abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176541192
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo. Kan je svp nagaan wat er met mijn bestelling aan de hand is. Begin december besteld. Ik hoor of zie niks. Twee maal een verzoek ingediend naar gearbest om informatie, twee maal een automatische email ontvangen dat ze er binnen 24 uur op terugkomen, maar helaas het blijft doodstil.
Ordernr. W1712040331393096
Bestelling. Light string en Anet A8 3d printer
Datum. 4 december 2017
Verz. Methode. Dpduk1
Tracknr. 5147264613
Alvast dank
Henk Drese
pi_176541268
Mijn pakketten lijken terug gevonden, tot en met gisteren stond er op faryaa.com dat deze op 20-12-2017 van praag naar UK onderweg waren. Nu is deze status gereset naar 13-12-2017 en blijkt pakketten nog in Hongkong te zijn. hopelijk komt er nu beweging in!

DATE STAUS OF SHIPMENT

2017-12-13 00:00:00 Parcel arrived at the airport.

2017-12-02 11:05:00 Departed Hongkong Sorting Centre.

2017-11-24 00:00:00 Arrived at Hongkong Sorting Centre.

2017-11-23 00:00:00 Sent to HongKong Sorting Centre.

2017-11-21 21:54:00 Customer data received Southall
pi_176541665
Hoi Gearbest,

Zou je hier eens naar kunnen kijken? Pakketje lijkt al op 20 december in NL te zijn aangekomen maar is nog steeds niet bij mij afgeleverd. Status blijf staan op: 20 december "Transfered to the local postal service".

Had ook nog een ander Gearbest-pakketje dat op exact dezelfde dag in NL in binnengekomen en die is 2 dagen later wel afgeleverd.

- Orderdatum: 9 december
- Product: 2x Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
- Ordernummer: WWB1712081605201693
- Tracking nummer: LVS1376360001814135
- Verzendmethode: BEEXPHQ

Zelfde met onderstaand pakketje:

- Orderdatum: 8 december
- Product: 2x Xiaomi Aqara Wireless Switch
- Ordernummer: WWB1712082155250306
- Tracking nummer: RX800523106CN
- Verzendmethode: NLPONRA / FZRAMYT

Alvast bedankt!

[ Bericht 10% gewijzigd door ReXiF op 16-01-2018 16:42:36 ]
pi_176542951
registreer om deze reclame te verbergen
Dear Gearbest, my package was delivered yesterday (leaving from China on 20 Nov) in perfect condition, I paid the invoice. I write these lines in case someone else asks in the future. The package was clearly visible in Germany.No customs or customs duties.
Thanks for your effort!
pi_176542967
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:06 schreef Gearbest het volgende:

Hieronder een lijst van FOK gebruikers wiens tracking code nog steeds de status"Southall, Your parcel is on its way" hebben. Ik heb de verzenddatums dus die houdt ik netjes in de gaten. Deze heb ik nog onder toezicht staan:
• _MsG_
• Berepoot
• dublex (60 dagen voorbij en in afhandeling)
• Mees1996 (60 dagen voorbij en in afhandeling)
• Viertakt
• wirehunters
• E_Cartman
• cmuts
• g.popovici

Ik heb nog even op Faryaa gekeken met mijn tracking nummer, (5997740100) maar daar stond eerder deze week dat het pakket in Praag zou zijn, dus was al redelijk optimistisch, nu lijkt het er opeens op dat hij nog ergens in HongKong ronddwaalt.

Nu vraag ik mij af, gezien ik bijna op de 60 dagen zit, wat gaat er dan gebeuren? Ik heb in mijn eerdere post nog niet aangegeven of ik een refund/resend wil. En eigenlijk weet ik ook niet wat ik zou willen, het liefst zou ik nu mijn laptopje in mn rugzak willen hebben voor onderweg, maarja. Ik heb trouwens ook de insurance aangevinkt bij mijn order, maakt dat nog wat uit? Ik neig naar een refund, en dat ik op zoek ga naar iets anders.

nogmaals copypasta van mijn lijstje.
- Orderdatum: 19-11-2017
- Product: Jumper Ezbook 3 Pro
- Ordernummer: W1711190740589959
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5997740100
- Verzendmethode: dpduk1, eu express
pi_176544185
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:24 schreef Gearbest het volgende:

Ik heb nog geen antwoord op je vraag teruggekregen.
Ik heb wel al een coupon code geregeld.
Gebruik deze link van de AntMiner S9 met coupon code: AntMinerS9
Dan kom je uit op een prijs van ¤4229,99
Code is wel maar beperkt aantal keer geldig...
De code lijkt maar 1 keer geldig te zijn? Aangezien ik het nu weer probeer voor een 2e bestelling maar het werkt niet meer en er is maar 1 preorder bijgekomen op de website zo lijkt het (van 7 naar 8).
Kan ik nog een code krijgen voor een 2e bestelling? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 16-01-2018 15:58:41 ]
pi_176544708
registreer om deze reclame te verbergen
Heb je toevallig al iets gehoord over de coupon voor de tevo tarantula 3d printer in de eu warehouse? Ik zag dat er nog maar 3 in stock zijn dus wil vadaag of morgen toch wel gaan bestellen.
  CHI shopkeeper dinsdag 16 januari 2018 @ 17:44:52 #283
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_176546558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:53 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Super, werkt en heb besteld :) Erg bedankt voor je moeite en goede service :)
Graag gedaan en alvast veel plezier met je aankoop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:50 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

De code lijkt maar 1 keer geldig te zijn? Aangezien ik het nu weer probeer voor een 2e bestelling maar het werkt niet meer en er is maar 1 preorder bijgekomen op de website zo lijkt het (van 7 naar 8).
Kan ik nog een code krijgen voor een 2e bestelling? :)
Je kan de code helaas maar 1 keer per account gebruiken. Je kan gewoon een nieuw account aanmaken en dan lukt het weer :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:22 schreef Heintjepek het volgende:
Hallo. Kan je svp nagaan wat er met mijn bestelling aan de hand is. Begin december besteld. Ik hoor of zie niks. Twee maal een verzoek ingediend naar gearbest om informatie, twee maal een automatische email ontvangen dat ze er binnen 24 uur op terugkomen, maar helaas het blijft doodstil.
Ordernr. W1712040331393096
Bestelling. Light string en Anet A8 3d printer
Datum. 4 december 2017
Verz. Methode. Dpduk1
Tracknr. 5147264613
Alvast dank
Henk Drese
Je bestelling is op dit moment nog onderweg en heeft de laatste status update gekregen "2018-01-04 00:00:00 Parcel is in clearance". Dit is de laatste update voordat de DPD tracking code actief wordt. Ik ga je order in ieder geval in de gaten houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:26 schreef dublex het volgende:
Mijn pakketten lijken terug gevonden, tot en met gisteren stond er op faryaa.com dat deze op 20-12-2017 van praag naar UK onderweg waren. Nu is deze status gereset naar 13-12-2017 en blijkt pakketten nog in Hongkong te zijn. hopelijk komt er nu beweging in!

DATE STAUS OF SHIPMENT

2017-12-13 00:00:00 Parcel arrived at the airport.

2017-12-02 11:05:00 Departed Hongkong Sorting Centre.

2017-11-24 00:00:00 Arrived at Hongkong Sorting Centre.

2017-11-23 00:00:00 Sent to HongKong Sorting Centre.

2017-11-21 21:54:00 Customer data received Southall
Faryaa heeft vandaag heel veel statussen van orders verandert. Ik heb voor jou wel al inmiddels de procedure voor refund/resend gestart (60 dagen) en je zult hier snel bericht over krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:48 schreef Ogy het volgende:
Dear Gearbest, my package was delivered yesterday (leaving from China on 20 Nov) in perfect condition, I paid the invoice. I write these lines in case someone else asks in the future. The package was clearly visible in Germany.No customs or customs duties.
Thanks for your effort!
Perfect and enjoy. It will be oke then!

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:20 schreef Mees1996 het volgende:
Heb je toevallig al iets gehoord over de coupon voor de tevo tarantula 3d printer in de eu warehouse? Ik zag dat er nog maar 3 in stock zijn dus wil vadaag of morgen toch wel gaan bestellen.
Ik heb daar helaas nog niks over teruggekregen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:49 schreef Viertakt het volgende:

[..]

Ik heb nog even op Faryaa gekeken met mijn tracking nummer, (5997740100) maar daar stond eerder deze week dat het pakket in Praag zou zijn, dus was al redelijk optimistisch, nu lijkt het er opeens op dat hij nog ergens in HongKong ronddwaalt.

Nu vraag ik mij af, gezien ik bijna op de 60 dagen zit, wat gaat er dan gebeuren? Ik heb in mijn eerdere post nog niet aangegeven of ik een refund/resend wil. En eigenlijk weet ik ook niet wat ik zou willen, het liefst zou ik nu mijn laptopje in mn rugzak willen hebben voor onderweg, maarja. Ik heb trouwens ook de insurance aangevinkt bij mijn order, maakt dat nog wat uit? Ik neig naar een refund, en dat ik op zoek ga naar iets anders.

nogmaals copypasta van mijn lijstje.
- Orderdatum: 19-11-2017
- Product: Jumper Ezbook 3 Pro
- Ordernummer: W1711190740589959
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5997740100
- Verzendmethode: dpduk1, eu express
Ze hebben bij Faryaa sinds vandaag van veel orders de tracking status verandert. Als ik de procedure start laat ik ze een bericht naar je toe sturen waarin je zelf nog een keer de keuze moet bevestigen of je een refund of resend wil hebben. Je hebt nog wel een paar dagen om na te denken hierover.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:49 schreef ReXiF het volgende:
Hoi Gearbest,

Zou je hier eens naar kunnen kijken? Pakketje lijkt al op 20 december in NL te zijn aangekomen maar is nog steeds niet bij mij afgeleverd. Status blijf staan op: 20 december "Transfered to the local postal service".

Had ook nog een ander Gearbest-pakketje dat op exact dezelfde dag in NL in binnengekomen en die is 2 dagen later wel afgeleverd.

- Orderdatum: 9 december
- Product: 2x Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
- Ordernummer: WWB1712081605201693
- Tracking nummer: LVS1376360001814135
- Verzendmethode: BEEXPHQ

Zelfde met onderstaand pakketje:

- Orderdatum: 8 december
- Product: 2x Xiaomi Aqara Wireless Switch
- Ordernummer: WWB1712082155250306
- Tracking nummer: RX800523106CN
- Verzendmethode: NLPONRA / FZRAMYT

Alvast bedankt!
Ik ga ze doorgeven.
Voor je eerste order heb je nagevraagd bij het lokale postkantoor, want PostNL schijnt de laatste tijd niet altijd de pakketten af te leveren....
Voor je tweede order lijkt inderdaad dat deze is blijven hangen dus ga ze doorgeven.
pi_176551394
Beste,

Ik heb laatst een Anet A8 gekocht en nu blijkt dat na ik hem in elkaar heb gezet, de Y Axis motor (die het bed beweegt) kapot is... hij beweegt wel, maar maakt heel erg veel geluid in vorm van een piep, en hij beweegt ook hakkerig waar het niet hoort (bijv in rondjes maken)... Wat is hier tegen te doen? ....

Thanks

-Luc
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:30:16 #285
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_176553078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:39 schreef luckie12 het volgende:
Beste,

Ik heb laatst een Anet A8 gekocht en nu blijkt dat na ik hem in elkaar heb gezet, de Y Axis motor (die het bed beweegt) kapot is... hij beweegt wel, maar maakt heel erg veel geluid in vorm van een piep, en hij beweegt ook hakkerig waar het niet hoort (bijv in rondjes maken)... Wat is hier tegen te doen? ....

Thanks

-Luc
Je zou even op reddit bij anet a8 kunnen vragen. Kan je een filmpje maken? Ik heb wel wat ervaring met stappen motoren.
pi_176553631
U houdt het goed bij en dat is het enige dat kopers rechthoudt. Voor de rest kan ik zeggen dat op faryaa.com alles omgegooid is en dat Czech er nu niet meer bijstaat. Ineens is het alsof het China nog moet verlaten. En wat me vooral ergert, is het feit dat kopers van éénzelfde product hun product al ontvangen hebben ook al bestelden ze ruim 2 weken later in december. En zelf heb ik ook al een product ontvangen dat op dezelfde datum was besteld en een product dat zelfs vier dagen later was besteld. Er klopt iets niet met die container, dat is zeker. Ook Franse kopers zitten met hetzelfde probleem: hun printer zit ook in diezelfde container. En zij krijgen dezelfde nonsens te horen van English GB support. Zij hebben geen Franse foksite. Sommigen onder hen hebben via Paypal hun refund teruggevraagd en hoeven het pakket niet meer. Gezien ik in hetzelfde schuitje zit, knaagt het. Maar ik ga nog wachten. Hopelijk gebeurt er iets voor eind januari want ik vermoed dat ik het dan ook voor bekeken houd. En sommigen kunnen wel zeggen dat andere sites duurder zijn, maar dan hebben ze niet altijd goed gekeken. Soit, ik wil niemand zijn rekening maken, maar laat me wel mijn eigen rekening maken. Laten we nog even hoopvol zijn. Prettige dag nog.
pi_176553901
- Orderdatum: 8 december 2017
- Product: Creality CR-10S en wat filament
- Ordernummer: W1712081014412916
- Tracking nummer : 5170581173
- Verzendmethode: EU Express / DPDUK1

- Probleem: pakket komt niet toe, geen updates in tracking.
Na contact met support werd me een link gestuurd, waarbij de pakketen in de status 'In clearance' zijn, en deze zijn reeds 12 dagen 'In clearance'. Wat moet ik doen? Wat is er aan de hand. Support via de website is zeer traag tot geen antwoord.

De tracking link naar een chinese website : http://www.faryaa.com/use(...)h=%E6%9F%A5%E8%AF%A2
pi_176553957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:52 schreef Berepoot het volgende:
U houdt het goed bij en dat is het enige dat kopers rechthoudt. Voor de rest kan ik zeggen dat op faryaa.com alles omgegooid is en dat Czech er nu niet meer bijstaat. Ineens is het alsof het China nog moet verlaten. En wat me vooral ergert, is het feit dat kopers van éénzelfde product hun product al ontvangen hebben ook al bestelden ze ruim 2 weken later in december. En zelf heb ik ook al een product ontvangen dat op dezelfde datum was besteld en een product dat zelfs vier dagen later was besteld. Er klopt iets niet met die container, dat is zeker. Ook Franse kopers zitten met hetzelfde probleem: hun printer zit ook in diezelfde container. En zij krijgen dezelfde nonsens te horen van English GB support. Zij hebben geen Franse foksite. Sommigen onder hen hebben via Paypal hun refund teruggevraagd en hoeven het pakket niet meer. Gezien ik in hetzelfde schuitje zit, knaagt het. Maar ik ga nog wachten. Hopelijk gebeurt er iets voor eind januari want ik vermoed dat ik het dan ook voor bekeken houd. En sommigen kunnen wel zeggen dat andere sites duurder zijn, maar dan hebben ze niet altijd goed gekeken. Soit, ik wil niemand zijn rekening maken, maar laat me wel mijn eigen rekening maken. Laten we nog even hoopvol zijn. Prettige dag nog.
Ik heb précies hetzelfde probleem, idd op de Faryaa site is Czech eruit... ik begrijp er niks meer van. Dat ik moet wachten op mijn CR-10S is op zich niet zo erg, maar de informatie die je krijgt is compleet waardeloos via gearbest rechtstreeks. Enorm frustrerend, mijn eerst bestelling via hen, maar vermoedelijk ook mijn laatste.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:21:44 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_176554376
Is er soms storing in het ticket systeem?, ik kan niet meer op tickets reageren.
pi_176560242
Beste Gearbest,

Vandaag nog eens gekeken naar de tracking info. Deze stond (eer)gisteren op waiting for flight. Inmiddels blijkt deze te zijn gereset en staat er alleen nog maar:
2018-01-08 16:10:00 Customer data received Southall
Zou jij willen nakijken waar het pakketje is?
Het oorspronkelijke pakket is in geen enkel tracking systeem meer te vinden.
Ik begin mij wel zorgen te maken.
  woensdag 17 januari 2018 @ 12:33:48 #291
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_176563532
Hierbij de gevraagde gegevens van de pakketjes van eind november / begin december, die ik heb besteld.

- Orderdatum: Dec 12, 2017
- Product: Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway Upgrade
- Ordernummer: W1712120332205425
- Tracking nummer : RX801214361CN
- Verzendmethode: NLPONRA
- Probleem: pakket blijft hangen in Polen, pakket per luchtpost geselecteerd, maar per trein verzonden... daarna is het stil.

Orderdatum: Dec 5, 2017
Product: Yeelight RGBW lamp
Ordernummer: WWP1712051226008379
Tracking nummer: RX800312495CN
Verzendmethode: FZRAMYT
Probleem: pakket ligt al sinds 30 december in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Dec 2, 2017
Product: Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor + Yeelight Led Strip + ID115 Bluetooth Smart Wristband + String Light for Patio Micro 50 Warm White Ray LEDs 5M
Ordernummer: WB1712021724094733
Tracking nummer: RX800133882CN
Verzendmethode: FZRAMYT
Probleem: pakket ligt al sinds 1 januari in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Nov 27, 2017
Product: Xiaomi Human Body Sensor (2x)
Ordernummer: W1711270451205715
Tracking nummer: RN434677295CN
Verzendmethode: NLPONRA
Probleem: pakket ligt al sinds 20 december in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Nov 27, 2017
Product: GC00AM NAS - WR01ZE Z-Wave Smart Socket
Ordernummer: W1711270452015601
Tracking nummer: 89952950663
Verzendmethode: NLPONRA
Probleem: pakket is nog altijd niet aangekomen.
B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
pi_176563910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:05 schreef cobex het volgende:

[..]

Ik heb précies hetzelfde probleem, idd op de Faryaa site is Czech eruit... ik begrijp er niks meer van. Dat ik moet wachten op mijn CR-10S is op zich niet zo erg, maar de informatie die je krijgt is compleet waardeloos via gearbest rechtstreeks. Enorm frustrerend, mijn eerst bestelling via hen, maar vermoedelijk ook mijn laatste.
Vandaag een mail gekregen van GearBest. Tussen de lijnen schrijven ze dat ze nog wat met mijn voeten gaan spelen. Ze gaan immers veranderen van koerier. Nu wordt het China Post. Dat wil dus zeggen dat mijn bestelling helemaal niet vertrokken was uit China, want nu sturen ze die terug op. Ik heb ook de indruk dat ze toch wel wegen bewandelen die er nu voor zorgen dat ik geen compensatie zal krijgen, want de shipping info werd veranderd. Ik hou bij elke “ communicatie” een zeer wrange smaak over. Als ik genoeg elementen heb dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik dit ook wereldwijd mag verkondigen. Ik beraad me er over. Wordt opgevolgd.....
pi_176564184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:56 schreef Berepoot het volgende:

[..]

Vandaag een mail gekregen van GearBest. Tussen de lijnen schrijven ze dat ze nog wat met mijn voeten gaan spelen. Ze gaan immers veranderen van koerier. Nu wordt het China Post. Dat wil dus zeggen dat mijn bestelling helemaal niet vertrokken was uit China, want nu sturen ze die terug op. Ik heb ook de indruk dat ze toch wel wegen bewandelen die er nu voor zorgen dat ik geen compensatie zal krijgen, want de shipping info werd veranderd. Ik hou bij elke “ communicatie” een zeer wrange smaak over. Als ik genoeg elementen heb dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik dit ook wereldwijd mag verkondigen. Ik beraad me er over. Wordt opgevolgd.....
Ik ook vandaag mail:
Dear Valued Customer,

Thank you for placing an order with us.

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

We wish you a happy start to the new year and thank you for your support.

Best regards,

Gearbest Customer Service

Ik ga er dus ook vanuit dat het initieel niet opgestuurd werd....
pi_176565002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:14 schreef phunixx het volgende:

[..]

Ik ook vandaag mail:
Dear Valued Customer,

Thank you for placing an order with us.

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

We wish you a happy start to the new year and thank you for your support.

Best regards,

Gearbest Customer Service

Ik ga er dus ook vanuit dat het initieel niet opgestuurd werd....
vandaag ook eze mails ontvangen, had mijn bestellingen vorige week geplaatst (Netherlands registered).

Na die mails, vanochtend nog 2 bestellingen gemaakt, ook NL Registered. Ik denk, "he hij staat er tussen, dus ze zullen het wel opgelost hebben." Dispatch faster ingedrukt. en een uur later ontvang ik een mail dat het is veranderd nar China Post.
@gearbest: kunnen we in zo een geval uitgaan dat het wel airmail blijft met Track en Trace en niet via Railroad gaat, daarom had ik het in eerste instantie gekozen. wilde best een paar cent extr betalen daarvoor.
pi_176565108
Datzelfde bericht ook gekregen, maar vervolgens nog steeds de oh zo gezellig "Southhall melding" op 17track. Hoezo kunnen ze met terugwerkende kracht een shipping wijzigen? Kunnen ze daar toveren in China?
Kaas
pi_176568766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:44 schreef Gearbest het volgende:

[..]

[..]

Ik ga ze doorgeven.
Voor je eerste order heb je nagevraagd bij het lokale postkantoor, want PostNL schijnt de laatste tijd niet altijd de pakketten af te leveren....
Voor je tweede order lijkt inderdaad dat deze is blijven hangen dus ga ze doorgeven.
Dank voor het doorgeven idd :) Was vorige week vrijdag nog bij het postkantoor om een pakketje op te halen, toen lag er niets. Zal voor de zekerheid vanavond nog even een keer langs gaan. Heb trouwens nog 2 zendingen uit dezelfde periode die niet aangekomen zijn.
Mocht het er nu wel liggen is het wel erg slordig van PostNL dat ze dit dan niet even laten weten....
  CHI shopkeeper woensdag 17 januari 2018 @ 16:39:55 #297
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_176569103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:39 schreef luckie12 het volgende:
Beste,

Ik heb laatst een Anet A8 gekocht en nu blijkt dat na ik hem in elkaar heb gezet, de Y Axis motor (die het bed beweegt) kapot is... hij beweegt wel, maar maakt heel erg veel geluid in vorm van een piep, en hij beweegt ook hakkerig waar het niet hoort (bijv in rondjes maken)... Wat is hier tegen te doen? ....

Thanks

-Luc
Ik heb daar zelf helaas geen verstand van....

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:52 schreef Berepoot het volgende:
U houdt het goed bij en dat is het enige dat kopers rechthoudt. Voor de rest kan ik zeggen dat op faryaa.com alles omgegooid is en dat Czech er nu niet meer bijstaat. Ineens is het alsof het China nog moet verlaten. En wat me vooral ergert, is het feit dat kopers van éénzelfde product hun product al ontvangen hebben ook al bestelden ze ruim 2 weken later in december. En zelf heb ik ook al een product ontvangen dat op dezelfde datum was besteld en een product dat zelfs vier dagen later was besteld. Er klopt iets niet met die container, dat is zeker. Ook Franse kopers zitten met hetzelfde probleem: hun printer zit ook in diezelfde container. En zij krijgen dezelfde nonsens te horen van English GB support. Zij hebben geen Franse foksite. Sommigen onder hen hebben via Paypal hun refund teruggevraagd en hoeven het pakket niet meer. Gezien ik in hetzelfde schuitje zit, knaagt het. Maar ik ga nog wachten. Hopelijk gebeurt er iets voor eind januari want ik vermoed dat ik het dan ook voor bekeken houd. En sommigen kunnen wel zeggen dat andere sites duurder zijn, maar dan hebben ze niet altijd goed gekeken. Soit, ik wil niemand zijn rekening maken, maar laat me wel mijn eigen rekening maken. Laten we nog even hoopvol zijn. Prettige dag nog.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:56 schreef Berepoot het volgende:

[..]

Vandaag een mail gekregen van GearBest. Tussen de lijnen schrijven ze dat ze nog wat met mijn voeten gaan spelen. Ze gaan immers veranderen van koerier. Nu wordt het China Post. Dat wil dus zeggen dat mijn bestelling helemaal niet vertrokken was uit China, want nu sturen ze die terug op. Ik heb ook de indruk dat ze toch wel wegen bewandelen die er nu voor zorgen dat ik geen compensatie zal krijgen, want de shipping info werd veranderd. Ik hou bij elke “ communicatie” een zeer wrange smaak over. Als ik genoeg elementen heb dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik dit ook wereldwijd mag verkondigen. Ik beraad me er over. Wordt opgevolgd.....
Ik snap niet waarom je zegt dat we met je voeten spelen, want zover ik weet gebeurd dat hier dus echt niet. Verder ontopic:
Faryaa heeft van alle orders de tracking statussen verandert. Hierbij zal een tracking status dus de volgende statussen krijgen:
• Confirmed at Hub Hub 3 - Bham
• Send to destination.
• Customs clearance processing complete. (soms wel soms niet)
• Parcel is in clearance.
• Parcel arrived at the airport.
• Departed Hongkong Sorting Centre.
• Arrived at Hongkong Sorting Centre.
• Sent to HongKong Sorting Centre.
• Customer data received Southall

Je bestelling is dus wel degelijk verzonden, want anders krijg je heb je de tracking statussen niet gekregen... Je tracking heeft ook nog deze update gehad "2018-01-04 00:00:00 Parcel is in clearance".
Wat betreft je compensatie geldt dat voor de DPD tracking dus daar heeft Faryaa niks mee te maken. Dit moge nu toch wel duidelijk zijn.. Bij andere heb ik de compensatie ook geregeld kunnen krijgen en er zijn zelfs al full refunds bij. Ik snap dat je zo snel mogelijk je pakketje wilt ontvangen en er steeds achteraan gaat, maar daardoor gaat je pakketje niet sneller arriveren. We kunnen dit proces niet versnellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:05 schreef cobex het volgende:

[..]

Ik heb précies hetzelfde probleem, idd op de Faryaa site is Czech eruit... ik begrijp er niks meer van. Dat ik moet wachten op mijn CR-10S is op zich niet zo erg, maar de informatie die je krijgt is compleet waardeloos via gearbest rechtstreeks. Enorm frustrerend, mijn eerst bestelling via hen, maar vermoedelijk ook mijn laatste.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:14 schreef phunixx het volgende:

[..]

Ik ook vandaag mail:
Dear Valued Customer,

Thank you for placing an order with us.

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

We wish you a happy start to the new year and thank you for your support.

Best regards,

Gearbest Customer Service

Ik ga er dus ook vanuit dat het initieel niet opgestuurd werd....
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:46 schreef _MsG_ het volgende:
Datzelfde bericht ook gekregen, maar vervolgens nog steeds de oh zo gezellig "Southhall melding" op 17track. Hoezo kunnen ze met terugwerkende kracht een shipping wijzigen? Kunnen ze daar toveren in China?
Faryaa heeft van alle orders de tracking statussen verandert en er een paar trackings tussenuit gehaald. Dit zie je ook niet meer terug. Hierbij zal een order de volgende tracking statussen krijgen:
• Confirmed at Hub Hub 3 - Bham
• Send to destination.
• Customs clearance processing complete. (soms wel soms niet)
• Parcel is in clearance.
• Parcel arrived at the airport.
• Departed Hongkong Sorting Centre.
• Arrived at Hongkong Sorting Centre.
• Sent to HongKong Sorting Centre.
• Customer data received Southall

Verder zijn jullie pakketjes nog gewoon onderweg en ik hou jullie orders in de gaten. Dit zijn dus gewoon nog normale statussen van je order. Via 17track kom je uit op de tracking van DPD en daar verandert dus niks aan. Dit komt omdat ze er ook niet vanuit gaan dat iedereen op Faryaa kijkt. Er is dus eigenlijk niks aan de hand op de vertragingen na dan. Ik heb er zelf nog niet veel van vernomen, maar ikga er vanuit dat dit alleen voor orders geldt die nog verzonden moesten worden. Dit is bij jullie dus echt niet het geval. Zoals MSG al zegt kunnen wij ook niet toveren :)
Sommige zitten bijna op de limiet (45/60 dagen) dus daar ga ik werk van maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:43 schreef SolarOrbiter het volgende:

[..]

vandaag ook eze mails ontvangen, had mijn bestellingen vorige week geplaatst (Netherlands registered).

Na die mails, vanochtend nog 2 bestellingen gemaakt, ook NL Registered. Ik denk, "he hij staat er tussen, dus ze zullen het wel opgelost hebben." Dispatch faster ingedrukt. en een uur later ontvang ik een mail dat het is veranderd nar China Post.
@gearbest: kunnen we in zo een geval uitgaan dat het wel airmail blijft met Track en Trace en niet via Railroad gaat, daarom had ik het in eerste instantie gekozen. wilde best een paar cent extr betalen daarvoor.
Ik hoop dat het airmail is, maar heb er zelf nog niks vernomen welke shipping manier het nu is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:21 schreef THEFXR het volgende:
Is er soms storing in het ticket systeem?, ik kan niet meer op tickets reageren.
Bij mij nu niet in ieder geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:20 schreef el_frigo het volgende:
Beste Gearbest,

Vandaag nog eens gekeken naar de tracking info. Deze stond (eer)gisteren op waiting for flight. Inmiddels blijkt deze te zijn gereset en staat er alleen nog maar:
2018-01-08 16:10:00 Customer data received Southall
Zou jij willen nakijken waar het pakketje is?
Het oorspronkelijke pakket is in geen enkel tracking systeem meer te vinden.
Ik begin mij wel zorgen te maken.
Heb je voor mij de gegevens?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:33 schreef koelkast het volgende:
Hierbij de gevraagde gegevens van de pakketjes van eind november / begin december, die ik heb besteld.

- Orderdatum: Dec 12, 2017
- Product: Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway Upgrade
- Ordernummer: W1712120332205425
- Tracking nummer : RX801214361CN
- Verzendmethode: NLPONRA
- Probleem: pakket blijft hangen in Polen, pakket per luchtpost geselecteerd, maar per trein verzonden... daarna is het stil.

Orderdatum: Dec 5, 2017
Product: Yeelight RGBW lamp
Ordernummer: WWP1712051226008379
Tracking nummer: RX800312495CN
Verzendmethode: FZRAMYT
Probleem: pakket ligt al sinds 30 december in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Dec 2, 2017
Product: Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor + Yeelight Led Strip + ID115 Bluetooth Smart Wristband + String Light for Patio Micro 50 Warm White Ray LEDs 5M
Ordernummer: WB1712021724094733
Tracking nummer: RX800133882CN
Verzendmethode: FZRAMYT
Probleem: pakket ligt al sinds 1 januari in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Nov 27, 2017
Product: Xiaomi Human Body Sensor (2x)
Ordernummer: W1711270451205715
Tracking nummer: RN434677295CN
Verzendmethode: NLPONRA
Probleem: pakket ligt al sinds 20 december in Polen, daarna is het stil.

Orderdatum: Nov 27, 2017
Product: GC00AM NAS - WR01ZE Z-Wave Smart Socket
Ordernummer: W1711270452015601
Tracking nummer: 89952950663
Verzendmethode: NLPONRA
Probleem: pakket is nog altijd niet aangekomen.
De pakketjes die in Polen liggen verwachten we nog gewoon dat deze aankomen. De tracking status na Polen zal ook niet meer komen. Dit is dus de laatste status die je daarvan ontvangen hebt. De reis van Polen naar Nederland duurt helaas het langst van alles.
Je laatste order ga ik wel achteraan.

Gelieve hier geen gesprekken/discussie te voeren (A)
pi_176570424
Nog even benieuwd naar een andere order van mij die ook de 30 dagen al aantikt en waarbij ik bij tracking 'not found' krijg.

Wat ik zover kan zien lijkt het er op dat het met de stoomlocomotief uit China hierheen gaat, dus wellicht verklaart dat het een en ander aan onzichtbare tracking?

Anyways:

Orderdatum: Dec 07, 2017 09:50:33 AM
Product: FuriBee F60 4K WiFi Action Camera
Ordernummer: W1712070950338086
Tracking nummer: RX800682703CN
Verzendmethode: NLPONRA
Kaas
pi_176571632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:14 schreef phunixx het volgende:

[..]

Ik ook vandaag mail:
Dear Valued Customer,

Thank you for placing an order with us.

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

We wish you a happy start to the new year and thank you for your support.

Best regards,

Gearbest Customer Service

Ik ga er dus ook vanuit dat het initieel niet opgestuurd werd....
Ik heb deze mail vandaag ook gekregen van 3 van mijn orders geplaatst in 2017.

Het betreft de volgende bestellingen:

Orderdatum: Dec 23, 2017 03:35:26 AM
Product: aqara window door sensor (2x)
Ordernummer: WB1712231735261683
Tracking nummer: RX802164613CN
Verzendmethode: NLPONRA

Orderdatum: Dec 23, 2017 03:31:31 AM
Product: Aqara Temperature Humidity Sensor (2x)
Ordernummer: WWB1712231731327554
Tracking nummer: RX802171000CN
Verzendmethode: NLPONRA

Orderdatum: Dec 11, 2017 14:43:14 PM
Product: Aqara Temperature Humidity Sensor (2x) + Aqara Smart Wireless Switch (1x)
Ordernummer: WWP1712111443147457
Tracking nummer: RX801087124CN
Verzendmethode: NLPONRA

Hoe zit het nu met mijn bestellingen? Ik vind het ondertussen ook al aardig lang duren eigenlijk. Zeker de bestelling van 11 december.
pi_176572425
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:02 schreef cobex het volgende:
- Orderdatum: 8 december 2017
- Product: Creality CR-10S en wat filament
- Ordernummer: W1712081014412916
- Tracking nummer : 5170581173
- Verzendmethode: EU Express / DPDUK1

- Probleem: pakket komt niet toe, geen updates in tracking.
Na contact met support werd me een link gestuurd, waarbij de pakketen in de status 'In clearance' zijn, en deze zijn reeds 12 dagen 'In clearance'. Wat moet ik doen? Wat is er aan de hand. Support via de website is zeer traag tot geen antwoord.

De tracking link naar een chinese website : http://www.faryaa.com/use(...)h=%E6%9F%A5%E8%AF%A2
Hai Gearbest, is het normaal dat dit reeds 13 dagen 'in clearance' is? Lijkt mij onwaarschijnlijk lang...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')