abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176936622
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Klopt, is ook lastig. Ik weet niet hoe het er mee staat maar ze wilden die zware varianten een registratie geven. In combinatie met een soort van mode S transponder lijkt me dat een goed plan.
Hopelijk dan wel zo dat de mode-S niet uitgeschakeld kan worden en dat de code niet kan worden gewijzigd. Anders werkt het nog niet...
--
  zondag 4 februari 2018 @ 16:05:57 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176949876
Weet iemand hier wat KLM van plan is met de 747 op de route naar Curacao? Staat deze op de planning om op korte termijn te worden vervangen door een ander type?
pi_176950464
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hier wat KLM van plan is met de 747 op de route naar Curacao? Staat deze op de planning om op korte termijn te worden vervangen door een ander type?
Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.
pi_176950505
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt 2isw8lg.jpg

Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
speak only if it improves the silence.
  zondag 4 februari 2018 @ 16:28:51 #130
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176950609
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?
  zondag 4 februari 2018 @ 16:29:58 #131
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_176950642
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt [ afbeelding ]

Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
Ik denk dat je dat beter in dit topic kan posten: TRV / Vragen over vliegen #53 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_176950854
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:28 schreef Sunri5e het volgende:
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?
Vooralsnog niet. De 787-9 is natuurlijk ook een stuk kleiner dan de full pax 747.
In de 777-300ER gaan precies evenveel passagiers mee als in de full pax 747, ook in bijna gelijke verdeling over de verschillende cabines, in business en economy (comfort).
  zondag 4 februari 2018 @ 19:12:26 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176954643
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:38 schreef Iemand91 het volgende:
In de 777-300ER gaan precies evenveel passagiers mee als in de full pax 747, ook in bijna gelijke verdeling over de verschillende cabines, in business en economy (comfort).
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 19:13:41 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176954687
In die reclame van Transavia, om hun nieuwe 737-800 op te halen, laten ze dan heb 737-700 zien? :o
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_176955225
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.
pi_176955557
Altijd dat haten op die 3-4-3 in een 777... Als je op nieuwe Recaro's zit dan heb je echt ruimte zat in die kist op die manier. Alles staat of valt met de stoelen, zo voelen de QR Dreamliners dramatisch aan met 3-3-3 vanwege de stoelen en plaatsing van de IFE rond de beenruimte.
Daarnaast is er ondertussen denk geen airline meer over die 3-3-3 vliegt in 777-300ER, 40 stoelen laat niemand liggen in het huidige klimaat...

Van het weekend overigens 2-2-2-2 'business class' gevlogen op BA in een 777, dat is pas een lachwekkende indeling. _O-

Vorige week postte ik dat Airbus de eerste A350-1000 naar Doha aan het vliegen was, maar die komt pas over 2 weken. Het was een van de test toestellen die een 'world tour' aan het maken is. F-WLXV is ondertussen in Singapore en te volgen (A35K is de typeaanduiding overigens). Airbus dus duidelijk op zoek naar nog wat orders in Azie ook...
Jack does it in real time...
  zondag 4 februari 2018 @ 19:51:11 #137
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176955625
De vacature voor Junior Cabin Crew Member bij Cityjet (base Brussel, waarschijnlijk voor Brussels Airlines) staat open. 27 februari komen zij naar Eindhoven om te werven.
Heel jammer dat ik pas in november mijn diploma in ontvangst mag nemen, anders had ik gesolliciteerd.
https://www.workable.com/j/FAD88C1D0E

Emirates is na een hele lange stilte ook Cabin Crew gaan werven.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 4 februari 2018 @ 20:22:12 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176956365
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:33 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Altijd dat haten op die 3-4-3 in een 777...
Als je gewend was aan de 3-3-3 bij KLM en je de keer daarop klem zit in een 3-4-3, ben je gewoon niet blij. Ik hou het wel bij A330/A340s van AirEuropa of voor mijn part Iberia :Y

quote:
Als je op nieuwe Recaro's zit dan heb je echt ruimte zat in die kist op die manier. Alles staat of valt met de stoelen, zo voelen de QR Dreamliners dramatisch aan met 3-3-3 vanwege de stoelen en plaatsing van de IFE rond de beenruimte.
Geen idee wat voor stoelen KLM gebruikt, maar je zit écht wel klem daarin (en ik heb niet eens zo´n dikke reet).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 4 februari 2018 @ 21:28:32 #139
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176958093
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Van het weekend overigens 2-2-2-2 'business class' gevlogen op BA in een 777, dat is pas een lachwekkende indeling. _O-
Ik heb dat even opgezocht, werd spontaan duizelig van hoe 'vol' de cabine is.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_176992016
Prima weer om luchtfoto's te maken, we staan er weer op!
zt4YkPy.jpg
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176999458
Airbus wil halverwege 2019 60 toestellen per maand van de A320 serie bouwen, maar kijkt nu al of die productie niet verder omhoog kan gezien de enorme backlog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 20:51:14 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176999961
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Airbus wil halverwege 2019 60 toestellen per maand van de A320 serie bouwen, maar kijkt nu al of die productie niet verder omhoog kan gezien de enorme backlog.
Sodeknetter, dat is ook wel een flinke productie :o
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177004790
De eerste Airbus A330-800neo is uit de paintshop:

A330-800neo-MSN1888-rolls-out-of-painthall-002.jpg?wid=3626&fit=constrain
A330-800neo-MSN1888-rolls-out-of-painthall-003.jpg?wid=3626&fit=constrain

Airbus heeft slechts een order voor 6 toestellen van Hawaiian Airlines. En die schijnt al te kijken naar de 787 i.p.v. deze toestellen.
pi_177007008
Wel een mooie kist. ^O^

Snap het lage aantal orders alleen niet zo, 787 is ook niet zo goedkoop. En van Airbus snap ik niet dat ze een goedkoper alternatief voor de A350 gaan bieden, die zal ook moeilijk te verkopen worden op deze manier...
Jack does it in real time...
pi_177021044
De A330 is wel veel goedkoper en sneller leverbaar.
--
pi_177030961
D-ABYA met de nieuwe livery maakt een roundtrip door Duitsland.

Ondertussen al onderweg naar Hamburg:
https://www.flightradar24.com/DLH9988/105dbc12

DVf3bkKX4AAY27K.jpg

Low-pass boven Bremen:

DVgWNDrWkAEbPNj.jpg

Hun tweede toestel met de nieuwe livery maakt vanaf vanmiddag de eerste commerciële vluchten:

DVdtU4SWAAAGiIq.jpg

EDIT: Rendez-vous in München:

DVhX_eVXcAAvBCN.jpg

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2018 16:10:57 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:12:13 #147
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_177040903
Bij Dana Air worden plaatsen bij de nooduitgang nu ook aangeboden met priority deboarding:

NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. DVasankX0AIDI86.jpg reageer retweet
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 8 februari 2018 @ 20:18:13 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177041053
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:12 schreef FredvZ het volgende:
Bij Dana Air worden plaatsen bij de nooduitgang nu ook aangeboden met priority deboarding:

NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. [ afbeelding ] reageer retweet
Priority deboarding _O-
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:26:07 #149
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177042900
quote:
SILK WAY AIRLINES WIL NOG EENS TWINTIG BOEING 747-8F'S

BAKOE - Vrachtmaatschappij Silk Way Airlines heeft de komende tien jaar behoefte aan nog eens twintig Boeing 747-8F’s. Tijdens de viering van de innige samenwerking met Cargolux stelde topman Jahangir Askerov te hopen dat Boeing de productielijn van de Boeing 747 zo lang wil openhouden.
Boeing ziet de verkoop van de jumbojet al jaren stagneren. Nieuwe bestellingen voor de passagiersversie zijn er niet en ook voor de vrachtuitvoering lijkt de markt op te droegen. Vorige week kwam UPS nog met een nieuwe order, waardoor de productie de komende jaren nog wel gegarandeerd is.

Silk Way vliegt onder andere op Schiphol en Maastricht Aachen Airport en beschikt over vijf Boeing 747-8F’s en een 747-400F.
Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellen ;)
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:52:00 #150
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_177047816
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Priority deboarding _O-
:D Doet me aan deze denken:
Life's like a choc of boxolates
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')