pff, geen idee.. een normale geloof ik.. 1 die op een Giant TCR 2 zitquote:Op donderdag 30 november 2017 08:54 schreef Tommeke het volgende:
In principe niet denk ik. Wel type is het?
O oooohquote:Op donderdag 30 november 2017 10:34 schreef Dierckxsens het volgende:
nog in afwachting van chinese carbonvork
Ik heb alleen ervaring met narrow-wide en een clutch derailleur. Dat werkt mooi.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:34 schreef Dierckxsens het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met/een mening over wel of niet een narrow-wide voorblad monteren als je met 1 voorblad gaat rijden op mtb of crosser? Ik heb de afgelopen dagen mijn ouwe MTB gestript en omgebouwd tot strandracer (racestuur erop en nog in afwachting van chinese carbonvork). Het 42t buitenblad heb ik nu op de middenpositie van een triple crank gezet en de voorderaiilleur nog even laten zitten (zonder kabel). Bij een proefritje op asfalt draait alles prima, maar als onder wat zwaardere omstandigheden steeds de ketting eraf valt is dat natuurlijk irritant. Is een narrow-wide dan echt een verbetering waar je dit problem vrijwel nooit meer hebt?
(PS.; meteen maar inschreven voor Egmond-Pier-Egmond)
Heb zonder clutch derailleur wel een paar keer een afloper gehad. Daarna met zelfde setup niet. Raar probleem. Leek alsof de ketting niet goed pakte icm een bepaald verzet.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:34 schreef Dierckxsens het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met/een mening over wel of niet een narrow-wide voorblad monteren als je met 1 voorblad gaat rijden op mtb of crosser? Ik heb de afgelopen dagen mijn ouwe MTB gestript en omgebouwd tot strandracer (racestuur erop en nog in afwachting van chinese carbonvork). Het 42t buitenblad heb ik nu op de middenpositie van een triple crank gezet en de voorderaiilleur nog even laten zitten (zonder kabel). Bij een proefritje op asfalt draait alles prima, maar als onder wat zwaardere omstandigheden steeds de ketting eraf valt is dat natuurlijk irritant. Is een narrow-wide dan echt een verbetering waar je dit problem vrijwel nooit meer hebt?
(PS.; meteen maar inschreven voor Egmond-Pier-Egmond)
Dan moet je wel een los voorblad bijkopen. En dat voor die 2 tandjes?quote:Op donderdag 30 november 2017 18:31 schreef cafca het volgende:
Waarom geen 50-36?
Heb je net wat meer bereik.
Ja, dat is ook weer zo. Maar als je die bladen toch los koopt....quote:Op donderdag 30 november 2017 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je wel een los voorblad bijkopen. En dat voor die 2 tandjes?
Volgens mij kan je een crankset niet zonder bladen kopen?Iig niet Shimano of Sram of Campy? Imo zou het beste compromis een 36-52 crank zijn, zeker als je goed getraind bent verder.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat is ook weer zo. Maar als je die bladen toch los koopt....
Dat is eigenlijk veel handiger dan een 46-36 nu je het zegt! Ik heb die voorbladen nog nooit geprobeerd, misschien dat ik daar wel lekker mee fiets op het vlakke!quote:Op donderdag 30 november 2017 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je een crankset niet zonder bladen kopen?Iig niet Shimano of Sram of Campy? Imo zou het beste compromis een 36-52 crank zijn, zeker als je goed getraind bent verder.
Ik rij met Rotor en kon kiezen.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je een crankset niet zonder bladen kopen?Iig niet Shimano of Sram of Campy? Imo zou het beste compromis een 36-52 crank zijn, zeker als je goed getraind bent verder.
36-50 kan wel maar dan moet je een 50-34 kopen en een los 36 blad erbij en die dan verwisselen.
Rij je al weer dan?quote:Op donderdag 30 november 2017 18:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik rij met Rotor en kon kiezen.
Ik zou iig voor iets groters kiezen dan 48. Fijner bij wat hogere snelheden. 52 kan ook ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |