Netjes dat ze zich aan de wet houden?quote:Op maandag 11 december 2017 18:17 schreef goed_volk het volgende:
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.
Sommigen doen er wat langer over...quote:Op maandag 11 december 2017 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Netjes dat ze zich aan de wet houden?
quote:Als het op is, dan is het toch op?
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.quote:Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.quote:Op maandag 11 december 2017 18:21 schreef Itam het volgende:
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.
En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/quote:Op maandag 11 december 2017 18:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?quote:Op maandag 11 december 2017 18:24 schreef Itam het volgende:
[..]
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/
Als het artikel nog voorradig is, moeten ze dit leveren voor de afgesproken prijs. Dat de winkel eventueel verlies draait, is hun eigen fout en probleem.quote:Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
De bouwmarkt heeft twee soorten aanbiedingen: op=op levertijd volgende dag, en actie aanbiedingen, met een langere levertijd. De radiator die ik gekocht heb valt onder de 2e...quote:Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
[..]
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.quote:
Als je dat kunt aantonen een mail sturen dat je niet akkoord gaat met de ontbinding van de koop en dat je de radiator gewoon geleverd wilt hebben.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
[..]
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Hier is elke maand wel een topic over.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Dzjees wat kan jij drammen zeg.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
[..]
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Als je als winkel niet wilt leveren voor de prijs waarvoor je het product aanbiedt, dan moet je het ook niet voor die prijs aanbieden.quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dzjees wat kan jij drammen zeg.
Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
waarom ben je direct een lul?quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel. Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |