Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2.quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe kun je 'allemaal hetzelfde spul' in dezelfde zin gebruiken met vier verschillende treinenbouwers
Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2.
Zutphen-Oldenzaal is even lang als Zwolle-Enschede op drie minuten na ofzo. Het is zeker wel gedateerd, het is niet oncomfortabel, als het precies 18 graden is buiten dan en droog maar wel een beetje bewolkt.quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
of als er weer eens een dieselmotor kapot is en ze dus op halve kracht rijden en dan heerlijk knie-aan-knie in de vierzits. Blij dat ik toen ik nog in Zwolle studeerde 's middags altijd via Deventer terug kon met de Pimpel naar Twentequote:Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Waarom reageer je hier überhaupt opquote:Op dinsdag 5 december 2017 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 11:40:59 Amersfoort-Zwolle: Het is niet fijn, maar er is een defecte trein. Hopelijk geen fitties, maar er rijden minder intercity's. https://t.co/MaeUkb2CSo reageer retweet
Hij doet het wel iig. Maar het is al weken zo. Ik weet het nietquote:Op dinsdag 5 december 2017 09:16 schreef dennistd het volgende:
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
Drie frikandellen en een broojke kèès, en een grote friet pesjoal, me dubbel marsjenèèsquote:Op dinsdag 5 december 2017 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?
Bron: RAIBquote:Passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye
Investigation into passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye, 7 November 2017.
At 18:46 hrs on Tuesday 7 November, an Arriva Rail London (London Overground) service from Dalston Junction to Battersea Park came to a stand, shortly before reaching Peckham Rye station. A faulty component on the train had caused the brakes to apply, and the driver was unable to release them. There were about 450 passengers on the train.
The train driver spoke over the train radio system with the service controller, train technicians, and the signaller. Following these conversations he began, with the assistance of staff from Peckham Rye station, to evacuate the passengers from the train via the door at the right-hand side of the driver’s cab at the front of the train. This involved passengers climbing down vertical steps to ground level, very close to the live electric conductor rail (3rd rail) and walking along the side of the line about 30 metres to Peckham Rye station.
Soon afterwards, an operations manager from GTR (which manages Peckham Rye station) contacted station staff and realised they were at the side of the electrically energised track assisting in the evacuation, and that about 80 passengers had already left the train by this route. The operations manager immediately instructed staff to stop the evacuation, and requested that the train driver contact the signaller and his company’s controller for further instructions.
The driver, with further advice from train technicians, then isolated various safety systems which enabled him to release the brakes and move the train forward into Peckham Rye station, arriving at about 19:40 hrs. It was then possible for all the passengers to leave the train normally, and it proceeded, empty, to the depot at New Cross Gate. No-one was hurt in the incident.
Our investigation will examine:
• The sequence of events and the various radio conversations leading up to the incident
• The management of the incident and reasons for the decisions that were taken
• The training, instruction, and competence management of the staff involved
• Any underlying management factors
Turkenbakkenquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Zo comfortabel is DM90 niet als alle stoelen bezet zijn. Dan zit je opgepropt in een vierzits.quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende:
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Nee. Ik moest haar slaan om haar bij bewustzijn te houden.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer?
komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende:
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Als reiziger.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |