Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op kantoor hoort dat er een beetje bij. Kennis delen tijdens de lunch. Daar komen niet alleen leuke onderwerpen bij voorbij.
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doenquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:48 schreef Goverman het volgende:
[...] en natuurlijk de ploegenachtervolging op de Spelen.
Kennelijk mag je dan een half uur daarvoor of na nog met pauze.. of zouden ze de werktijdenwet overtreden?quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?
[..]
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen
Lunchlezingen etcquote:Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?
[..]
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen
Heb het even nagevraagd aan een paar Grieken; sinds de OSE is opgekocht door Trenitalia zijn er geen aanbiedingen meer. Er was beloofd dat er na verloop van tijd weer aanbiedingen zou komen, maar zowel die Grieken als ik geloven er geen klap van. Dus ja, dan zal de Balkan Flexipass waarschijnlijk het goedkoopste gaan uitpakken op deze manier.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Lunchlezingen, dat doe je als je echt houdt van je werkquote:
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoorquote:Op woensdag 21 februari 2018 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lunchlezingen en/of -meetings? Fuck dat.
Dat lijken me voldoende diagnostische criteria om zoiets per rule automatisch te weigerenquote:Op woensdag 21 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende:
Ik ken ze vooral als meeting van 12:00 tot 13:00, met "BYOL!" in de uitnodiging.
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?
Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
mja, van de drie blijven er nog altijd twee overquote:Op woensdag 21 februari 2018 21:20 schreef Goverman het volgende:
[..]
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Nee, we hebben niet de illusie dat het spoor onmogelijk te maken is voor suïcides. Dat kan ook niet, omdat er nog altijd perrons zijn waar de trein langsdendert. Maar dat is dan ook niet de inzet. Overwegen ongelijkvloers maken gebeurt dan ook om een andere reden: om de overweg inherent veilig te maken voor weggebruikers zonder suïcidale gedachten.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?
Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/
Of bij gebrek aan toegankelijke sporen en wegen, kan water ook nog:
https://www.ed.nl/son-en-(...)el-gehaald~a707d9de/
Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.
Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn.
Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwdquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.
Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Lekkere wijven aan boord ja?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:35 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwd
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:33 schreef James1988 het volgende:
En bij Hoofddorp is een Eurostar gestrand in de spanningssluis.
Misschien 1 bovenleidingssectie?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.
Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Ik vind 'm mooi, dat vormpje in die rechterstang, moet n bus voorstellen.....?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 01:18 schreef dennistd het volgende:
Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:
[ afbeelding ]
En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd.
Neequote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:28 schreef RokStarr het volgende:
Treinen voor Spoortunnel Delft mogen max. 40 km/u. Is dat wegens de problemen van gister nog?
https://www.spoordeelwinkel.nl misschien?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Geen retourtje kopen maar inchecken met je OVchipkaart scheelt een euro?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Die lengte zou best nog wel eens mee kunnen spelen aan de oorzaak waarom het ding gestrand is. Als de ene stroomafnemer 16 bakken van de ander af zit en er daar geen bovenleiding voor de juiste spanning is... tja dan heb je pechquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?
Je route even plannen via treinreiziger.nl, die houdt rekening met actiesquote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |