Kolerequote:Op donderdag 4 januari 2018 16:50 schreef Z het volgende:
Wel weer weer duur. "The frameset will set you back £1,795 and complete bikes will start at £4,380."
Dat is waar. Als je gewend bent voor materiaal de bodemprijzen te betalen door fietsen uit landen te kopen waar men voor een euro per uur of minder werkt dan valt dit erg tegen. Maar 't is wel wat het eigenlijk zou moeten kosten.quote:Op donderdag 4 januari 2018 18:44 schreef Z het volgende:
Ik heb zelf ooit een elektrische gitaar gemaakt. Dan zie je een beetje wat daar aan werk en materiaal in gaat. Ik vroeg me daarna wel af waarom sommige merken zo verschrikkelijk duur zijn. Dat zit hem dan vooral in de arbeidsuren. Donhou zal wel niet zo heel veel fietsen verkopen dus moet zo'n fiets veel opbrengen om te kunnen blijven bestaan. Prachtige fiets maar te duur.
Je betaalt natuurlijk ook ontwerp en ontwikkelkosten.quote:Op donderdag 4 januari 2018 19:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is waar. Als je gewend bent voor materiaal de bodemprijzen te betalen door fietsen uit landen te kopen waar men voor een euro per uur of minder werkt dan valt dit erg tegen. Maar 't is wel wat het eigenlijk zou moeten kosten.
Eens kijkenquote:Op donderdag 4 januari 2018 18:02 schreef Z het volgende:
[..]
Disc Frame Set – £1925 (frame, fork, headset, skewers)
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 01:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Eens kijken
http://road.cc/content/fe(...)rameset-year-2017-18
Leuk lijstje, vooral de winnaar
Ik rij op een 2014 model. Die afkeurende blikken worden steeds ergerquote:Op vrijdag 5 januari 2018 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik gooi mijn fietsen altijd na 2-3 jaar weg. Dan kan ik weer iets nieuws kopen.
En die nieuwe versie is nog beter dan de oude. Die is dus echt fantastisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 06:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allemaal cultfietsen van 3/4K en the winner is the Bowman palace.
Ja, wel ongelofelijk dat zo'n alloy instapframe van 700.- op alle punten beter scoort dan high end full carbon frames van 3-4K. Ik heb er meteen ook eentje besteld.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:26 schreef ratatat het volgende:
[..]
En die nieuwe versie is nog beter dan de oude. Die is dus echt fantastisch.
Hij ziet er ook super gaaf uit.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:26 schreef ratatat het volgende:
[..]
En die nieuwe versie is nog beter dan de oude. Die is dus echt fantastisch.
Dat is toch die nieuwe 3T strada fiets met 1 voorblad?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:59 schreef Tommeke het volgende:
Btw, wat vinden jullie van die 1x11 fiets van Aquablue? Lijkt me echt zwaar onhandig in koersen met heuvels. Daarnaast vind ik het wel zo fijn om cassettes met kleine stapjes te hebben.
Ja, m'n carbon frame was ook wel wat meer comfortabel. Al kan je een hoop comfort winnen in je afmontage etc.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:59 schreef Tommeke het volgende:
Btw, wat vinden jullie van die 1x11 fiets van Aquablue? Lijkt me echt zwaar onhandig in koersen met heuvels. Daarnaast vind ik het wel zo fijn om cassettes met kleine stapjes te hebben.
Een vriend van me rijdt 1x12 op de mtb. Hij vindt 2x11 stiekem fijner. Juist omdat de stapjes kleiner zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is toch die nieuwe 3T strada fiets met 1 voorblad?
Denk dat je er in de heuvels in wedstrijden of toeren nog best mee weg komt. Alleen het lijkt me minder handig als je echt de bergen in gaat. Dan heb je toch 2 voorbladen nodig imo. Je kan natuurlijk ook wel afdalen zonder mee te trappen maar dat vind ik niet echt een improvement. De voordelen van 1 voorblad t.o.v. een normale dubbel zijn imo ook marginaal.
Ja klopt. Mijn carbon frame is niet zo comfortabel. Komt door de aero zadelpen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, m'n carbon frame was ook wel wat meer comfortabel. Al kan je een hoop comfort winnen in je afmontage etc.
Lul toch niet man, heb jij ooit wel eens een koers gereden waar je 39x28 nodig had?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een vriend van me rijdt 1x12 op de mtb. Hij vindt 2x11 stiekem fijner. Juist omdat de stapjes kleiner zijn.
Je hebt bij 1x12 een 10 als kleinste tandje. Schijnt niet lekker te lopen en er vooral op te zitten om te zeggen dat je met een 10-50 cassette een bereik van 500% hebt.
In een afdaling van 5% naar benee met harde wind, wil je in koers wel een 53-11 hebben. Terwijl je in die koers ook een 39-28 nodig kan hebben.
Ik niet. Maar profs wel. Waalse Pijl enzo.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lul toch niet man, heb jij ooit wel eens een koers gereden waar je 39x28 nodig had?
Ja dat is het hem juist. Die hebben toch alle materiaal voor handen wat ze willen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik niet. Maar profs wel. Waalse Pijl enzo.
ben net weer terugquote:
Ik vind het ook klote. Vooral omdat ik graag veel keuze in verzetten wil hebben. In de heuvels zet ik er i.p.v. een 39 voorblad en een 11-23 cassette een 34 voorblad met 11-28 cassette op. Zodra ik terug ben moeten die er weer af, want in het vlakke Groningen vind ik dat 3x niks.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:59 schreef Tommeke het volgende:
Btw, wat vinden jullie van die 1x11 fiets van Aquablue? Lijkt me echt zwaar onhandig in koersen met heuvels. Daarnaast vind ik het wel zo fijn om cassettes met kleine stapjes te hebben.
10 mei meen ikquote:
Met verschillende voorbladen en cassettes kan je een hoop opvangen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:07 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind het ook klote. Vooral omdat ik graag veel keuze in verzetten wil hebben. In de heuvels zet ik er i.p.v. een 39 voorblad en een 11-23 cassette een 34 voorblad met 11-28 cassette op. Zodra ik terug ben moeten die er weer af, want in het vlakke Groningen vind ik dat 3x niks.
Oké, ga ik mee.quote:
Ja, maar die lui van Aquablue gaan op die 1x11 koersen. Dat is toch vet onpraktisch tijdens koersen met steile/lange klimmen? Je moet dan concessies doen of met een gatenkaascassette rijden.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is het hem juist. Die hebben toch alle materiaal voor handen wat ze willen.
klopquote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, maar die lui van Aquablue gaan op die 1x11 koersen. Dat is toch vet onpraktisch tijdens koersen met steile/lange klimmen? Je moet dan concessies doen of met een gatenkaascassette rijden.
Ja, maar niet de hoeveelheid verzetten. Vooral kleine verschillen vind ik belangrijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met verschillende voorbladen en cassettes kan je een hoop opvangen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 14:07 schreef ratatat het volgende:
SRAM heeft die 1x natuurlijk ook alleen maar op de markt gebracht omdat ze niet in staat zijn om een fatsoenlijk werkende voorderrie te maken.
Dat heb je zelf in de hand!quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oké, ga ik mee.
Wil wel dat je dan elke klim naast mij blijft rije, anders is het niet gezellig.
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 14:07 schreef ratatat het volgende:
SRAM heeft die 1x natuurlijk ook alleen maar op de markt gebracht omdat ze niet in staat zijn om een fatsoenlijk werkende voorderrie te maken.
*kijkt naar buitenquote:
Of wel! Hier word je hard van pik! Wat voor licentie ga je nemen?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 16:46 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme weer op het einde regen..volgens mij willen ze niet dat ik terug opnieuw ga koersen..
elitequote:Op vrijdag 5 januari 2018 16:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of wel! Hier word je hard van pik! Wat voor licentie ga je nemen?
1x11 bevalt mij prima op de gravelbikequote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een vriend van me rijdt 1x12 op de mtb. Hij vindt 2x11 stiekem fijner. Juist omdat de stapjes kleiner zijn.
Je hebt bij 1x12 een 10 als kleinste tandje. Schijnt niet lekker te lopen en er vooral op te zitten om te zeggen dat je met een 10-50 cassette een bereik van 500% hebt.
In een afdaling van 5% naar benee met harde wind, wil je in koers wel een 53-11 hebben. Terwijl je in die koers ook een 39-28 nodig kan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |