abonnement Unibet Coolblue
pi_175866802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je bron stuurt ons naar de tourwinnaars.
Pas op wat je in je CTRL+V hebt...

Maar ik ken het gezegde inderdaad. Vanuit die bewuste aflevering van zembla werd dat ook gebezigd. Preken voor eigen parochie, zoals vno-ncw dat ook doet.

http://www.vno-ncwwest.nl(...)0november%202016.pdf

Maar hey, er werken op Schiphol 60.000+ mensen. Net zo veel huishoudens zijn er dus van afhankelijk. Dat zijn alleen de directe mensen die met luchtvaart/vracht/logistiek/techniek/catering/ondersteuning zich bezighouden Haal de mogelijkheid van Schiphol even weg en je hebt 350.000.
Daarbij de connecties die we hebben met het buitenland voor de handelsreizigers en de fysieke stromen van onze export en import... Het transport van die goederen van en naar Schiphol.

Dan denk ik, haal die luchthavens eens weg. Wat zal er dan gebeuren met de economie en ook de samenleving?
Luchthavens weghalen is natuurlijk iets anders dan ze niet meer laten groeien.

Nu de goede bron:
https://fd.nl/economie-po(...)r-motor-van-economie
Punt van het artikel (en het onderzoek van de raad voor de leefomgeving), is dat verdere groei van Schiphol en de Rotterdamse haven veel investeringen vergt, die beter op een andere manier renderen.
in a crowd you lose humanity
pi_175866839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Aan de ene kant goede sier maken door voorop te willen lopen in de doelstelling van het klimaatakkoord,

aan de andere kant het vervuilende vliegtuigreizen ongebreideld laten groeien,

zo'n regering is te karakteriseren als

achterbaks en onbetrouwbaar.
Check even de docu 'Beerput Nederland'
Maar ook het feit dat 55% van de duurzaamheid energie belastingen wordt betaald door bewoners, maar 90% van die vervuiling afkomt van bedrijven.

Voor wie is de overheid er?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175866954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Luchthavens weghalen is natuurlijk iets anders dan ze niet meer laten groeien.

Nu de goede bron:
https://fd.nl/economie-po(...)r-motor-van-economie
Punt van het artikel (en het onderzoek van de raad voor de leefomgeving), is dat verdere groei van Schiphol en de Rotterdamse haven veel investeringen vergt, die beter op een andere manier renderen.
Zit achter een pay-wall. Niet te lezen dus.

Waar dan beter? Onderwijs?
Je moet ook zorgen dat je luchthaven en havens aantrekkelijk blijven voor maatschappijen en rederijen om hier heen te blijven komen. Aan helemaal stopzetten heb je niets. Uiteindelijk zullen maatschappijen en routes verdwijnen omdat er weinig gemoderniseerd en verbeterd wordt, dus kostenbesparingen worden behaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175867049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zit achter een pay-wall. Niet te lezen dus.

Waar dan beter? Onderwijs?
Je moet ook zorgen dat je luchthaven en havens aantrekkelijk blijven voor maatschappijen en rederijen om hier heen te blijven komen. Aan helemaal stopzetten heb je niets. Uiteindelijk zullen maatschappijen en routes verdwijnen omdat er weinig gemoderniseerd en verbeterd wordt, dus kostenbesparingen worden behaald.
Bij mij deed 'ie 't net, maar meer bronnen:
https://www.volkskrant.nl(...)-rotterdam~a4331356/
https://nos.nl/artikel/21(...)-motor-economie.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)hol-3023962-a1503991

En een Fok-topic:
POL / Schiphol en de Rotterdam niet langer de motor van de NL economie

En waarin wel:
quote:
De Raad adviseert om een nieuwe strategie voor het vestigingsklimaat van de toekomst op te stellen waarbij de digitale wereld een prominente plek krijgt. ,,De Raad adviseert de digitale infrastructuur samen met ICT-diensten een prominentere plek te geven bij het doordenken van de toekomstige inrichting van economie en samenleving."
Het adviesorgaan stelt bovendien dat de overheid veel meer zou moeten stimuleren dat er geld in onderzoek en innovatie wordt gestoken.
Het schuiven met mensen en dozen levert economisch niet zo heel veel op.
in a crowd you lose humanity
pi_175867162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij mij deed 'ie 't net, maar meer bronnen:
https://www.volkskrant.nl(...)-rotterdam~a4331356/
https://nos.nl/artikel/21(...)-motor-economie.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)hol-3023962-a1503991

En een Fok-topic:
POL / Schiphol en de Rotterdam niet langer de motor van de NL economie

En waarin wel:

[..]

Het schuiven met mensen en dozen levert economisch niet zo heel veel op.
Vraag dat een bloementeler en een paprikaboer. Of chipfabrikant.

Ben het eens dat je op meerdere paarden moet wedden, maar Schiphol en Rotterdam laten vallen en vergeten? Stop dan maar totaal met de BV NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175869722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Schiphol zit ingesloten tussen Amsterdam, Hoofddorp en Aalsmeer. Daar is gewoon geen plek meer.
Paar van die kwekers ruimen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175870148
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet beginnen aan zo'n project voordat je zeker bent dat er geen bezwaren meer zijn.
In nederland kom je nooit in een situatie waarbij iedereen zich kan neerleggen! Juist het kabinet en de tweede kamer moet de situatie bekijken volgens het landsbelang.
speak only if it improves the silence.
pi_175870339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij woont in Lelystad?

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze Ehv niet uitbreiden. Veel betere ligging en daadwerkelijk bereikbaar. Of nog beter spuit een eiland op voor de kust met een Maglev er naar toe.
Zowel ehv als rtd zitten aan hun max voor wat betref de huidige vergunning, een nieuwe vergunning is zeer lastig te realiseren bij gebrek aan medewerking van de nodige partijen en vanwege de ligging dicht bij bewoond gebied.

Lelystad ligt in de middle of nowhere, opstijgen en landen kan in heel veel gevallen over natuurgebied en veel belangerijker gemeente en provincie steunen het plan van harte.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh? Juist door het huidige banenstelsel is er een overcapaciteit. Die kunnen ze benutten en door blijven groeien.

Verder is er zat ruimte om de banen heen. Bij Badhoevedorp is bouwruimte, Schiphol Noord heeft braak terrein, langs de kaagbaan. Je kan de oude cargoloodsen slopen op centrum en ergens anders plaatsen. De parkeerterreinen kun je beter benutten door de er garage's te bouwen ipv auto's 1 laags op te slaan.

Er is zoveel mogelijk.
Banen zijn geen probleem, alders akkoord wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Aan de ene kant goede sier maken door voorop te willen lopen in de doelstelling van het klimaatakkoord,

aan de andere kant het vervuilende vliegtuigreizen ongebreideld laten groeien,

zo'n regering is te karakteriseren als

achterbaks en onbetrouwbaar.
whut? Nederland bungelt ergens onderaan in europa!
speak only if it improves the silence.
pi_175878945
Lubach had er laatst een mooi stukje over:

Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175886327
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:44 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Die waren er ook nauwelijks. Tot ze de vliegroutes weer 10x hebben veranderd.
Die waren er nauwlijks omdat niemand hwt wist, ze hebben de bewoners paa betrokken toen de zaak eigenlijk rond was.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  donderdag 21 december 2017 @ 09:32:04 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175886365
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Die waren er nauwlijks omdat niemand hwt wist, ze hebben de bewoners paa betrokken toen de zaak eigenlijk rond was.
Goeie manier om alle nimby's buitenspel te zetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175890011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goeie manier om alle nimby's buitenspel te zetten.
Diezelfde nimbys vergeten maar al te graag dat de overlast voor maximaal 3 jaar is!
speak only if it improves the silence.
pi_175890250
quote:
8s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Echt waar, wat een stel clowns zijn het toch daar in DenHaag. Gewoon je eigenwijze klote zin doordrijven en schijt aan de mensen die er last van gaan krijgen.
Dit komt bijna nooit voor hoor in Den Haag. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175890876
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Diezelfde nimbys vergeten maar al te graag dat de overlast voor maximaal 3 jaar is!
Wie garandeert dat?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_175891271
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lelystad Airport bestaat al decennia en over de uitbreiding wordt al tien jaar gesproken.

Toegegeven: het helpt niet dat de vliegroutes meerdere keren zijn gewijzigd, maar soit. Je kunt niet iedereen tevreden houden.

Verder kunnen bewoners protesteren tegen vliegroutes, maar kans is groot dan hun bezwaren ongegrond worden verklaard. In maart kan een besluit over de routes er gewoon doorheen worden geramd, ongeacht protesten van bewoners.

En ben daar persoonlijk wel blij mee.
Als je toch schijt hebt aan bewoners, dan kun je beter alles concentreren. Men spreidt nu alles uit over 5 landingsbanen van Schiphol plús het vliegveld van Lelystad, zodat iedereen gelijkmatig in net-onder-de-norn-herrie zit.
pi_175891377
Laat Schiphol gewoon doorgroeien, onbeperkt wel te verstaan. Lekker centraal, en goede voorzieningen er naar toe. Jammer voor de mensen die er om heen wonen, maar kom op zeg? Dit wisten ze toch al toen ze daar gingen wonen? Is tenslotte al sinds 1916 actief.
pi_175891571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
Laat Schiphol gewoon doorgroeien, onbeperkt wel te verstaan. Lekker centraal, en goede voorzieningen er naar toe. Jammer voor de mensen die er om heen wonen, maar kom op zeg? Dit wisten ze toch al toen ze daar gingen wonen? Is tenslotte al sinds 1916 actief.
Alderstafel!
speak only if it improves the silence.
pi_175891602
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
Laat Schiphol gewoon doorgroeien, onbeperkt wel te verstaan. Lekker centraal, en goede voorzieningen er naar toe. Jammer voor de mensen die er om heen wonen, maar kom op zeg? Dit wisten ze toch al toen ze daar gingen wonen? Is tenslotte al sinds 1916 actief.
Ja, dat vind ik ook. De infrastructuur (OV) naar Schiphol is nu ook goed. We kunnen beter op Europees niveau wat doen aan de beperking van de korte vluchten. Geef mij de nachttreinen naar Europese bestemmingen maar weer terug.

Ik vind het volstrekt zinloos om enerzijds de klimaatdoeleinden van Parijs 2015 in de mond te nemen, maar tegelijkertijd niks doen aan de bespottelijke goedkope prijzen van Europese vliegtickets,
pi_175891609
En maar extra belasting heffen op mensen die gewoon hun woning willen verwarmen of daar licht willen hebben. Vliegtuigen zijn de grootste vervuilers.

Zo kunnen we natuurlijk nooit aan die klimaatvoorwaarden voldoen.

Kun je meteen zien dat al dat gelul niemand van de regering boeit, het is quatch!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175891671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. De infrastructuur (OV) naar Schiphol is nu ook goed. We kunnen beter op Europees niveau wat doen aan de beperking van de korte vluchten. Geef mij de nachttreinen naar Europese bestemmingen maar weer terug.

Ik vind het volstrekt zinloos om enerzijds de klimaatdoeleinden van Parijs 2015 in de mond te nemen, maar tegelijkertijd niks doen aan de bespottelijke goedkope prijzen van Europese vliegtickets,
Het is juist goed dat de vliegtickets zo goedkoop zijn. Het is toch juist fijn dat je voor 10 euro een retourtje kan hebben naar een andere hoofdstad? Geef het nog eens 20 jaar en er zijn compleet andere motoren voor de vliegtuigen, die niet meer zo vervuilend zijn.
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:54:46 #71
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_175943556
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[quote]Lelystad Airport bestaat al decennia en over de uitbreiding wordt al tien jaar gesproken.
Dus hadden zo ook allang het luchtruim opnieuw kunnen indelen.

quote:
Toegegeven: het helpt niet dat de vliegroutes meerdere keren zijn gewijzigd, maar soit. Je kunt niet iedereen tevreden houden.
Zeker niet als je ervoor kiest eerst alles rond te maken en dan de bewoners eens een keer te gaan inlichten.

quote:
Verder kunnen bewoners protesteren tegen vliegroutes, maar kans is groot dan hun bezwaren ongegrond worden verklaard. In maart kan een besluit over de routes er gewoon doorheen worden geramd, ongeacht protesten van bewoners.
Dus stikken of slikken, is niet erg democratisch vindt je wel.

quote:
En ben daar persoonlijk wel blij mee.
Aha, jij bent er een van niet zeuren gewoon doen ongeacht de bezwaren en de gevolgen, oke.
[/quote]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 5 januari 2018 @ 13:32:17 #72
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_176300341
quote:
quote:
De ChristenUnie denkt dat het niet mogelijk is om Lelystad Airport in 2019 te openen, zoals de bedoeling is. Uitstel met een jaar ligt voor de hand, zegt Kamerlid Bruins van de kleinste regeringspartij.

Lelystad moet vanaf 2019 vakantievluchten van Schiphol overnemen, maar er is veel te doen over de gevolgen voor het milieu en de geluidsoverlast. Ook bleken berekeningen niet te kloppen. Bruins: "Mensen hebben het gevoel dat dit met stoom en kokend water er doorheen wordt gedrukt."

"Het vertrouwen in de overheid is hierdoor onder het nulpunt gedaald", zegt Bruins. "Het is nodig dat er nu een zorgvuldig proces op gang komt om dat vertrouwen te herwinnen."

Een vliegveld op die plek is op zich nog steeds een heel goed plan.
Eppo Bruins, Kamerlid ChristenUnie


Het is de bedoeling dat er in februari knopen worden doorgehakt over Lelystad Airport. De Tweede Kamer wacht nog op nieuwe berekeningen over de geluids- en milieuoverlast. "Maar ik zie nog niet hoe die informatie mij ervan kan overtuigen dat uitstel te voorkomen is", zegt Bruins.

Zonder de steun van de ChristenUnie is er waarschijnlijk geen meerderheid in de Kamer. Bruins denkt aan uitstel, niet aan afstel. "Een vliegveld op die plek is op zich nog steeds een heel goed plan."

Veel ChristenUnie-stemmers

Vooral in Gelderland en Overijssel lopen bewoners te hoop tegen de beoogde aanvliegroutes van Lelystad Airport. Daar zitten veel ChristenUnie-stemmers, erkent Bruins. "Maar wij komen op voor alle kiezers."

Volgens het Kamerlid is het in de luchtvaartwereld vanwege alle regels maar één keer per jaar mogelijk om een nieuw vliegveld te openen. Als 1 april 2019 niet haalbaar is, wordt het dus op zijn vroegst 1 april 2020 dat Lelystad Airport
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 5 januari 2018 @ 13:37:57 #73
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_176300439
quote:
quote:
Het voorstel van regeringspartij ChristenUnie om de opening van het vernieuwde Lelystad Airport uit te stellen tot 2020 is een eerste stap naar meer vertrouwen in de overheid. Dat zegt Leon Adegeest van actiegroep HoogOverijssel, die al geruime tijd actie voert tegen uitbreiding van de luchthaven. Volgens de actiegroep moet de extra tijd gebruikt worden om grote delen van het onderzoek naar het vliegveld over te doen.

Adegeest denkt dat er met het voorstel van ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins een meerderheid komt voor uitstel. "Het is slechts één partij, maar er was maar een kleine meerderheid voor doorgaan", zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. Hij denkt dat coalitiepartner D66 zich zal aansluiten bij het ChristenUnie-voorstel. Het CDA zegt het onderzoek naar de milieueffecten af te wachten.

De luchthaven in Lelystad moet vanaf volgend jaar vakantievluchten van Schiphol overnemen, maar tegenstanders zijn bezorgd over de gevolgen voor het milieu en de geluidsoverlast. Uit berekeningen van Adegeest bleek eerder dat er rekenfouten waren gemaakt in het onderzoek naar de milieueffecten door het kabinet.

Schiphol zegt kennisgenomen te hebben van het standpunt van de Christenunie en wacht op de laatste feiten en cijfers.

Hinder

Volgens de actiegroep leiden de huidige plannen tot te veel overlast. Als er laag wordt gevlogen, is de geluidsoverlast groot en als er hoger wordt gevlogen hindert het verkeer naar Lelystad volgens de actiegroep het vliegverkeer van en naar Schiphol. "We willen gewoon een situatie waarin zo min mogelijk overlast is."

Daarom pleit HoogOverijssel ervoor om de komst van de luchthaven samen te laten vallen met de herindeling van het luchtruim. Dat proces duurt tot 2023 en dat zou betekenen dat een jaar uitstel te kort is.

Waar gaat de hele discussie rond Lelystad Airport over?

De NOS heeft een tweedelige serie gemaakt waarin in beeld wordt gebracht hoe de drukte rond Schiphol de luchtvaart en de overheid dwingt oplossingen te zoeken en wat de rol van Lelystad Airport daarbij is.

Deel 1: Hoe woningen en vliegtuigen vechten om dezelfde ruimte

Deel 2: Hoe Lelystad wel/niet de pijn kan verlichten

Wethouder Jop Fackeldey van Lelystad vindt het onterecht om de herindeling van het luchtruim te verbinden aan de opening van Lelystad Airport. Ook is hij er niet van overtuigd dat een jaar uitstel de zorgvuldigheid per se ten goede komt.

"Wat mij betreft moet dit goed en zorgvuldig gebeuren. Dat betekent dat eerst de uitkomsten van de milieueffectenrapporten er moeten liggen. En dan vindt uiteindelijk een debat in de Kamer plaats." Volgens Fackeldey wordt vanuit het buitenland ook gekeken naar de discussie over de luchthaven en is het daarom ook belangrijk dat de overheid al gemaakte afspraken nakomt.

'Soap'

Reisorganistaie Corendon gaat ook op Lelystad Airport vliegen en zit niet te wachten op een jaar uitstel. "Het allerbelangrijkst is dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt", zegt Corendon-topman Stefan van der Heijden in het radioprogramma Spraakmakers. "In dat opzicht is er een heuse soap bezig".

"Er is heel laat begonnen met het inregelen van het verkeer van Lelystad. En laten we ook niet vergeten: het was oorspronkelijk de bedoeling om Lelystad al rond 2014 te openen. Het moet niet nog langer gaan duren."
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_176300820
In de korte termijn valt het duur uit, maar voor de lange termijn is beter af.
Vanuit eiland kan men een vluchten voor buiten EU en transfer prima gebruiken. Ze kunnen ook een nachts blijven open en landen zonder last van omwoners. De smokkelen is moeilijker doordat eiland is en er maar 1 ingang heeft.
Je kan ook een mooie nieuwste technologie voor gebruiken, experiment. Zoals een hyperloop van eiland naar vasteland. En of slimme energie gebruik en opslaan. Eiland wordt geheel zelfstandig.
Scheepsvaart kan de eiland prima gebruiken voor de schuil of opslag eiland (tegen betaling).

In begin wordt het dure project, maar uiteindelijk zal het in lange termijn vanzelf terug verdienen. Bovendien je kan nu geld via ECB mooi gebruik van maken. 0% rente.

De oude schiphol kan men gewoon nog steeds blijven gebruiken voor vluchten binnen EU.

Prima oplossing en deal...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 5 januari 2018 @ 13:58:35 #75
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_176300931
Het slimste lijkt mij een 2de Schiphol te bouwen in zee, we zijn als Nederlanders goed in land aanleggen dus waarom niet? Enige minpunt is geld, maar voor de lange termijn is het top
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')