Hou op zeg heb jij nu echt de naiviteit om hier te zeggen: als we de documenten niet vrij geven dan zal ns er nooit kennis van nemen? Durf je dat echt te zeggen? Ns is al 20 jaar woordelijk op de hoogte van wat er in de meest geheime vergadering van nederland wordt besproken en een paar ideetjes zouden zij niet kunnen achterhalen?quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Hahahaha.
Als men van plan was geweest om dit openbaar te maken, dan hadden de particuliere bedrijven helemaal niet meegewerkt aan dit onderzoek. En dat "moeten"... je kan het bedrijfsleven niet verplichten om gratis met ideeen voor de concurrent te komen.
Ik weet dat NS zulke dingen kan, daarom dreigt Huges ook een jaar celstraf.quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hou op zeg heb jij nu echt de naiviteit om hier te zeggen: als we de documenten niet vrij geven dan zal ns er nooit kennis van nemen? Durf je dat echt te zeggen? Ns is al 20 jaar woordelijk op de hoogte van wat er in de meest geheime vergadering van nederland wordt besproken en een paar ideetjes zouden zij niet kunnen achterhalen?
Geef je ze een zak geld als overheid zijndequote:Op dinsdag 28 november 2017 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Hahahaha.
Als men van plan was geweest om dit openbaar te maken, dan hadden de particuliere bedrijven helemaal niet meegewerkt aan dit onderzoek. En dat "moeten"... je kan het bedrijfsleven niet verplichten om gratis met ideeen voor de concurrent te komen.
.quote:
Ik ben op bezoek geweest bij de collega's die de prestaties moeten verbeteren en dit soort maatregelen uitdenken en implementeren. Dat is een heel team mensen van NS en ProRail en zij hebben werkelijk een enorme berg aan dingen die zij graag willen verbeteren.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:16 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me afvraag... wat voor maatregelen zijn dat dan wel niet die Arriva en consorten wel zouden kunnen realiseren, maar waar NS ondanks alle onderzoeken enzo niet in slaagt?
Als het Arriva en co. daadwerkelijk zou lukken zou dat vooral betekenen dat er een stel prutsers rondrijdt over de HSL. En hoewel ik soms erg kritisch ben over NS (en ze heus wel eens prutsers heb genoemd) denk ik niet dat dat het geval is. NS probeert er echt het beste van te maken.
Dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden!quote:
Dus het huidige materieel is te ingewikkeld in het gebruik?quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:35 schreef MTL het volgende:
[..]
Grootste verbetering zal volgens mij persoonlijk ander materieel zijn. Niet zo zeer omdat het huidige materieel onbetrouwbaar zou zijn (het is in mijn ervaring even betrouwbaar als ander NS materieel), maar omdat het nieuwe materieel hopelijk beter 'foolproof' zou moeten zijn.
Een computergestuurde multifunctionele loc met meer functionaliteit en zelfbeveiliging dan wij nodig hebben, dat is net even wat anders. Daar is iets ander inzicht in de machine voor nodig.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus het huidige materieel is te ingewikkeld in het gebruik?
Dan is het bagger software. Of eigenlijk vooral een bagger user interface.quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:47 schreef MTL het volgende:
Je schat gebruikers te hoog in.
Juist jij, die uit de ICT komt, zou moeten begrijpen dat niets zo lastig is om een compleet digibete gebruiker met een computersysteem te laten werken.
Dan heb je nooit met échte digibeten gewerktquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan is het bagger software. Of eigenlijk vooral een bagger user interface.
Als je GUI goed is, kan zelfs de grootste digibeet er mee werken. Het moet wel aansluiten bij de belevingswereld van de gebruiker en blijkbaar is dat nu niet het geval.
Wat MTL zegt is wel waar. Ik werk tegenwoordig met bouwplaatspersoneel dat nauwelijks kan nadenken, man dat is echt een uitdaging. Misschien wel de grootste uitdaging voor mij persoonlijk. En dan mag ik blij zijn als ze Nederlands spreken..quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan is het bagger software. Of eigenlijk vooral een bagger user interface.
Als je GUI goed is, kan zelfs de grootste digibeet er mee werken. Het moet wel aansluiten bij de belevingswereld van de gebruiker en blijkbaar is dat nu niet het geval.
In mijn ervaring is dat juist redelijk eenvoudig, helemaal omdat je ze uit kan leggen dat ze niet bang hoeven te zijn om fouten te maken. Ik ken een ouwe man, Hans, en die ziet twee auto-onderdelen en maakt ze passend, wat net zo'n complexe berekening in je hersens voor nodig is als voor het accepteren van een systeem en toch raakte hij in paniek (en dan bedoel ik echt heel erg kwaad op het apparaat en de wereld, het is echt ontzettend grappig) als er iets op z'n computer gebeurde wat hij niet snapt. Nu, na vijf jaar, blijft hij niet alleen rustig maar hij neemt intuïtief goede beslissingen. En die man krijgt AOW en de MULO niet afgemaakt....quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:47 schreef MTL het volgende:
Je schat gebruikers te hoog in.
Juist jij, die uit de ICT komt, zou moeten begrijpen dat niets zo lastig is om een compleet digibete gebruiker met een computersysteem te laten werken.
Ja, ik zou willen dat we daar net zo makkelijk cijfers over zouden zien. Die statistieken op het HRN en dan vooral die van NS word je er mee doodgegooid.quote:Overigens, in hoeverre die goederencollega's zoveel beter opgeleid zijn vraag ik mij af. Met gemiddeld 1 à 2 strandingen per dag op de Betuweroute doen wij het op de HSL volgens mij beter
Ja precies dit dus.quote:Maar ja, daar zijn geen reizigers en is geen NS, dus is niet interessant.
inmiddels wel, al zet ik mijn vraagtekens bij het telkens opleiden van grote groepen mcn voor de HSL, terwijl je imo beter af bent met een kleinere groep die vaak over de lijn heen rijdt ipv 1x per twee weken ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:16 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me afvraag... wat voor maatregelen zijn dat dan wel niet die Arriva en consorten wel zouden kunnen realiseren, maar waar NS ondanks alle onderzoeken enzo niet in slaagt?
Als het Arriva en co. daadwerkelijk zou lukken zou dat vooral betekenen dat er een stel prutsers rondrijdt over de HSL. En hoewel ik soms erg kritisch ben over NS (en ze heus wel eens prutsers heb genoemd) denk ik niet dat dat het geval is. NS probeert er echt het beste van te maken.
Na 3 a 4 jaar eerst op een ouderwetse helpdesk (mét balie, was op Rijkshogeschool IJsselland, *zwaai naar beeman* ) waar studenten met alle problemen aankomen die je je maar kan voorstellen, denk ik niet dat er nog iets is wat me verbaasd. Ze konden bij ons ook laptops en andere dingen lenen, dus alle tech-support-gore kwam bij ons langs en echt werkelijk waar álle niveaus van gebruikers. Omdat er een balie is voegt dat soms een extra wauw-factor toe. Van fysieke intimidatie en bedreigingen tot mee uit eten genomen worden door iemand wiens afstudeerscriptie we zo'n beetje bit-voor-bit van een 1.44MB floppy terughaalden.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:39 schreef MTL het volgende:
[..]
Dan heb je nooit met échte digibeten gewerkt
Ik heb nu na 10 jaar mijn oude moeder eindelijk zo ver dat ze zelf een e-mailtje kan typen en versturen. En die is nog in de 60. Dezelfde leeftijdsgroep als veel machinisten.
Die zijn niet opgegroeid met de computer en willen er eigenlijk niets mee te maken hebben.
zoiets kan ook pas als de ICNG er isquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:49 schreef MTL het volgende:
Nou, doe dat maar ff niet voorlopig en laat nu de boel tot rust komen en stabiliseren
Het maken van een goede gebruikersinterface is moeilijk, maar niet onmogelijk. Bedrijven zoals Apple zijn daar erg goed in. Geef een n00b een iPhone en binnen een paar minuten weet hij hoe hij ermee moet bellen of internetten.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:54 schreef MTL het volgende:
Ik denk dat als jij dé perfecte interface ontwikkelt waar werkelijk iedere machinist mee uit de voeten kan én alle opties en overzichten van de status van werkelijk álle onderdelen weergegeven kunnen worden, dat je spekkoper bent. Veel succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |