Ik vind het decadent eerlijk gezegdquote:Op zondag 4 februari 2018 19:09 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Hoezo?
Genoeg mensen die het wel voor willen/kunnen betalen.
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:quote:
Je verdient zeker modaal?quote:
En met La Premiere is de first-class nog een heel stuk beter dan in BA F.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Sowieso moet iedereen doen wat ie zelf wil maar ik persoonlijk zou dan eerder er gave dingen mee doen in Amerika zelf.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Zeker doen dan.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Heeft de AF 380 wel de nieuwste first class? Volgens mij hebben ze alleen op hun 777's de allernieuwste stoelen toch? Dacht dat ze vanwege kosten juist de A380's nog niet hadden geupgrade...quote:Op zondag 4 februari 2018 19:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
En met La Premiere is de first-class nog een heel stuk beter dan in BA F.
Maar wacht even hoor, heb je het nu over business class of first class?quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
Eigenlijk dan met emirates vliegen 😁. A380 met bar en douche in first. vlieg er meestal mee en blijft de fijnste in first. Kan ook vanaf Brussel met de nieuwe 777 dan heb je de allernieuwste suite. Emirates niet zo duur ook. Meestal tussen 5-6.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
BA269 van LHR naar LAX is trouwens ook een A380...quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Als ik dit zo lees snap ik niet waarom de beste man niet gewoon meerdere keren per jaar naar de VS vliegt in A380 business class om zijn kinderen op te zoeken. Het is niet dat het een onhaalbaar ding is, zoals het dat voor andere ouderen wel kan zijn.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:
1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.
Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Zijn wens was oorspronkelijk business class, maar het kan altijd beter toch?quote:Op zondag 4 februari 2018 21:10 schreef static het volgende:
[..]
Maar wacht even hoor, heb je het nu over business class of first class?
Emirates vliegt niet op lax toch?quote:Op zondag 4 februari 2018 21:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Eigenlijk dan met emirates vliegen 😁. A380 met bar en douche in first. vlieg er meestal mee en blijft de fijnste in first. Kan ook vanaf Brussel met de nieuwe 777 dan heb je de allernieuwste suite. Emirates niet zo duur ook. Meestal tussen 5-6.
Maar wel takke-end om via Dubai 😁
Emirates vliegt dagelijks op LAX. Je kan alleen geen retourtje Amsterdam-Los Angeles boeken omdat te veel om is. Je kunt wel op de emirates site multiple destinations kiezen en dan Ams-DXB en DXB-LAXquote:Op zondag 4 februari 2018 23:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Emirates vliegt niet op lax toch?
Zal zelf dan wel vandaag bestellen eigenlijkquote:Op maandag 5 februari 2018 15:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ok, een vraagje. Ik wil volgende week naar Tanger, Marokko vliegen. Nu zie ik voor 12 februari, Royal Air Maroc, staan: nog drie plekken. Is dit echt zo? Hoeveel tijd heb ik nog om te boeken?
Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zal zelf dan wel vandaag bestellen eigenlijk
Ik ga maandag lekker naar Tanger. Bedankt voor de goedkope ticketsquote:Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.
Succes in Tanger.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ga maandag lekker naar Tanger. Bedankt voor de goedkope tickets
quote:Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is het 3 stoelen voor het huidige tarief of 3 totaal (als het er überhaupt nog maar 3 zijn dan al je waarschijnlijk nu al de hoofdprijs betalen)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]Eco nog plekken zat, scheelt je paar tientjes dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]Drie stoelen voor dat tarief dus. Voor Eco Flex en Serenity geldt die restrictie niet; daar zijn dus nog 9+ (kan dus ook bv 60 zijn) stoelen beschikbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Geen idee welke maatschappij, maar bij de KLM kun je een optie nemen met daarbij 24 uur bedenktijd.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.
In eco heb je ook nog diverse klasses, meeste mensen vergissen zich daarin.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Eco nog plekken zat, scheelt je paar tientjes dan.
Royal Air Maroc zei ze al en staat ook in de foto.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:28 schreef static het volgende:
[..]
Geen idee welke maatschappij, maar bij de KLM kun je een optie nemen met daarbij 24 uur bedenktijd.
Nu net gecheckt:quote:Op maandag 5 februari 2018 16:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Thanks heren! Ik ga morgen boeken en ben wel benieuwd hoeveel plekken er dan nog zijn. Ik vraag me trouwens af of dat van die drie plekken echt waar is?
He, is er nu nog maar 1 stoel over?quote:Op maandag 5 februari 2018 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nu net gecheckt:
[ afbeelding ]
Dat is als ik 1 passagier invoer. Bij 5 passagiers krijg ik alleen vanaf Eco Flex te zien.
Dus die "3 stoelen voor deze prijs" was idd waar.
1 stoel voor de Essential-prijsklasse, 1 stoel voor de Classic-prijsklasse en een stel meer voor Eco Flex en Serenity idd.quote:Op maandag 5 februari 2018 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
He, is er nu nog maar 1 stoel over?
Jeetje, dat gaat hard voor februari.quote:Op maandag 5 februari 2018 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1 stoel voor de Essential-prijsklasse, 1 stoel voor de Classic-prijsklasse en een stel meer voor Eco Flex en Serenity idd.
Ach, die ¤30 extra voor Eco Flex is nou ook weer geen rib uit je lijf.quote:Op maandag 5 februari 2018 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
EDIT: ik zie het. Zo snel! Hoop dat de ene stoel nog blijft tot morgen.
Klopt, maar gun ze eigenlijk geen extra. Het is een ($@!@#$%^&*&^%$- vliegmaatschappij. En nee, heb geen ander keus qua vliegen.quote:Op maandag 5 februari 2018 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, die ¤30 extra voor Eco Flex is nou ook weer geen rib uit je lijf.
Nooit gebeurd, zelfs niet in de zomer ( en geloof mij dan zitten de vluchten naar Tanger echt vol en betaal je 400 euro voor een enkeltje), dus daar maak ik me geen zorgen om.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Die vlucht is helemaal niet vol. Er zijn nog genoeg stoelen in Eco Flex.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Eens moet de eerste keer zijn.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nooit gebeurd, zelfs niet in de zomer ( en geloof mij dan zitten de vluchten naar Tanger echt vol en betaal je 400 euro voor een enkeltje), dus daar maak ik me geen zorgen om.
Morgenochtend maar boeken.
Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Morgen boeken.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die vlucht is helemaal niet vol. Er zijn nog genoeg stoelen in Eco Flex.
Nee hoor, ik zou mijn posts hierboven niet al te serieus nemen.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha, nou ja zeg, mag hopen dat je me zoiets niet gunt!
Ja, ben idd wel makkelijk gek te maken. Dat heb je ook goed opgemerkt.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:27 schreef heite het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou mijn posts hierboven niet al te serieus nemen.
Behalve die waar in staat dat je jezelf niet gek moet laten maken door dit soort verkooptrucjes.
Daar is niks raars aan.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 16:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Toen ik vanochtend wou boeken waren ineens alle soorten klassen nog beschikbaar. Niks nog maar drie stoelen over. Raar, maar gunstig voor mij.
Ik krijg het idee dat het bij vliegtuigmaatschappijen wel aardig klopt met het aantal stoelen.quote:Op maandag 5 februari 2018 17:03 schreef heite het volgende:
En ja, heel letterlijk zal het waarschijnlijk nog wel kloppen ook. Maar meestal houdt dit dus in dat het om stoelen van een bepaalde prijsklasse gaat die vol zit. Dat soort lokkertjes zijn zo'n beetje standaard als je naar vluchten of hotelovernachtingen zoekt.
Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.quote:
Beetje offtopic, sorryquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
Als je voor hotels boekt dan staat er altijd bij het type wat je graag boekt ''oh nog maar 2 plekken en het gaat snel dus boek nu!''. Open je de pagina kijken er ook 7 mensen naar ongeveer.
Kijk je een week later staat het er nog gewoon op.
Ik heb het een paar keer gezien, maar nooit zelf meegemaakt. Ik denk dat men in Europa vaker werkt met een omgekeerde veiling totdat iemand vrijwilling naar voren stapt. Meestal gebeurt dat al bij een paar hoderd euro en een hotelovernachting.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.
Ik krijg het idee dat dat vanuit Europa allemaal wat strikter is.
Iedere maatschappij overboekt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet.
Dit. Is gewoon een standaard onderdeel van het verdienmodel.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Iedere maatschappij overboekt.
quote:Op maandag 5 februari 2018 17:55 schreef static het volgende:
[..]
Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.
quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet.
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet.
Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.
Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).
'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.
Ja, vanwege equipment changes, niet overboeken (dat doen ze niet). Als je een A321 downsized naar een 320 gaat het hard met je IDB's.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:00 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS
Gezien je ticketprijs natuurlijk irrelevant in deze context. LCC's doen geen RM / optimalisatie, hoogstens wat seasonal pricing ofzo en verder vooral first come first serve met af en toe wat loadfactor thresholds.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet.
Ryanair zijn echte idioten!quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
De vraag is of een gewone passagier wel doorheeft of een vlucht is overboekt. Want zelf kan deze wel aan boord gaan, vooral als men online in heeft gechecked, maar de passagier zonder toegewezen stoel krijgt pas op het laatste moment een stoel toegewezen, en als deze er niet zijn kan men niet aan boord, die passagier kan wel stennis lopen schoppen maar aangezien dat gebeurd als de andere passagiers aan boord zijn krijgen de overige passagiers daar weinig van mee.quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.quote:
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.
Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.
Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef XL het volgende:
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Meestal ben je voor een paar euro in het centrum alleen duurt het wat langer, zo'n centraal vliegveld ligt meestal ook niet op loopafstand van het centrum en je hotel, dus dan ben je dat geld ook kwijt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Momenteel zit ik in Barcelona waar zoiets wel van toepassing is.quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Geen, zie het als een busritquote:Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten.
Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.quote:Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt?
Paar snacks die je meeneemt.quote:Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur?
Preciesquote:Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Ik neem een leeg flesje mee door security en vul die dan. Nog goedkoperquote:Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken,
Ja, ik heb ook 40 euro voor de vlucht betaald, daar komt dan nog een 50 euro voor 3 overnachtingen bij, maakt 90 euroquote:Op woensdag 7 februari 2018 23:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.
Vliegtuigeten Bij het zien ervan draait mijn maag zich altijd al spontaan om, ik eet altijd met heel veel tegenzin een klein beetje en op de terugweg heb ik er meestal helemaal geen zin in. Het enige enigszins lekkere dat ik ooit gehad heb, was een nasi goreng bij Garuda Indonesia zoals je deze bij de Chinees krijgt (dus niet eens een échte Indonesische nasi goreng), maar voor de rest krijg ik altijd al slechte zin als ik het vliegtuigeten weer zie of ruik.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.
23¤ retour en 10¤ pppn 😎quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook 40 euro voor de vlucht betaald, daar komt dan nog een 50 euro voor 3 overnachtingen bij, maakt 90 euro
[..]
Vliegtuigeten Bij het zien ervan draait mijn maag zich altijd al spontaan om, ik eet altijd met heel veel tegenzin een klein beetje en op de terugweg heb ik er meestal helemaal geen zin in. Het enige enigszins lekkere dat ik ooit gehad heb, was een nasi goreng bij Garuda Indonesia zoals je deze bij de Chinees krijgt (dus niet eens een échte Indonesische nasi goreng), maar voor de rest krijg ik altijd al slechte zin als ik het vliegtuigeten weer zie of ruik.
Ik vlieg nooit omdat het goedkoop is, ik vlieg omdat ik ergens heen moet/wilquote:Op woensdag 7 februari 2018 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.
Je kunt alles wel met ze regelen, verwacht gewoon niet echt extra's.
Ik vind ze niets minder dan een KLM of een andere grote maatschappij, misschien die juist minder op zulke kleinere vluchten vanwege al die hoge kosten.
[..]
Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.
Vliegtuig is exact hetzelfde en de service verder ook.
Dan betaal ik echt liever dat spotgoedkope vliegprijsje dan die hoge prijzen bij andere maatschappijen, bij KLM krijg je voor die 100 euro ten minste nog een broodje en drankje. Bij de meeste niet eens.
Dan koop ik mij voor die 100 euro wel een broodje ergens hoor.
Langere afstanden is een ander verhaal, maar dat doet Ryanair ook niet.
Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
Ook een Ryanair zal echt kort voor vertrek hoge prijzen vragen voor vluchten, niet omdat men vol zit, maar simpelweg omdat het beter is om 1 stoel te verkopen voor 200 euro dan 8 stoelen voor 20 euro! Ook dat is economie.quote:Op woensdag 7 februari 2018 21:08 schreef bianconeri het volgende:
Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
De minimale overstaptijd is afhankelijk van de tijd die het vliegveld zelf zegt nodig te hebben om de bagage over te laden. Als passagier ben je altijd sneller want je hoeft alleen door de handbagage-check en je kunt naar de gate lopen om te boarden.quote:Op donderdag 8 februari 2018 20:36 schreef MissRelin het volgende:
Hoeveel overstaptijd heb je nodig op Panama? We hebben 2 losse vluchten gepland staan, dus moeten onze koffers ophalen en weer inchecken lijkt mij zo?
We komen vanuit San Jose Costa Rica en gaan dan vanuit Panama door naar Amsterdam. Om en nabij de 2,5 uur moet wel te doen zijn denk ik, zonder dat je je echt moet haasten?
Dat ligt er gewoon per reiziger aan, sommigen kijken wel eens online en zien iets goedkoops en gaan er dan lekker op uit.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:39 schreef XL het volgende:
Ik vlieg nooit omdat het goedkoop is, ik vlieg omdat ik ergens heen moet/wil
Ik probeer wel Ryanair te ontwijken, niet voor een broodje of drinken, dat sla ik liever af. Vaak niet lekker. Bovendien kun je dat bij Ryanair aan boord voor een goede prijs kopen.
Het is meer dat Ryanair mij als consument niet serieus neemt. Het hele klantervaring is gericht op upsell/cross-sell en er is geen customer service op de vliegvelden. Dat is prima als je voorzichtig boekt en goed leest en alles goed gaat. Maar ik wil me zo niet laten behandelen als het ook anders gaat. Zijn ze de beste optie, boek ik ze. Graag een paar tientjes meer voor meer comfort.
Prijzen van Ryanair stijgen inderdaad soms ook flink, het is gewoon vraag en aanbod. Dat is het economie deel. En Ryanair kan dat goedkoper aanbieden.quote:Op donderdag 8 februari 2018 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
Ook een Ryanair zal echt kort voor vertrek hoge prijzen vragen voor vluchten, niet omdat men vol zit, maar simpelweg omdat het beter is om 1 stoel te verkopen voor 200 euro dan 8 stoelen voor 20 euro! Ook dat is economie.
Wizz Air is een voorbeeld op de route naar Praag die men vanaf Eindhoven uiteindelijk gecancelled heeft, op een gegeven ogenblik kon je 1 dag voor vertrek nog stoelen aanschaffen voor ¤ 10-20 euro per vlucht, dat lijkt slim om je vliegtuig te vullen, maar men deed dit zo lang dat men er simpelweg op rekende en de vliegtuigen dus niet voor normale gezonde prijzen te vullen zijn.
Budgetmaatschappijen zijn op zich prima, maar als het mis gaat dan moet je er niet teveel van verwachten dat men je alsnog snel op je bestemming krijgt.
Iets wat voor mij essentieel is. Nu vlieg ik naast reguliere maatschappijen overigens ook met budgetmaatschappijen maar weet dat als het mis gaat ik toch zelf iets zal moeten regelen, maar dat calculeer ik dan ook in omdat je uiteindelijk wel degelijk kan besparen als je frequent vliegt.
Het zijn 2 losse tickets, 2 verschillende maatschappijen, 2 boekingen, dus het lijkt mij dat de koffers niet door gelabeld gaan worden. Maar goed, misschien heeft er iemand ervaring mee, daarom vroeg ik het ookquote:Op donderdag 8 februari 2018 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De minimale overstaptijd is afhankelijk van de tijd die het vliegveld zelf zegt nodig te hebben om de bagage over te laden. Als passagier ben je altijd sneller want je hoeft alleen door de handbagage-check en je kunt naar de gate lopen om te boarden.
Maar als je 2,5 uur hebt loop je nog gewoon 1,5 uur te hangen en wifi te zoeken.
Als het echt koffers ophalen - douane - inchecken - douane - handbagagecheck - boarden is dan lijkt 2,5 uur me zelfs vrij kort. Maar ik heb daar geen ervaring mee.
Ik zou me hier niet fijn bij voelen. Mocht je vlucht naar PTY vertraagd zijn zit je al gauw in de penarie. Als alles vlot loopt is het prima. Toen ik daar aankwam was ik binnen 60 minuten buiten met m'n tas.quote:Op donderdag 8 februari 2018 22:50 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Het zijn 2 losse tickets, 2 verschillende maatschappijen, 2 boekingen, dus het lijkt mij dat de koffers niet door gelabeld gaan worden. Maar goed, misschien heeft er iemand ervaring mee, daarom vroeg ik het ook
CheapTickets is echt zware bagger.quote:Op donderdag 8 februari 2018 22:16 schreef Tjik het volgende:
Wat vinden jullie de beste sites om de goedkoopste tickets te vinden? Ik ken o.a. skyscanner en cheaptickets al..
zou te doen moeten zijn, maar er zijn een hele hoop dingen die mis kunnen gaan en dan hang je. Panama is dan een heel eind van huis.quote:Op donderdag 8 februari 2018 20:36 schreef MissRelin het volgende:
Hoeveel overstaptijd heb je nodig op Panama? We hebben 2 losse vluchten gepland staan, dus moeten onze koffers ophalen en weer inchecken lijkt mij zo?
We komen vanuit San Jose Costa Rica en gaan dan vanuit Panama door naar Amsterdam. Om en nabij de 2,5 uur moet wel te doen zijn denk ik, zonder dat je je echt moet haasten?
moest lachen om Ryanair heeft goede service en in het geval dat er wat aan de hand is zijn ze goed bereikbaar.quote:Op donderdag 8 februari 2018 21:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat ligt er gewoon per reiziger aan, sommigen kijken wel eens online en zien iets goedkoops en gaan er dan lekker op uit.
Als je moet of een bestemming al klaar hebt liggen dan wil je de vlucht toch hebben, al is het zonde om dan meer te betalen natuurlijk.
Nooit enig probleem gehad met Ryanair. Als ik enig probleem heb (nooit met Ryanair zelf) dan zijn ze heel makkelijk te bereiken en snel met reactie.
Maar daar kan ik mij ook geen druk over maken, boeken doe ik toch vrij bewust dus ik wil gewoon dat vliegtuig instappen en wegwezen. Zou niet weten waar ik verder problemen mee zou moeten hebben.
KLM bv heeft dan nog een whatsapp chat service, dat voegt een beetje toe. Maar ach.
Ik ga als dat niet hoeft niet zo belachelijk veel meer betalen, als het even kan kies ik juist wel voor Ryanair. Goedkoop, goede vliegtuigen, goede service, makkelijk te bereiken als er een probleem is.
Bij mij wel hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 10:00 schreef Yreal het volgende:
moest lachen om Ryanair heeft goede service en in het geval dat er wat aan de hand is zijn ze goed bereikbaar.
Ik kan ook nog een eerdere vlucht nemen hoor, maar ik vroeg me gewoon af met welke overstaptijd je in dit geval rekening moet houden. Ik weet niet hoe lang het duurt voor je door alle checks heen bent enzo. Heb zoiets nog nooit eerder gedaanquote:Op donderdag 8 februari 2018 23:41 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zou me hier niet fijn bij voelen. Mocht je vlucht naar PTY vertraagd zijn zit je al gauw in de penarie. Als alles vlot loopt is het prima. Toen ik daar aankwam was ik binnen 60 minuten buiten met m'n tas.
Ik zou het zekere voor de onzekere nemen. Liever een paar uurtjes langer een boekje lezen dan je vlucht missen en dat last minute iets moeten regelen. Persoonlijk zou ik 3u als een minimum aanhouden. 6u is dan weer te veel in de meeste gevallen...quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:38 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Ik kan ook nog een eerdere vlucht nemen hoor, maar ik vroeg me gewoon af met welke overstaptijd je in dit geval rekening moet houden. Ik weet niet hoe lang het duurt voor je door alle checks heen bent enzo. Heb zoiets nog nooit eerder gedaan
Als je 't in één vlucht boekt, dan wordt er 1,5 uur aangeboden, maar dan heb je natuurlijk niet het gezeur van koffer moeten halen en weer opnieuw inchecken...
I know, maar ik ben al drie weken weg, zou graag meer vakantiedagen willen en een geldboom in de tuin. Panama bewaren we voor een andere keerquote:Op vrijdag 9 februari 2018 22:27 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zou het zekere voor de onzekere nemen. Liever een paar uurtjes langer een boekje lezen dan je vlucht missen en dat last minute iets moeten regelen. Persoonlijk zou ik 3u als een minimum aanhouden. 6u is dan weer te veel in de meeste gevallen...
En waarom plan je niet gewoon een paar dagjes Panama stad? Is een leuke plek.
Ryanair helpt je alleen als ze het kunnen, zodra er een oplossing met een andere maatschappij geeft men niet thuis en kan je echt zelf aan de bak voor die oplossing om zo snel mogelijk thuis te komen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bij mij wel hoor.
Telefonisch en via de chat service kun je erg makkelijk en snel contact krijgen en met een goede service.
Ik weet niet hoe vaak je vliegt, maar dat het jouw niet overkomt betekent niet dat het niet gebeurd. Ik heb toen ik in mijn eigen tijd vloog weinig problemen gehad, maar zeker het laatste jaar gaat niet alles conform plan.quote:Op donderdag 8 februari 2018 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Je bespaart er sowieso gigantisch veel op. Als ik al mijn vluchten met een reguliere maatschappij gedaan had pfff. En de kans dat iets mis gaat is heel klein.
Ik ben geen frequente vlieger als in wekelijks voor werk bijvoorbeeld maar ik vlieg wel met aardige regelmaat. Zit er tussenin dus.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 12:50 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je vliegt, maar dat het jouw niet overkomt betekent niet dat het niet gebeurd.
Natuurlijk, budgetmaatschappijen zijn goedkoper en kunnen goede deals gehaald worden, en dat is ook de reden dat ik er soms mee vlieg, maar als het mis gaat moet je vooral zelf de mogelijkheid hebben om een andere oplossing te organiseren als het noodzakelijk is dat je snel op je bestemming komt, en dat is voor mij altijd noodzakelijk.
TRV / Japan #45 <3quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:42 schreef SEMTEX het volgende:
Aangezien er geen Japan-topic is, hoop ik op mensen die naar Tokyo zijn gevlogen. Tokyo Haneda airport ligt dichterbij het centrum, is het slimmer om daarop te vliegen of toch gewoon te kiezen voor Tokyo Narita? Ben me nog aan het oriënteren op tickets voor oktober.
Op het moment dat dit je gebeurd en je moet wat anders boeken is het niet erg om wat anders te boeken, echter zijn de prijzen op de dag zelf wel even wat anders en ryanair gaat je dat niet vergoeden. KLM helpt je met gesloten portomonnee zoals het op je ticket staatquote:Op zaterdag 10 februari 2018 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben geen frequente vlieger als in wekelijks voor werk bijvoorbeeld maar ik vlieg wel met aardige regelmaat. Zit er tussenin dus.
Dat ze geen andere maatschappij aanbieden dan kan ik mij voorstellen. En zelf dat kleine beetje doen is nog niet zo erg.
Ik vlieg er in elk geval net zo lief mee als dat ik met een KLM vlieg.
Hey bedankt voor beide antwoorden, kan ik zeker wat mee!quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:48 schreef Aurelius het volgende:
[..]
TRV / Japan #45 <3
Hanada ligt overigens een stuk dichterbij de stad, dus als dit een optie is, zeker doen! Vanaf Narita ben je toch nog ongeveer een uurtje onderweg en meer geld kwijt als je voor een van de snelle verbindingen als de NEX kiest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |