abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:07:10 #1
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175291358
Beste Fokkers,

Ik ben vierdejaars student op Hogeschool Rotterdam en ik heb ASS.
Sinds mijn jeugd heb ik moeite om contacten leggen en te onderhouden met anderen.
Op school had ik geen vrienden maar ik kende wel iedereen. Hun karakters beviel mij niet (druk, meidenjacht, energiedrank enz)
Via verenigingen en in de buurt heb wat mensen leren kennen inb4 amateurvoetbal. (inmiddels ben ik gestopt met amateurvoetbal, maar ik ging wel met ze op het trapveldje voetballen en Fifa spelen).

Op het hbo zelf heb ik in de eerste jaar ook geprobeerd om vriendschappen te maken. Dat ging prima. Het eerste jaar was het beregezellig maar ook erg stressvol voor iedereen (p-stress). Ook het voetbal-gebeuren thuis in mijn buurt liep op het rolletjes.

In het tweede jaar kwam ik opeens in een andere klas terecht en toen moest ik weer nieuwe mensen leren kennen. Dit keer ging het moeilijker omdat aantal mensen elkaar al kenden.
Helaas moesten een paar studenten stoppen (te weinig punten)
Helaas, een jaar nadat ik begon met mijn hbo, begonnen al de eerste kreukels in de vriendschappen van mijn buurt en bij het trapveldje te vertonen. Men kreeg een vriendin of had werk gevonden of hbo-stress trad op met uitval als gevolg. Ook hadden steeds meer mensen andere interesses (door hun studie techniek, economie, maatschappij etc). In het verleden gingen de gesprekken altijd over voetbal, auto's en gamen.

In het derde jaar ging ik voor een half jaar op stage. Ik had dezelfde klas als in het tweede jaar.
Maar tijdens de stageperiode had ik nauwelijks contact met andere studenten.
Na de stageperiode was omgang met ander studenten erg goed. Laatste paar weken hebben we aan de drank gezeten. :D
Maar thuis in mijn buurt was voetbal al bijna van van aardbodem verdwenen (men ging op kamers wonen), alleen de autisten bleven achter. Prima, maar toen merkte ik dat ik steeds minder vaak werd attent werd gewezen dat er voetbal was en erger nog ik werd niet altijd uitgenodigd op hun verjaardagen. Ik ontdekte wat de reden was. Ik zou te bemoeizuchtig zijn. Dat was de druppel, ik praat niet meer met ze.

In het vierde jaar ben ik aan een minor begonnen, ik moest weer nieuwe mensen leren kennen.
Maar al snel, na 2 weken ontdekte ik dat men alleen met zijn eigen projectgroepen omging. Binnen de minor werden naschools geen activiteiten gedaan die wel in de toenmalige derde jaar gebeurde. Dus ik ging langs andere minoren (daar zitten nu studenten van mijn toenmalige 3de jaar). Maar ik zie ze nauwelijks en ze gaan niet met studenten buiten hun minor om.
Studenten die voor een minor naar andere school zijn gegaan, deze personen spreek ik ook niet meer.

Vandaag hield ik een lang vragengesprek met een student van een ander minor die ik ken (toenmalige 3de jaar). Daaruit hoorde ik dat men eigenlijk minder behoefte heeft om plezierige activiteiten met andere studenten te doen, ze zijn voornamelijk bezig met het voorbereiden en vinden van een stageplek. Ook hun deeltijdbaan blokkeert ze om nog leuke activiteiten te doen.
Ik heb zelf geen werk en ik irriteer me dood aan als men roept: ik moet naar mijn werk. :( Sommige studenten zijn langstudeerders en vinden het tijd om hun studie eindelijk een keer af te ronden.

Ik heb het nog geprobeerd om bij de studievereniging mee te doen, maar daar kwam ik alleen eerstejaars en tweedejaars tegen. Want de derdejaars hebben nu stage. :')
En de vierdejaars waren nergens te bekennen. :')
Het bestuur zei dat ik altijd welkom ben op de studievereniging.... Ok, erg boeiend. Ik zit niet te wachten op contact met eerstejaars en tweedejaars! :')

Als laatste bij het vraaggesprek met een minor-student hoorde ik dat veel mensen bepaalde personen negeren die zij irritant of dom vinden. Huh, wat? Een zwarte lijst, zit ik daar ook bij? :{ Dat wist hij niet, maar hij vertelde dat veel studenten een besloten vriendengroep hebben en inmenging niet mogelijk is.
Ook vertelde hij dat in zijn minor-klas studenten (techniek) van zijn opleiding niet met ander studenten (management) van zijn minor-klas omgaan. Een soort Apartheid binnen een klas dus :')

Een leraar dacht een leuke oplossing voor dit te hebben door een mooie afsluiter in een vorm van een vrijwillige reis naar Scandinavië en/of Zuidoost Azië te organiseren. Azië-reis was bijna 2000 euro en de Noord-Europareis was 500 euro. Maar ik vond Azië te duur, dus ik koos voor Noord-Europa. Achteraf gezien was dit een domme keuze. Want liefs 20 mensen gaan naar Azië. En mijn reis gaat waarschijnlijk niet door omdat er maar 5 mensen hadden aangemeld. :( De rest van de studenten heeft geen keuze gemaakt en dat zijn juist 45 studenten. 45 studenten die niet op studiereis willen!!! 45 autisten die liever thuis blijven! :')

Jullie kunnen natuurlijk roepen dat ik naar Azië moet gaan, maar het programma met o.a, wildwateractiviteiten en lange busreizen (250 km per dag) en een vliegreis van 12 uur lang spreken mij niet aan.

Ik weet zeker als ik afgestudeerd ben, dat ik mijn klas waarschijnlijk nooit meer terug zie.
Iedereen kiest een ander route. Wat ik ook jammer vindt, is dat mijn klasgenoten van de middelbare school verhuist zijn naar een ander stad. Ik blijf dus alleen achter als ee van de weinige jongeren in een sterk vergrijsde wijk.

Ik vind zo moeilijk.

Aldus een autist genaamd PandaDrop die steeds meer vrienden verliest.

Volgens mijn ouders hoort het bij je leven (men heeft bij ouder worden steeds minder vrienden en daarbij op je werk of stage leer je weer nieuwe mensen kennen).

Verbeteringen van spellingcheckers zijn welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door PandaDrop op 25-11-2017 02:28:13 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175291931
Gewoon op FOK! wat leuke contacten opdoen
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:49:16 #3
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175292271
Je ouders hebben gelijk dat het bij het leven hoort. Vriendschappen op het, mbo hbo of de universiteit zijn nu eenmaal van korte duur. Na mijn bachelor ging iedereen zijn eigen weg en heb ik nauwelijks nog contact met deze mensen. Soms kom ik sporadisch iemand tegen van mijn oude opleiding en kletsen we wat, maar verder zit er ook niet meer in.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buurtzwaan op 25-11-2017 01:03:29 ]
pi_175292579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:49 schreef Buurtzwaan het volgende:
Je ouders hebben gelijk dat het bij het leven hoort. Vriendschappen op het, mbo hbo of de universiteit zijn nu eenmaal van korte duur. Na mijn bachelor ging iedereen zijn eigen weg en heb ik nauwelijks nog contact met deze mensen. Soms kom ik sporadisch iemand tegen van mijn oude opleiding en kletsen we wat, maar verder zit er ook niet meer in.
Juist mensen van je laatste opleiding vormen doorgaans hechte vriendschappen.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:40:00 #5
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175292872
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Juist mensen van je laatste opleiding vormen doorgaans hechte vriendschappen.
Niet als praktisch iedereen uit een ander land komt.
pi_175293156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:40 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Niet als praktisch iedereen uit een ander land komt.
Wat voor superinternationale studie heb je dan wel niet gedaan!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 25 november 2017 @ 02:27:14 #7
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175293164
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2017 02:25 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat voor superinternationale studie heb je dan wel niet gedaan!?
Dat ga ik uiteraard niet op Fok zetten.
pi_175293216
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 november 2017 02:27 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat ga ik uiteraard niet op Fok zetten.
Dan moet het wel HEUL speciaal zijn :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175294395
Ach dit klinkt niet zo vreemd hoor, als ik kijk met hoeveel ik nog van mijn opleiding contact heb is dat.....................even tellen hoor, uuhhhhhhhhh nou na 3 keer weer tellen wel met 1 klasgenoot.
Elke keer doorga je een andere route in het leven en dan kom je weer andere mensen tegen, die blijven of die gaan weer een andere kant op.

De vrienden waar ik elke donderdag en zaterdag mee in de kroeg,cafe en dansclub zat, heb ik nog maar met 1 contact, de rest is allemaal weer een andere kant op gegaan, nou van de vrienden uit mijn oude buurt is niemand over gebleven, moet zeggen dat ik de meeste vrienden heb overgehouden van mijn tijd in een hele andere stad, daar heb ik wel 3 contacten aan overgehouden.

Leven gaat door, ja het is moeilijk nieuwe contacten opdoen, maar vriendschappen opbouwen is een langzaam proces waarbij beiden tijd in moeten stoppen.
pi_175295342
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Juist mensen van je laatste opleiding vormen doorgaans hechte vriendschappen.
Nee dat zijn vaak de mensen van basis en middelbare schoolleeftijd.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:29:42 #11
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175296230
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Juist mensen van je laatste opleiding vormen doorgaans hechte vriendschappen.
Ik weet het eigenlijk niet... vierdejaars-studenten zijn wel minder vrolijk dan eindexamenleerlingen.
Ik merk dat studenten meer verplichtingen hebben dan eindexamenleerlingen.


quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee dat zijn vaak de mensen van basis en middelbare schoolleeftijd.
Alleen als je weer bij hun in de klas komt of toevallig op dezelfde vereniging zit.

Ok, ik merk het al. Dit hoort bij het leven.
Ik zal dan weer op een vereniging moeten gaan of meer met expats omgaan. Expats hebben vaak geen Nederlandse vrienden (Het grote verschil met zolderkamerautisten is dat expats wel naar buiten komen). Nadeel is dat expats na 4 jaar weer uit Nederland vertrekken. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door PandaDrop op 25-11-2017 11:41:11 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175310476
Welkom in de reis die het leven heet! Vriendschappen verwateren nu eenmaal. Vaak met een gegronde reden, verhuizen, andere studie, werk, gezin, kinderen.

Daar doe je helaas weinig aan. Het enige wat je kan doen is opzoek naar nieuwe vriendschappen, dingen ondernemen, werk zoeken.

Vooral ook gelukkig leren zijn met jezelf.
pi_175310494
Zie het als een busrit. Bij elke halte stappen er weer mensen in en uit. Zo is dat ook met vriendschappen.
pi_175311208
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 00:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zie het als een busrit. Bij elke halte stappen er weer mensen in en uit. Zo is dat ook met vriendschappen.
Dit is diep.
pi_175311809
Ga naar Azië.
1 + 1 = blauw
pi_175333171
Als je het geld kunt missen dan is Azie gewoon een prima ervaring.

Plus je kunt wat selfie's maken voor op tinder _O_
pi_175367560
Hoort er bij imo. Je veel vrienden op bijv een studentenvereniging, maar zodra je lid af wordt of je studie druk is raak je die mensen weer kwijt. Ik had heel veel mensen waar ik mee optrok, maar nu bij einde studie alleen nog een paar goede vriendinnen en een vriendengroep die ik een paar keer per jaar zie. Mensen komen en gaan. Ik zou na je studie lroberen om bijv op een sportclub te gaan en zo nog wat sociale activiteiten te ondernemen. Dan blijf je onder de mensen, anderen dan collega's.
pi_175373784
Mensen die niet meegaan op studiereis bestempelen als autist :') Kijk, sommige mensen hebben wel vrienden en een vriendin om op normale vakanties mee te gaan en hebben die schoolvakanties wel gehad na de middelbare, snap je?
pi_175373846
Je te goed voelen voor 1ste en 2e jaars :') is die fase niet allang voorbij rond deze leeftijd?
pi_175379248
Vrienden vanuit je eigen woonplaats zijn daarom makkelijker te behouden.
Zeker als je binding hebt met een bepaalde regio en je er zelf wilt gaan wonen. Op een HBO of UNI komen mensen vanuit alle windstreken.
Niet veel mensen hebben zin om constant een halfuur te gaan rijden naar vrienden.
We hebben overigens nog geluk dat we in een compact land wonen. In Duitsland wonen vrijwel alle families helemaal verspreid omdat bepaalde studies alleen maar in bepaalde gebieden zitten.
Je weet dan totaal niet waar je werk kunt gaan vinden en waar je dus contacten gaat opdoen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_175383916
Vind toch wel dat je studiegenoten en vrienden met elkaar verwarren. Je noemt naar mijn mening een kennis te snel een vriend. Op zijn best zou ik al die kennissen als gelegenheidsvrienden noemen dus dat zijn mensen die je toevallig ontmoet op activiteit x en beperkt afspreekt buiten die activiteit om en wanneer die activiteit verdwijnt dan verwatert het contact langzamerhand of per direct.
pi_175394535
Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175394673
Ik zelf krijg altijd wel nieuwe vrienden. Maar ik zou toch nog wat vrienden maken op het hbo. Straks als je gaat werken heb je daar geen tijd meer voor.
pi_175394894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik zelf krijg altijd wel nieuwe vrienden. Maar ik zou toch nog wat vrienden maken op het hbo. Straks als je gaat werken heb je daar geen tijd meer voor.
Als je geen tijd hebt voor vrienden maken hoe kan je dan de vriendschappen fatsoenlijk onderhouden? Elk jaar een keer een etentje? Dat noem ik namelijk niet echt vrienden. Wat versta je onder vrienden? Ik zelf heb wel honderd vrienden, waarvan ik wel een paar tiental echt vertrouw alhoewel ik maar een paar echte echte vrienden heb. En zelfs met die echt echte vrienden heb ik veel moeite om de relatie te onderhouden. 2 doen hbo, een zit in wisselend in de nachtdienst en een in de avond dienst. En ze hebben een vriendin.

Zogenaamde vrienden kunnen ook mensen zijn die in het zelfde vakgebied gedesinteresseerd zijn en waar je goed kan praten over je favoriete onderwerp, je studie.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Spellchecker donderdag 30 november 2017 @ 00:03:34 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175395247
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 00:42 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Welkom in de reis die het leven heet! Vriendschappen verwateren nu eenmaal. Vaak met een gegronde reden, verhuizen, andere studie, werk, gezin, kinderen.

Daar doe je helaas weinig aan. Het enige wat je kan doen is opzoek naar nieuwe vriendschappen, dingen ondernemen, werk zoeken.

Vooral ook gelukkig leren zijn met jezelf.
Dit dus ...
pi_175395428
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:40 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Als je geen tijd hebt voor vrienden maken hoe kan je dan de vriendschappen fatsoenlijk onderhouden? Elk jaar een keer een etentje? Dat noem ik namelijk niet echt vrienden. Wat versta je onder vrienden? Ik zelf heb wel honderd vrienden, waarvan ik wel een paar tiental echt vertrouw alhoewel ik maar een paar echte echte vrienden heb. En zelfs met die echt echte vrienden heb ik veel moeite om de relatie te onderhouden. 2 doen hbo, een zit in wisselend in de nachtdienst en een in de avond dienst. En ze hebben een vriendin.

Zogenaamde vrienden kunnen ook mensen zijn die in het zelfde vakgebied gedesinteresseerd zijn en waar je goed kan praten over je favoriete onderwerp, je studie.
Hoe wil je vrienden krijgen als je alleen s'avonds of in het weekend kan. En tevens niet meer uitgaat? Je zou wel kunnen afspreken maar nieuwe mensen ontmoeten gaat dan wat lastig. Vooral voor ts die momenteel helemaal geen vrienden heeft en nog gewoon studeert.
pi_175395507
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 00:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe wil je vrienden krijgen als je alleen s'avonds of in het weekend kan. En tevens niet meer uitgaat? Je zou wel kunnen afspreken maar nieuwe mensen ontmoeten gaat dan wat lastig. Vooral voor ts die momenteel helemaal geen vrienden heeft en nog gewoon studeert.
Volgens mij zijn er 's avonds en in het weekend juist heel veel mensen beschikbaar. Zo veel vrienden maak je niet overdag doordeweeks toch? Want dan is iedereen aan het werk....

Maar dan alsnog, wat ga je met die vrienden doen dan? Ergens op iemands bank chillen en een film kijken? Of je favoriete hobby beoefenen in het weekend?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175396958
Tsja get over it.
  donderdag 30 november 2017 @ 16:01:26 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175405820
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 00:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe wil je vrienden krijgen als je alleen s'avonds of in het weekend kan. En tevens niet meer uitgaat? Je zou wel kunnen afspreken maar nieuwe mensen ontmoeten gaat dan wat lastig. Vooral voor ts die momenteel helemaal geen vrienden heeft en nog gewoon studeert.
Want werkende mensen gaan niet meer uit?
  donderdag 30 november 2017 @ 16:11:30 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175406043
Het hangt ook af van wat voor band je met mensen opbouwt. Als die oppervlakkig blijft dan is er weinig basis om het te onderhouden als er dingen veranderen. Het is meestal het sterkst als je iets deelt.

De meeste vrienden die ik heb stammen toch uit mn studententijd. Van mn studie welgeteld 1 iemand. Toevallig omdat we bij dezelfde studentenvereniging zaten. Daar heb ik ook de meeste vrienden aan over gehouden. En naast de vrienden die ik daarvan heb is ook het netwerk van voormalige leden vrij sterk. In die jaren in de soos hebben we daar juist een gele sterke band gebouwd.

Overigens heb ik daarna ook vrienden gemaakt via de politiek. Ook daar zie je die sterke band terug komen omdat je iets deelt.
pi_175407021
Heb met welgeteld 1 persoon die ik ken van mijn studie nog contact.
Zal wel niet geholpen hebben dat ik compleet ergens anders ben gaan wonen en werken, en daarna weer heel ergens naartoe ben verhuisd, maar ook zonder verhuizingen denk ik dat de beol vanzelf verwaterd was.
  donderdag 30 november 2017 @ 17:35:35 #32
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175407886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:02 schreef MichelWuyts het volgende:
Vrienden vanuit je eigen woonplaats zijn daarom makkelijker te behouden.
Klopt...maar blijkbaar ben ik te lang aan mijn oude vriendengroep blijven hangen. :')


quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:38 schreef wiskundenoob het volgende:
Vind toch wel dat je studiegenoten en vrienden met elkaar verwarren. Je noemt naar mijn mening een kennis te snel een vriend. Op zijn best zou ik al die kennissen als gelegenheidsvrienden noemen dus dat zijn mensen die je toevallig ontmoet op activiteit x en beperkt afspreekt buiten die activiteit om en wanneer die activiteit verdwijnt dan verwatert het contact langzamerhand of per direct.
Oké, goed punt. ik heb inderdaad heel veel gelegenheidsvrienden (in het vierde jaar), maar bij de studievereniging heb ik nog geen echte vrienden, maar een paar gelegenheidsvrienden.
Jongens van de oude vriendgroep (niet-hbo) ze ik ook sporadisch maar alleen individueel.
Hetzelfde geld voor klasgenoten van de middelbare school.
Ik kom ze tegen in OV, supermarkt en het gaat helaas niet verder dan "Hoe gaat het" en "Wat doe je nu". :')


quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik zelf krijg altijd wel nieuwe vrienden. Maar ik zou toch nog wat vrienden maken op het hbo. Straks als je gaat werken heb je daar geen tijd meer voor.
Eh... ja, heb gelijk. Maar op mijn stage had ik heel veel oudere collega's en een paar jongere collega's. Op bedrijfsfeesten heb ik met hun gepraat. maar nu heb ik geen contact meer met ze. (stage is afgerond).
En ik ben erachter gekomen dat aantal jonge collega's met elkaar verloofd zijn. Godverdomme... weg plezier....derde en vijfde wiel. :(

De stappen die ik nu kan maken zijn:
Vereniging (sport, voetbal)
Vereniging (hobby, heb ik eigenlijk wel een hobby?)
Café (zitten helaas veel oude mannen op en aan harde muziek heb ik een pesthekel)

[ Bericht 7% gewijzigd door PandaDrop op 30-11-2017 17:45:36 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175408064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:07 schreef PandaDrop het volgende:
Ok, erg boeiend. Ik zit niet te wachten op contact met eerstejaars en tweedejaars! :')
quote:
45 studenten die niet op studiereis willen!!! 45 autisten die liever thuis blijven! :')
Ik denk eerlijk gezegd dat jezelf ook nogal kritisch bent en hokjesgedrag vertoont, wellicht heeft dat met je ASS te maken. Waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met een eerstejaars bijvoorbeeld?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een bijbaan of een sportclub een van de beste plekken is om vriendschappen op te doen. Je werkt aan een gezamenlijk doel en de sfeer is vaak niet zo serieus als bijv. in de laatste jaren van een opleiding of een vaste baan.
  donderdag 30 november 2017 @ 17:55:47 #34
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175408310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat jezelf ook nogal kritisch bent en hokjesgedrag vertoont, wellicht heeft dat met je ASS te maken. Waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met een eerstejaars bijvoorbeeld?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een bijbaan of een sportclub een van de beste plekken is om vriendschappen op te doen. Je werkt aan een gezamenlijk doel en de sfeer is vaak niet zo serieus als bijv. in de laatste jaren van een opleiding of een vaste baan.
Ik zie ze heel weinig. Ik zie zie één keer per week en de studievereniging houd om de twee weken een activiteit. Helaas heb ik een ander rooster dan hun (ik wou eigenlijk karten, maar na afloop van de les heb ik maar 20 minuten om te reizen, de reis zelf duurt één uur). :')
De volgende activiteit is een kerstborrel. ~:)

Maar heel veel activiteiten van hun vinden plaats op het moment dat ik les heb. :')
Ze hebben tegen mij gezegd dat hun doelgroep eerste en tweedejaars zijn. (voor roosters).
Maar derdejaars en vierdejaars mogen ook meedoen. . Ik ken de derdejaars veel beter, maar die hebben hebben nu een stage van een halfjaar. In februari zijn de derdejaars hopelijk weer betrokken bij de studievereniging. (Maar de vierdejaars zijn vanaf februari juist afwezig vanwege een afstudeerstage). :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175408394
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:55 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik zie ze heel weinig. Ik zie zie één keer per week en de studievereniging houd om de twee weken een activiteit. Helaas heb ik een ander rooster dan hun (ik wou eigenlijk karten, maar na afloop van de les heb ik maar 20 minuten om te reizen, de reis zelf duurt één uur). :')
De volgende activiteit is een kerstborrel. ~:)

Maar heel veel activiteiten van hun vinden plaats op het moment dat ik les heb. :')
Ze hebben tegen mij gezegd dat hun doelgroep eerste en tweedejaars zijn. (voor roosters).
Maar derdejaars en vierdejaars mogen ook meedoen. . Ik ken de derdejaars veel beter, maar die hebben hebben nu een stage van een halfjaar. In februari zijn de derdejaars hopelijk weer betrokken bij de studievereniging. (Maar de vierdejaars zijn vanaf februari juist afwezig vanwege een afstudeerstage). :')
Oké, bijbaantje of sportclub dus.
pi_175408437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:11 schreef Hexagon het volgende:
Het hangt ook af van wat voor band je met mensen opbouwt. Als die oppervlakkig blijft dan is er weinig basis om het te onderhouden als er dingen veranderen. Het is meestal het sterkst als je iets deelt.

De meeste vrienden die ik heb stammen toch uit mn studententijd. Van mn studie welgeteld 1 iemand. Toevallig omdat we bij dezelfde studentenvereniging zaten. Daar heb ik ook de meeste vrienden aan over gehouden. En naast de vrienden die ik daarvan heb is ook het netwerk van voormalige leden vrij sterk. In die jaren in de soos hebben we daar juist een gele sterke band gebouwd.

Overigens heb ik daarna ook vrienden gemaakt via de politiek. Ook daar zie je die sterke band terug komen omdat je iets deelt.
Proost, kerel B:)B
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 30 november 2017 @ 18:04:24 #37
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175408482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Oké, bijbaantje of sportclub dus.
Oké. ;(
Ik heb nog nooit gewerkt. :@ Wel drie stages. :')
Ik zit al 8 jaar niet meer op een sportvereniging. :') Amateurvoetbal is voor tokkies.
Van judo krijg ik hoofdpijn.
Bij tafeltennis verloor ik alle matches. Min reactiesnelheid was erg laag. :') Ik was er snel klaar mee.

Hoewel ik al 8 jaar niet meer sport en ik toch geen overgewicht. 8-) _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door PandaDrop op 30-11-2017 18:10:22 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175408701
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Oké. ;(
Ik heb nog nooit gewerkt. :@ Wel drie stages. :')
Ik zit al 8 jaar niet meer op een sportvereniging. :') Amateurvoetbal is voor tokkies.
Van judo krijg ik hoofdpijn.
Bij tafeltennis verloor ik alle matches. Min reactiesnelheid was erg laag. :') Ik was er snel klaar mee.

Hoewel ik al 8 jaar niet meer sport en ik toch geen overgewicht. 8-) _O_

Weer dat hokjesdenken. Alsof er nergens een voetbalclub te vinden zou zijn waar je je meer thuis voelt.
  donderdag 30 november 2017 @ 18:26:03 #39
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175408838
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Weer dat hokjesdenken. Alsof er nergens een voetbalclub te vinden zou zijn waar je je meer thuis voelt.
Hoekjesdenken is een kenmerk van mij.
Heel veel mensen hebben aangegeven dat ik nogal negatief over alles uitlaat.
Veel studenten zeiden "Probeer alles uit maar niet opgeven".
Ik geef inderdaad te snel op.

Maar ik vond voetbal toch niet heel leuk ( 2x in de week verplicht trainen en de helft van de wedstrijden werd op onbekend terrein gespeeld). Iedere week carpoolen en voetballen in de regen, sneeuw en kou... :r Kunstgrasvelden waren een marteling voor mijn benen.
En het ergste was: de trainer noemde mij een mietje....

Na dat ik wegging bij voetbal vroegen een paar ex-team aan mij "Waarom? Je was een onderdeel van ons team".....

Ik vind het wel idioot dat ik in het weekend altijd welkom ben bij mijn familie. :')
Maar niet bij vrienden of onbekenden.

[ Bericht 7% gewijzigd door PandaDrop op 30-11-2017 18:31:51 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 30 november 2017 @ 20:26:06 #40
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175411332
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Oké. ;(
Ik heb nog nooit gewerkt. :@ Wel drie stages. :')
Ik zit al 8 jaar niet meer op een sportvereniging. :') Amateurvoetbal is voor tokkies.
Van judo krijg ik hoofdpijn.
Bij tafeltennis verloor ik alle matches. Min reactiesnelheid was erg laag. :') Ik was er snel klaar mee.

Hoewel ik al 8 jaar niet meer sport en ik toch geen overgewicht. 8-) _O_

Nooit gewerkt? Nooit gedacht dat het nuttig zou zijn voor het cv om in de zomer een paar weken de ochtendkrant te bezorgen of iets dergelijks? Ze zoeken in ieder geval nog genoeg mensen om de ochtendkrant te bezorgen, aldus in mijn regio.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_175411508
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nooit gewerkt? Nooit gedacht dat het nuttig zou zijn voor het cv om in de zomer een paar weken de ochtendkrant te bezorgen of iets dergelijks? Ze zoeken in ieder geval nog genoeg mensen om de ochtendkrant te bezorgen, aldus in mijn regio.
TS is volgens mij een soort Deezertje. Nog nooit hebben gewerkt, maar wel neerkijken op mensen met een bijbaantje als postbezorger, kassabediende of afwasser. :')
  donderdag 30 november 2017 @ 22:24:34 #42
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175413763
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nooit gewerkt? Nooit gedacht dat het nuttig zou zijn voor het cv om in de zomer een paar weken de ochtendkrant te bezorgen of iets dergelijks? Ze zoeken in ieder geval nog genoeg mensen om de ochtendkrant te bezorgen, aldus in mijn regio.
Is dat echt nodig? Wat gebeurt er als ik geen werkervaring op mijn cv heb staan? Maar wel diploma's en certificaten?

Zonder werkervaring kan ik ook vrienden maken. Bijvoorbeeld via stage. :Y
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175418686
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:24 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Is dat echt nodig? Wat gebeurt er als ik geen werkervaring op mijn cv heb staan? Maar wel diploma's en certificaten?

Zonder werkervaring kan ik ook vrienden maken. Bijvoorbeeld via stage. :Y

Hoe oud ben je eigenlijk?
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:00:40 #44
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_175419008
Als mensen niet meer verplicht met je om hoeven gaan is het vaak snel gedaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:53:47 #45
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175429184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:00 schreef Id_do_her het volgende:
Als mensen niet meer verplicht met je om hoeven gaan is het vaak snel gedaan.
Dat klopt.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:53:59 #46
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175429194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 08:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?
Zie profiel.
Men schat mij 2 of 3 jaar jonger in.
Dus iedereen denk dat ik uit 1996 of 1997 kom. :')
Maar meeste medestudenten koen ook uit 1996/1997.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:00:35 #47
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175429410
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:24 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Is dat echt nodig? Wat gebeurt er als ik geen werkervaring op mijn cv heb staan? Maar wel diploma's en certificaten?

Zonder werkervaring kan ik ook vrienden maken. Bijvoorbeeld via stage. :Y

Als je 23 bent en je hebt nog nooit een dag gewerkt zul je toch wel als je gaat solliciteren vragen krijgen waarom je nooit gewerkt heb. Ik heb ook niet heel veel gewerkt, maar ik heb van de zomer bijvoorbeeld wel de ochtendkrant bezorgt en help wel eens mee op open dagen. Niet veel, maar beter dan helemaal niets.

Ook vrijwilligerswerk kun je overwegen. Misschien iets in de richting van je opleiding. Ik heb bijvoorbeeld de administratie van een kerk bijgehouden. Paar uur per maand. Niet veel, maar een stuk beter dan niets.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:04:42 #48
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175429515
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je 23 bent en je hebt nog nooit een dag gewerkt zul je toch wel als je gaat solliciteren vragen krijgen waarom je nooit gewerkt heb. Ik heb ook niet heel veel gewerkt, maar ik heb van de zomer bijvoorbeeld wel de ochtendkrant bezorgt en help wel eens mee op open dagen. Niet veel, maar beter dan helemaal niets.

Ook vrijwilligerswerk kun je overwegen. Misschien iets in de richting van je opleiding. Ik heb bijvoorbeeld de administratie van een kerk bijgehouden. Paar uur per maand. Niet veel, maar een stuk beter dan niets.
Ik heb tich stages gelopen. Wel iedere keer een schop onder kont gekregen van school en collega's.
En ik heb twee open dagen gedraaid. Eerste keer dacht ik "Ik moet wennen" en de tweede keer kwam ik tot conclusie "ik kan het niet".
Communicatie blijft voor mij een lastig punt.

Ik ken autisten die wel werk hebben. Maar doordat ze met school combineren raken ze overbelast met gevolg een tussenjaar. Ik zit een klas hoger dan de meeste autisten.

Daarom doe ik ook geen sport. Ik heb geen zin in twee of meer verplichtingen, het is school, het is werk of het is sport.

Stage zag ik als school, hoewel ik tussendoor andere vakken kreeg. Dit was echt superzwaar voor mij.

En ik heb daarom ook geen rijbewijs. Ik vond het te moeilijk om school met rijlessen te combineren. (een rijbewijs werd echter wel gevraagd bij sollicitatie..... :{ )

[ Bericht 4% gewijzigd door PandaDrop op 01-12-2017 17:15:44 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175430048
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:35 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Klopt...maar blijkbaar ben ik te lang aan mijn oude vriendengroep blijven hangen. :')

[..]

Oké, goed punt. ik heb inderdaad heel veel gelegenheidsvrienden (in het vierde jaar), maar bij de studievereniging heb ik nog geen echte vrienden, maar een paar gelegenheidsvrienden.
Jongens van de oude vriendgroep (niet-hbo) ze ik ook sporadisch maar alleen individueel.
Hetzelfde geld voor klasgenoten van de middelbare school.
Ik kom ze tegen in OV, supermarkt en het gaat helaas niet verder dan "Hoe gaat het" en "Wat doe je nu". :')

[..]

Eh... ja, heb gelijk. Maar op mijn stage had ik heel veel oudere collega's en een paar jongere collega's. Op bedrijfsfeesten heb ik met hun gepraat. maar nu heb ik geen contact meer met ze. (stage is afgerond).
En ik ben erachter gekomen dat aantal jonge collega's met elkaar verloofd zijn. Godverdomme... weg plezier....derde en vijfde wiel. :(

De stappen die ik nu kan maken zijn:
Vereniging (sport, voetbal)
Vereniging (hobby, heb ik eigenlijk wel een hobby?)
Café (zitten helaas veel oude mannen op en aan harde muziek heb ik een pesthekel)

Je hebt dus eigenlijk geen vrienden. Want mensen met wie je allen over oppervlakkige dingen praat als wat je in het weekend doet zijn geen vrienden. Eerder kennissen.
pi_175430156
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik heb tich stages gelopen. Wel iedere keer een schop onder kont gekregen van school en collega's.
En ik heb twee open dagen gedraaid. Eerste keer dacht ik "Ik moet wennen" en de tweede keer kwam ik tot conclusie "ik kan het niet".
Communicatie blijft voor mij een lastig punt.

Ik ken autisten die wel werk hebben. Maar doordat ze met school combineren raken ze overbelast met gevolg een tussenjaar. Ik zit een klas hoger dan de meeste autisten.

Daarom doe ik ook geen sport. Ik heb geen zin in twee of meer verplichtingen, het is school, het is werk of het is sport.

Stage zag ik als school, hoewel ik tussendoor andere vakken kreeg. Dit was echt superzwaar voor mij.

En ik heb daarom ook geen rijbewijs. Ik vond het te moeilijk om school met rijlessen te combineren. (een rijbewijs werd echter wel gevraagd bij sollicitatie..... :{ )

Niet te moeilijk denken. Legio mensen die bijv. werk met een sportclubje combineren. Een uurtje in de week hardlopen ofzo zou toch haalbaar moeten zijn, desnoods in het weekend. En er zijn ook meer dan genoeg cursussen en hobbyclubs om je bij aan te sluiten en te volgen. Iets creatiefs, of juist sportiefs. Voor het sociale zou je iets als scouting kunnen overwegen, dan trek je sowieso een avond/dagdeel of een dag per week met elkaar op. Goede kans dat je daar vrienden aan overhoudt. Ook wel redelijk gehalte autisten daar trouwens, mocht je op zoek zijn naar lotgenoten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')