ afbeelding ]

Maar goed... dat is voor 2019.
Let's hope so :9~
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_177450294
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.

Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
De Amerikaanse eigenaren hebben weinig te zeggen over de Halo. Dat is de (Franse) FIA en vooral Jean Todt die erg met de veiligheid bezig is, ook al vanwege zijn werkzaamheden voor Road Safety bij de VN.

En liability is al genoemd als een van de redenen om de halo er voor 2018 door te drukken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177450343
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
Nu FI en Williams met exact dezelfde motoren als Mercedes gaan rijden (en Sauber en Haas met gelijke Ferrari motoren) kan zelfs dat nog lastig worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177450348
Deze week rijdt renault met licht geknepen motoren, betrouwbaarheid testen.
De week erna komt er meer vrij.
pi_177450578
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

exact dezelfde motoren
Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.
Flesje bier
pi_177450652
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:33 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.
F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galore
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')