abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 november 2017 @ 23:51:49 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_175352600
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 23:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ligt de Betuweroute niet vol met facultatieve treinpaden die gemakkelijk te boeken zijn voor een goederentoko? Als je spaarzaam gebruikte 160-paden inlegt gaat dat ten koste van de capaciteit vermoed ik.
Ja, allemaal 90- en 100-paden, meen ik. Snellere paden ben ik nog niet tegengekomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_175352740
maar je gaat toch niet achter een trein op een helling staan?
  Redactie Sport dinsdag 28 november 2017 @ 00:10:42 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175352851
Je verwacht toch ook niet dat een trein die weggesleept wordt een paar minuten later doodleuk met een rotvaart weer terug komt rollen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175352860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 00:10 schreef dennistd het volgende:
Je verwacht toch ook niet dat een trein die weggesleept wordt een paar minuten later doodleuk met een rotvaart weer terug komt rollen...
dat niet nee, maar zolang als ik me kan heugen heb ik altijd een pak rammel gehad als ik me bevond op een plek die gevaarlijk was als er iets los zou schieten... Brrr
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:33:07 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175355744
Een conducteur heeft wat onenigheid met een reiziger over het vervoerbewijs. De conducteur: "Gelukkig gaat het groepsretour er per 1 januari uit."

Dat u het weet.
  Redactie Sport dinsdag 28 november 2017 @ 09:50:31 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175356025
Waarom helemaal afschaffen en niet gewoon terug naar waar het voor bedoeld is: samen reizen. Zorg ervoor dat op het ticket van reiziger 1 de aanduiding hoofdticket staat, en dat de bijtickets van de andere reizigers niet geldig zijn zonder de aanwezigheid van reiziger 1.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:54:18 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175356089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:50 schreef dennistd het volgende:
Waarom helemaal afschaffen en niet gewoon terug naar waar het voor bedoeld is: samen reizen. Zorg ervoor dat op het ticket van reiziger 1 de aanduiding hoofdticket staat, en dat de bijtickets van de andere reizigers niet geldig zijn zonder de aanwezigheid van reiziger 1.
Dat is nooit de bedoeling van het groepsretour geweest toch?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport dinsdag 28 november 2017 @ 10:05:07 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175356292
groeps·re·tour (het; o; meervoud: groepsretours)
1 retourticket voor een treinreis met een groep
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175356628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:33 schreef James1988 het volgende:
Een conducteur heeft wat onenigheid met een reiziger over het vervoerbewijs. De conducteur: "Gelukkig gaat het groepsretour er per 1 januari uit."

Dat u het weet.
Ik heb geen vrienden, heb er dan ook geen gebruik van gemaakt ;(
pi_175357604
Ik heb vrij reizen dus ik heb er ook geen gebruik van gemaakt :) Ik weet wel dat als die geweldige afdeling commercie van tevoren nou eens het concept van een nieuw vervoerbewijs had voorgelegd aan HC's en V&S'ers die er mee moeten werken de meeste misbruikmogelijkheden van tevoren al aangekaart hadden kunnen worden :')
pi_175357690
Groepsretour blijft wel, maar (als ik het goed begreep) in de oorspronkelijke bedoeling: alleen reizen met een groep in dezelfde trein.
pi_175358594
Nee hoor, ik ben vandaag vrij. Vandaag ga ik mij even niet verbeteren :P

Overigens: leuke conclusie. Ze kunnen het allemaal beter en willen het alleenrecht op de HSL, maar hebben geen materieel voorhanden.
Joh. Waarom denken ze dat NS de ICNG besteld heeft? Omdat ze een paar miljoentjes over hadden? |:(
pi_175358612
quote:
Eindelijk is het fabeltje dat arriva het wel even overneemt ontkracht.
speak only if it improves the silence.
pi_175358630
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:12 schreef MTL het volgende:
Nee hoor, ik ben vandaag vrij. Vandaag ga ik mij even niet verbeteren :P

Overigens: leuke conclusie. Ze kunnen het allemaal beter en willen het alleenrecht op de HSL, maar hebben geen materieel voorhanden.
Joh. Waarom denken ze dat NS de ICNG besteld heeft? Omdat ze een paar miljoentjes over hadden? |:(
Daar had ik dat fortuin aan consultants niet voor nodig gehad om die conclusie te kunnen trekken
pi_175360686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Eindelijk is het fabeltje dat arriva het wel even overneemt ontkracht.
Arriva heeft geen treinen op voorraad.

Het probleem is dat in de marktverkenning door de andere partijen 8 maatregelen zijn genoemd die de prestaties met het bestaande materieel kunnen verbeteren. Die maatregelen kan NS ook nemen. Maar NS weet niet wat deze maatregelen zijn, want die zijn vertrouwelijke concurrentiegevoelige informatie. En de drie serieuze concurrenten hebben geen interesse in een zuiver adviserende rol in een samenwerking met NS.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 13:43:18 ]
  dinsdag 28 november 2017 @ 13:56:12 #117
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175360968
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:17 schreef MTL het volgende:
Groepsretour blijft wel, maar (als ik het goed begreep) in de oorspronkelijke bedoeling: alleen reizen met een groep in dezelfde trein.
Ik heb het wel twee keer gebruikt met de toenmalige bedoeling: allemaal reizen naar hetzelfde punt vanaf verschillende herkomsten. Zou best kunnen dat er daarvoor nog een ander groepsticket is geweest.

Vooral de keer dat we ook echt met de maximale 10 personen waren leidde tot de wel enigszins absurde korting van 75% ten opzichte van gewone kaartjes. Als er dan eenvoudig misbruik van gemaakt kan worden, dan wordt het wel snel een bodemloze put.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_175361376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Arriva heeft geen treinen op voorraad.
Arriva heeft wel altijd beweerd dit binnen een paar jaar(3) te kunnen fixen.

quote:
Het probleem is dat in de marktverkenning door de andere partijen 8 maatregelen zijn genoemd die de prestaties met het bestaande materieel kunnen verbeteren. Die maatregelen kan NS ook nemen. Maar NS weet niet wat deze maatregelen zijn, want die zijn vertrouwelijke concurrentiegevoelige informatie. En de drie serieuze concurrenten hebben geen interesse in een zuiver adviserende rol in een samenwerking met NS.
De concurrentie heeft er belang bij om deze maatregelen zo hoog mogelijk te maken, de kans dat ns echt zijn concessie verliest is nul.

Dus zou er wat mij betreft eerst een gekeken moeten worden hoe realistisch die 8 maatregelen zijn.

Even los van het feit dat ik vindt dat ns moet afgerekend worden op een geschoonde punctualiteit, dat is nu niet het geval.
speak only if it improves the silence.
pi_175361493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Arriva heeft wel altijd beweerd dit binnen een paar jaar(3) te kunnen fixen.

[..]

De concurrentie heeft er belang bij om deze maatregelen zo hoog mogelijk te maken, de kans dat ns echt zijn concessie verliest is nul.

Dus zou er wat mij betreft eerst een gekeken moeten worden hoe realistisch die 8 maatregelen zijn.
Daar is naar gekeken.
https://www.tweedekamer.n(...)16458&did=2017D34408
Laatste pagina van de pdf
pi_175361555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Arriva heeft wel altijd beweerd dit binnen een paar jaar(3) te kunnen fixen.
Die Hettinga roept wel vaker wat al dan niet via buikspreekpop driekoplopers.
pi_175361577
O ja sorry dat ik niet vrolijk meedeed met Arriva-haten :@

Ik ben al weer weg hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 14:29:45 ]
pi_175361620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar is naar gekeken.
https://www.tweedekamer.n(...)16458&did=2017D34408
Laatste pagina van de pdf
Ik zie het, ik zou zeggen begin met ns af te rekenen op een schone punctualiteit, dat lost al veel problemen op en geef daarna die 8 maatregelen vrij, desnoods onder druk van een motie.
speak only if it improves the silence.
pi_175361815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik zie het, ik zou zeggen begin met ns af te rekenen op een schone punctualiteit, dat lost al veel problemen op en geef daarna die 8 maatregelen vrij, desnoods onder druk van een motie.
Ik hoop dat je zelf snapt wat je voor ontzettend domme opmerking maakt. Als overheid concurrentiegevoelige informatie vergaren onder de belofte van vertrouwelijkheid en die dan openbaar maken. Hoe kóm je erop? 8)7
pi_175361982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zelf snapt wat je voor ontzettend domme opmerking maakt. Als overheid concurrentiegevoelige informatie vergaren onder de belofte van vertrouwelijkheid en die dan openbaar maken. Hoe kóm je erop? 8)7
Hou op zeg cijfers over in en uitstappen, over winst en verlies zijn vertrouwelijk, voorstellen om de hsl dienst te verbeteren is niks vertrouwelijk aan en moeten gewoon openbaar.
speak only if it improves the silence.
pi_175362324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hou op zeg cijfers over in en uitstappen, over winst en verlies zijn vertrouwelijk, voorstellen om de hsl dienst te verbeteren is niks vertrouwelijk aan en moeten gewoon openbaar.
Hahahaha.

Als men van plan was geweest om dit openbaar te maken, dan hadden de particuliere bedrijven helemaal niet meegewerkt aan dit onderzoek. En dat "moeten"... je kan het bedrijfsleven niet verplichten om gratis met ideeen voor de concurrent te komen. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 15:12:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')