abonnement Unibet Coolblue
pi_177616075
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:18 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Projecten met veel hype. Die stoppen waarschijnlijk al hun energie en geld in marketing en partnerships want de tech is meestal dramatisch.

IOTA komt elke dag met een nieuw bericht met wat voor een fantastische partnership ze nu weer hebben maar hebben niet eens een fatsoenlijke wallet. Dat zegt mij genoeg.
Andersom geredeneerd, de grote partners zijn toch ook niet stom. Die hebben tijd en mensen genoeg om zich goed te verdiepen in bijvoorbeeld IOTA, en kiezen er dus wel voor.

Gecentraliseerd is een taboo geworden in cryptoland. Echter alles om ons heen is gebouwd op gecentraliseerde omgevingen en het draait over het algemeen prima.

Owja, een goede wallet is onderweg
pi_177616089
Tevens vind ik een project als IOTA juist een goede gamble mede doordat de tech nog niet af is. Dan weet je dat het nog eens echt naar de maan kan als de kinderziektes eruit zijn
pi_177616170
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:45 schreef Roellie80 het volgende:
Tevens vind ik een project als IOTA juist een goede gamble mede doordat de tech nog niet af is. Dan weet je dat het nog eens echt naar de maan kan als de kinderziektes eruit zijn
Of juist niet omdat hij al naar de maan gegaan is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177616204
Dit stuk van de Telegraaf is ook weer tenenkrommend slecht. Niets over de volle mempool door vermoedelijke spam transacties in december, januari. En ook niets over dat de transacties nu weer oplopen nu de mempool leeg is.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 09:59:20 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177616264
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:45 schreef Roellie80 het volgende:
Tevens vind ik een project als IOTA juist een goede gamble mede doordat de tech nog niet af is. Dan weet je dat het nog eens echt naar de maan kan als de kinderziektes eruit zijn
Of alles kwijt als het niet zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177616277
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:43 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Andersom geredeneerd, de grote partners zijn toch ook niet stom. Die hebben tijd en mensen genoeg om zich goed te verdiepen in bijvoorbeeld IOTA, en kiezen er dus wel voor.
Eind vorige eeuw zag je ook dat gevestigde partijen zich (financieel) verbonden aan allerlei internetstartups. Als een groot bedrijf geld in je startup stak dan gaf dat het idee dat je goed bezig was, "want anders steken die grote jongens geen geld in je". De werkelijkheid was meestal anders. Ik werkte destijds bij zo een "visionaire" startup en ook wij hadden gerenommeerde grote bedrijven die vele miljoenen in ons investeerden. Maar niet omdat ze veel onderzoek hadden gedaan of erg veel vertrouwen erin hadden dat we weleens the next big thing konden worden. Dit soort bedrijven, destijds vooral mediabedrijven en grote uitgeverijen, zagen de opkomst internet vooral als bedreiging en wisten niet goed hoe ze daar mee om moesten gaan.

Onze belangrijkste geldschieter had daarom bedacht dat het beter was om te investeren in veel kleine wendbare startups met mensen die internet misschien beter snapten dan zij zelf, in plaats van alleen maar zelf onderzoek te doen en te experimenteren. In ons geval hadden ze 25 startups uitgekozen die allemaal een zak geld kregen. Dat was gewoon de goedkoopste en efficientste manier voor de grote jongens om ervaring op te doen met het destijds nieuwe fenomeen "internet". Het is nooit de bedoeling geweest om te investeren in een bedrijf dat echt ging knallen.

Ik denk dat het met een groot deel van de cryptopartnerships net zo is: de gevestigde grote clubs stappen vooral in om kennis en ervaring op te doen en niet per se omdat ze zo enorm veel vertrouwen hebben in de coin waar ze zich aan verbinden.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:45:10 #157
131603 Afwazig
Serious business
pi_177616951
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:43 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Andersom geredeneerd, de grote partners zijn toch ook niet stom. Die hebben tijd en mensen genoeg om zich goed te verdiepen in bijvoorbeeld IOTA, en kiezen er dus wel voor.

Gecentraliseerd is een taboo geworden in cryptoland. Echter alles om ons heen is gebouwd op gecentraliseerde omgevingen en het draait over het algemeen prima.

Owja, een goede wallet is onderweg
Ben het eens met de post boven mij maar er is nog iets anders; een partnership an sich zegt niks. Er staat nooit concreet wat ze nou gaan doen maar blijft hangen in algemeenheden. Soms zijn partnerships ook gewoon iets basaals als 'wij gebruiken een product / dienst van bedrijf X'. Dat wordt dan gebracht alsof het heel speciaal is maar dat kan ik als consument ook afnemen. Het wordt gebruikt als hype en niet als iets om het product echt verder te brengen.

Daarnaast is decentralisatie één van de cornerstones van blockchain technologie. Juist dit zorgt ervoor dat blockchain een groot voordeel heeft ten opzichte van bestaande databases en distributed ledgers. De gecentraliseerde producten kunnen alleen met zoveel tx/s komen door deze centralisatie. Momenteel is heel veel gecentraliseerd en deze techniek zou dit op moeten lossen, niet met een gecentraliseerd alternatief moeten komen. Dat is weinig vernieuwend.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:54:11 #158
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177617109
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:45 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ben het eens met de post boven mij maar er is nog iets anders; een partnership an sich zegt niks. Er staat nooit concreet wat ze nou gaan doen maar blijft hangen in algemeenheden. Soms zijn partnerships ook gewoon iets basaals als 'wij gebruiken een product / dienst van bedrijf X'. Dat wordt dan gebracht alsof het heel speciaal is maar dat kan ik als consument ook afnemen. Het wordt gebruikt als hype en niet als iets om het product echt verder te brengen.

Daarnaast is decentralisatie één van de cornerstones van blockchain technologie. Juist dit zorgt ervoor dat blockchain een groot voordeel heeft ten opzichte van bestaande databases en distributed ledgers. De gecentraliseerde producten kunnen alleen met zoveel tx/s komen door deze centralisatie. Momenteel is heel veel gecentraliseerd en deze techniek zou dit op moeten lossen, niet met een gecentraliseerd alternatief moeten komen. Dat is weinig vernieuwend.
Nouja volgens mij is het grootste voordeel dat je een fraude-proof grootboek hebt. Privacy is een tweede punt, maar vooral interessant als het over betaalmiddelen gaat.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 5 maart 2018 @ 10:55:52 #159
131603 Afwazig
Serious business
pi_177617138
quote:
3s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:54 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nouja volgens mij is het grootste voordeel dat je een fraude-proof grootboek hebt. Privacy is een tweede punt, maar vooral interessant als het over betaalmiddelen gaat.
Als het gecentraliseerd is is het dan fraude-proof? Stel nou dat één partij alle blokken van bitcoin zou minen. Is het dan fraudeproof?
pi_177617216
quote:
3s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:54 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nouja volgens mij is het grootste voordeel dat je een fraude-proof grootboek hebt. Privacy is een tweede punt, maar vooral interessant als het over betaalmiddelen gaat.
Gecentraliseerd en fraude proof gaat niet samen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177617494
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of alles kwijt als het niet zo is.
Ja, maar we zijn hier allemaal voor de gamble, ook ETH kan nog makkelijk falen
pi_177617506
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:22 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ja, maar we zijn hier allemaal voor de gamble, ook ETH kan nog makkelijk falen
ETH kan ook nog falen maar heeft wel al werkende technologie.
IOTA heeft nog veel te doen.
pi_177617942
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

ETH kan ook nog falen maar heeft wel al werkende technologie.
IOTA heeft nog veel te doen.
Dat ontken ik ook niet, maar dit zit ook tot op zeker hoogte in de huidige prijs verwerkt. Dat is in de markt waarin we ons bevinden ook helemaal niet erg.

Ik heb wel vertrouwen in IOTA, en dat is voor een groot gedeelte een onderbuikgevoel. Duitse degelijkheid. Een fonds zonder winstoogmerk, transparantie over de financiële potjes en dergelijke. En ergens ben ik niet de enige, anders kom je niet in de buurt van de top10

En natuurlijk kan IOTA klappen, net zoals vele andere startups. Daarom een beetje risicospreiding. Er hoeft er uiteindelijk maar 1 echt naar de maan te gaan te compenseren voor de rest
pi_177618415
https://twitter.com/p0nd3ea/status/970601156509446144?s=21

_O_

Ik heb iig niks meer op centrale exchanges staan. Binnenkort bijna alles atomic swappen, lekker hoor.

[ Bericht 16% gewijzigd door ChickenMan op 05-03-2018 12:30:17 ]
pi_177618543
Weer flink wat EOS toegevoegd aan m'n doos. :)
  maandag 5 maart 2018 @ 12:41:22 #166
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177618766
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:29 schreef kthxbye het volgende:
Weer flink wat EOS toegevoegd aan m'n doos. :)
Waarom heb je vertrouwen in EOS? Wellicht mis ik iets, want ik zie het niet in ieder geval :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 12:43:43 #167
18653 crew  D.
pi_177618806
Cobinhood lijkt het niet te doen :N

Staat al even 'stil' met 'no data' in de orderlijsten
  maandag 5 maart 2018 @ 12:49:06 #168
131603 Afwazig
Serious business
pi_177618889
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:22 schreef ChickenMan het volgende:
https://twitter.com/p0nd3ea/status/970601156509446144?s=21

_O_

Ik heb iig niks meer op centrale exchanges staan. Binnenkort bijna alles atomic swappen, lekker hoor.
Dit jaar komen er heel veel platformen met atomic swaps. Is BTC niet meer nodig om altcoins te kopen, het begin van de loskoppeling van BTC - alts?
pi_177619097
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:49 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit jaar komen er heel veel platformen met atomic swaps. Is BTC niet meer nodig om altcoins te kopen, het begin van de loskoppeling van BTC - alts?
als het echt losgekoppeld word dan moeten de koersen ook niet meer in btc/eth weer gegeven gaan worden maar gewoon aan de dollar?

aangezien de koersen anders nog steeds vastzitten aan de btc?
pi_177619208
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:00 schreef Predator38 het volgende:

[..]

als het echt losgekoppeld word dan moeten de koersen ook niet meer in btc/eth weer gegeven gaan worden maar gewoon aan de dollar?

aangezien de koersen anders nog steeds vastzitten aan de btc?
Gaat niet gebeuren. Atomic swaps is leuk speeltje.
pi_177619455
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:49 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit jaar komen er heel veel platformen met atomic swaps. Is BTC niet meer nodig om altcoins te kopen, het begin van de loskoppeling van BTC - alts?
Ik ken alleen Blocknet verder, wat behoorlijk faal is.

Maar ik denk niet dat het helemaal losgekoppeld zal worden. Mensen hebben toch graag een referentiepunt.
pi_177619754
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:49 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit jaar komen er heel veel platformen met atomic swaps. Is BTC niet meer nodig om altcoins te kopen, het begin van de loskoppeling van BTC - alts?
Of juist goedkoop je alts omzetten in BTC. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 5 maart 2018 @ 14:54:40 #173
131603 Afwazig
Serious business
pi_177621280
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:06 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Atomic swaps is leuk speeltje.
Heb je ook argumenten hiervoor? Platformen met een DEX en losstaande DEX'es stappen steeds meer over op atomic swaps omdat steeds meer coins ze gaan ondersteunen. Ook zie je smart contracts (voorwaarde atomic swaps) op steeds meer roadmaps / whitepapers. Dit kan wel eens voor een groot sneeuwbaleffect gaan zorgen.
pi_177621761
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:54 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Heb je ook argumenten hiervoor? Platformen met een DEX en losstaande DEX'es stappen steeds meer over op atomic swaps omdat steeds meer coins ze gaan ondersteunen. Ook zie je smart contracts (voorwaarde atomic swaps) op steeds meer roadmaps / whitepapers. Dit kan wel eens voor een groot sneeuwbaleffect gaan zorgen.
Sneeuwbaleffect voor wat?

BTC slokt straks gewoon al die werkende tech op vanuit de alts.
  maandag 5 maart 2018 @ 15:24:51 #175
131603 Afwazig
Serious business
pi_177621881
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

Sneeuwbaleffect voor wat?

BTC slokt straks gewoon al die werkende tech op vanuit de alts.
Sneeuwbaleffect voor nog meer smart contracts, nog meer atomic swaps, minder BTC nodig om alts te kopen.

Ik denk dat platformen voor producten en ICO's hierdoor een grote groei gaan doormaken als dit gebeurt. BTC niet zozeer.
pi_177624051
Atomic swaps gaan ook gebruikt worden voor decentralized ICO's. Geen last meer van whales, geen KYC meer nodig, geen kans op fraude. Eerste officiële dICO in april ( https://utrum.io/ )
pi_177624713
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

Sneeuwbaleffect voor wat?

BTC slokt straks gewoon al die werkende tech op vanuit de alts.
LOL koekkoek 8)7 _O-
pi_177627817
Ik ben er weer ingetuind, niet te doen die SC.

Bitcoin gaat wel heel prettig, zonder kenner te zijn heb ik het idee dat de grafiek er goed uitziet en we de $12.000 gewoon gaan halen.
pi_177628096
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben er weer ingetuind, niet te doen die SC.

Bitcoin gaat wel heel prettig, zonder kenner te zijn heb ik het idee dat de grafiek er goed uitziet en we de $12.000 gewoon gaan halen.
Lijkt mij persoonlijk voorbode van een flinke crash. Maar zullen het morgen zien
Vakman pur sang
pi_177631527
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben er weer ingetuind, niet te doen die SC.
echt druk is het hier nog niet.....
SMS doet zn broekie uit als Credits voor eind deze week op $1,25 staat *;
zou het door FOMO komen dat ie al op X7 van de pre ico prijs staat?
quote:
According to CREDITS Roadmap the final release of the platform is sheduled on June 2018! For now we have the ALPHA Version working and Beta Version is on the way this month!


[ Bericht 5% gewijzigd door SMS303 op 05-03-2018 23:10:46 ]
pi_177631794
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:54 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Heb je ook argumenten hiervoor? Platformen met een DEX en losstaande DEX'es stappen steeds meer over op atomic swaps omdat steeds meer coins ze gaan ondersteunen. Ook zie je smart contracts (voorwaarde atomic swaps) op steeds meer roadmaps / whitepapers. Dit kan wel eens voor een groot sneeuwbaleffect gaan zorgen.
Zijn allemaal leuke speeltjes voor techbois als jij en ik. Het grote publiek handelt nog (lang) niet op DEXs. Fiat onramps en gebruiksvriendelijkheid blijven nog key voor massa adoptie.
pi_177632162
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:15 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Zijn allemaal leuke speeltjes voor techbois als jij en ik. Het grote publiek handelt nog (lang) niet op DEXs. Fiat onramps en gebruiksvriendelijkheid blijven nog key voor massa adoptie.
Ja is wel zo, alleen geef het nog een half jaar en ze zijn net zo makkelijk als Bittrex en Binance. Dat i.c.m. een paar exchanges die nog gehacked worden en de mensen komen wel.
pi_177632166
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:15 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Zijn allemaal leuke speeltjes voor techbois als jij en ik. Het grote publiek handelt nog (lang) niet op DEXs. Fiat onramps en gebruiksvriendelijkheid blijven nog key voor massa adoptie.
Tja toch kan het wat mij betreft niet snel genoeg algemeen gebruik worden. "We" willen trusted third parties weghalen met blockchain en exchanges zijn niks anders dan dat.
pi_177632468
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Tja toch kan het wat mij betreft niet snel genoeg algemeen gebruik worden. "We" willen trusted third parties weghalen met blockchain en exchanges zijn niks anders dan dat.
Precies "wat mij betreft" en ""we"". Je spreekt hier over een hele kleine minderheid. Houd er rekening mee dat je elke dag lekker in echo chambers aan het posten bent he.

Ik denk dat het nog heeeeel lang kan duren voordat we exchanges zien verdwijnen en iedereen lekker aan de DEX zit :)
pi_177632534
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Tja toch kan het wat mij betreft niet snel genoeg algemeen gebruik worden. "We" willen trusted third parties weghalen met blockchain en exchanges zijn niks anders dan dat.
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:53 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Precies "wat mij betreft" en ""we"". Je spreekt hier over een hele kleine minderheid. Houd er rekening mee dat je elke dag lekker in echo chambers aan het posten bent he.

Ik denk dat het nog heeeeel lang kan duren voordat we exchanges zien verdwijnen en iedereen lekker aan de DEX zit :)
Dit dus.

Ik heb nu een handje vol maten die ook interesse hebben in crypto. Maar dan vooral in het beleggen en de eventuele winsten.

Die slaken altijd een diepe zucht als ik weer eens mijn verhaaltje doe over privacy, crypto en ander van zulks een internetgekkie dingen. :+

Ik denk dat dat echt 95% van de cryptomarkt is: die geven helemaal niks om decentralisatie, privacy of een nieuw soort geld. Die hebben alleen de mooie winsten gezien. Niks mis mee overigens hoor, want dat is ook een valide reden om ergens aan te beginnen.

DEXjes kunnen pas hun slag gaan slaan als ze net zo makkelijk werken als nu normale exchanges. De massa volgt vanzelf als degene waar ze naar kijken voor raad het gebruiken en aanraden.

Ik zou nu geen nieuweling aanraden op een decentrale exchange aan de slag te gaan. Het is veel moeilijker en zorgt voor veel meer verantwoordelijkheden.
pi_177632587
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:53 schreef kthxbye het volgende:
Houd er rekening mee dat je elke dag lekker in echo chambers aan het posten bent he.
Hoe kom je hier nou weer bij? :P
pi_177632644
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

[..]

Dit dus.

Ik heb nu een handje vol maten die ook interesse hebben in crypto. Maar dan vooral in het beleggen en de eventuele winsten.

Die slaken altijd een diepe zucht als ik weer eens mijn verhaaltje doe over privacy, crypto en ander van zulks een internetgekkie dingen. :+

Ik denk dat dat echt 95% van de cryptomarkt is: die geven helemaal niks om decentralisatie, privacy of een nieuw soort geld. Die hebben alleen de mooie winsten gezien. Niks mis mee overigens hoor, want dat is ook een valide reden om ergens aan te beginnen.

DEXjes kunnen pas hun slag gaan slaan als ze net zo makkelijk werken als nu normale exchanges. De massa volgt vanzelf als degene waar ze naar kijken voor raad het gebruiken en aanraden.

Ik zou nu geen nieuweling aanraden op een decentrale exchange aan de slag te gaan. Het is veel moeilijker en zorgt voor veel meer verantwoordelijkheden.
Ik denk dat je het tempo waarmee DEX eraan komen onderschat. Je haalt een gigantisch rent seeker eruit en dat scheelt veel kosten. Dan gaan juist de 'gewone' investeerders speculanten om omdat ze meer winst maken, heeft niks met decentralisatie of privacy te maken.

Ik zeg niet dat over een jaar iedereen alles op een DEX doet :P Maar ik denk dat die ontwikkeling in 2018 wel veel serieuzer wordt.

Het is gewoon ironisch dat een technologie die trusted third parties kan weghalen niks anders doet dan gigantische trusted third parties tot leven wekken :') In de vorm van exchanges en ICO's.
pi_177633903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 00:09 schreef BakkenKappen het volgende:


Het is gewoon ironisch dat een technologie die trusted third parties kan weghalen niks anders doet dan gigantische trusted third parties tot leven wekken :') In de vorm van exchanges en ICO's.
Die ook nog eens gigantisch onbetrouwbaar blijken in de praktijk. :X

Voor mass adoption zal dat echt moeten veranderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177634502
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 04:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die ook nog eens gigantisch onbetrouwbaar blijken in de praktijk. :X
Hoezo dat dan?
pi_177634629
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 05:28 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Hacks, scams, maintenance en slechte support waardoor mensen niet bij hun coins kunnen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177636449
Bittrex lists TrueUSD.

Begin van het einde van Tether in zicht? TrueUSD tokens zijn gebacked door echte assets, ze hebben de papieren in orde (volgens hun website) en je moet KYC/AML doen om de tokens te mogen houden.

https://blog.trusttoken.com/trueusd-faq-18dbc563fb67
pi_177636552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:43 schreef fckdedeurkruk het volgende:
ze hebben de papieren in orde (volgens hun website)
Tja dat geldt voor Tether ook :P
pi_177637356
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
pi_177641752
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 05:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hacks, scams, maintenance en slechte support waardoor mensen niet bij hun coins kunnen.
Oh ja idd, ik dacht dat je de alternatieven bedoelde
pi_177642058
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Lijkt mij persoonlijk voorbode van een flinke crash. Maar zullen het morgen zien
Jij mag je voortaan ook gewoon stil houden.
:6
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2018 @ 15:06:06 #197
230491 Zith
pls tip
pi_177642276
Nouja, we zijn maar 500 USD gedaald... tot nu toe.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177643360
Ik heb maar besloten niet in een supply chain coin te gaan zitten voor een lange hold. Ik kan echt niet beoordelen of ik ergens in geloof of niet bij die projecten. Waar een bitcoin, bepaalde platformen e.d.mij gelijk een gevoel geven van ''ja, dit kan wel wat zijn'' heb ik dat bij die supply chain coins niet.

Het is een mooi toepassing van blockchain, maar ik twijfel aan mijn eigen vermogen om het winnende paard te kiezen in deze. _O-
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:21:57 #199
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177643631
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:06 schreef Typisch het volgende:
Ik heb maar besloten niet in een supply chain coin te gaan zitten voor een lange hold. Ik kan echt niet beoordelen of ik ergens in geloof of niet bij die projecten. Waar een bitcoin, bepaalde platformen e.d.mij gelijk een gevoel geven van ''ja, dit kan wel wat zijn'' heb ik dat bij die supply chain coins niet.

Het is een mooi toepassing van blockchain, maar ik twijfel aan mijn eigen vermogen om het winnende paard te kiezen in deze. _O-
Ik heb exact het tegenovergestelde. Bij supply chain heb ik juist het idee dat de wereld dat gaat omarmen, want het heeft een toegevoegde waarde tov huidige oplossingen.

Bij die honderden andere coins zie ik vaak niet in waarom blockchain een toegevoegde waarde zou hebben en waarom iemand het uberhaupt zou gaan gebruiken...
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:34:05 #200
131603 Afwazig
Serious business
pi_177643800
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:15 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Zijn allemaal leuke speeltjes voor techbois als jij en ik. Het grote publiek handelt nog (lang) niet op DEXs. Fiat onramps en gebruiksvriendelijkheid blijven nog key voor massa adoptie.
Heb je een punt. Ik denk ook niet dat het binnen notime een gigantische grote markt wordt maar dit jaar wordt wel een begin gemaakt met de inhaalrace.
pi_177643836
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:21 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik heb exact het tegenovergestelde. Bij supply chain heb ik juist het idee dat de wereld dat gaat omarmen, want het heeft een toegevoegde waarde tov huidige oplossingen.

Bij die honderden andere coins zie ik vaak niet in waarom blockchain een toegevoegde waarde zou hebben en waarom iemand het uberhaupt zou gaan gebruiken...
Ja, het is een mooie oplossing. Maar elk platform met smart contracts zou het kunnen ondersteunen, dus dan kijk ik liever naar zoiets. Universa heeft bijvoorbeeld al een dealtje met Novatrans, omzet van 'maar' 90 miljoen ofzo, maar dat is dus een platform dat nog niet eens echt draait en ook in staat is supply chain oplossingen te bieden blijkbaar..

Ethereum, Waves (als smart contracts er zijn), NEO en ook kleinere platformen als een UBIQ zouden dit gewoon kunnen ondersteunen. Er is geen speciale chain voor nodig volgens mij, zeg maar.

Dus wat ik bedoel te zeggen: ik denk dat er een hele hoop supply chain projecten gaan ontstaan en ik ga er niet tussen kiezen omdat ik niet zo goed kan inschatten welke wel of niet gaan ass kicken.
pi_177643859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:34 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Heb je een punt. Ik denk ook niet dat het binnen notime een gigantische grote markt wordt maar dit jaar wordt wel een begin gemaakt met de inhaalrace.
Daarom moet dat Coinomat van Waves eens effe een schop onder de reet krijgen. Als Bitonic mij op dezelfde dag op kantooruren en áltijd binnen 24 uur mijn bitcoin kan geven en uitbetalen, moet Coinomat dat ook kunnen met wEUR en wBTC.

Anders is het effectiever en sneller om mijn BTC bij een Bitonic te kopen en op een centrale exchange te handelen.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:42:16 #203
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177643911
Er zullen er meerdere naast elkaar kunnen bestaan. Momenteel bestaan er ook meerdere systemen, al is SAP wel een van de grootste. Als je kunt gokken welke van de projecten de nieuwe SAP wordt dan zit je goed :)

Daarom heb ik zelf Vechain met daarnaast CPChain. Vechain maakt custom made oplossingen voor bedrijven, voor wie blockchain volledig vreemd is. Daar zie ik wel meerwaarde in.

Daarnaast is CPChain een oplossing om IoT-devices via sidechains te koppelen aan andere blockchains. Dit kan bijvoorbeeld aan de VET-chain zijn. Maar kan ook gekoppeld worden aan private blockchains bijvoorbeeld, voor meer inhouse toepassingen van grote bedrijven.

Wellicht worden allebei de projecten helemaal niets, kan natuurlijk ook. Dat blijft een gokje :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 16:43:18 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177643931
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja, het is een mooie oplossing. Maar elk platform met smart contracts zou het kunnen ondersteunen, dus dan kijk ik liever naar zoiets. Universa heeft bijvoorbeeld al een dealtje met Novatrans, omzet van 'maar' 90 miljoen ofzo, maar dat is dus een platform dat nog niet eens echt draait en ook in staat is supply chain oplossingen te bieden blijkbaar..

Ethereum, Waves (als smart contracts er zijn), NEO en ook kleinere platformen als een UBIQ zouden dit gewoon kunnen ondersteunen. Er is geen speciale chain voor nodig volgens mij, zeg maar.

Dus wat ik bedoel te zeggen: ik denk dat er een hele hoop supply chain projecten gaan ontstaan en ik ga er niet tussen kiezen omdat ik niet zo goed kan inschatten welke wel of niet gaan ass kicken.
Snap je punt op zich heel goed. Ik denk echter wel dat een dedicated bedrijf, volledig gericht op supply chain management meer kans maakt om te slagen, dan bijvoorbeeld een NEO of Waves die het er ook maar bij doet. VeChain doet het bijvoorbeeld andersom. In eerste instantie zijn ze voor supply chain managment, maar doen er ook dingen naast.

Je probleem qua niet weten welke paard gaat winnen is wel een legitieme reden om er niet in te stappen.Het is ook echt gokwerk wat dat betreft.Heb nog steeds heel veel vertrouwen in VeChain, maar ook genoeg vraagtekens waar ik kritisch naar blijf kijken om te bepalen of ik echt een hele lang tijd blijf hodlen of op een gegeven moment toch zeg van het is goed zo.
pi_177643974
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap je punt op zich heel goed. Ik denk echter wel dat een dedicated bedrijf, volledig gericht op supply chain management meer kans maakt om te slagen, dan bijvoorbeeld een NEO of Waves die het er ook maar bij doet. VeChain doet het bijvoorbeeld andersom. In eerste instantie zijn ze voor supply chain managment, maar doen er ook dingen naast.

Je probleem qua niet weten welke paard gaat winnen is wel een legitieme reden om er niet in te stappen.Het is ook echt gokwerk wat dat betreft.Heb nog steeds heel veel vertrouwen in VeChain, maar ook genoeg vraagtekens waar ik kritisch naar blijf kijken om te bepalen of ik echt een hele lang tijd blijf hodlen of op een gegeven moment toch zeg van het is goed zo.
Sure! Maar waarom zou ik die resources als bedrijf stoppen in een eigen chain? Terwijl ik op een platform als Waves of Ethereum voor een paar knaken een token kan maken en de rest van het geld kan steken in development van de tech?

Dus een VEN of CPChain dat zegt: ik maak gewoon een ERC20 token en laat de Ethereum devs dat soort werk doen mbt het netwerk. Dan focussen zij op andere zaken.


Bijvoorbeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 16:46:26 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 16:48:01 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177644022
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Sure! Maar waarom zou ik die resources als bedrijf stoppen in een eigen chain? Terwijl ik op een platform als Waves of Ethereum voor een paar knaken een token kan maken en de rest van het geld kan steken in development van de tech?

Dus een VEN of CPChain dat zegt: ik maak gewoon een ERC20 token en laat de Ethereum devs dat soort werk doen mbt het netwerk. Dan focussen zij op andere zaken.

Bijvoorbeeld.
Dit is (gedeeltelijk) hier uitgelegd:https://www.cryptoambit.c(...)in-feng-and-sunny-lu

Ethereum vs. eigen blockchain
Public vs. private
Centralized vs. decentralized

Alles komt wel (helaas kort) aan bod.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:55:33 #207
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177644148
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Sure! Maar waarom zou ik die resources als bedrijf stoppen in een eigen chain? Terwijl ik op een platform als Waves of Ethereum voor een paar knaken een token kan maken en de rest van het geld kan steken in development van de tech?

Dus een VEN of CPChain dat zegt: ik maak gewoon een ERC20 token en laat de Ethereum devs dat soort werk doen mbt het netwerk. Dan focussen zij op andere zaken.

Bijvoorbeeld.
Waarom zouden bedrijven het wiel opnieuw uitvinden, als er bedrijven zijn die een oplossing kant en klaar kunnen aanbieden :)

Om alles op een open blockchain te hebben lijkt me niet altijd wenselijk, daarom denk ik ook dat sidechains (die volgens mij wel private kunnen blijven) koppelen de volgende stap wordt.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_177644170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is (gedeeltelijk) hier uitgelegd:https://www.cryptoambit.c(...)in-feng-and-sunny-lu

Ethereum vs. eigen blockchain
Public vs. private
Centralized vs. decentralized

Alles komt wel (helaas kort) aan bod.
Ik heb dat gelezen ja. :Y

Ik zie veel van deze projecten die zelf een chain opzetten een beetje als hoe er vroeger gedacht werd over het intranet en internet.

Er zullen vast bedrijven zijn die baat hebben bij een intranet, maar het merendeel van alle instanties en bedrijven hebben hun dingetjes nu toch liever op het internet (gebouwd) dan op een intern netwerk. Dus liever een supplychain op NEO/ETH dan op je eigen chain. Maar misschien is dit precies zo'n toepassing waar het anders is.

Maar het feit dat je dus wil dat het 'immutable' is, geeft aan dat je het netwerk dat de transacties controleert het liefst zo sterk mogelijk is. Dus in dit geval het netwerk van Bitcoin en Ethereum, op dit moment.
pi_177644205
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarom zouden bedrijven het wiel opnieuw uitvinden, als er bedrijven zijn die een oplossing kant en klaar kunnen aanbieden :)

Om alles op een open blockchain te hebben lijkt me niet altijd wenselijk, daarom denk ik ook dat sidechains (die volgens mij wel private kunnen blijven) koppelen de volgende stap wordt.
Waarom zou je als visboer ook je eigen vrachtwagenketen oprichten, terwijl het goedkoper is om dat iemand anders te laten doen zodat jij je kunt focussen op je vis. :+

Dus: waarom zou je als supply chain aanbieder je eigen chain oprichten, terwijl het goedkoper is om dat iemand anders te laten doen (ETH, NEO, whatever) zodat jij je kunt focussen op supply chain oplossingen?

Dat stukje mis ik nog zeg maar. Maar misschien kan iemand mij overhalen. :7
pi_177644219
Wat is jullie inziens de goedkoopste manier om crypto te verkopen voor FIAT (lees: laten storten op mijn bankrekening)? In verband met vakantie wil ik even 0.2 ETH uit mijn portfolio halen. :)
pi_177644243
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:59 schreef TRON2.0 het volgende:
Wat is jullie inziens de goedkoopste manier om crypto te verkopen voor FIAT (lees: laten storten op mijn bankrekening)? In verband met vakantie wil ik even 0.2 ETH uit mijn portfolio halen. :)
GDAX werkt lekker.
pi_177644389
https://tweakers.net/nieu(...)gewonnen-kobalt.html

Ik dacht dat VeChain dit soort dingen ging doen? Of zijn al die partnerships gewoon luchtballonnetjes voor verschillende projecten en voorlopig dus niet zo veel waard?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 17:12:09 #213
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177644447
VeChain komt met goed nieuws en WTC knalt er even keihard overheen met partnership met AliBaba _O-

Lekker bezig die twee :D
pi_177646007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:12 schreef Kyran het volgende:
VeChain komt met goed nieuws en WTC knalt er even keihard overheen met partnership met AliBaba _O-

Lekker bezig die twee :D
Zou het toevallig zijn dat deze 2 tracking reuzen dit bijna tegelijkertijd naar buiten brengen?
Vakman pur sang
pi_177646670
https://www.facebook.com/wavesplatform/videos/748441015348047/

Waves meetup

WANT HET IS WAVESMAAND HAHAHAAAAAAAAA JAAAAAAAAAA
Lambo of Rekt
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:33:36 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_177646921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:12 schreef Kyran het volgende:
VeChain komt met goed nieuws en WTC knalt er even keihard overheen met partnership met AliBaba _O-

Lekker bezig die twee :D
Jammer van WTC, die heb ik na dat twitter fiasco van vorige week gedumpt
pi_177647051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:20 schreef EggsTC het volgende:
https://www.facebook.com/wavesplatform/videos/748441015348047/

Waves meetup

WANT HET IS WAVESMAAND HAHAHAAAAAAAAA JAAAAAAAAAA
49 kijkers voor de waves meetup, wat een aanfluiting...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lambo of Rekt
pi_177650412
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

49 kijkers voor de waves meetup, wat een aanfluiting...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1300 weergaven, valt mee.
En op zich interessant stukje over wat men als eerste met de smart contracts wil bereiken.
pi_177650485
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1200 weergaven, valt mee.
En op zich interessant stukje over wat men als eerste met de smart contracts wil bereiken.
En dat is?
pi_177650711
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:51 schreef Typisch het volgende:

[..]

En dat is?
Multisig wallets, timelocks, atomic swaps, etc.
pi_177655707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:09 schreef ChickenMan het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)gewonnen-kobalt.html

Ik dacht dat VeChain dit soort dingen ging doen? Of zijn al die partnerships gewoon luchtballonnetjes voor verschillende projecten en voorlopig dus niet zo veel waard?
Yes! Die partnerships moet je sowieso met een korrel zout nemen. Soms nemen ze alleen een kijkje in de keuken of iets dergelijks. Heel veel partnerships uit het verleden bleken iig gebakken lucht te zijn.
Uitvinder van de biersmiley.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 08:30:32 #222
230491 Zith
pls tip
pi_177656130
De partnership meme mag van mij wel weer overwaaien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 08:45:37 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177656251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:39 schreef dimmak het volgende:

[..]

Yes! Die partnerships moet je sowieso met een korrel zout nemen. Soms nemen ze alleen een kijkje in de keuken of iets dergelijks. Heel veel partnerships uit het verleden bleken iig gebakken lucht te zijn.
Vele partnerships wel inderdaad. VeChain heeft er ook heel veel waar ze echt nog niks mee doen of waar ik geen waarde aan hecht. Renault is een mooi voorbeeld. Deze is al relatief vroeg aangekondigd, maar wat doen ze er nou eigenlijk mee? Zelfde geldt voor BWM, Keuhne Nagel etc. Enige waar ze duidelijk iets mee doen is DNV GL en de partners in de wijnindustrie. DNV GL heeft een nieuwe data management platform uitgebracht waar VeChain een onderdeel van is en bij de partners in de wijnindustrie komen dit jaar nog de eerste flessen met VeChain QR codes op de markt.

Heel veel partnerships zijn gewoon leuke reclamestunts, maar je moet zo ook weer niet allemaal op een hoop gooien en afschrijven als nutteloos.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:50:23 #224
131603 Afwazig
Serious business
pi_177656293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:30 schreef Zith het volgende:
De partnership meme mag van mij wel weer overwaaien.
Dit ja. Bijna alle partnerships zijn enkel om hype te creëren. Ga gewoon aan je product werken ofzo.
pi_177658142
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:50 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit ja. Bijna alle partnerships zijn enkel om hype te creëren. Ga gewoon aan je product werken ofzo.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')