abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:07:10 #1
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175291358
Beste Fokkers,

Ik ben vierdejaars student op Hogeschool Rotterdam en ik heb ASS.
Sinds mijn jeugd heb ik moeite om contacten leggen en te onderhouden met anderen.
Op school had ik geen vrienden maar ik kende wel iedereen. Hun karakters beviel mij niet (druk, meidenjacht, energiedrank enz)
Via verenigingen en in de buurt heb wat mensen leren kennen inb4 amateurvoetbal. (inmiddels ben ik gestopt met amateurvoetbal, maar ik ging wel met ze op het trapveldje voetballen en Fifa spelen).

Op het hbo zelf heb ik in de eerste jaar ook geprobeerd om vriendschappen te maken. Dat ging prima. Het eerste jaar was het beregezellig maar ook erg stressvol voor iedereen (p-stress). Ook het voetbal-gebeuren thuis in mijn buurt liep op het rolletjes.

In het tweede jaar kwam ik opeens in een andere klas terecht en toen moest ik weer nieuwe mensen leren kennen. Dit keer ging het moeilijker omdat aantal mensen elkaar al kenden.
Helaas moesten een paar studenten stoppen (te weinig punten)
Helaas, een jaar nadat ik begon met mijn hbo, begonnen al de eerste kreukels in de vriendschappen van mijn buurt en bij het trapveldje te vertonen. Men kreeg een vriendin of had werk gevonden of hbo-stress trad op met uitval als gevolg. Ook hadden steeds meer mensen andere interesses (door hun studie techniek, economie, maatschappij etc). In het verleden gingen de gesprekken altijd over voetbal, auto's en gamen.

In het derde jaar ging ik voor een half jaar op stage. Ik had dezelfde klas als in het tweede jaar.
Maar tijdens de stageperiode had ik nauwelijks contact met andere studenten.
Na de stageperiode was omgang met ander studenten erg goed. Laatste paar weken hebben we aan de drank gezeten. :D