abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:23:37 #151
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176584719
50+ denkt trouwens de eerste horde richting een referendum over de afschaffing van de Wet-Hillen te hebben genomen en de benodigde tienduizend handtekeningen binnen te hebben. Het is nu aan de Kiesraad om te controleren of dat inderdaad zo is.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176584732
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, jij wint :D

Alles nog heel?
Tuurlijk. Had alleen natte schoenen, sokken en broek :P En m'n fiets was ook nat natuurlijk ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:25:06 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176584757
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:22 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk niet voor het eerst zijn dat voorspellingen niet uitkomen. Bedrijven en consumenten zijn best adaptief.

Maar voor een klein land als Nederland is onderdeel zijn van een groot handelsblok onmiskenbaar een groot voordeel. Wat niet wil zeggen dat er geen terechte kritiek op het functioneren van de EU mogelijk is.
Wij zijn een doorvoer land, we zijn niet eens een normaal klein land in die zin maar bijna onze gehele welvaart (daarmee bedoel ik dus niet dat we niet meer kunnen eten na Nexit) is afhankelijk van lidmaatschap van de EU.

Kritiek op de EU gelijkstellen met Nexit (of Brexit) is de grootst mogelijke idiotie maar dat is wel wat er gebeurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:25:42 #154
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176584773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:23 schreef Dwersdriever het volgende:
50+ denkt trouwens de eerste horde richting een referendum over de afschaffing van de Wet-Hillen te hebben genomen en de benodigde tienduizend handtekeningen binnen te hebben. Het is nu aan de Kiesraad om te controleren of dat inderdaad zo is.
Daar hadden ze al relatief veel tijd voor nodig. Succes dan maar met het echte werk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:25:45 #155
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176584775
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tuurlijk. Had alleen natte schoenen, sokken en broek :P En m'n fiets was ook nat natuurlijk ;)
Gelukkig maar, je kan best rot terechtkomen met zoiets.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:27:54 #156
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176584817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kritiek op de EU gelijkstellen met Nexit (of Brexit) is de grootst mogelijke idiotie maar dat is wel wat er gebeurt.
Die nuance moet je inderdaad aanbrengen. De vraag is echter of binnen de EU geluisterd wordt naar kritiek. Als je kijkt naar de manier waarop bijvoorbeeld na al die jaren van kritiek nog altijd het verhuiscircus van Brussel naar Straatsburg en vice versa in stand bijft, lijkt erop te wijzen dat de EU oostindisch doof is.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176584820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gelukkig maar, je kan best rot terechtkomen met zoiets.
Ach ja, het was wel lachen :P
Reed zoals elke dag lekker op m'n racefietsje naar mn werk, dus ik ging een kilometer of 30/u. Kreeg echter een flinke windvlaag van links en aangezien de sloot maar een metertje naast de weg lag werd ik dus zo de sloot ingeblazen :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176584840
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar hadden ze al relatief veel tijd voor nodig. Succes dan maar met het echte werk.
They see Henk Krol winning, they hatin’
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:29:13 #159
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176584846
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar hadden ze al relatief veel tijd voor nodig. Succes dan maar met het echte werk.
'Menselijkerwijs gaat het lukken', zo wordt Martin van Rooijen geciteerd in De Telegraaf.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:29:44 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176584855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:27 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Die nuance moet je inderdaad aanbrengen. De vraag is echter of binnen de EU geluisterd wordt naar kritiek. Als je kijkt naar de manier waarop bijvoorbeeld na al die jaren van kritiek nog altijd het verhuiscircus van Brussel naar Straatsburg en vice versa in stand bijft, lijkt erop te wijzen dat de EU oostindisch doof is.
De EU bestaat niet in die zin, de EU gaat dus ook nooit luisteren. Wat bepalend is zijn de lidstaten en die zien blijkbaar geen brood in een discussie over de verhuizing. De EU heeft de verhuizing ook niet verzonnen, dat komt van Frankrijk en de rest is akkoord gegaan omdat ze er iets voor terug kregen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:29:49 #161
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176584856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:27 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Die nuance moet je inderdaad aanbrengen. De vraag is echter of binnen de EU geluisterd wordt naar kritiek. Als je kijkt naar de manier waarop bijvoorbeeld na al die jaren van kritiek nog altijd het verhuiscircus van Brussel naar Straatsburg en vice versa in stand bijft, lijkt erop te wijzen dat de EU oostindisch doof is.
Of dat er gewoon een bepaald land is dat dwars ligt. Welke zou dat zijn?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:31:33 #162
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176584892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij zijn een doorvoer land, we zijn niet eens een normaal klein land in die zin maar bijna onze gehele welvaart (daarmee bedoel ik dus niet dat we niet meer kunnen eten na Nexit) is afhankelijk van lidmaatschap van de EU.

Kritiek op de EU gelijkstellen met Nexit (of Brexit) is de grootst mogelijke idiotie maar dat is wel wat er gebeurt.
Zou Nederland er met een deal zoals Noorwegen of Zwitserland echt zo veel op achteruit gaan? Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe groot de invloed van Nederland op het gevoerde beleid moet worden ingeschat. Daar heb ik weinig kijk op. Zo'n type deal zal bovendien niet het doel zijn van voorstanders van een Nexit.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:33:04 #163
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176584929
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of dat er gewoon een bepaald land is dat dwars ligt. Welke zou dat zijn?
Dat spreekt vanzelf. Maar het geeft wel aan hoe moeilijk het is om de EU te hervormen en dat geeft munitie aan voorstanders van een andersoortige band tussen Nederland en 'Europa'. Dat is wat ik wilde aangeven met mijn posting.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:33:49 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176584944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:31 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zou Nederland er met een deal zoals Noorwegen of Zwitserland echt zo veel op achteruit gaan? Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe groot de invloed van Nederland op het gevoerde beleid moet worden ingeschat. Daar heb ik weinig kijk op. Het zal bovendien niet het doel zijn van voorstanders van een Nexit.
Ja, dat zouden we. We zijn geen Noorwegen of Zwitserland, we zijn het doorvoerland van de EU.

Sowieso krijgt nooit iemand meer een deal zoals Zwitserland heeft, dat is een drama voor alle partijen en Noorwegen heeft de afhankelijkheid die wij hebben voor export niet, voeg daarbij dat de EU ook nog 50 FTA's heeft met de wereld en dat er continue landen bij komen en de schade zou enorm zijn.

De EU staat op het punt een FTA te sluiten met de Mercosur landen, dat is ongeveer heel Zuid Amerika, overigens
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:35:19 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176584972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:33 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat spreekt vanzelf. Maar het geeft wel aan hoe moeilijk het is om de EU te hervormen en dat geeft munitie aan voorstanders van een andersoortige band tussen Nederland en 'Europa'. Dat is wat ik wilde aangeven met mijn posting.
Oké. Als dat de munitie is waar zij het mee moeten doen dan hebben we weinig te vrezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:37:40 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176585011
Als je wat dieper in de economische materie duikt van de EU dat begin je te begrijpen wat voor enorme implicaties een vertrek heeft.

Voeg daarbij nog alle zaken die we min of meer outsourcen naar de EU (het EMA is een voorbeeld maar er zijn er nog 37, inclusief de luchtvaart) en voor Nederland zou Nexit een drama zijn, net zoals het een drama voor het VK gaat worden
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:37:41 #167
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176585013
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké. Als dat de munitie is waar zij het mee moeten doen dan hebben we weinig te vrezen.
Het is maar één voorbeeld he. Maar ik denk persoonlijk niet dat Nederland op korte of middellange termijn een grote meerderheid voor een Nexit krijgt, tenzij inderdaad een land als Turkije gaat toetreden. Dat kan de discussie enorm veranderen.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat we niet blind moeten zijn voor de nadelen van het lidmaatschap van de EU en de manier waarop de EU zich ontwikkelt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 11:38:42 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176585042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:37 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is maar één voorbeeld he. Maar ik denk persoonlijk niet dat Nederland op korte of middellange termijn een grote meerderheid voor een Nexit krijgt, tenzij inderdaad een land als Turkije gaat toetreden.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat we niet blind moeten zijn voor de nadelen van het lidmaatschap van de EU en de manier waarop de EU zich ontwikkelt.
Zijn we dat dan? Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat Nederland aardig actief is in de EU en dat onze bewindslieden over het algemeen gehoord worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:39:34 #169
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176585059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zijn we dat dan? Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat Nederland aardig actief is in de EU en dat onze bewindslieden over het algemeen gehoord worden.
Sterker nog, na Frankrijk en Duitsland zijn we blijkbaar het land met de meeste macht.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:41:17 #170
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176585094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:37 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

He

Maar dat neemt allemaal niet weg dat we niet blind moeten zijn voor de nadelen van het lidmaatschap van de EU en de manier waarop de EU zich ontwikkelt.
Dat is een vanzelfsprekendheid en dat is dan ook niemand.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176585239


Driesgod _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176585261
quote:
11s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Driesgod _O_ _O_
:D
pi_176585495
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:31 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zou Nederland er met een deal zoals Noorwegen of Zwitserland echt zo veel op achteruit gaan? Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe groot de invloed van Nederland op het gevoerde beleid moet worden ingeschat. Daar heb ik weinig kijk op. Zo'n type deal zal bovendien niet het doel zijn van voorstanders van een Nexit.
Een deal waarbij je betaalt, de dictaten rechtstreeks overnemer en geen invloed hebt op de besluitvorming.
Ja, een dergelijke faxdemocratie is voor een diplomatiek behendig handelsland als Nederland erg ongunstig.
pi_176585503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:11 schreef Leandra het volgende:
Bij ons worden vandaag de groene kliko's geleegd.... de helft lag net dus al op de weg, ik heb ze maar even rechtop gezet en tegen de muur gezet, de muur zorgt er iig voor dat de wind ze niet verder naar achteren kan blazen, maar ook dat er geen wind achter komt, ben benieuwd of de vuilnisman nu te beroerd is om ze te legen, of dat hij liever had gehad dat ze nog op straat lagen.
Ligt eraan alleen rechtop gezet of ook wat over de straat ligt er weer terug in gedaan?
pi_176585913


Dit ziet er super veilig uit zo al telefonerend naast de bovenleiding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')