abonnement Unibet Coolblue
pi_176811738
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:59 schreef Za het volgende:

[..]

Lees je eigen artikel zou ik zeggen.
Toponderbouwing! :D :')
pi_176811746
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:56 schreef Wantie het volgende:

Muizen en ratten die in en om ons huis leven zijn dus geen wilde dieren...

Tja...
Nee, die leven van afval en dus uit dezelfde voedselketen.
pi_176811749
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:00 schreef illusions het volgende:

Toponderbouwing! :D :')
Het is een serieus advies. Het gaat er nergens over dieren in het wild.
pi_176811753
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:38 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort vlees is dat je eet een rol speelt, veel stoffen stapelen zich op in de lever of in het halsgebied van de dieren (wat dan weer verwerkt wordt in van alles).

Intensief sporten is een stress gebeurtenis voor je lichaam, omdat die het als fight or flight situatie ziet. Sporters hebben veel vaker meest last van ziektes, ontstekingen, virussen etc.
Gewoon bewegen is wel zo prettig dus. Ik neem aan dat je nooit een dieet hebt gevolgd en je spiermassa dus nog gewoon op orde is. Geen antibiotica dus darmflora niet verstoord.

Ik denk dat je alles goed doet, netjes :)
Mja, je theorie was dat ze juist last moet hebben van het antibiotica-residu dat onvermijdelijk in alle groente en fruit zit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811755
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:58 schreef illusions het volgende:

[..]

There were eight species in total: laboratory macaques, chimpanzees, vervet monkeys, marmosets and mice, as well as domestic dogs, domestic cats, and domestic and feral rats from both rural and urban areas.

;)
Laboratoriumdieren leven onder stress, maken heel veel cortisol aan, waardoor ze meer gaan eten en energie opslaan, Ook hebben ze niet dezelfde beweging als in de natuur.

Welke dieren in het wild hebben ze het over?
pi_176811756
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:03 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een serieus advies. Het gaat er nergens over dieren in het wild.
Jawel hoor, kennelijk kun je dus echt geen Engels lezen.

The problem of obesity isn't confined to just humans. A new study finds increased rates of obesity in mammals ranging from feral rats and mice to domestic pets and laboratory primates.

En:

There were eight species in total: laboratory macaques, chimpanzees, vervet monkeys, marmosets and mice, as well as domestic dogs, domestic cats, and domestic and feral rats from both rural and urban areas.

Lees het stukje vóór "as well as" eens.

Mijn god zeg, het lijkt wel of je het expres negeert. :')
pi_176811759
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

Laboratoriumdieren leven onder stress, maken heel veel cortisol aan, waardoor ze meer gaan eten en voedsel opslaan, Ook hebben ze niet dezelfde beweging als in de natuur.

Welke dieren in het wild hebben ze het over?
Chimpanzees, vervet monkeys, marmosets and mice, feral rats.
pi_176811760
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

Laboratoriumdieren leven onder stress, maken heel veel cortisol aan, waardoor ze meer gaan eten en voedsel opslaan, Ook hebben ze niet dezelfde beweging als in de natuur.

Welke dieren in het wild hebben ze het over?
Wilde dieren leven ook continu onder stress.
Er is altijd gevaar op de loer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811763
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:04 schreef Wantie het volgende:

Mja, je theorie was dat ze juist last moet hebben van het antibiotica-residu dat onvermijdelijk in alle groente en fruit zit.
Dat is ook zo, maar het is een proces van jaren. Op dit moment heeft 50% van de bevolking overgewicht, in 2030 mogelijk 70% en in het jaar 2050 iedereen.
pi_176811764
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

Laboratoriumdieren leven onder stress, maken heel veel cortisol aan, waardoor ze meer gaan eten en voedsel opslaan, Ook hebben ze niet dezelfde beweging als in de natuur.

Welke dieren in het wild hebben ze het over?
Waarom denk je overigens dat er "domestic" voor de andere dierensoorten staat? Omdat de rest van de genoemde dieren dat niet zijn, dus wild. ;)
pi_176811766
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:02 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, die leven van afval en dus uit dezelfde voedselketen.
Waarmee je dus toegeeft dat het gaat om het soort voedsel dat je binnen krijgt, niet om wild vs tam.
En dat is ook het punt dat ik maakte.
Wilde dieren worden ook obese als ze toegang krijgen tot grote hoeveelheden bewerkt en calorierijk voedsel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811772
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Jawel hoor, kennelijk kun je dus echt geen Engels lezen.

The problem of obesity isn't confined to just humans. A new study finds increased rates of obesity in mammals ranging from feral rats and mice to domestic pets and laboratory primates.

En:

There were eight species in total: laboratory macaques, chimpanzees, vervet monkeys, marmosets and mice, as well as domestic dogs, domestic cats, and domestic and feral rats from both rural and urban areas.

Lees het stukje vóór "as well as" eens.

Mijn god zeg, het lijkt wel of je het expres negeert. :')
Ik geef je nog 1 keer antwoord.
Huisdieren zijn geen dieren in het wild.
Laboratorium dieren zijn geen dieren in de vrije natuur.
Ratten en muizen uit de stad Baltimore (volgens jouw onderzoek) leven van het vuilnis van mensen, en eten uit dezelfde voedselketen.
pi_176811780
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:08 schreef Za het volgende:

[..]

Ik geef je nog 1 keer antwoord.
Huisdieren zijn geen dieren in het wild.
Laboratorium dieren zijn geen dieren in de vrije natuur.
Ratten en muizen uit de stad Baltimore (volgens jouw onderzoek) leven van het vuilnis van mensen, en eten uit dezelfde voedselketen.
Het gaat dus om meer dan alleen laboratoriumdieren en huisdieren, probeer eens te lezen, maargoed dat realiseer je je vast wel. Je geeft nog 1 keer antwoord omdat je beseft dat je schaakmat staat. :P
pi_176811781
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:06 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar het is een proces van jaren. Op dit moment heeft 50% van de bevolking overgewicht, in 2030 mogelijk 70% en in het jaar 2050 iedereen.
Dat is raar, want van bacterieen is bekend dat ze resistent worden, dus latere generaties mensen hebben geen problemen met hun darmflora als gevolg van antibiotica residu omdat hun darmflora daar resistent tegen geworden is.

Dan vind ik het veel aannemelijker dat er een verband ligt tussen de hoeveelheid calorieen die we binnen krijgen vs de hoeveelheid beweging die we nog hebben.
Zo brengen kinderen veel meer tijd door achter laptop/tablet, etc dan vroeger, drinken ze veel meer frisdrank en dergelijke dan in mijn kinderjaren (toen dronk je overdag water en alleen in het weekend frisdrank) en worden ze naar school gebracht en gehaald ipv zelf te fietsen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811784
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:07 schreef Wantie het volgende:

Waarmee je dus toegeeft dat het gaat om het soort voedsel dat je binnen krijgt, niet om wild vs tam.
En dat is ook het punt dat ik maakte.
Ik geef dat nergens toe, ik geef aan dat stads ratten hetzelfde voedsel eten als jij en ik, dus niet hetzelfde als de een of andere wilde prairie rat.

Dieren in het wild zijn niet obese punt.

quote:
Wilde dieren worden ook obese als ze toegang krijgen tot grote hoeveelheden bewerkt en calorierijk voedsel.
Zodra er tussenkomst van mensen is. Dan spreken we van gedomesticeerde dieren.
pi_176811785
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:08 schreef Za het volgende:

[..]

Ratten en muizen uit de stad Baltimore (volgens jouw onderzoek) leven van het vuilnis van mensen, en eten uit dezelfde voedselketen.
Het zijn dus wilde dieren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811787
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:12 schreef Za het volgende:

Zodra er tussenkomst van mensen is. Dan spreken we van gedomesticeerde dieren.
Onzin. Ga jij maar lekker krokodillen voeren. _O-
pi_176811790
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:12 schreef Za het volgende:

[..]

Zodra er tussenkomst van mensen is. Dan spreken we van gedomesticeerde dieren.
Er is geen sprake van tussenkomst van mensen in dit geval.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811797
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:12 schreef Za het volgende:

[..]

Ik geef dat nergens toe, ik geef aan dat stads ratten hetzelfde voedsel eten als jij en ik, dus niet hetzelfde als de een of andere wilde prairie rat.

Dieren in het wild zijn niet obese punt.

Beide betreffen wilde dieren.
en een prairierat heeft veel minder toegang tot voedsel en zal daardoor veel minder kans hebben obese te worden.
Maar impliciet geef je zelf aan dat zodra die prairierat in aanraking komt met mensen en hun voedselvoorraad steelt, ze dus risico lopen obese te worden.
Dat heeft dus niet met het dier zelf te maken, die is heus niet opeens tam. Maar te maken met het feit dat er meer voedsel beschikbaar is dat bovendien calorierijker is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811808
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:12 schreef Za het volgende:

Zodra er tussenkomst van mensen is. Dan spreken we van gedomesticeerde dieren.
Nee, bijv. stel dat je kippen houdt en daar komen muizen op af vanwege het voedselaanbod: die zijn daardoor niet opeens gedomesticeerd. Zodra je maatregelen neemt dat ze niet meer bij de voedselbron van de kippen kunnen komen zullen de muizen elders in de natuur hun voedsel vinden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811809
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:12 schreef Wantie het volgende:

Het zijn dus wilde dieren.
Die niet in de vrije natuur leven, maar van menselijk afval, en in die zin gedomesticeerd ook al zijn het geen huisdieren.
pi_176811813
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is raar, want van bacterieen is bekend dat ze resistent worden, dus latere generaties mensen hebben geen problemen met hun darmflora als gevolg van antibiotica residu omdat hun darmflora daar resistent tegen geworden is.
Weet je ik ben geen vraagbaak, ga er eens over lezen als het je interesseerd.
Babies krijgen bv bij de geboorte de darmflora over van hun (obese) moeders.
pi_176811816
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:20 schreef Za het volgende:

[..]

Die niet in de vrije natuur leven, maar van menselijk afval, en in die zin gedomesticeerd ook al zijn het geen huisdieren.
Nonsens, stel dat de mensen besluiten het gebied te verlaten, dan vinden die ratten en muizen andere voedselbronnen.
Gedomesticeerd betekent ' door mensen gehouden' . Wij houden die muizen en ratten niet. In tegendeel, we bestrijden ze het liefst.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811819
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:22 schreef Za het volgende:

[..]

Babies krijgen bv bij de geboorte de darmflora over van hun (obese) moeders.
Dus die zijn al voorbereid op de aanwezigheid van antibiotica-residu in het voedsel en daar dus resistent tegen.
Wat is dan het probleem precies?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811821
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:22 schreef Za het volgende:

[..]

Weet je ik ben geen vraagbaak
Ik stelde ook geen vraag in het citaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811851
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:23 schreef Wantie het volgende:

Nonsens, stel dat de mensen besluiten het gebied te verlaten, dan vinden die ratten en muizen andere voedselbronnen.
Gedomesticeerd betekent ' door mensen gehouden' . Wij houden die muizen en ratten niet. In tegendeel, we bestrijden ze het liefst.
Ik zeg niet dat wij ze houden, maar dat ze ons afval eten, dus in die zin gedomesticeerd, we zijn hier toch geen woordspelletjes aan het spelen.

Wanneer de mensen ergens anders gaan wonen en de ratten op een andere wijze aan voedsel moeten komen zal hun gewicht weer iets afnemen, dan wel door veranderde darmflora in stand gehouden worden.
pi_176811860
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:39 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat wij ze houden, maar dat ze ons afval eten, dus in die zin gedomesticeerd,
Nee, dat zijn ze niet.
Je verzint zelf een andere betekenis bij dat woord.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811865
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:24 schreef Wantie het volgende:

Dus die zijn al voorbereid op de aanwezigheid van antibiotica-residu in het voedsel en daar dus resistent tegen.
Wat is dan het probleem precies?
Het punt waar het om gaat is dat antibiotica je darmflora zodanig (blijvend) verstoord dat je maximaal energie gaat opslaan uit minimale energie inname.

Het heeft niets met resistentie te maken.
pi_176811866
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:39 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat wij ze houden, maar dat ze ons afval eten, dus in die zin gedomesticeerd, we zijn hier toch geen woordspelletjes aan het spelen.

Wanneer de mensen ergens anders gaan wonen en de ratten op een andere wijze aan voedsel moeten komen zal hun gewicht weer iets afnemen, dan wel door veranderde darmflora in stand gehouden worden.
Dus ratten blijven dan obese volgens jou.
Heb je daar bewijs voor?

En waarom verandert bijv. het graan dat muizen in het kippenhok tot zich nemen diens darmflora dusdanig dat ze daardoor obese worden en niet door het feit dat ze gemakkelijker aan eten komen en dus niet alle calorieen verbranden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811871
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:43 schreef Za het volgende:

[..]

Het punt waar het om gaat is dat antibiotica je darmflora zodanig (blijvend) verstoord dat je maximaal energie gaat opslaan uit minimale energie inname.

Het heeft niets met resistentie te maken.
Dus je darmen gaan efficienter werken dankzij antibiotica?

Anyway, we hadden het over antibiotica-residu, dus een heel lage dosering van antibiotica, niet een kuur dat als doel heeft een bacteriestam in je lichaam dood te maken en daarbij ook andere stammen dood maakt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811887
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:42 schreef Wantie het volgende:

Nee, dat zijn ze niet.
Je verzint zelf een andere betekenis bij dat woord.
Ik geen zin meer in woordspelletjes.
pi_176811896
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:44 schreef Wantie het volgende:

Dus ratten blijven dan obese volgens jou.
Heb je daar bewijs voor?

En waarom verandert bijv. het graan dat muizen in het kippenhok tot zich nemen diens darmflora dusdanig dat ze daardoor obese worden en niet door het feit dat ze gemakkelijker aan eten komen en dus niet alle calorieen verbranden?
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus je darmen gaan efficienter werken dankzij antibiotica?

Anyway, we hadden het over antibiotica-residu, dus een heel lage dosering van antibiotica, niet een kuur dat als doel heeft een bacteriestam in je lichaam dood te maken en daarbij ook andere stammen dood maakt...
Het had een interessante discussie kunnen zijn, maar het komt er op neer dat je alleen maar vragen neerplempt, en antwoorden verwacht (die je vervolgens maar half leest), terwijl je zelf geen enkel bijdrage levert, ik ben er klaar mee.
pi_176811902
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:50 schreef Za het volgende:

[..]

Ik geen zin meer in woordspelletjes.
Je bent er zelf mee begonnen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176811906
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 02:53 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Het had een interessante discussie kunnen zijn, maar het komt er op neer dat je alleen maar vragen neerplempt, en antwoorden verwacht (die je vervolgens maar half leest), terwijl je zelf geen enkel bijdrage levert, ik ben er klaar mee.
Tja, je verschuift zelf continu de doelpalen.
Daar volgt geen goede discussie op te voeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176812603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, niet alleen suiker trouwens, maar ook smaakversterkers.Gistextract bijv. geeft de smaak 'umami', en die smaaksensatie zorgt er voor dat je blijft dooreten. Test het maar eens met een zak chips waarin het zit en een zak chips zonder smaakversterkers. De eerste is sneller leeg.
Ja i love umami, geweldige kennismaking met die smaak maar die zit ook in puur verse producten zoals tomaat, zalm en truffel.
pi_176812652
De dieren hier op de kinderboerderij zijn steevast te dik, hoop gegil en geschreeuw want goed bezochte tent.

De eenden in de wijkvijver komen niet altijd op brood af, vol is vol dacht ik altijd.

De varkens op een echte Deense bioboerderij zijn zwaar relaxed en niet te dik, bewegen veel maar lijken totaal niet op onze vetgemeste beesten.

Antibiotica blijkt me de grootste boosdoener, vind ook dat mensen het te snel tot zich nemen.
  Moderator maandag 29 januari 2018 @ 12:55:37 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_176816987
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 07:19 schreef ootjekatootje het volgende:
De dieren hier op de kinderboerderij zijn steevast te dik, hoop gegil en geschreeuw want goed bezochte tent.

De eenden in de wijkvijver komen niet altijd op brood af, vol is vol dacht ik altijd.

De varkens op een echte Deense bioboerderij zijn zwaar relaxed en niet te dik, bewegen veel maar lijken totaal niet op onze vetgemeste beesten.

Antibiotica blijkt me de grootste boosdoener, vind ook dat mensen het te snel tot zich nemen.
Het wordt dan tegenwoordig ook spaarzaam voorgeschreven. Veel spaarzamer dan vroeger.
  maandag 29 januari 2018 @ 13:21:23 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176817384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 03:13 schreef Za het volgende:

[..]

Suiker is een factor niet de oorzaak.
Waarom eet een mens veel meer suikerrijke producten dan hij nodig heeft?
Waarom zelfs zoveel dat hij/zij zich niet gelukkig voelt met zijn uiterlijk en gezondheid?

Er is het aanbod, de verborgen suikers (en vetten) er is de verslavingsgevoeligheid, er zijn misschien wel 30 factoren.

Maar de grondreden, waarom een mens veel meer eet dan hij nodig heeft, en een dier in het wild niet (ookal is er buitenproportioneel aanbod) is omdat de stoffen die we binnenkrijgen (cortisol, antibiotica, fyto-oestrogenen) maken dat we een onstuitbare trek krijgen, dat onze darmflora verandert en we extreem veel energie gaan opslaan, deze stoffen krijgen we binnen ook via vegan producten, want die worden bemest met mest van ditzelfde vee, dus geen vegan propaganda.
Dieren in het wild met een buitenproportioneel aanbod worden ook gewoon dik. Alleen komt dat amper voor in het wild. Komt er na een dik seizoen vrijwel altijd een mager seizoen.

Obisitas komt in de natuur zo weinig voor omdat die luxe er gewoon niet is. Aan eten komen lastig kan zijn en er veel lichaamsbeweging is uit noodzaak.
Zet een wild dier in een omgeving waar veel bewegen geen noodzaak is, geef het dier onbeperkt toegang tot eten en het dier wordt moddervet.

Als dieren konden praten wist ik wel welk antwoord de meeste zouden geven op de vraag wat wil je later worden als je groot bent? Vet en lui, dat zouden de meeste antwoorden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176819306
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dieren in het wild met een buitenproportioneel aanbod worden ook gewoon dik. Alleen komt dat amper voor in het wild. Komt er na een dik seizoen vrijwel altijd een mager seizoen.

Obisitas komt in de natuur zo weinig voor omdat die luxe er gewoon niet is. Aan eten komen lastig kan zijn en er veel lichaamsbeweging is uit noodzaak.
Zet een wild dier in een omgeving waar veel bewegen geen noodzaak is, geef het dier onbeperkt toegang tot eten en het dier wordt moddervet.

Als dieren konden praten wist ik wel welk antwoord de meeste zouden geven op de vraag wat wil je later worden als je groot bent? Vet en lui, dat zouden de meeste antwoorden.
Dit dus.

Ik snap die zware verdediging niet echt, want dat bewijst ook niet echt dat de overheid achter obesitas zit.
pi_176819917
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dieren in het wild met een buitenproportioneel aanbod worden ook gewoon dik. Alleen komt dat amper voor in het wild. Komt er na een dik seizoen vrijwel altijd een mager seizoen.

Obisitas komt in de natuur zo weinig voor omdat die luxe er gewoon niet is. Aan eten komen lastig kan zijn en er veel lichaamsbeweging is uit noodzaak.
Zet een wild dier in een omgeving waar veel bewegen geen noodzaak is, geef het dier onbeperkt toegang tot eten en het dier wordt moddervet.

Als dieren konden praten wist ik wel welk antwoord de meeste zouden geven op de vraag wat wil je later worden als je groot bent? Vet en lui, dat zouden de meeste antwoorden.
Een dier in het wild met extreem overgewicht kom je niet tegen. Het zou ook een te makkelijke prooi worden voor natuurlijke vijanden, en de groep verzwakken dus nee het zou hun wens niet zijn.

Overigens is dit niet de kern van de discussie, het vee krijgt antibiotica om zwaar te worden, hun darmflora wordt bewust verstoord. Terwijl het darmflora bij dieren in het wild niet verstoord is, en zij dus niet extreem aankomen van een normale hoeveelheid voedsel.
pi_176819995
Antibiotica is niet om dieren zwaarder te maken en ja dieren zullen ook in het wild te dik worden bij een overvloed aan voeding.

De hoofdschuldigen blijven gewoon onze genen, zien we eten dan gaan we eten.
pi_176820153
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:34 schreef Chewie het volgende:
Antibiotica is niet om dieren zwaarder te maken.
Dat is het wel. Zie ook de WHO publicatie van 7-11-2017 alinea 1.
  maandag 29 januari 2018 @ 15:47:23 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176820203
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:34 schreef Chewie het volgende:
Antibiotica is niet om dieren zwaarder te maken en ja dieren zullen ook in het wild te dik worden bij een overvloed aan voeding.

De hoofdschuldigen blijven gewoon onze genen, zien we eten dan gaan we eten.
Er zijn wel degelijk anti biotica stammen die ook gebruikt worden om groei te bevorderen. Die werken als een soort groeihormonen. Toen groeihormonen net verboden werden zag je dat men uitweek naar die anti biotica stammen. Maar ook dat is aan banden gelegd (door de overheid...).

Maar overeten is heel normaal bij vrijwel alle diersoorten. De hang naar suikers en vetten komt omdat die in het wild lastiger te verkrijgen zijn. Daar moet je je best voor willen doen, dus is er een beloningssysteem in onze hersenen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176820258
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk anti biotica stammen die ook gebruikt worden om groei te bevorderen. Die werken als een soort groeihormonen. Toen groeihormonen net verboden werden zag je dat men uitweek naar die anti biotica stammen. Maar ook dat is aan banden gelegd (door de overheid...).
Het vindt nog altijd plaats (lagere hoeveelheid als 5 jaar geleden weliswaar) maar de effecten van fyto oestrogenen van gemanipuleerde soya in veevoer ondervangen dat.
pi_176820286
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:44 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is het wel. Zie ook de WHO publicatie van 7-11-2017 alinea 1.
Dat is in ieder geval niet het hoofddoel

Maar op de rest wil je niet ingaan?

Of vind je het prettiger om de schuld niet bij jezelf te zoeken (ook al kun je er niks aan doen) en dan maar een ongrijpbare overheid als dader aan te wijzen?

Vroeger was er minder obesitas maar waren we zeker niet gezonder.
pi_176820333
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:52 schreef Za het volgende:

[..]

Het vindt nog altijd plaats (lagere hoeveelheid als 5 jaar geleden weliswaar) maar de effecten van fyto oestrogenen van gemanipuleerde soya in veevoer ondervangen dat.
Dat zou betekenen dat Veganisten obese zijn ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176820434
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:30 schreef Za het volgende:

[..]

Een dier in het wild met extreem overgewicht kom je niet tegen.
Want:

quote:
Het zou ook een te makkelijke prooi worden voor natuurlijke vijanden, en de groep verzwakken
Dus overgewicht hebben vormt een nadeel, waardoor deze dieren eerder ten prooi vallen aan hun vijanden en dus niet extreem obese zullen worden.
Dat stadium bereiken ze simpelweg niet.

quote:
dus nee het zou hun wens niet zijn.
quote:
Dieren die wensen hebben...
Feit blijft dat als er wel ruim voedsel voorradig is en het wel meevalt met natuurlijke vijanden, zoals het geval is bij bijv. muizen en ratten die in steden leven, dan is er wel sprake van obesitas.

[quote]
Overigens is dit niet de kern van de discussie, het vee krijgt antibiotica om zwaar te worden, hun darmflora wordt bewust verstoord. Terwijl het darmflora bij dieren in het wild niet verstoord is, en zij dus niet extreem aankomen van een normale hoeveelheid voedsel.
Vee krijgt ook krachtvoer om meer dan normaal aan te komen, het is niet zo dat ze leven op een normale hoeveelheid voedsel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176825398
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 16:02 schreef Wantie het volgende:
Dieren die wensen hebben...
Eea is in antwoord op:

quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als dieren konden praten wist ik wel welk antwoord de meeste zouden geven op de vraag wat wil je later worden als je groot bent? Vet en lui, dat zouden de meeste antwoorden.
Je kunt daar eventueel terecht voor je bezwaren.
pi_176825447
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:57 schreef Wantie het volgende:

Dat zou betekenen dat Veganisten obese zijn ;)
Het is een grondstof voor veevoeder, dus nee.
pi_176829198
What about urban foxes?
Not enough space,food, etc. is forcing them to become domesticated due to land development.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')