abonnement Unibet Coolblue
pi_177166236
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:16 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ik hoop dat er voor jou geen orgaan beschikbaar is mocht je er dringend een nodig hebben
Blijf vooral lekker hopen.

Het is een van de meest smerigste wetten van de afgelopen jaren.
pi_177166268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:17 schreef Deckard het volgende:

[..]

Blijf vooral lekker hopen.

Het is een van de meest smerigste wetten van de afgelopen jaren.
Jammer voor je dat hij toch wordt aangenomen dan :W
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:19:29 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177166307
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zo gaat het dus absoluut niet. Er is altijd overleg en tijd voor met de familie te praten.
Mits er familie is en die bereikbaar is.
pi_177166314
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:18 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Jammer voor je dat hij toch wordt aangenomen dan :W
Hier blij om zijn. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177166328
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:18 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Jammer voor je dat hij toch wordt aangenomen dan :W
Eerder dus om er nooit meer serieus over te hoeven na te denken of ik donor ga worden. Pertinent niet.

Dit remt alleen nog maar meer af om te zoeken naar een goed alternatief ipv mensen hun organen af te nemen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:20:10 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177166334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:17 schreef Deckard het volgende:

[..]

Blijf vooral lekker hopen.

Het is een van de meest smerigste wetten van de afgelopen jaren.
Doet me erg aan de cookiewet denken.
pi_177166369
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Doet me erg aan de cookiewet denken.
Je ziet hoe vervuilend dat het internet heeft gemaakt. Wat een verspilling van energie is dat geweest. Ondertussen wil men het al langzaam gana terugdraaien.
pi_177166370
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nuja... Mijn ervaring is anders. Maar weet je? Registeer je dan hé. Als het zo belangrijk is voor iemand dat zijn organen in zijn lijf blijven, neem je verantwoordelijkheid dan en geef het aan. Dan leg je die druk ook niet op je familie.
Mensen nemen wel een uitvaartverzekering omdat ze hun geliefden niet willen opzadelen met de kosten maar dit regelen ze niet?
Andersom geldt dat ook, als je het als familie vanwege welk bijgeloof dan ook ontzettend belangrijk vindt dat de organen van een dierbare binnenboord blijven, bespreek dat dan. Wanneer iemand daar gehoor aan wil geven kan dat ook geregistreerd worden.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:22:42 #159
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177166439
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nuja... Mijn ervaring is anders. Maar weet je? Registeer je dan hé. Als het zo belangrijk is voor iemand dat zijn organen in zijn lijf blijven, neem je verantwoordelijkheid dan en geef het aan. Dan leg je die druk ook niet op je familie.
Mensen nemen wel een uitvaartverzekering omdat ze hun geliefden niet willen opzadelen met de kosten maar dit regelen ze niet?
De wet wordt gewijzigd, dus je ervaringen zeggen niets over de situatie zoals die per 2020 verwacht is.

Het gaat mij er om dat elitaire figuren zoals Oberkullie de beschikking denken te hebben over mensen die misschien niet de keuze kunnen of willen maken en waarbij nabestaanden ook nog buitenspel worden gezet.

Het is de wereld op zijn kop en in strijd met Artikel 11 van de grondwet.

Ik ben overigens geregistreerd orgaandonor, een weloverwogen keuze die ik eigenlijk alleen heb gemaakt zodat mijn nabestaanden er niet over hoeven na te denken als het moment daar is.
pi_177166473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

Eerder dus om er nooit meer serieus over te hoeven na te denken of ik donor ga worden. Pertinent niet.

Dit remt alleen nog maar meer af om te zoeken naar een goed alternatief ipv mensen hun organen af te nemen.
Af te nemen ook echt :')

Je wordt niet gedwongen om ze af te staan na je overlijden, je kunt gewoon een vakje aankruisen. Maar gezien je posts hier zal dat je wel niet zelfstandig lukken
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:25:58 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177166573
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:16 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ik hoop dat er voor jou geen orgaan beschikbaar is mocht je er dringend een nodig hebben
Er is geen direct verband tussen de Nederlandse donorwet en de beschikbaarheid van organen voor Nederlanders, omdat de organenhandel internationaal is. Je kunt dus een orgaan ontvangen (die kans is zeer groot) uit een land met andere donorwetgeving. En jouw organen doen zeer waarschijnlijk niks voor de wachtlijst in Nederland, die worden geëxporteerd.
pi_177166603
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen direct verband tussen de Nederlandse donorwet en de beschikbaarheid van organen voor Nederlanders, omdat de organenhandel internationaal is. Je kunt dus een orgaan ontvangen (die kans is zeer groot) uit een land met andere donorwetgeving. En jouw organen doen zeer waarschijnlijk niks voor de wachtlijst in Nederland, die worden geëxporteerd.
En nu?
pi_177166670
Een levende donor zoeken maakt de kans opeen match (eventueel met dominomethode) groter.
De organenbank is Europees. Grotere kans op een match, dat is juist goed.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:31:07 #164
441859 crew  Lenny77
pi_177166762
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mits er familie is en die bereikbaar is.
Er bestaan zoveel mogelijkheden om iemand theoretisch in leven te houden met machines, enkel dat hart moet slaan en de longen zuurstof binnen halen. Ik denk dat het uiterst zeldzaam is dat ze al maar vast gaan 'oogsten'. En dan misschien ook alleen maar bij mensen die ja op dat formulier hebben staan.
En in mijn ogen gaat die ja voor op de mening van een bijgelovige familie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:34:02 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177166872
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:26 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

En nu?
Je kunt opteren voor een systeem waarbij je alleen organen wilt ontvangen van mensen die in volle overtuiging ja hebben gezegd, dat je geen organen wilt van mensen waarvan je niet zeker wilt of ze die wel wilden afstaan.
Principekwesties.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:36:41 #166
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_177166984
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:16 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ik hoop dat er voor jou geen orgaan beschikbaar is mocht je er dringend een nodig hebben
Insgelijks.
Fade to Black
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:38:56 #167
441859 crew  Lenny77
pi_177167062
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt opteren voor een systeem waarbij je alleen organen wilt ontvangen van mensen die in volle overtuiging ja hebben gezegd, dat je geen organen wilt van mensen waarvan je niet zeker wilt of ze die wel wilden afstaan.
Principekwesties.
Maar dat orgaan gaat niet minder goed werken hé!
Ik begrijp het stukje nog wel dat mensen graag over hun eigen lichaam willen beslissen hé. Maar dat kan toch ook? Het is toch niet zo dat deze wet zegt dat iedereen verplicht donor is nu?
Ik begrijp gewoon niet goed hoe iemand tegen donatie kan zijn... Dat is zowat het mooiste wat je voor iemand kan betekenen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_177167595
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen direct verband tussen de Nederlandse donorwet en de beschikbaarheid van organen voor Nederlanders, omdat de organenhandel internationaal is. Je kunt dus een orgaan ontvangen (die kans is zeer groot) uit een land met andere donorwetgeving. En jouw organen doen zeer waarschijnlijk niks voor de wachtlijst in Nederland, die worden geëxporteerd.
Wel. Het aantal organen dat je ontvangt als land hangt af van het aantal dat je inbrengt
pi_177168843
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Uitsluiting gaat ver maar voorrang voor ingeschreven donoren is best verdedigbaar :)
Nee, totaal niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177168866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:00 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

:')

Dan kan ie toch nog steeds geregisteerd staan als donor en mocht ie eventueel te komen overlijden er andere delen beschikbaar kunnen worden gesteld
Nee, want met al die medicijnen en behandelingen die zo iemand krijgt zullen ze zo iemand geen donor laten zijn. Ook niet voor zijn longen bv
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177168909
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen direct verband tussen de Nederlandse donorwet en de beschikbaarheid van organen voor Nederlanders, omdat de organenhandel internationaal is. Je kunt dus een orgaan ontvangen (die kans is zeer groot) uit een land met andere donorwetgeving. En jouw organen doen zeer waarschijnlijk niks voor de wachtlijst in Nederland, die worden geëxporteerd.
Internationaal valt ook wel mee. Hoogstens naar 1 van de 7 landen aangesloten bij Eurotransplant

[ Bericht 7% gewijzigd door devlinmr op 14-02-2018 00:10:02 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177168932
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

Of doneren aan mensen die alles wat nog warm is wel zouden doen :Y

Ik snap die lui echt niet die vinden dat iemand die te lui is om een formuliertje in te vullen "voor als hij een keer dood gaat", dan maar gewoon leeggehaald mag worden voor onderdelen. Die hebben echt geen idee hoe "lui" de gemiddelde mens met zulke zaken is (pensioen.. overlijdensverzekering, rekeningen.. etc). Die willen echt niet allemaal donor zijn.
Dus omdat er mensen zijn die te lui en kortzichtig zijn om hier over na te denken, moeten er mensen die gedwongen worden om erover na te denken, dood gaan?
pi_177169040
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:23 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Af te nemen ook echt :')

Je wordt niet gedwongen om ze af te staan na je overlijden, je kunt gewoon een vakje aankruisen. Maar gezien je posts hier zal dat je wel niet zelfstandig lukken
Je wordt gedwongen om te zeggen dat je lichaam van jou is en niet van de staat. Dat basisbeginsel is al ridicuul.
pi_177169053
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt opteren voor een systeem waarbij je alleen organen wilt ontvangen van mensen die in volle overtuiging ja hebben gezegd, dat je geen organen wilt van mensen waarvan je niet zeker wilt of ze die wel wilden afstaan.
Principekwesties.
Sowieso met een systeem aan komen zetten met allerlei voorwaardes laat ook al direct zien dat je geen liefde hebt voor je medemens. Daarnaast kan de kans er ook in zitten dat je longen over worden gestaan aan een kettingroker. Of je lever aan een alcoholist. Een verkrachter, iemand die een kind heeft overreden, etc.

Het is juist de bedoeling dat je als arts iedereen helpt. Dus als jij zogenaamd wil doneren ben je ook verplicht om zonder aanziens een ieder daarmee te helpen. Daarnaast zijn het jouw organen niet meer dus heb je er weinig over te zeggen wat er mee gebeurd en waar jij voor je dood zoal recht meent op te hebben. Die heb je niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Deckard op 14-02-2018 00:28:03 ]
pi_177169259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je wordt gedwongen om te zeggen dat je lichaam van jou is en niet van de staat. Dat basisbeginsel is al ridicuul.
Het is ridicuul dat mensen zo egoïstisch zijn dat het nodig is om ze zo aan het denken te zetten. En dat mensen dan alsnog liever energie steken in zo’n domme discussie dan even een vinkje aanzetten.

Misschien moeten we dan heel de techniek van orgaandonatie maar gewoon vergeten in de medische wetenschap?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')