abonnement Unibet Coolblue
pi_177129125
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:53 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

winnen is winnen en aan het eind is de nummer 1 verdient kampioen daar kan je niet omheen, maar in de wedstrijd ajax psv zag je toch wel het kwaliteitsverschil.
Jammer alleen dat Ajax niet lang genoeg zo kan spelen tegen de andere clubs.

Je kan toch niet anders zeggen dat dat psv dit seizoen wel geregeld geluk heeft.
al was de penalty gisteren ook wel geluk voor Ajax zijde.
Tsja. Is Heerenveen dan zoveel beter dan PSV? Kwaliteitsverschil in die wedstrijd was ook enorm.

En welke geluksmomenten heeft PSV dan allemaal gehad? En zijn dat er dan aantoonbaar meer?
pi_177129247
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:46 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Tsja. Is Heerenveen dan zoveel beter dan PSV? Kwaliteitsverschil in die wedstrijd was ook enorm.

En welke geluksmomenten heeft PSV dan allemaal gehad? En zijn dat er dan aantoonbaar meer?
Sterker nog, ik denk dat PSV meer is 'tegengewerkt' dan dat ze 'geluk' hebben gehad. Ook al wil de media ons anders doen geloven.

Zo zijn er zeker 4 wedstrijden (Vitesse, Twente, Feyenoord, Sparta) geweest waar PSV doelpunten heeft tegengekregen, terwijl deze voortkwamen uit een (overduidelijk) onterecht gegeven hoekschop, vrije trap of iets in die vorm.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177129529
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:53 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

winnen is winnen en aan het eind is de nummer 1 verdient kampioen daar kan je niet omheen, maar in de wedstrijd ajax psv zag je toch wel het kwaliteitsverschil.
Jammer alleen dat Ajax niet lang genoeg zo kan spelen tegen de andere clubs.

Je kan toch niet anders zeggen dat dat psv dit seizoen wel geregeld geluk heeft.
al was de penalty gisteren ook wel geluk voor Ajax zijde.
Niet mee eens dat de nummer 1 altijd terecht kampioen is. Vaak is dat wel zo, maar niet altijd
pi_177129530
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:53 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

winnen is winnen en aan het eind is de nummer 1 verdient kampioen daar kan je niet omheen, maar in de wedstrijd ajax psv zag je toch wel het kwaliteitsverschil.
Jammer alleen dat Ajax niet lang genoeg zo kan spelen tegen de andere clubs.

Je kan toch niet anders zeggen dat dat psv dit seizoen wel geregeld geluk heeft.
al was de penalty gisteren ook wel geluk voor Ajax zijde.
Ajax speelt veel beter, is niet zo vieslaf als PSV dit seizoen en had eigenlijk met gemak boven PSV moeten staan.

Dat wij nog steeds alles blijven winnen en nog steeds 7 punten voorstaan is waanzinnig(leuk voor ons), maar geluk is het niet.
Net als dat op de paal schieten ook geen pech is, is in de eerste of laatste minuten scoren en steeds met 1 doelpunt verschil winnen natuurlijk geen geluk. Geluk komt van buitenaf ; scheidsrechterlijke dwalingen in jouw voordeel of een bal die per ongeluk via een vogel het doel binnen vliegt. Of gewoon een compleet verkeerd geraakte bal die er onbedoeld ingaat.

zeker dat PSV wel zo'n moment of meerdere heeft gehad, maar niet meer dan andere teams.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucyintheafternoon op 12-02-2018 14:11:12 ]
pi_177129955
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Ajax speelt veel beter, is niet zo vieslaf als PSV dit seizoen en had eigenlijk met gemak boven PSV moeten staan.

Dat wij nog steeds alles blijven winnen en nog steeds 7 punten voorstaan is waanzinnig(leuk voor ons), maar geluk is het niet.
Net als dat op de paal schieten ook geen pech is, is in de eerste of laatste minuten scoren en steeds met 1 doelpunt verschil winnen natuurlijk geen geluk. Geluk komt van buitenaf ; scheidsrechterlijke dwalingen in jouw voordeel of een bal die per ongeluk via een vogel het doel binnen vliegt. Of gewoon een compleet verkeerd geraakte bal die er onbedoeld ingaat.

zeker dat PSV wel zo'n moment of meerdere heeft gehad, maar niet meer dan andere teams.
Hoezo had Ajax boven PSV moeten staan? Omdat ze toevallig wat leuker zinloos combineren en veel balbezit heben? Verkiest Ajax leuk spel boven resultaat?

Zowel Ajax en PSV spelen puur voor het resultaat. PSV doet dat blijkbaar slimmer door de tegenstander al dan niet bewust de bal te geven en ze het gevoel geven dat er wat te halen valt, om het vervolgens gewoon keihard af te straffen. Zolang er geen gevaarlijke kansen ontstaan voor de tegenstander (en dat gebeurt dus niet heel vaak) is deze tactiek gewoon prima.

Het is totale onzin om te zeggen dat Ajax beter speelt. Net zoals dat PSV schijnbaar alleen uit de counter kan scoren. De media zijn gewoon zó extreem jaloers. Ongelooflijk
  maandag 12 februari 2018 @ 14:42:13 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177130593
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:20 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Hoezo had Ajax boven PSV moeten staan? Omdat ze toevallig wat leuker zinloos combineren en veel balbezit heben? Verkiest Ajax leuk spel boven resultaat?

Zowel Ajax en PSV spelen puur voor het resultaat. PSV doet dat blijkbaar slimmer door de tegenstander al dan niet bewust de bal te geven en ze het gevoel geven dat er wat te halen valt, om het vervolgens gewoon keihard af te straffen. Zolang er geen gevaarlijke kansen ontstaan voor de tegenstander (en dat gebeurt dus niet heel vaak) is deze tactiek gewoon prima.

Het is totale onzin om te zeggen dat Ajax beter speelt. Net zoals dat PSV schijnbaar alleen uit de counter kan scoren. De media zijn gewoon zó extreem jaloers. Ongelooflijk
in de onderlinge confrontatie was Ajax duidelijk de betere maar dat doet er verder weinig toe als je het tegen de mindere goden laat liggen, denk wel dat Ajax wat hogere pieken heeft, maar blijkbaar ook wat diepere dalen
pi_177131419
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:20 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

De media zijn gewoon zó extreem jaloers. Ongelooflijk
:') Ja.
Dit, dus.
pi_177131717
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de onderlinge confrontatie was Ajax duidelijk de betere maar dat doet er verder weinig toe als je het tegen de mindere goden laat liggen, denk wel dat Ajax wat hogere pieken heeft, maar blijkbaar ook wat diepere dalen
Ach, één onderlinge confrontatie hoeft niet alles te zeggen hoor
pi_177131760
Het spel van zowel PSV als Ajax is sinds de winterstop er nog niet op vooruit gegaan iig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 12 februari 2018 @ 15:28:46 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177132133
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het spel van zowel PSV als Ajax is sinds de winterstop er nog niet op vooruit gegaan iig.
dat is ook zeker waar
  maandag 12 februari 2018 @ 15:29:43 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177132153
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:12 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Ach, één onderlinge confrontatie hoeft niet alles te zeggen hoor
nee maar jouw theorie vond ik toch nog wat minder sterk
pi_177132206
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de onderlinge confrontatie was Ajax duidelijk de betere maar dat doet er verder weinig toe als je het tegen de mindere goden laat liggen, denk wel dat Ajax wat hogere pieken heeft, maar blijkbaar ook wat diepere dalen
Kampioen word je tegen de kleintjes, he.

Welk seizoen was er een echte kampioen met mooi en dominant voetbal, vinden jullie? Dat is al even geleden he
pi_177132221
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:20 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Hoezo had Ajax boven PSV moeten staan?

omdat ze gewoon veel beter kunnen voetballen en veel meer talent hebben.
dat is dan ook niet zo moeilijk verder, maar toch, lijkt mij normaal gesproken wel een goede formule om veel punten mee te halen.
het verschil zou eigenlijk in puntenaantal gezien moeten worden, maar het is precies andersom; hier mag Ajax zich best over schamen.
  maandag 12 februari 2018 @ 15:33:47 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177132229
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:32 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Kampioen word je tegen de kleintjes, he.

Welk seizoen was er een echte kampioen met mooi en dominant voetbal, vinden jullie? Dat is al even geleden he
ik ben tegenwoordig al blij als ik het 10 minuten achter elkaar zie
pi_177132300
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben tegenwoordig al blij als ik het 10 minuten achter elkaar zie
Teken ik ook voor. Ik neig steeds meer naar samenvattingen ipv een hele pot kijken. Qua eredivisie dan.
pi_177132317
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:33 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

omdat ze gewoon veel beter kunnen voetballen en veel meer talent hebben.
dat is dan ook niet zo moeilijk verder, maar toch, lijkt mij normaal gesproken wel een goede formule om veel punten mee te halen.
het verschil zou eigenlijk in puntenaantal gezien moeten worden, maar het is precies andersom; hier mag Ajax zich best over schamen.
Waarom laten ze dat niet zien dan?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177132370
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Waarom laten ze dat niet zien dan?
wat, beter voetbal dan PSV? dat doen ze elke wedstrijd.
maargoed dit doen zelfs degradatie-kandidaten al.
PSV maakt het gewoon af op de cruciale momenten, en dat is zeker geweldig, maar serieus zeg, het is echt zo slecht
pi_177132400
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

wat, beter voetbal dan PSV? dat doen ze elke wedstrijd.
Ook niet echt moeilijk. Dit is het slechtste PSV wat we dit seizoen hebben gezien. En ik maar denken dat Excelsior het absolute dieptepunt was.
pi_177132425
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:32 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Kampioen word je tegen de kleintjes, he.

Welk seizoen was er een echte kampioen met mooi en dominant voetbal, vinden jullie? Dat is al even geleden he
Het is het ene kampioenschap van de armoede na het andere. Als liefhebber van het spelletje zit ik echt al jaaaaaren met gekromde tenen te kijken naar de ED.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177132460
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

wat, beter voetbal dan PSV? dat doen ze elke wedstrijd.
Wat is beter? Ik kan niet zeggen dat ik nou bepaald warm word van het spel van Ajax. Jij wel?

Waarmee ik verder totaal niet wil insinueren dat PSV goed voetbalt trouwens. Laat dat even duidelijk zijn.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177132564
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:33 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

omdat ze gewoon veel beter kunnen voetballen en veel meer talent hebben.
dat is dan ook niet zo moeilijk verder, maar toch, lijkt mij normaal gesproken wel een goede formule om veel punten mee te halen.
het verschil zou eigenlijk in puntenaantal gezien moeten worden, maar het is precies andersom; hier mag Ajax zich best over schamen.
Waarom kunnen ze beter voetballen en hebben ze meer talent?
pi_177132700
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:43 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wat is beter? Ik kan niet zeggen dat ik nou bepaald warm word van het spel van Ajax. Jij wel?

Waarmee ik verder totaal niet wil insinueren dat PSV goed voetbalt trouwens. Laat dat even duidelijk zijn.
In gedeelten van een wedstrijd laat ajax een niveau zien waar PSV niet eens bij in de buurt komt.
Snelle aanvallen, één keer tikken, over meerdere schijven in een hoog tempo, met spelers die dat dus technisch gemakkelijk aan kunnen, dat zie ik al een lange tijd niet meer bij PSV.

Bij PSV kan men de bal vaak niet eens goed aannemen of passen, is de opbouw van achteruit zo tergend lelijk en heb je eigenlijk alleen Mauro & Lozano die iets creatiefs kunnen. Het ziet er niet uit, daarnaast spelen we ook nog eens ontzettend laf, zelfs tegen de allerkleinsten. Ik weet dat voetbal geen jury-sport is maar zo lelijk en laf hoeft het gewoon echt niet.

Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om dat je wint en kun je dus altijd zeggen: "De ploeg met de meeste punten heeft het best gespeeld" en dat is natuurlijk ook zo, maar hier gaat het om het vertoonde spel, en das bij ons slechter dan ooit
  maandag 12 februari 2018 @ 16:11:22 #224
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177133025
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:55 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

In gedeelten van een wedstrijd laat ajax een niveau zien waar PSV niet eens bij in de buurt komt.
Snelle aanvallen, één keer tikken, over meerdere schijven in een hoog tempo, met spelers die dat dus technisch gemakkelijk aan kunnen, dat zie ik al een lange tijd niet meer bij PSV.

Bij PSV kan men de bal vaak niet eens goed aannemen of passen, is de opbouw van achteruit zo tergend lelijk en heb je eigenlijk alleen Mauro & Lozano die iets creatiefs kunnen. Het ziet er niet uit, daarnaast spelen we ook nog eens ontzettend laf, zelfs tegen de allerkleinsten. Ik weet dat voetbal geen jury-sport is maar zo lelijk en laf hoeft het gewoon echt niet.

Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om dat je wint en kun je dus altijd zeggen: "De ploeg met de meeste punten heeft het best gespeeld" en dat is natuurlijk ook zo, maar hier gaat het om het vertoonde spel, en das bij ons slechter dan ooit
Echt onzin dit. Je bent overdreven kritisch naar PSV en te positief naar Ajax.
pi_177133032
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:55 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

In gedeelten van een wedstrijd laat ajax een niveau zien waar PSV niet eens bij in de buurt komt.
Snelle aanvallen, één keer tikken, over meerdere schijven in een hoog tempo, met spelers die dat dus technisch gemakkelijk aan kunnen, dat zie ik al een lange tijd niet meer bij PSV.

Bij PSV kan men de bal vaak niet eens goed aannemen of passen, is de opbouw van achteruit zo tergend lelijk en heb je eigenlijk alleen Mauro & Lozano die iets creatiefs kunnen. Het ziet er niet uit, daarnaast spelen we ook nog eens ontzettend laf, zelfs tegen de allerkleinsten. Ik weet dat voetbal geen jury-sport is maar zo lelijk en laf hoeft het gewoon echt niet.

Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om dat je wint en kun je dus altijd zeggen: "De ploeg met de meeste punten heeft het best gespeeld" en dat is natuurlijk ook zo, maar hier gaat het om het vertoonde spel, en das bij ons slechter dan ooit
Ben het met je eens betreft het spel van PSV zelf. Maar ik word de laatste tijd nog moe van al die mensen die doen alsof Ajax zo leuk voetbalt en daardoor de 1e plek zou verdienen. Die zogenaamd snelle 1-tik annvallen bij Ajax komen er ook maar sporadisch uit. Als je zo gaat redeneren verdient FC Twente ook een hogere plek dan PSV. Je moet het spel spelen wat bij je team past en constant presteren. Leuk die paar pieken van Ajax. Maar ook daar zitten verschrikkelijke dalen in het spel. Het zijn ongekooflijke dooddoeners, maar het is wel zo.

Maar goed, dat is nog geen excuus om een bal nog niet eens over 5 meter naar iemand met hetzelfde shirt te kunnen spelen inderdaad. Maar ook bij PSV gaat er echt wel iets goed hoor ;)

Maar bon, we zitten hier niet in Engeland of Spanje. Het niveau ligt nou eenmaal wat lager en 1 zo'n seizoen moet kunnen. Uiteindelijk accepteert niemand dit spel nog 2 seizoenen langer. Tenzij we er Europees mee overwinteren. En dan sta ook jij ook weer te juichen natuurlijk. Uiteindelijk gaat het toch echt om het resultaat. Maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je met dit team Europees potten kan breken. Dus er zal verder wel iets moeten gaan veranderen ja.

Maar je kan klagen wat je wil. Maar wat wil je liever? Voetballen zoals onder Advocaat en 2e (3e?) Worden. Of 'laf' en 1e. Ik weet het wel.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')