abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179606714
registreer om deze reclame te verbergen
400 ballen voor een avondje uit eten, je moet er maar zin in hebben.
  maandag 4 juni 2018 @ 20:11:10 #252
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_179607334
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Waar?
C'est a, Bollenhofsestraat, Utrecht
Ahh dat was ons lievelings restaurant toen we daar nog woonden O+ O.a. Mijn afstuderen daar gevierd *O*
pi_179609368
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Waar?
C'est a, Bollenhofsestraat, Utrecht

Wat at je?
Het 5-gangen verassingsmenu. C'est a heeft elke dag een vast menu maar je kunt wel aangeven of ze ergens rekening mee moeten houden.

- amuse met zoete aardappel en truffel
- Pat, eendenlever, asperge, rode wijnsaus en een soort duxelles
- Kervelsoep met makreel
- Op de huid gebakken zeebaars met aardappel, venkel, peultjes en waterkers.
- kaasplankje
- Creme van mascarpone met een brownie

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Impressie?
Ik had erg goede herinneringen aan C'est a (ooit een hele leuke tweede date gehad met ondertussen alweer ex-mevrouw Stavromulabeta), dus mijn verwachtingen waren hoog.
Het eten is prima en correct klaargemaakt, maar ook nergens overweldigend. De groenten zijn netjes beetgaar, de klassieke smaakcombinaties kloppen, sauzen mooi van structuur de vis had toen hij uit de pan kwam een lekker knapperig vel.

En dat vel van die vis was dan ook eigenlijk de enige echt negatieve constatering: Eerst bak je een vis prachtig op de huid, vervolgens gooi je een plens vochtige groenten erboven op. Erg zonde omdat alleen nog maar de staart knapperig was en de rest van de huid in een kleffe bedoening was veranderd. Ik vraag me af of de kok daar gewoon niet over nagedacht heeft of het optische toch belangrijker vond dat het gustatieve.

De enige echte verrassing was het toetje: Een op zich zelf net te droge brownie die perfect in balans werd gebracht door het romige van de mascarponecreme. Daarvan vraag ik me echter weer af of die net te droge brownie een absoluut geniale ingeving van de kok was of gewoon toeval. Ik hoop het eerste, gezien de relatief veilige behoudenheid van de gerechten vrees ik het tweede.

Ook leuk was dat bij het wijnarrangement tussen de echte wijnen door een Pruneaux de Bourgogne kwam. Verder waren de wijnen in het arrangement ok, voor 5,50 per glas hoor je me zeker niet zeuren, maar ik had met alle liefde een euro extra per glas betaald voor een net iets verrassendere wijn. Het was nu een beetje het bovensegment van de supermarkt.

De bediening wist de balans tussen informeel en formeel goed te vinden, had kennis van zaken en was alleen een beetje chaotisch (eerst 10 minuten met een leeg glas rondkijken, wachten, oogcontact zoeken ... en vervolgens binnen 30 seconden na elkaar 2 verschillende personen die niet door hadden dat hun collega net wegliep.) Maar dat valt te overleven ;)

Al met al een prima restaurant, geen negatieve dingen, alles was lekker, maar het had van mij iets meer boven de middelmaat uit mogen steken.

Waar andere restaurants wel iets van kunnen leren, is dat je gewoon pro-actief kraanwater aangeboden krijgt.

Kosten?

140,- voor 2 personen, inclusief apperatief, 5 gangen en wijnarrangement.

Cijfer?
7,5
Wij zijn hier ook eens geweest, de missers in de gerechten zijn geen geniale ingevingen helaas. Wij liepen tegen hetzelfde aan. Hadden die dag ook een sufferd van de bediening die meende de sommeliers routine te kennen maar links en rechts steken liet vallen, om vervolgens met de neus omhoog weg te lopen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_179642171
registreer om deze reclame te verbergen
Waar? Cafe Zrich, Mercatorplein Amsterdam
Wanneer? gisteren
Wat at je? Impressie?
kehvg1.jpg

Bavette, pastinaakcreme en wat op de foto zichtbaar is.
Kosten? 25 incluis twee Thai Thai van Oeidipus
Cijfer? 7,5. Gewoon prima gegeten op het terras :). Het was een fijne avond na het werk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')