Volgens mij heb ik ook nog nooit een RyanAir vlucht gehad die te laat was. Ja, je staat meestal nog wel even te taxiën en je komt nooit los op de tijd dat het gepland staat, maar dat heb ik nog nooit anders meegemaakt bij full service vliegtuigmaatschappijen. Hun vluchttijden staan meestal juist ruim gepland zodat ze daardoor toch op tijd op de bestemming aankomen.quote:Op donderdag 12 april 2018 12:27 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Volgens hem vliegen de vliegtuigen zelden op tijd, maar ik heb nu al 20 tot 30 keer met Ryanair gevlogen en ze vertrokken bij mij altijd op tijd. In tegenstelling tot Wizzair overigens, daar heb ik altijd vertraging mee op de een of andere manier.
Ryanair valt opzich wel mee ja. Niet echt duurder dan hun soortgenoten wat betreft drankjes, sowieso beter dan easyjet.quote:Op donderdag 12 april 2018 16:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook nog nooit een RyanAir vlucht gehad die te laat was. Ja, je staat meestal nog wel even te taxiën en je komt nooit los op de tijd dat het gepland staat, maar dat heb ik nog nooit anders meegemaakt bij full service vliegtuigmaatschappijen. Hun vluchttijden staan meestal juist ruim gepland zodat ze daardoor toch op tijd op de bestemming aankomen.
Ik vind RyanAir gewoon prima, je krijgt waar je voor betaalt. Ik hoef geen "gratis" drankje op een vlucht van 1,5 uur... Laatst een 5 uur lange vlucht met RyanAir gehad en ja, dan krijg je wel dorst, maar dan koop je iets voor een paar euro. Prima, dan kost me die vlucht 53 euro in plaats van 50 euro, nou nou, wat is het toch een uitknijperij. Overigens hadden de stewards en stewardessen op die vlucht de grootste lol en waren ze continu grapjes aan het maken over de intercom, dus chagrijnige stewardessen? Verre van juist, eentje had wel tranen ja, van het lachen
Tja, de kans is echt niet heel groot, maar het kan gebeuren inderdaad..quote:Op dinsdag 31 juli 2018 17:13 schreef Schnitzels het volgende:
Vraagje, eind volgende maand een vlucht gepland met RyanAir. Hoe groot is de kans dat men dan gaat staken? Is dit eventueel vergoedt, ook indien dit betekend een andere vlucht moeten regelen? Al dan niet in een reisverzekering?
De Nederlandse piloten komen nu ook in opstand, evenals de duitsers. O leary zijn reactie was dat hij de vliegtuigen ook naar Polen kan verplaatsen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:30 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Tja, de kans is echt niet heel groot, maar het kan gebeuren inderdaad..
Ryanair biedt je het volgende aan als het gebeurt: mee op een andere vlucht (snel reageren hierop, want ook deze kan vol raken) of geld terug.
Wat te doen als het gebeurt?
1. Optie geld terug en elders nieuw ticket boeken. Dure optie, maar kan je vakantie redden
2. Zoeken naar een goed alternatief bij Ryanair. Denk dan een beetje out of the box. Ryanair vliegt bijvoorbeeld ook vanaf Brussel en Weeze naar veel bestemmingen,die qua eerstvolgende vlucht misschien handiger zijn. Je kunt via chat of telefoon soms meer voor elkaar krijgen qua omboeken dan via het systeem zelf.
Financiele compensatie:
Ryanair heeft al aangegeven geen EU-compensaties uit zichzelf te gaan vergoeden voor deze stakingen, omdat ze het als overmacht bestemplen. Je kunt je het beste bij een claimbureau aanmelden als het je overkomt, en die het juridisch met Ryanair laten uitvechten. Dan krijg je tenminste iets terug.
Je reisverzekering? Sorry, geen enkele reisverzekering die annuleringen of vertragingen dekt.
Net alsof er in Polen evenveel vraag is naar vliegtickets als in Nederland en Duitsland. O'Leary kan echt niet zomaar een groot deel van z'n vloot in Polen rendabel maken. Dus het is een beetje bluffen van hem, om de piloten hier onzeker te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 23:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
De Nederlandse piloten komen nu ook in opstand, evenals de duitsers. O leary zijn reactie was dat hij de vliegtuigen ook naar Polen kan verplaatsen.
Dus, NOU....
Onzin. In ieder geval de anwb reisverzekering dekt al verblijfkosten voor de dagen die je extra moet blijven wegens een staking/annulering.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:30 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Je reisverzekering? Sorry, geen enkele reisverzekering die annuleringen of vertragingen dekt.
Er is een verschil tussen heenvlucht en terugvlucht inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Onzin. In ieder geval de anwb reisverzekering dekt al verblijfkosten voor de dagen die je extra moet blijven wegens een staking/annulering.
Kijk gewoon even je polis na of bel je verzekering om er achter te komen of/hoe je verzekerd bent.
Ook dat ligt er maar net aan wat je allemaal verzekerd hebt.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:01 schreef Reageurs het volgende:
Bij heenvlucht is de reis niet begonnen en is de reisverzekering nooit en nergens geldig.
Je ziet het wel heel erg zwart/wit allemaal.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:01 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen heenvlucht en terugvlucht inderdaad.
Bij heenvlucht is de reis niet begonnen en is de reisverzekering nooit en nergens geldig.
Bij de terugvlucht ben je op reis en kan de verzekering geldig zijn. Echter zegt ook de ANWB dat je in dat geval tot Ryanair moet wenden.
Vlieg je vanaf Dusseldorf?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:15 schreef Spaardertje het volgende:
Ik vlieg 10 augustus met laudamotion (uitgevoerd door Ryanair). Ben benieuwd dus!
in Dublin is hij toch echt aan het afbouwen nu...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 23:12 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Net alsof er in Polen evenveel vraag is naar vliegtickets als in Nederland en Duitsland. O'Leary kan echt niet zomaar een groot deel van z'n vloot in Polen rendabel maken. Dus het is een beetje bluffen van hem, om de piloten hier onzeker te maken.
Qua staking denk ik dat VNV hetzelfde wil gaan aanpakken als in 2016 bij Easyjet (daar hebben ze toen goed resultaat mee gehaald). Dus elke 3 weken een dag staken.
dan staken de Zweden en belgen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:15 schreef Spaardertje het volgende:
Ik vlieg 10 augustus met laudamotion (uitgevoerd door Ryanair). Ben benieuwd dus!
Yes!quote:
Wellicht dat Duitsland er zich ook bij aansluit staat op het nieuws.quote:
Arme medewerkers, op de ene dag werk je je suf en op de andere dag krijg je een brief of je naar Polen gaat want anders ontslag.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
in Dublin is hij toch echt aan het afbouwen nu...
Misschien in Ierland, maar of ze daar in andere landen mee weg komen. In Nederland heeft Ryanair laatst bot gevangen bij het in een zaak over de overplaatsing van een Stewardess. Al kan een Nederlandse rechter als de feiten en omstandigheden anders zijn natuurlijk anders oordelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:25 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Arme medewerkers, op de ene dag werk je je suf en op de andere dag krijg je een brief of je naar Polen gaat want anders ontslag.
Sowieso ANWB reisverzekering alleen maar goede ervaringen mee!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 15:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je ziet het wel heel erg zwart/wit allemaal.
Beste idee is om gewoon contact op te nemen met de reisverzekering, de dekking is verschillend van product tot product. Dus wat voor jou van toepassing is, is niet automatisch een absolute waarheid voor anderen.
Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sowieso ANWB reisverzekering alleen maar goede ervaringen mee!
1 goede ervaring. Een beetje offtopic maar goed: toen we in 1988 met het gezin op vakantie waren in Griekenland overleed mijn oma. Er was toen nog geen mobiel contact dus de ANWB heeft een oproep uitgestuurd via de wereldomroep om ons op de hoogte te brengen. Vervolgens hebben ze de hele terugreis voor ons geregeld: tickets naar Nederland, de auto werd helemaal teruggereden naar Nederland en ons hotel in Nederland werd voor een paar dagen vergoed. Zij waren dus echt een redder in een hele moeilijke tijd Sindsdien ben ik trouw aan de ANWB omdat ik weet dat, mocht er iets gebeuren, zij het allemaal goed regelenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen...
Schade aan of diefstal van je spullen, de kosten die je maakt als je met spoed naar huis moet (overlijden of ziekte)... dat zijn wel de meest voorkomende situaties denk ik.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen...
Ja snap ik, maar als ik zie wat de waarde is van de spullen is die ik altijd meesleep, dan is dat ook weer niet zoiets waarvoor ik voor een los item zou gaan claimen... Bij spoed naar huis zou het eigenlijk niet in me opkomen om de reisverzekering in te schakelen, goed dat je het zegtquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schade aan of diefstal van je spullen, de kosten die je maakt als je met spoed naar huis moet (overlijden of ziekte)... dat zijn wel de meest voorkomende situaties denk ik.
Dat gaan ze natuurlijk niet heel ruim plannen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:56 schreef planethugo het volgende:
is er ook een patroon te herkennen op welke dagen dat er gestaakt wordt? Dat ze bijvoorbeeld alleen op de drukste dagen staken ofzo.
Ik vlieg over 3,5 week op een dinsdag vanaf dusseldorf met ryanair. Daar staken ze (nog) niet maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
dat snap ikquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat gaan ze natuurlijk niet heel ruim plannen.
Al is het maar omdat te voorkomen dat oleary alle Polen, Roemenen en Bulgaren oproept om de vluchten uit te voeren...
thnxquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 19:24 schreef Reageurs het volgende:
-Donderdag 12 juli
-Zaterdag/zondag 25/26 juli
-Vrijdag 10 augustus
Dus heeft een patroon van ca. elke 2 weken, dagen verschillen ietwat. Volgende staking zou je dus donderdag-maandag 23-27 augustus verwachten, maar dat is speculeren.
fk vlieg precies dan naar ierlandquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 19:24 schreef Reageurs het volgende:
-Donderdag 12 juli
-Zaterdag/zondag 25/26 juli
-Vrijdag 10 augustus
Dus heeft een patroon van ca. elke 2 weken, dagen verschillen ietwat. Volgende staking zou je dus donderdag-maandag 23-27 augustus verwachten, maar dat is speculeren.
Ja hij speculeert nu maar wat he?quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:35 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
fk vlieg precies dan naar ierland
Ja klopt, thanks. Gewoon afwachtenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja hij speculeert nu maar wat he?
je moet niet vergeten dat het tot nu toe steeds een andere groep is binnen Ryanair die staakt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde zijn die om de twee weken gaan.
Wordt erg interessant wat de Nederlandse Ryanairpiloten gaan doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ryanair schrapt vluchten vrijdag vanaf België. Mogelijk sluiten andere landen zich aan
Nou nou, Dublin is vanaf hier inderdaad alleen maar met Ryanair te bereiken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ugh ik heb een keer moeten vliegen met Ryanair tijdens een periode van stakingen , gelukkig ging mijn vlucht net wel door toen maar die stress vlak voor je emigratie naar een ander land is niet fijn (was mijn enkele reis naar Ierland voor een nieuwe baan ).
Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Nou nou, Dublin is vanaf hier inderdaad alleen maar met Ryanair te bereiken.
Omdat AerLingus soms ook prima prijzen heeft.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.
Ik ben gewend aan ryan air dus naar Amsterdam zal ik altijd met ryanair gaan.
omdat daar soms nog wel eens winst is te halen. Mijn volgende Amsterdam dublin is 8 euro...quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.
Ik ben gewend aan ryan air dus naar Amsterdam zal ik altijd met ryanair gaan.
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it
Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.
Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Is het imago ooit goed geweest?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
alsof ik zou pochen met 10¤...quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kán wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:09 schreef MCH het volgende:
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair
https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html
nee, Dat je het ook echt moet gaan bijkopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.
Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.
Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
precies.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
Volgens mij als je priority bijkoopt kun je je rolkoffertje gewoon meenemen.quote:Op maandag 3 september 2018 08:22 schreef Lacoste het volgende:
Ik vlieg 2 november met Ryanair. Dan moeten we dus betalen voor een rolkoffertje. Geen probleem, alleen vind ik het nogal onduidelijk. Als ik nu Priority neem, dan kost me dat ¤8,-- en dan mag ik een rolkoffer en een rugzak meenemen aan boord. Maar moet ik dan ook nog extra betalen voor mijn rolkoffer of niet? Kan er op de site van Ryanair niet echt iets duidelijks over vinden of ik kijk verkeerd
Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanairquote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Tuurlijk mag dat. Ze geven toch netjes de optie om te annuleren.quote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.quote:Op maandag 3 september 2018 17:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanair
Dus wilde je liever wel met Ryanair...quote:Op maandag 3 september 2018 18:27 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.
Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Op zich doet Ryanair dit slim. Men moet natuurlijk de inkomsten zo hoog mogelijk houden, het huidige beleid zorgt al voor extra inkomsten, maar er blijken nog genoeg mensen te zijn welke geen extra investering willen doen en het voor lief nemen dat de handbagage alsnog in het ruim moet.
Het probleem van Ryanair hierin is dat door het huidige beleid het boarden prima gaat, want de handbagage wordt direct afgegeven onderaan bij het instappen van het vliegtig, de afhandelaar van Ryanair berekend echter wel kosten voor het alsnog in het ruim plaatsen terwijl Ryanair hier niets aan verdient.
Ryanair gaat dit nu omdraaien en ervoor zorgen dat mensen gedwongen worden om weer extra bij te betalen.
Persoonlijk vindt ik het niet zo'n probleem, ik heb nimmer een rolkoffer, altijd een rugzak of laptoptas, waar ik mij vooral aan erger is dat je bij bijvoorbeeld KLM maar dus ook de low cost maatschappijen in principe je kleine handbagage onder de stoel voor je moet leggen omdat iemand anders zijn hutkoffer moet meenemen....
Dit beleid zorgt uiteindelijk wel voor meer ruimte in de cabine en de passagiers met kleine handbagage kunnen dit indien gewenst in de bagagebakken kwijt.
Moet trouwens zeggen dat ik tegenwoordig een laptoptas annex rugtas heb die vanaf de onderkant nogal groot oogt en ik dus ook op die manier in de bagagebak stop. Andersom lijkt ie een stuk kleiner.quote:Op maandag 3 september 2018 18:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.
Nee Dat mag niet. Gelijk ga je inderdaad niet halen.quote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Ik woon vlakbij Eindhoven Airport. Dat is ook de enige reden dat ik nog af en toe met ze vlieg, anders moet ik helemaal naar Amsterdam of Brussel. Denk dat ik het na december voor gezien hou met Ryanair.quote:Op dinsdag 4 september 2018 07:56 schreef Lacoste het volgende:
Ik heb hetzelfde als Ludacriss. Ach, het is niet anders. Je weet van te voren dat het gedonder is met Ryanair. Er is altijd wel wat. Als ze maar gewoon vliegen (en op tijd) dan vind ik het niet zo'n probleem. De prijzen van de vluchten toen ik boekte waren erg aangenaam. Dat er dan nu een paar euro bovenop komt, neem ik maar voor lief. Alleen is het zo onduidelijk. Heb ze al een berichtje gestuurd, maar erg vlot met reageren zijn ze ook niet. Gelukkig heb ik nog 2 maanden
Toegestane hoeveelheid cabinebagagequote:Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Ja, dat is het huidige beleid en daarmee ben ik bekend, maar het beleid na 1 november ben ik benieuwd naar.quote:
soort referral toch, als je boekt via hun krijg je ryanair tegoedquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef gijsman het volgende:
Heeft iemand ervaring met Ryanair rooms?
Of is het zoals iedere hotel booking site maar dan net iets goedkoper?
Onder het huidige regime ben je een kwijt aan de gate.quote:Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezenquote:Op woensdag 5 september 2018 20:08 schreef Yreal het volgende:
Onder het nieuwe regime mag je je rolkoffer mee het vliegtuig in, of je mag hem helemaal niet mee. Als er dus iets het ruim in gaat, is het naar de bagage drop.
de vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezen
https://insideflyer.nl/ry(...)een-rolkoffers-meer/
Je kan voor ¤ 6 tot ¤ 8 direct bij het boeken priority boarding kopen en dus je rolkoffer meenemen en een extra item, maar dat is per vlucht beschikbaar voor maximaal 60 passagiers. Dan is er ook nog de mogelijkheid om voor ¤ 8 direct bij het boeken of ¤ 10 op een later moment een koffertje van maximaal 10kg in te kunnen checken en dan moet je dus je bagage afgeven.
Ik vermoed dat men net als bij Wizz Air voor vertrek de rij mensen afgaan om de handbagage op te meten en te controleren of er sprake is van priority boarding, en wanneer dat niet het geval is kan je voor een hoger bedrag aan de gate alsnog je rolkoffertje aan boord krijgen.
Tip zoals dan ook bij Wizz Air gold, ga niet in de rij staan, maar sta een beetje in de buurt, kom op het laatste moment aan en men heeft echt geen tijd meer om die policy ten uitvoer te brengen omdat men ook op tijd wil vertrekken, die controleslag is echt alleen mogelijk voordat de gate open gaat, daarna is er bijzonder weinig tijd.
Dit zal ook de nodige frustraties aan de gate gaan opleveren, en ongetwijfeld op korte termijn geld opleveren, maar ik heb ook gelijk vraagtekens bij de capaciteit bij Ryanair voor al die extra stukken bagage welke men wil afgeven, ik vraag mij, net zoals de persoon in het artikel, af of daarvoor wel genoeg capaciteit is....
Ik heb nu een bevestigende mail hierover gehad. Dan is het voor mij opgelost.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:55 schreef Yreal het volgende:
Nu toch een move van ryanair. Iedereen die voor 31 aug geboekt heeft krijgt na 1nov gratis 10kg checked bag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |