abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 november 2017 @ 11:27:38 #176
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175314092
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 10:33 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Tijger is vanuit z'n villa ook weer niet zo links.
pi_175314096
Ha, volgens de nieuwe aflossingsregels hoef ik slechts een honderdje per maand over te maken i.p.v. drie. Chill.
  zondag 26 november 2017 @ 11:29:12 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_175314130
Het grote verschil is dat de 68’ers progressief waren en de nationaalpopulisten van nu enorm regressief. Ze willen verworven vrijheden terugdraaien.

:r
pi_175314144
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 11:27 schreef Kaas- het volgende:
Ha, volgens de nieuwe aflossingsregels hoef ik slechts een honderdje per maand over te maken i.p.v. drie. Chill.
Slechts 500 maanden aflossen :P
pi_175314152
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 11:29 schreef remlof het volgende:
Het grote verschil is dat de 68’ers progressief waren en de nationaalpopulisten van nu enorm regressief. Ze willen verworven vrijheden terugdraaien.

:r
Die tijden had ik wel mee willen maken remlove. Beetje peace, sex, drugs en rock ‘n roll. Beetje met zo’n hippiebus naar Afghanistan en India rijden. Mooi man.
  zondag 26 november 2017 @ 11:44:59 #181
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175314450
Baudet heeft trouwens vertelt waarom hij debatten mist, ook over onderwerpen die hij belangrijk vindt. Aangezien we het daar vaker over hebben gehad hier.

pi_175314512
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Baudet heeft trouwens vertelt waarom hij debatten mist, ook over onderwerpen die hij belangrijk vindt. Aangezien we het daar vaker over hebben gehad hier.

[ afbeelding ]
Was een boeiend interview inderdaad :P
pi_175314555
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Baudet heeft trouwens vertelt waarom hij debatten mist, ook over onderwerpen die hij belangrijk vindt. Aangezien we het daar vaker over hebben gehad hier.

[ afbeelding ]
Baudet heeft daar wel een punt. Ik ben één keer in de Tweede Kamer op de tribune geweest, bij hét debat over het rookverbod in de horeca. Daar ging het precies zoals Baudet het beschrijft, en zijn suggestie "20 minuten argumenten voor, 20 minuten argumenten tegen" was een hele goeie geweest.

Eén van de weinige journalisten die op de tribune zat vond het halverwege trouwens ook wel mooi geweest omdat het toch alleen maar een eindeloze herhaling van zetten was. Hij had wrs. genoeg one-liners voor een citaat in z'n artikel en ging maar naar huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 11:50:56 ]
pi_175314573
https://www.ad.nl/rotterd(...)rdams-cafe~aac73cbf/

Ghegheghe

Chill café ook trouwens; goede bierkaart, sfeer en een prima eetcafé-menu (de spare ribs zijn er perfect). :9
  zondag 26 november 2017 @ 11:53:54 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175314645
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 09:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik was er niet bij in de jaren 60, maar volgens mij is het vreemd om de huidige populisten te vergelijken met de nieuwe partijen in de jaren 60. Die van nu zijn flink xenofobisch. Je ziet het ook aan de voorbeelden; hij zet 'het falen van de multiculturele samenleving' tegenover bijvoorbeeld de vraag van vrouwen om baas te zijn in hun eigen buik. Wat wil hij dat de EU doet? Mensen met een kleurtje en andere eetgewoontes van het continent mikken? Het is nou niet zo dat regeringsleiders dat geroeptoeter van de PVV, Le Pen en de AfD niet hebben genoteerd (en deels overgenomen).

Het is een bizar stuk in mijn opinie.
Het is inderdaad een matig stuk, en met de vaststelling dat de multiculturele maatschappij gefaald zou zijn laat de auteur ook wel in zijn kaarten kijken. Dat laat echter onverlet dat er wel degelijk parallellen te trekken zijn tussen de nieuwe bewegingen in de jaren zestig en de huidige nationaal-populistische bewegingen, vooral qua stijl en type doelstellingen.
pi_175315157
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2017 11:53 schreef Reya het volgende:

[..]

vooral qua stijl en type doelstellingen.
Ik kom niet heel veel verder dan een stijl die anders is dan die van de gevestigde orde om doelstellingen te bereiken die niet "elitair" zijn. Dat leidt weer tot een nieuwe elite en over veertig jaar is er weer een nieuwe columnist die beweert dat de tegenbeweging van 2055 zoveel lijkt op die van de jaren '10.

De vorm doet er niet zoveel toe. De inhoud is waar het om gaat en ik zie maar héél weinig parallellen met de jaren '60. Behalve dan de roep om meer democratie. Terwijl veel van de overige doelstellingen van de populisten juist lijnrecht in gaan tegen meer democratie. Het is vooral roepen om meer democratie voor hen die tot de blanke, conservatieve monocultuur behoren. De rest moet vooral opflikkeren.
pi_175315166
Ik zie nu pas dat NRC een kaart heeft gemaakt waar je de verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer per stembureau kan zien:

https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php

Amsterdam:

Is toch vrij duidelijk
- Binnen de A10 wonen grotendeels (blanke) hipsters die vol zelfvertrouwen in het kosmopolitische stadsleven duiken en daarom D66 en GroenLinks stemmen
- In Zuid en in de randgemeenten wonen saaie (blanke) mensen die hun schaapjes op het droge hebben en willen dat iedereen gewoon Normaal. Doet.
- In Nieuw-West wonen heel veel moslim-allochtonen. Die stemmen DENK. En de blanke Nederlanders die daar wonen worden er bang van en stemmen PVV. In Noord wonen nog "echte Amsterdammers" die hun schaapjes niet op het droge hebben en bang worden van alle verhipsterisering en dan ook maar PVV stemmen.
(- Zuidoost is een uitzonderingsgeval)

Zo interpreteer ik het.

Rotterdam:

Minder kosmopolitisch en meer onzekere blanke Nederlanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 12:35:39 ]
pi_175315271
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 09:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik was er niet bij in de jaren 60, maar volgens mij is het vreemd om de huidige populisten te vergelijken met de nieuwe partijen in de jaren 60. Die van nu zijn flink xenofobisch. Je ziet het ook aan de voorbeelden; hij zet 'het falen van de multiculturele samenleving' tegenover bijvoorbeeld de vraag van vrouwen om baas te zijn in hun eigen buik. Wat wil hij dat de EU doet? Mensen met een kleurtje en andere eetgewoontes van het continent mikken? Het is nou niet zo dat regeringsleiders dat geroeptoeter van de PVV, Le Pen en de AfD niet hebben genoteerd (en deels overgenomen).

Het is een bizar stuk in mijn opinie.
Het grote verschil is ook dat populisten de mensen bedienen die onvoldoende profiteren van de huidige globalisering en automatisering.

In de jaren zestig waren partijen als D’66 juist een politieke schreeuw van de aankomende generatie babyboomers die volwassen werden en geen boodschap meer hadden aan de verzuiling toentertijd
pi_175315308
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het grote verschil is ook dat populisten de mensen bedienen die onvoldoende profiteren van de huidige globalisering en automatisering.

In de jaren zestig waren partijen als D’66 juist een politieke schreeuw van de aankomende generatie babyboomers die volwassen werden en geen boodschap meer hadden aan de verzuiling toentertijd
In beide gevallen groeperingen die onvoldoende profiteren van het status-quo en denken dat ze namens een meerderheid spreken die door een kleine heersende elite wordt gehinderd. Vandaar ook de roep om meer directe democratie, destijds door D66 en nu door bijv. FvD.
  zondag 26 november 2017 @ 12:32:47 #190
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175315362
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:22 schreef Igen het volgende:
Ik zie nu pas dat NRC een kaart heeft gemaakt waar je de verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer per stembureau kan zien:

https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php

Amsterdam:
[ afbeelding ]
Is toch vrij duidelijk
- Binnen de A10 wonen grotendeels (blanke) hipsters die vol zelfvertrouwen in het kosmopolitische stadsleven duiken en daarom D66 en GroenLinks stemmen
- In Zuid en in de randgemeenten wonen saaie (blanke) mensen die hun schaapjes op het droge hebben en willen dat iedereen gewoon Normaal. Doet.
- In Nieuw-West wonen heel veel moslim-allochtonen. Die stemmen DENK. En de blanke Nederlanders die daar wonen worden er bang van en stemmen PVV. In Noord wonen nog "echte Amsterdammers" die hun schaapjes niet op het droge hebben en bang worden van alle verhipsterisering en dan ook maar PVV stemmen.
(- Zuidoost is een uitzonderingsgeval)

Zo interpreteer ik het.

Rotterdam:
[ afbeelding ]
Minder kosmopolitisch en meer onzekere blanke Nederlanders.
Ja wel een aardige analyse.

Je vergeet alleen de groeiende groep niet-blanke hipsters in de steden. Die stemmen ook D’66 en GL en geen Denk. :P
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 26 november 2017 @ 12:32:54 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175315364
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik kom niet heel veel verder dan een stijl die anders is dan die van de gevestigde orde om doelstellingen te bereiken die niet "elitair" zijn. Dat leidt weer tot een nieuwe elite en over veertig jaar is er weer een nieuwe columnist die beweert dat de tegenbeweging van 2055 zoveel lijkt op die van de jaren '10.

De vorm doet er niet zoveel toe. De inhoud is waar het om gaat en ik zie maar héél weinig parallellen met de jaren '60. Behalve dan de roep om meer democratie. Terwijl veel van de overige doelstellingen van de populisten juist lijnrecht in gaan tegen meer democratie. Het is vooral roepen om meer democratie voor hen die tot de blanke, conservatieve monocultuur behoren. De rest moet vooral opflikkeren.
Qua inhoud komt het inderdaad niet overeen, maar dat heeft ook niemand in twijfel getrokken. De gelijkenissen zitten hem vooral in enerzijds het openlijk zoeken naar een paradigmaverschuiving, dat verder gaat dan enkel politiek, en anderzijds het mengen van politiek en alledaagse cultuur, waarbij de scheidslijn tussen politiek en satire niet altijd duidelijk is.
pi_175315458
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:22 schreef Igen het volgende:
Ik zie nu pas dat NRC een kaart heeft gemaakt waar je de verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer per stembureau kan zien:

https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php

Amsterdam:
[ afbeelding ]
Is toch vrij duidelijk
- Binnen de A10 wonen grotendeels (blanke) hipsters die vol zelfvertrouwen in het kosmopolitische stadsleven duiken en daarom D66 en GroenLinks stemmen
- In Zuid en in de randgemeenten wonen saaie (blanke) mensen die hun schaapjes op het droge hebben en willen dat iedereen gewoon Normaal. Doet.
- In Nieuw-West wonen heel veel moslim-allochtonen. Die stemmen DENK. En de blanke Nederlanders die daar wonen worden er bang van en stemmen PVV. In Noord wonen nog "echte Amsterdammers" die hun schaapjes niet op het droge hebben en bang worden van alle verhipsterisering en dan ook maar PVV stemmen.
(- Zuidoost is een uitzonderingsgeval)

Zo interpreteer ik het.

Rotterdam:
[ afbeelding ]
Minder kosmopolitisch en meer onzekere blanke Nederlanders.
Enkel VVD in mijn buurtje. ^O^
pi_175315459
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 12:32 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Ja wel een aardige analyse.

Je vergeet alleen de groeiende groep niet-blanke hipsters in de steden. Die stemmen ook D’66 en GL en geen Denk. :P
Toen ik nog aan de gracht woonde (een paar jaar geleden) was daar nog niet erg veel van te zien. Wel genoeg westerse allochtonen.
pi_175315547
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:22 schreef Igen het volgende:
Ik zie nu pas dat NRC een kaart heeft gemaakt waar je de verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer per stembureau kan zien:

https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php

Amsterdam:
[ afbeelding ]
Is toch vrij duidelijk
- Binnen de A10 wonen grotendeels (blanke) hipsters die vol zelfvertrouwen in het kosmopolitische stadsleven duiken en daarom D66 en GroenLinks stemmen
- In Zuid en in de randgemeenten wonen saaie (blanke) mensen die hun schaapjes op het droge hebben en willen dat iedereen gewoon Normaal. Doet.
- In Nieuw-West wonen heel veel moslim-allochtonen. Die stemmen DENK. En de blanke Nederlanders die daar wonen worden er bang van en stemmen PVV. In Noord wonen nog "echte Amsterdammers" die hun schaapjes niet op het droge hebben en bang worden van alle verhipsterisering en dan ook maar PVV stemmen.
(- Zuidoost is een uitzonderingsgeval)

Zo interpreteer ik het.

Rotterdam:
[ afbeelding ]
Minder kosmopolitisch en meer onzekere blanke Nederlanders.
Leuk. In mijn stad is het PVV en DENK waar je het verwacht, verder VVD. Mijn buurt ook. Had ik ook wel verwacht gezien de gemiddelde huizenprijs hier in de wijk.
pi_175315635
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:29 schreef Igen het volgende:

[..]

In beide gevallen groeperingen die onvoldoende profiteren van het status-quo en denken dat ze namens een meerderheid spreken die door een kleine heersende elite wordt gehinderd. Vandaar ook de roep om meer directe democratie, destijds door D66 en nu door bijv. FvD.
Destijds ging D’66 ook met bijvoorbeeld de PvdA en PPR en andere progressieve partijen een alliantie aan waardoor het kabinet Den Uyl tot stand kwam. Zo’n beweging met de VVD en CDA zie ik nu niet gebeuren, zeker nu met de gevolgen van de Brexit
  zondag 26 november 2017 @ 13:06:35 #196
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175316011
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Toen ik nog aan de gracht woonde (een paar jaar geleden) was daar nog niet erg veel van te zien. Wel genoeg westerse allochtonen.
Ik woon in Amsterdam en mijn ervaring is toch anders. Denk dat het jou minder opvalt.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175316029
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die tijden had ik wel mee willen maken remlove. Beetje peace, sex, drugs en rock ‘n roll. Beetje met zo’n hippiebus naar Afghanistan en India rijden. Mooi man.
Toen kon dat allemaal nog gewoon. Nu moet je eerst tig moeilijke grenzen over. -O-
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175316045
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:06 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en mijn ervaring is toch anders. Denk dat het jou minder opvalt.
Mijn referentiekader is dat ik daarvoor in Zuidoost woonde, misschien dat dat ook wat uitmaakt. De grachtengordel is dan toch echt wel andere koek ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 13:08:35 ]
pi_175316052
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:22 schreef Igen het volgende:
Ik zie nu pas dat NRC een kaart heeft gemaakt waar je de verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer per stembureau kan zien:

https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php

Amsterdam:
[ afbeelding ]
Is toch vrij duidelijk
- Binnen de A10 wonen grotendeels (blanke) hipsters die vol zelfvertrouwen in het kosmopolitische stadsleven duiken en daarom D66 en GroenLinks stemmen
- In Zuid en in de randgemeenten wonen saaie (blanke) mensen die hun schaapjes op het droge hebben en willen dat iedereen gewoon Normaal. Doet.
- In Nieuw-West wonen heel veel moslim-allochtonen. Die stemmen DENK. En de blanke Nederlanders die daar wonen worden er bang van en stemmen PVV. In Noord wonen nog "echte Amsterdammers" die hun schaapjes niet op het droge hebben en bang worden van alle verhipsterisering en dan ook maar PVV stemmen.
(- Zuidoost is een uitzonderingsgeval)

Zo interpreteer ik het.

Rotterdam:
[ afbeelding ]
Minder kosmopolitisch en meer onzekere blanke Nederlanders.
Nu nog een analyse zonder waardeoordeel, meneer de kosmopoliet.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175316117
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 13:08 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Nu nog een analyse zonder waardeoordeel, meneer de kosmopoliet.
Ik zou willen dat ik een huisje tussen de kosmopolieten kon betalen :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')