quote:
Echt waar, wat een stel clowns zijn het toch daar in DenHaag. Gewoon je eigenwijze klote zin doordrijven en schijt aan de mensen die er last van gaan krijgen.quote:Beschamend, een ander woord heeft Leon Adegeest niet voor wat hij gisteravond in de Tweede Kamer hoorde. Hij is van de actiegroep HoogOverijssel en strijdt tegen de uitbreiding van Lelystad Airport, waarover de Kamer sprak met minister Van Nieuwenhuizen (VVD).
Het debat verliep teleurstellend, zegt Adegeest in het NOS Radio 1 Journaal. "Dat de minister als het eropaan komt toch gewoon zegt: 'we gaan beginnen met vliegen en we kijken in de loop van het proces wel hoe het verder moet als het vliegveld doorgroeit'."
Van Nieuwenhuizen zei in de Kamer dat het de bedoeling blijft dat Lelystad vanaf 1 april 2019 vluchten overneemt van Schiphol. Dit ondanks bezwaren van bewonersgroepen als HoogOverijssel, die vinden dat het luchtruim eerst opnieuw moet worden ingedeeld.
Opgescheept met lage aanvliegroutes
In het oosten van het land is onrust ontstaan sinds duidelijk is dat vliegtuigen noodgedwongen over tientallen kilometers niet hoger mogen vliegen dan 1800 meter. Ze zouden anders terechtkomen in de aanvliegroutes van Schiphol. De bewoners vrezen nu veel geluidsoverlast door laagvliegende toestellen.
Maar het herindelen van het luchtruim kan zo'n vijf jaar duren. Adegeest is bang dat als er wordt gevlogen voordat het luchtruim wordt heringedeeld en straks blijkt dat de vliegtuigen toch niet hoger kunnen vliegen, de overheid het besluit niet gaat terugdraaien. "Dan zitten we tot in de eeuwigheid met de lage vliegroutes opgescheept."
Bewoners bereiden rechtszaak voor
Begin deze maand leverden de bewoners een rapport in met hun kant van het verhaal. Adegeest: "Hét advies dat daarin staat is: win het vertrouwen terug. En dat doe je door eerst het luchtruim opnieuw in te delen en dan te beginnen met vliegen." Maar dat rapport is volgens hem "al na twee weken in de prullenbak verdwenen".
In het debat beloofde minister Van Nieuwenhuizen wel dat er in het vervolg afstemming moet komen met de bewoners en dat zij gehoord moeten worden. Adegeest heeft daar weinig vertrouwen in en bereidt een rechtszaak voor.
Eerder: we gaan doen alsof we luisterenquote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ja en dan zeggen "dat de bewoners gehoord moeten worden" ja maar doe je er dan ook wat mee of gaat het van ja ik heb je gehoord en nee ik doe er niks mee.
Laten we een raadgevend referendum doen zodat ze iets met onze mening kunnen doen. .. ow wacht.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Eerder: we gaan doen alsof we luisteren
Ja, maar wel alleen als de burger hetzelfde wil als de politiek, anders moet je hem snel monddood maken of negeren. Zo werkt dat in Den Haag. Zelfde met het referendum. Met veel bombarie en poeha aangekondigd, en als dan blijkt dat de burger zijn stem laat horen en die ais anders dan wat men in den haag wil moet het allemaal snel weer worden afgeschaft.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
dat de bewoners gehoord moeten worden
Dan moet je ook niet beginnen aan zo'n project voordat je zeker bent dat er geen bezwaren meer zijn.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:40 schreef Embraer89 het volgende:
Man, dat vliegveld is zo goed als klaar, als ze het nu stopzetten krijg je dat gezeik weer.
Die waren er ook nauwelijks. Tot ze de vliegroutes weer 10x hebben veranderd.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet beginnen aan zo'n project voordat je zeker bent dat er geen bezwaren meer zijn.
Er zijn altijd bezwaren. Als je projecten schrapt omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn kan er nooit meer iets worden gebouwd in ons land.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet beginnen aan zo'n project voordat je zeker bent dat er geen bezwaren meer zijn.
En dan heb ik het natuurlijk niet over die milieuclubjes die nooit blij zullen zijn, maar het soort bezwaren dat daadwerkelijk wel eens gevolgen zouden kunnen hebben.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn altijd bezwaren. Als je projecten schrapt omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn kan er nooit meer iets worden gebouwd in ons land.
Daar heb ik het ook over. Mensen voelen zich namelijk heel snel aangetast in hun woongenot.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan heb ik het natuurlijk niet over die milieuclubjes die nooit blij zullen zijn, maar het soort bezwaren dat daadwerkelijk wel eens gevolgen zouden kunnen hebben.
Precies, ipv dat de overheid zijn eigen regels aan de laars moet lappen kunnen we veel beter de regels helemaal afschaffen. Gooi je rotzooi maar over de schutting. Het is de taak van dit kabinet om de Nederlanders en hun het grondgebied meer te laten opleveren voor het internationale bedrijfsleven. Dan moeten die natuurlijk niet gaan zeuren over woongenot, milieuregels of de opwarming van de aarde.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn altijd bezwaren. Als je projecten schrapt omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn kan er nooit meer iets worden gebouwd in ons land.
Als je eenmaal van alle betrokken partijen groen licht hebt, dan is er ook daadwerkelijk groen licht. Zo werkt een bestemmingsplan ook; alles en iedereen kan het in zien, maar zodra de deadline verstreken is en er geen gegronde bezwaren meer zijn, is het finito.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook over. Mensen voelen zich namelijk heel snel aangetast in hun woongenot.
En dat is nou precies waar het probleem ligt.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je eenmaal van alle betrokken partijen groen licht hebt, dan is er ook daadwerkelijk groen licht. Zo werkt een bestemmingsplan ook; alles en iedereen kan het in zien, maar zodra de deadline verstreken is en er geen gegronde bezwaren meer zijn, is het finito.
Dat was hier dus nog niet het geval, want het kabinet had nog geen definitief besluit genomen.
Stel dan ook nergens dat mensen geen bezwaar mogen maken. Maar jij deed overkomen alsof je pas groen licht kan geven als er geen bezwaren meer zijn. Ik kan je echter verzekeren dat wanneer de regering straks de knoop doorhakt, er nog voldoende bezwaarmakers zijn.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je eenmaal van alle betrokken partijen groen licht hebt, dan is er ook daadwerkelijk groen licht. Zo werkt een bestemmingsplan ook; alles en iedereen kan het in zien, maar zodra de deadline verstreken is en er geen gegronde bezwaren meer zijn, is het finito.
Dat was hier dus nog niet het geval, want het kabinet had nog geen definitief besluit genomen.
Geluidsoverlast is blijkbaar geen issue meer, dus waarom zou Schiphol niet door kunnen groeien?quote:Op woensdag 20 december 2017 14:01 schreef Scjvb het volgende:
Op den duur moet Schiphol toch ontlast worden, daar zij niet maar eindeloos kan blijven groeien.
Enkele anderen kregen m'n boodschap wel goed mee, dus ik denk dat ik me wel duidelijk genoeg heb gemaakt.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel dan ook nergens dat mensen geen bezwaar mogen maken. Maar jij deed overkomen alsof je pas groen licht kan geven als er geen bezwaren meer zijn. Ik kan je echter verzekeren dat wanneer de regering straks de knoop doorhakt, er nog voldoende bezwaarmakers zijn.
Alders akkoord. Daarin is een max afgesproken.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is blijkbaar geen issue meer, dus waarom zou Schiphol niet door kunnen groeien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |