ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 14 januari 2018 13:40 schreef Pirtdator het volgende: Over een paar weken (misschien zelfs over een paar dagen) rijdt Hengelo-Osnabrück wel soepel.
Ja, maar het had ook gewoon op 11 december gekund. Hoor jezelf eens praten man
Op zondag 14 januari 2018 13:40 schreef Pirtdator het volgende: Over een paar weken (misschien zelfs over een paar dagen) rijdt Hengelo-Osnabrück wel soepel.
Ja over een paar weken, misschien zelfs over een paar dagen heb ik ook honderd miljoen euro en een lekker wijf.
Doet me denken aan een gozer die kwaad werd omdat er geen ruimte in de trein was, stapt bij uitkomst uit en zegt "ach jah, normaliter past een zesje prima" en niemand mocht er verder meer over klagen dat het vol was.
Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige teammanager van Syntus ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 14-01-2018 19:41:03 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zelfs zoiets nog niet eens goed kunnen doen, na een MAAND uitstel. En dat uitlijnen van dat infoscherm. Echt, hef jezelf op dan.
Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week. Ik hoop wel dat Keolis de problemen snel oplost, zodat ook op het laatste actieve grensbaanvak naar Duitsland regionale treinen kunnen rijden.
Wel mooie foto's Dennis, beetje overdreven van Syntus om twee bussen achter elkaar in te zetten maar goed. Als de treindienst rijdt ga ik wel een keer een kijkje nemen. Ik moet de Syntus-Flirts ook nog een keer pakken, dus dan kan ik beide Flirt-soorten op een dag pakken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op zondag 14 januari 2018 19:55 schreef Pirtdator het volgende: Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week.
Bij mijn werkt zulk soord dingun wel meteen choedt ja
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op: [ afbeelding ]
Had 'ie met z'n vingers moeten doen eigenlijk.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week. Ik hoop wel dat Keolis de problemen snel oplost, zodat ook op het laatste actieve grensbaanvak naar Duitsland regionale treinen kunnen rijden.
Wat denk je, dat de beslissing om tussen Bielefeld en Hengelo te gaan pendelen gisteren is gevallen? Dit is al jaren bekend, dan is dit soort gekanker gewoon niet nodig, het had gewoon bij dienstregelingsovergang moeten gaan rijden. Denk even na joh.
Wat denk je, dat de beslissing om tussen Bielefeld en Hengelo te gaan pendelen gisteren is gevallen? Dit is al jaren bekend, dan is dit soort gekanker gewoon niet nodig, het had gewoon bij dienstregelingsovergang moeten gaan rijden. Denk even na joh.
Er is sprake van een wanprestatie, maar hoeveel lui worden er werkelijk door gedupeerd? Vergeet niet dat in januari, februari en maart het aantal recreatieve reizigers (dat is waar deze verbinding vooral van moet hebben) erg laag is. Nogmaals, verstoringen en uitval van treinen is voor niemand leuk, maar als Keolis de problemen snel oplost dan is er weinig aan de hand. Een dagtrip naar Bremen lukt voor deze trein toch niet door de beroerde aansluiting in Osnabrück.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Er is sprake van een wanprestatie, maar hoeveel lui worden er werkelijk door gedupeerd? Vergeet niet dat in januari, februari en maart het aantal recreatieve reizigers (dat is waar deze verbinding vooral van moet hebben) erg laag is. Nogmaals, verstoringen en uitval van treinen is voor niemand leuk, maar als Keolis de problemen snel oplost dan is er weinig aan de hand. Een dagtrip naar Bremen lukt voor deze trein toch niet door de beroerde aansluiting in Osnabrück.
Als het er één is, is het er één teveel. Een dagtrip naar Bremen is met deze trein maar een half uur langer dan met de IC's (2h42m) en vanaf Hengelo prima te doen volgens mij.
Op zondag 14 januari 2018 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is wel echt het minste van alles waar ik me druk om kan maken Wat mij betreft laten ze die landcodes helemaal weg
Ja die landcode zal me ook een rotzorg zijn. Maar als die persoon werkzaam is bij de vervoerder, zou ik m`n ogen uit het hoofd schamen.
Als het er één is, is het er één teveel. Een dagtrip naar Bremen is met deze trein maar een half uur langer dan met de IC's (2h42m) en vanaf Hengelo prima te doen volgens mij.
Dan zit je alsnog met een duur IC-kaartje voor Osnabrück-Bremen. Met regionalverkehr wordt Hengelo-Bremen 3 uur en 17 minuten met 49 minuten overstap in Osnabrück. Uur langer dan met de IC. Met de RB61 kun je alleen dagtrips maken naar Bad Bentheim, Osnabrück, Münster, Herford, Bielefeld, Detmold en Altenbeken. Niet heel veel in mijn ogen. De RE13 en RE19 bieden meer mogelijkheden voor dagtrips.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?