abonnement Unibet Coolblue
pi_175885018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:53 schreef Santa12 het volgende:
Het wordt een discussie waar ik me niet in meng. Ik herken me volkomen in het satanisme. Oordeel ik niet over anderen. Een zal ook niet m'n mening geven over het geen waar anderen voor staan. Ik vroeg alleen maar of er anderen zijn die zich in het satanisme herkennen..........
Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.


Jij bent geen satanist (gelukkig).
Je bent een humanist, een zweverige, jij bent een hippie.

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 21-12-2017 06:50:04 ]
pi_175885033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
"Onder andere"

Welke andere dan? Anderen behalve een engel? Trouwens 'jezus' is o.a. de heilige geest dus... dan zou een engeltje ook wel tot de mogelijkheden horen.

Of is god/jezus beperkt in zijn mogelijkheden?
pi_175885561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 06:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.


Jij bent geen satanist (gelukkig).
Je bent een humanist, een zweverige, jij bent een hippie.
Dank je voor dit zelfinzicht!!
Satanist
  donderdag 21 december 2017 @ 08:34:17 #104
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175885709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
De Bijbel van JG is net zo echt als die van jou. Ok ze hebben wat kommaatjes verplaatst om wat ruimte te geven aan hun denkbeelden, maar dat is ook in jouw Bijbel gebeurd. In heel veel Bijbels staat nog het Comma Johanneum, een bekende vervalsing.
pi_175887676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 21 december 2017 @ 11:06:17 #106
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175887885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.

Een ander leidt een zwaar "zondig" leven. Gokken, zuipen, mishandelen en misschien nog wel erger. Maar kijk, vlak voor zijn dood gebeurt er "iets" waardoor hij ineens tot inkeer komt, en Jezus als zijn redder accepteert en aanneemt. Deze persoon zal volgens jou behouden worden.

Ik heb maar een simpele vraag: vind jij dat rechtvaardig?
pi_175888459
als hij oprecht op dat moment zijn hart aan Jezus geeft en een weder geboren christen is geworden, zou ik het rechtvaardig vinden.
even als bij het verliezen van het geloof.

Maar in hoeverre kan iemand weten wanneer hij sterft.
Maar God kijkt naar het hart van iedereen.
Dus je kunt wel denken na ja dan leef ik er nu maar oplos en vlak voor mijn dood geef ik mijn hart wel aan Hem, dan lijkt het mij niet rechtvaardig.
Want dan ben je dus bewust bezig om je zolang mogelijk van God te weerhouden tot het laatste moment, want dan houd je willens en wetens zonden in de hand.
Dus het gaat er wel om of die "crimineel" al die tijd onwetend is geweest, dus niemand die hem naar Jezus heeft proberen te leiden, of dat hij wel van God af weet etc en als nog zich bezig blijft houden met zijn "praktijken".
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175888721
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 06:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

"Onder andere"

Welke andere dan? Anderen behalve een engel? Trouwens 'jezus' is o.a. de heilige geest dus... dan zou een engeltje ook wel tot de mogelijkheden horen.

Of is god/jezus beperkt in zijn mogelijkheden?
De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.

Jehovagetuigen zien Jezus niet als God. Zij loochenen de godheid van Jezus. Daar zit de crux. Daarom menen zij de engel Michaël te kunnen vereenzelvigen met Jezus Christus.

Jezus Christus, de Zoon van God, hoort bij de Schepper. God heeft de wereld door Jezus Christus gemaakt (Hebr. 1:2). Hij is zoveel meer geworden dan de engelen (Hebr. 1:4). Lees Hebreeën 1 maar eens door. Engelen dienen Jezus. Laten wij acht slaan op die grote zaligheid die door Jezus is verkondigd
pi_175888788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...
pi_175889100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.

...
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
pi_175889154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.

Een ander leidt een zwaar "zondig" leven. Gokken, zuipen, mishandelen en misschien nog wel erger. Maar kijk, vlak voor zijn dood gebeurt er "iets" waardoor hij ineens tot inkeer komt, en Jezus als zijn redder accepteert en aanneemt. Deze persoon zal volgens jou behouden worden.

Ik heb maar een simpele vraag: vind jij dat rechtvaardig?
Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk,maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is....en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.
pi_175889229
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[..]

Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.

Johannes 17:5 En nu, Vader, verheerlijk mij bij Uzelven met de heerlijkheid, die ik bij U had, eer de wereld was.
pi_175889244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:49 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...
voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekst ;)
niet als iets waarvan ik dacht dat jij dat niet zou denken.
Was dus ook meer gericht eigenlijk aan de niet christenen vooral in dit topic. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175889261
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:09 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekst ;)
niet als iets waarvan ik dacht dat jij dat niet zou denken.
Was dus ook meer gericht eigenlijk aan de niet christenen vooral in dit topic. :)
Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemie :9
pi_175889286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:08 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.

Of is jezus beperkt in zijn kunnen?
pi_175889306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemie :9
^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 21 december 2017 @ 12:14:15 #117
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175889364
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:04 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!
quote:
maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is...
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.
quote:
en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
pi_175889508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!

[..]

Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.

[..]

Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
dan heb je niet goed de berichten gelezen ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175890272
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.

Of is jezus beperkt in zijn kunnen?
En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)
pi_175890295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!

[..]

Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.

[..]

Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
Omdat jij nooit opnieuw geboren bent geweest,anders was je er nooit vanaf gestapt...dus jij dacht dat je dat was omdat je gelovig bent opgevoed maar dat zegt dus niks.En daar zit het probleem met jou dat jij aanneemt dat je wel bent wat dus niet zo is,dus doe nou niet zo eigenwijs....
pi_175890340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)
Oh oke dus?

Wat de kikker gezegd had, dat gebeurde, en de koning kreeg een dochtertje. Het was zo'n prachtig kind, dat de koning uitgelaten van vreugde was en een groot feest aanrichtte. Hij nodigde daarop niet alleen de hele familie, vrienden en bekenden, maar ook alle wijze feeën uit, dat ze 't kind genegen zouden zijn en het beschermen. Er waren er dertien in zijn rijk. Maar hij had maar twaalf gouden borden voor hen om van te eten; en daarom moest er één thuis blijven (doornroosje 1:2 a,b)
pi_175890390
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:56 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Oh oke dus?

Wat de kikker gezegd had, dat gebeurde, en de koning kreeg een dochtertje. Het was zo'n prachtig kind, dat de koning uitgelaten van vreugde was en een groot feest aanrichtte. Hij nodigde daarop niet alleen de hele familie, vrienden en bekenden, maar ook alle wijze feeën uit, dat ze 't kind genegen zouden zijn en het beschermen. Er waren er dertien in zijn rijk. Maar hij had maar twaalf gouden borden voor hen om van te eten; en daarom moest er één thuis blijven (doornroosje 1:2 a,b)
Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....
  donderdag 21 december 2017 @ 12:59:49 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175890440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
als hij oprecht op dat moment zijn hart aan Jezus geeft en een weder geboren christen is geworden, zou ik het rechtvaardig vinden.
even als bij het verliezen van het geloof.
Ik was er al bang voor. Totaal verknipte normen krijg je door het geloof.
quote:
Maar in hoeverre kan iemand weten wanneer hij sterft.
Maar God kijkt naar het hart van iedereen.
Dus je kunt wel denken na ja dan leef ik er nu maar oplos en vlak voor mijn dood geef ik mijn hart wel aan Hem, dan lijkt het mij niet rechtvaardig. Want dan ben je dus bewust bezig om je zolang mogelijk van God te weerhouden tot het laatste moment, want dan houd je willens en wetens zonden in de hand.
Nee dat was niet mijn stelling.
quote:
Dus het gaat er wel om of die "crimineel" al die tijd onwetend is geweest, dus niemand die hem naar Jezus heeft proberen te leiden, of dat hij wel van God af weet etc en als nog zich bezig blijft houden met zijn "praktijken".
Oh? Hij kan best "wetende" zijn geweest. Ook in ben "wetende" maar ik geloof niet. Waar het om gaat is dat hij aan het eind van zijn leven ineens en 100% oprecht tot inkeer komt.

Jouw en mijn gevoel voor rechtvaardigheid liggen dus mijlenver uit elkaar. Dat van mij is gebaseerd op liefde en redelijkheid, dat van jou op de christelijke leer van hemel en hel.
pi_175890445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!

[..]

Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.

[..]

Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
Je moet bewust met je volle verstand Jezus aannemen en als je dat gedaan hebt krijg je pas God Geest niet eerder.
pi_175890467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....
Maar jezus kon wel mens zijn zei je. Dat is geen onzin :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')