abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 23:38:05 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175500388
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zou dat schudden waarneembaar moeten zijn? Je zou zeggen van wel.
In het toestel zal je dat gerammel vast wel merken ja, maar het is niet alsof het toestel wild op en neer gaat of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door ATuin-hek op 04-12-2017 23:50:41 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175500606
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

In het toestel zal je dat gerammel vast wel merken ja, maar het is niet alsof het toestel wild op en neer gaat of zo.
Kun je dat ook aantonen?
  maandag 4 december 2017 @ 23:55:09 #228
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175500647
Ik ga jok's posts als referentie gebruiken in mijn verslag. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 4 december 2017 @ 23:55:28 #229
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175500652
Onderdeeltje: complottheorien.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:00:27 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176409711
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 23:55 schreef _--_ het volgende:
Ik ga jok's posts als referentie gebruiken in mijn verslag. :D
wat voor een verslag..
En ben je al klaar :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_176411280
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kun je dat ook aantonen?
Er zijn al vele video's daarvan getoond...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176411299
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, geintje natuurlijk :)

Maar zo'n Boeing is niet geschikt om op dergelijke hoogtes zo snel te vliegen. Het toestel wordt dan simpelweg onbestuurbaar en zal mogelijk uit elkaar schudden door de krachten die het te verduren krijgt. De luchtdichtheid is daar simpelweg te hoog voor.
Kun je dat met voorbeelden aantonen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176412814
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er zijn al vele video's daarvan getoond...
Verveel je je zo erg dat je posts van ruim een maand oud gaat zitten citeren?
pi_176412836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Verveel je je zo erg dat je posts van ruim een maand oud gaat zitten citeren?
Dat mag niet ofzo? :?
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:40:08 #235
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_176412846
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Verveel je je zo erg dat je posts van ruim een maand oud gaat zitten citeren?
Stop hier eens mee. Of reageer niet als je het te ver naar achteren vindt of reageer inhoudelijk.

Dit soort blubber voegt echt niks toe namelijk en lokt alleen maar andere ongewenste reacties uit.
pi_176414805
Komt vaker voor dat met vliegtuigen iets gedaan wordt dat niet in de handleiding wordt beschreven, zoals de Gimli Glider. In 1983 kwam een 767 zonder brandstof te zitten en moest een noodlanding maken. Een noodlanding terwijl geen van de motoren het deed, was nooit op getraind, en in de emergencychecklist was ook niet beschreven hoe je het toestel moest vliegen als beide motoren waren uitgevallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

quote:
Air Canada Flight 143 was a scheduled domestic passenger flight between Montreal and Edmonton that ran out of fuel on July 23, 1983 at an altitude of 12,500 metres (41,000 ft), midway through the flight. The crew was able to glide the Boeing 767 aircraft safely to an emergency landing at a former Royal Canadian Air Force base in Gimli, Manitoba, that had been turned into a motor racing track. This unusual aviation incident earned the aircraft the nickname "Gimli Glider."
(...)

the left engine failed and they began preparing for a single-engine landing.

As they communicated their intentions to controllers in Winnipeg and tried to restart the left engine, the cockpit warning system sounded again with the "all engines out" sound, a long "bong" that no one in the cockpit could recall having heard before and was not covered in flight simulator training. Flying with all engines out was something that was never expected to occur and had therefore not been covered in training. Seconds later, with the right-side engine also stopped, the 767 lost all power, and most of the instrument panels in the cockpit went blank.
(...)
the pilots were already descending through 35,000 feet (11,000 m)[4] when the second engine shut down. They immediately searched their emergency checklist for the section on flying the aircraft with both engines out, only to find that no such section existed.


[ Bericht 4% gewijzigd door Wombcat op 10-01-2018 17:24:57 ]
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:22:03 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176414947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:13 schreef Wombcat het volgende:
Komt vaker voor dat met vliegtuigen iets gedaan wordt dat niet in de handleiding wordt beschreven, zoals de Gimli Glider. In 1983 kwam een 767 zonder brandstof te zitten en moest een noodlanding. Een noodlanding terwijl geen van de motoren het deed, was nooit op getraind, en in de emergencychecklist was ook niet beschreven hoe je het toestel moest vliegen als beide motoren waren uitgevallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

[..]

Uhuh, en dan dat ding in een sideslip gooien :o
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176415515
Deze is ook wel aardig
https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243

Veilig geland na explosieve decompressie waardoor een flink deel van het dak van de cabine was verdwenen. Slechts één dode.


Kortom: vliegtuigen kunnen nog best wat hebben voordat ze desintegreren.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:58:45 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176418284
En deze heeft op een haar na mach 1 niet gehaald in een duikvlucht:


Wel aardig wat schade opgelopen, maar veilig kunnen landen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176421996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:45 schreef Wombcat het volgende:
Deze is ook wel aardig
https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243

Veilig geland na explosieve decompressie waardoor een flink deel van het dak van de cabine was verdwenen. Slechts één dode.
[ afbeelding ]

Kortom: vliegtuigen kunnen nog best wat hebben voordat ze desintegreren.
5kg vogels kunnen ook veel schade maken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_176422243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

5kg vogels kunnen ook veel schade maken.
Vooral rond kerst
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176428616
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vooral rond kerst
Want voor of na kerst ineens niet meer?
pi_176428850
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Want voor of na kerst ineens niet meer?
Nee, daarna is de vogel gevlogen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:11:09 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176432372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

5kg vogels kunnen ook veel schade maken.
Wat is je punt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176441229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Just thinking about what would happen if the 5kg bird was an upright steel girder.
-edit, geen gescheld-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 12-01-2018 11:12:39 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:52:48 #246
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176442894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Just thinking about what would happen if the 5kg bird was an upright steel girder.

Ja als jij domme vergelijkingen blijft maken...

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 12-01-2018 11:12:52 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176445085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Just thinking about what would happen if the 5kg bird was an upright steel girder.

Je wilde dus het onderwerp wijzigen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 12-01-2018 11:13:07 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 14 januari 2018 @ 17:30:43 #248
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_176501957
Wat vinden we hier van Zeitgeist en het stukje 9/11 dat daar getoond werd?
En altijd het laatste woord.
pi_176502989
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef BlauweTijger het volgende:
Wat vinden we hier van Zeitgeist en het stukje 9/11 dat daar getoond werd?
Zeitgeist zit slecht in elkaar, veel oude wijn in nieuwe zakken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 18:36:17 #250
249559 crew  Lavenderr
pi_176503416
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef BlauweTijger het volgende:
Wat vinden we hier van Zeitgeist en het stukje 9/11 dat daar getoond werd?
Ja, Zeitgeist is natuurlijk een monument he?
pi_176503513
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, Zeitgeist is natuurlijk een monument he?
Nou, monument...

Food for thougt, maar meer ook niet.
Wie er over gaat nadenken en de video goed analyseert komt er achter dat er weinig van klopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 18:45:06 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_176503582
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, monument...

Food for thougt, maar meer ook niet.
Wie er over gaat nadenken en de video goed analyseert komt er achter dat er weinig van klopt.
Toch heeft het veel indruk gemaakt. Iedereen heeft het gezien, Klassieker.
  zondag 14 januari 2018 @ 19:05:53 #253
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_176504100
Zeitgeist en 9/11 zijn voor veel mensen de gateway geweest naar alles dat met BNW te maken heeft denk ik.
De wereld van BNW is sowieso heel breed. Het accent/de trend lijkt nu te liggen op de hoax maar BNW als wereld omvat veel meer dan dat nog, en dat maakt het ook zo leuk.
pi_176504429
Wellicht tijd voor een nieuwe ZeitGeit, aangezien het nu is vervallen tot lui alles een hoax noemen...
Het vuur is er na al die jaren wel uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 19:36:42 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_176504944
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:17 schreef Wantie het volgende:
Wellicht tijd voor een nieuwe ZeitGeit, aangezien het nu is vervallen tot lui alles een hoax noemen...
Het vuur is er na al die jaren wel uit.
Een Zeitgeist 2.0
pi_176507438
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een Zeitgeist 2.0
Ja, eentje die achter de huidige façade kijkt en mensen aan het denken zet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 januari 2018 @ 08:21:46 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176513477
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch heeft het veel indruk gemaakt. Iedereen heeft het gezien, Klassieker.
Zeitgeist staat ook op netflix al vind ik de intro religie gedeelte, het beste stukje.
Overigens zijn er meerdere zeigeist delen, maar lang niet zo bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 16-01-2018 10:03:13 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_176523267
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een Zeitgeist 2.0
Nou, 4.0 zou het dan worden. Zeitgeist heeft namelijk al 3 delen.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 18:39:14 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_176524538
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou, 4.0 zou het dan worden. Zeitgeist heeft namelijk al 3 delen.
Nou ja, een Zeitgeist van nu bedoel ik.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:00:56 #260
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176608099
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.

  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:10:15 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176608259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:00 schreef tja77 het volgende:
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.

Spreekt het feit dat niet breken bij dergelijke wind dat niet juist tegen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:12:26 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176608291
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:00 schreef tja77 het volgende:
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.

Maar wel stevig genoeg om een compleet vliegtuig te dragen.
Met deze theorie zou er geregeld een vliegtuig uit de lucht moeten flikkeren bij beetje turbulentie ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:19:20 #263
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176608428
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Spreekt het feit dat niet breken bij dergelijke wind dat niet juist tegen?
Ze zijn enigszins flexibel ja, maar met iets wat enigszins flexibel is dwars door staal komen valt niet mee.
Zie wat 1 niet ingeklemde houten telefoonpaal voor schade aanricht.


En dit waren meerdere ingeklemde stalen kolommen die veel steviger waren.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:24:03 #264
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176608514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar wel stevig genoeg om een compleet vliegtuig te dragen.
Met deze theorie zou er geregeld een vliegtuig uit de lucht moeten flikkeren bij beetje turbulentie ;)
Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:28:17 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176608617
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.
Klopt helemaal.
Maar Dit betreft niet het eerste vliegtuig wat zich in een gebouw boort, Kijk maar naar de Bijlmer ramp, waarbij een complete Flat bestaande uit gewapend beton vrijwel met de grond gelijk maakte.
En zo zijn er wel meer, dit is deel 121 en de vraag is al zeker vaker naar voren gekomen en zo zijn er al heel erg veel voorbeelden van geplaatst.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:39:44 #266
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176608847
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt helemaal.
Maar Dit betreft niet het eerste vliegtuig wat zich in een gebouw boort, Kijk maar naar de Bijlmer ramp, waarbij een complete Flat bestaande uit gewapend beton vrijwel met de grond gelijk maakte.
En zo zijn er wel meer, dit is deel 121 en de vraag is al zeker vaker naar voren gekomen en zo zijn er al heel erg veel voorbeelden van geplaatst.
De Bijlmerflat was dan ook niet berekend op een impact van een pasagiersvliegtuig.
Gewapend beton is niet hetzelfde als staal van enkele centimeters dik.
Aan een flat van een meter of 20-30 hoog worden veel lagere eisen gesteld qua constructie dan aan een gebouw van 100-en meters hoog.

Beetje appels met peren vergelijken doe je nu.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:43:36 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176608928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

De Bijlmerflat was dan ook niet berekend op een impact van een pasagiersvliegtuig.
Gewapend beton is niet hetzelfde als staal van enkele centimeters dik.
Aan een flat van een meter of 20-30 hoog worden veel lagere eisen gesteld qua constructie dan aan een gebouw van 100-en meters hoog.

Beetje appels met peren vergelijken doe je nu.
Waarom gebruiken ze gewapend beton dan bij impact testen?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:54:21 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176609176
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ze zijn enigszins flexibel ja, maar met iets wat enigszins flexibel is dwars door staal komen valt niet mee.
Zie wat 1 niet ingeklemde houten telefoonpaal voor schade aanricht.


En dit waren meerdere ingeklemde stalen kolommen die veel steviger waren.
Niemand vraagt je dan ook te geloven dat de vleugels er zonder schade van af kwamen. Die schade gaat wat dat betreft beide kanten op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.
En die traagheid werkt ook beide kanten op. Zelfs als je het materiaal stukmaakt blijft traagheid een factor ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:56:32 #269
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176609224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waarom gebruiken ze gewapend beton dan bij impact testen?
Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?
Tevens, denk jij dat daar standaard beton voor wordt gebruikt? Of beton van 15 cm. dik?
Ik weet de constructieve gegevens niet van de Bijlmerflat, maar hoogwaardige bouw was het allerminst.
Als de wanden al zijn opgetrokken uit beton (en niet kalkzandsteen bijv.) dan is het binnenspouwblad maximaal een cm. 15 of dik. Als je dan een impact (puntlast) hebt op een groot oppervlak, dan bezwijkt de boel opvallend rap.
Het ene beton is het andere niet, sterkteklasses lopen erg uiteen net zoals de hoeveelheid en kwaliteit van de wapening, tevens is een blok beton van 1 kubieke meter natuurlijk iets heel anders dan een binnenspouwbladje van 10-15 cm.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:31:11 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176610068
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?
Tevens, denk jij dat daar standaard beton voor wordt gebruikt? Of beton van 15 cm. dik?
Ik weet de constructieve gegevens niet van de Bijlmerflat, maar hoogwaardige bouw was het allerminst.
Als de wanden al zijn opgetrokken uit beton (en niet kalkzandsteen bijv.) dan is het binnenspouwblad maximaal een cm. 15 of dik. Als je dan een impact (puntlast) hebt op een groot oppervlak, dan bezwijkt de boel opvallend rap.
Het ene beton is het andere niet, sterkteklasses lopen erg uiteen net zoals de hoeveelheid en kwaliteit van de wapening, tevens is een blok beton van 1 kubieke meter natuurlijk iets heel anders dan een binnenspouwbladje van 10-15 cm.
True, maar alles heeft een zwakke plek, bij staal de koppelpunten en als je alles goed bekijkt zie je dat deze daar is afgebroken.
En niet zozeer midden in de bak, die zijn gewoon verbogen of beschadigt.

Beton daar in tegen word in Nederland verstevigd in metaal, alleen beton is inderdaad zo sterk nog niet, daarom doen ze er een frame in, In beide gevallen kan je niet goed testen wat voor impact het heeft als er een vliegtuig tegen knalt, JA je kan het berekenen maar je gaat het niet zo even testen.

Het WTC was berekend dat het de impact van een vliegtuig kon weerstaan, en dat klopt ook gewoon, wat er achteraf gebeurde was men gewoon totaal niet op voorbereid.

Ja er zijn behoorlijk wat vliegtuigen op gebouwen geknald in het verleden, maar als je zoiets gaat uitzoeken moet je er natuurlijk rekening mee houden dat geen gebouw het zelfde is.

Dan nog als het geen vliegtuig was? wat was het dan wel?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:31:52 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176610090
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?
Tevens, denk jij dat daar standaard beton voor wordt gebruikt? Of beton van 15 cm. dik?
Ik weet de constructieve gegevens niet van de Bijlmerflat, maar hoogwaardige bouw was het allerminst.
Als de wanden al zijn opgetrokken uit beton (en niet kalkzandsteen bijv.) dan is het binnenspouwblad maximaal een cm. 15 of dik. Als je dan een impact (puntlast) hebt op een groot oppervlak, dan bezwijkt de boel opvallend rap.
Het ene beton is het andere niet, sterkteklasses lopen erg uiteen net zoals de hoeveelheid en kwaliteit van de wapening, tevens is een blok beton van 1 kubieke meter natuurlijk iets heel anders dan een binnenspouwbladje van 10-15 cm.
Juist bij een geconcentreerde belasting (die puntlast) bezwijkt het sneller.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:33:40 #272
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176610142
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Juist bij een geconcentreerde belasting (die puntlast) bezwijkt het sneller.
Dat zeg ik toch ook?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:39:01 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176610274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?
Oh ik dacht dat je dat om een andere reden opvallend vond :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:52:58 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176610551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?
Dan zou het toch niet zo veel moeten verbazen dat het wel gebeurde?
Het zou me meer verbazen als het vliegtuig er tegen aan zou zijn geklapt zonder al te veel beschadiging en naar benden zijn gevallen.

In dit geval een impact de kolommen braken op zwakke punt af en vliegtuig kwam in het bebouw.
En wat btreft de vleugels, de neus raakt het gebouw eerst, dus is er al iets van een gat, een zwakke plek, daarna komen de vleugels.

Zie het als een kogel gat, nadat de kogel heeft ingeslagen zijn de randen om het kogelgat de zwakke plek.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:57:40 #275
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176610644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

True, maar alles heeft een zwakke plek, bij staal de koppelpunten en als je alles goed bekijkt zie je dat deze daar is afgebroken.
En niet zozeer midden in de bak, die zijn gewoon verbogen of beschadigt.

Beton daar in tegen word in Nederland verstevigd in metaal, alleen beton is inderdaad zo sterk nog niet, daarom doen ze er een frame in, In beide gevallen kan je niet goed testen wat voor impact het heeft als er een vliegtuig tegen knalt, JA je kan het berekenen maar je gaat het niet zo even testen.

Het WTC was berekend dat het de impact van een vliegtuig kon weerstaan, en dat klopt ook gewoon, wat er achteraf gebeurde was men gewoon totaal niet op voorbereid.

Ja er zijn behoorlijk wat vliegtuigen op gebouwen geknald in het verleden, maar als je zoiets gaat uitzoeken moet je er natuurlijk rekening mee houden dat geen gebouw het zelfde is.

Dan nog als het geen vliegtuig was? wat was het dan wel?
Bij staal zijn de koppelpunten het zwakst?
Bij staal zijn de lasnaden sterker dan het staal, en ter plekke van de koppelingen is de constructie juist op z'n stijfst. Staal is juist op het hart van de afstand tussen 2 koppelingen het zwakst juist omdat daar geen overdracht is naar andere constructieve elementen. Als je een overspanning hebt van pak em beet 6 meter, en je zet op het midden van die 6 meter een puntlast, dan zal de balk bezwijken ter plekke van de puntlast en niet ter plaatse van de koppelingen.

Beton wordt niet verstevigd door het metaal. Beton kan heel goed drukspanning opnemen (zoals bij een impacttest). Vandaar dat betonkubussen (kubusjes van 15 cm.) die worden getest op de sterkte van het beton ook geen betonstaal bevatten. De enige reden dat er staal zit in beton is vanwege de trekspanning op te vangen. Vandaar ook dat wapeningsstaal altijd verroest is wanneer het in beton gestort wordt. Wapeningsstaal moet zich hechten aan het beton, zodat het meewerkt wanneer een vloer doorbuigt.
Een betonblok die voor impacttests wordt gebruikt bevat volgens mij geeneens betonstaal, het zou namelijk geen toegevoegde waarde hebben.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:10 #276
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176610712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij staal zijn de koppelpunten het zwakst?
Bij staal zijn de lasnaden sterker dan het staal, en ter plekke van de koppelingen is de constructie juist op z'n stijfst. Staal is juist op het hart van de afstand tussen 2 koppelingen het zwakst juist omdat daar geen overdracht is naar andere constructieve elementen. Als je een overspanning hebt van pak em beet 6 meter, en je zet op het midden van die 6 meter een puntlast, dan zal de balk bezwijken ter plekke van de puntlast en niet ter plaatse van de koppelingen.

Beton wordt niet verstevigd door het metaal. Beton kan heel goed drukspanning opnemen (zoals bij een impacttest). Vandaar dat betonkubussen (kubusjes van 15 cm.) die worden getest op de sterkte van het beton ook geen betonstaal bevatten. De enige reden dat er staal zit in beton is vanwege de trekspanning op te vangen. Vandaar ook dat wapeningsstaal altijd verroest is wanneer het in beton gestort wordt. Wapeningsstaal moet zich hechten aan het beton, zodat het meewerkt wanneer een vloer doorbuigt.
Een betonblok die voor impacttests wordt gebruikt bevat volgens mij geeneens betonstaal, het zou namelijk geen toegevoegde waarde hebben.
Pak een massieve balk, en probeer die in twee te krijgen
Pak dan een soortgelijke balk maar in midden een las of koppeling.

Welke van de 2 zal het eerste begeven de eerste of de 2e en waar?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:07:39 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176610825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Pak een massieve balk, en probeer die in twee te krijgen
Pak dan een soortgelijke balk maar in midden een las of koppeling.

Welke van de 2 zal het eerste begeven de eerste of de 2e en waar?
Zal eraan liggen waar en in welke richting je hem belast he.
Heb je enig idee hoe een staalconstructie is opgebouwd?
Een vierkant stalen frame (waarbij de stalen balken en liggers op de hoeken zijn gefixeerd) zal bij een puntlast tussen die gefixeerde punten ter plekke van de puntlast bezwijken.
Als je de puntlast zet vlakbij de fixatie dan zal hij daar bezwijken ja, maar daarvoor is een grote kracht nodig dan bij een vrij opgelegde balk.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:09:57 #278
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176610856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dan zou het toch niet zo veel moeten verbazen dat het wel gebeurde?
Het zou me meer verbazen als het vliegtuig er tegen aan zou zijn geklapt zonder al te veel beschadiging en naar benden zijn gevallen.

In dit geval een impact de kolommen braken op zwakke punt af en vliegtuig kwam in het bebouw.
En wat btreft de vleugels, de neus raakt het gebouw eerst, dus is er al iets van een gat, een zwakke plek, daarna komen de vleugels.

Zie het als een kogel gat, nadat de kogel heeft ingeslagen zijn de randen om het kogelgat de zwakke plek.
De neus van een vliegtuig is niet echt stevig, maar dat zal in deze reeks al wel besproken zijn.

  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:19:15 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176611031
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

De neus van een vliegtuig is niet echt stevig, maar dat zal in deze reeks al wel besproken zijn.

jup, ik zeg ook niet dat het niet kan een vogel vs vliegtuig is inderdaad vaker voorgekomen, als een vogel tegen een vliegtuig klapt die stil staat zal je er veel minder van zien dan als het vliegtuig met een bepaald snelheid tegen de vogel klapt, dit komt door de hogere snelheid en meer kracht wat er dan achter zit, van de vogel zal weinig meer over zijn, dit is natuurlijk anders dan wanneer de vogel zelf tegen een stilstaand vliegtuig klapt.

, ik geef alleen aan dat een balk eerder zal breken op een las koppeling ( of iets anders) dan op een volledig massief stuk.
Een object met een punt vorm, in dit geval de neus van een vliegtuig zal ergens makkelijker door heen komen dan een volledig stomp voorwerp.
Grote kans dan in de eerste fracties van de impact de neus inderdaad verfrommelde zoals je kan zien op stillshot van filmpje, maar omdat er zoveel kracht en gewicht verder achter de neus zit zal er toch een penetratie plaatsvinden, en eenmaal een gat veroorzaakt zal de rest van het vliegtuig zich veel makkelijker in het gebouw boren, en ja ook de vleugels, de randen naast het gat zijn nu gewoon een heel stuk zwakker.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:50:15 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176611566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij staal zijn de koppelpunten het zwakst?
Bij staal zijn de lasnaden sterker dan het staal, en ter plekke van de koppelingen is de constructie juist op z'n stijfst. Staal is juist op het hart van de afstand tussen 2 koppelingen het zwakst juist omdat daar geen overdracht is naar andere constructieve elementen. Als je een overspanning hebt van pak em beet 6 meter, en je zet op het midden van die 6 meter een puntlast, dan zal de balk bezwijken ter plekke van de puntlast en niet ter plaatse van de koppelingen.

Beton wordt niet verstevigd door het metaal. Beton kan heel goed drukspanning opnemen (zoals bij een impacttest). Vandaar dat betonkubussen (kubusjes van 15 cm.) die worden getest op de sterkte van het beton ook geen betonstaal bevatten. De enige reden dat er staal zit in beton is vanwege de trekspanning op te vangen. Vandaar ook dat wapeningsstaal altijd verroest is wanneer het in beton gestort wordt. Wapeningsstaal moet zich hechten aan het beton, zodat het meewerkt wanneer een vloer doorbuigt.
Een betonblok die voor impacttests wordt gebruikt bevat volgens mij geeneens betonstaal, het zou namelijk geen toegevoegde waarde hebben.
De WTC bouw units waren alleen niet aan elkaar gelast, maar met bolts vast gezet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:53:33 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176611638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zal eraan liggen waar en in welke richting je hem belast he.
Heb je enig idee hoe een staalconstructie is opgebouwd?
Een vierkant stalen frame (waarbij de stalen balken en liggers op de hoeken zijn gefixeerd) zal bij een puntlast tussen die gefixeerde punten ter plekke van de puntlast bezwijken.
Als je de puntlast zet vlakbij de fixatie dan zal hij daar bezwijken ja, maar daarvoor is een grote kracht nodig dan bij een vrij opgelegde balk.
Eh nee, dat is niet zo. Als de belasting groter wordt dan wat de fixeerpunten kunnen dragen gaat het alsnog daar mis.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:09:24 #282
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eh nee, dat is niet zo. Als de belasting groter wordt dan wat de fixeerpunten kunnen dragen gaat het alsnog daar mis.
Maar als de fixeerpunten sterker zijn dan wat de balk kan verdragen, waar gaat het dan mis?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:12:24 #283
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612056
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De WTC bouw units waren alleen niet aan elkaar gelast, maar met bolts vast gezet.
Je weet dat voor bouten en ander bevestigingmateriaal van stalen constructie onderdelen vaak staal van een hogere kwaliteit gebruikt wordt?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:15:00 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176612097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar als de fixeerpunten sterker zijn dan wat de balk kan verdragen, waar gaat het dan mis?
Dan op het zwakste punt van de balk ja, er vanuit gaande dat deze niet eerst zo ver buigt dat hij er simpelweg uit springt, en alleen bij deze extra conditie/aanname.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:15:48 #285
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176612116
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je weet dat voor bouten en ander bevestigingmateriaal van stalen constructie onderdelen vaak staal van een hogere kwaliteit gebruikt wordt?
Ongetwijfeld, maar dat maakt het geen lasnaad.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:17:50 #286
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar dat maakt het geen lasnaad.
Heb ik gezegd dat het lasnaden waren dan?
Ik stelde het als voorbeeld dat gekoppelde elementen ter plaatse van de koppeling niet per definitie verzwakt worden door die koppeling.
Of dat gebeurt d.m.v. een lasnaad dan wel door een boutverbinding is niet relevant.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:18:53 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan op het zwakste punt van de balk ja, er vanuit gaande dat deze niet eerst zo ver buigt dat hij er simpelweg uit springt, en alleen bij deze extra conditie/aanname.
Jij denkt dat een constructeur dit niet meeneemt in z'n berekening?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:23:21 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176612250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat het lasnaden waren dan?
Ik stelde het als voorbeeld dat gekoppelde elementen ter plaatse van de koppeling niet per definitie verzwakt worden door die koppeling.
Of dat gebeurt d.m.v. een lasnaad dan wel door een boutverbinding is niet relevant.
Jij begon over lasnaden ja, als antwoord op een post van guyver.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:23:53 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176612259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij denkt dat een constructeur dit niet meeneemt in z'n berekening?
Waarom is dat relevant? Wat jij stelde klopte simpelweg niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:40:58 #290
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant? Wat jij stelde klopte simpelweg niet.
Wat ik stelde was een voorbeeld (puur om aan te geven dat een verbinding (dan wel gelast, dan wel gebout) sterker is dan de balk zelf), ik heb nergens gezegd dat er bij de twin towers gebruik is gemaakt van lasnaden.
Zowel lasnaden als geboutte verbindingen zijn vaak sterker dan de constructieve sterkte van de balk of ligger.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:43:45 #291
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176612636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij begon over lasnaden ja, als antwoord op een post van guyver.
Als voorbeeld, -edit-
Of ga je nu ook zeggen dat de afstand tussen de 2 inklemmingen geen 6 meter is?
Het was als voorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 19-01-2018 16:23:45 ]
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:46:12 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176612710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als voorbeeld,
Of ga je nu ook zeggen dat de afstand tussen de 2 inklemmingen geen 6 meter is?
Het was als voorbeeld.
In dat geval een nogal irrelevant voorbeeld...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 19-01-2018 16:24:02 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176613488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat ik stelde was een voorbeeld (puur om aan te geven dat een verbinding (dan wel gelast, dan wel gebout) sterker is dan de balk zelf), ik heb nergens gezegd dat er bij de twin towers gebruik is gemaakt van lasnaden.
Zowel lasnaden als geboutte verbindingen zijn vaak sterker dan de constructieve sterkte van de balk of ligger.
Op foto's is te zien dat het de boutverbindingen waren die in de perimeter bezweken.
En de stalen kolomdelen waarmee de perimeter was opgebouwd waren niet gelast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:19:59 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176613555
Om toch nog even terug te komen op de bijlmer ramp, wel of niet relevant ..
Het toestel maakte veel minder vaart dat bij 9/11 het geval was, de flats werden niet geraakt met de neus maar meer met de zijkant en de vleugel van het toestel.
Hij maakte op het laatste moment en soort van korte vrije val, dit kwam omdat het vliegtuig een aantal motoren miste en ook nog eens in een bocht zat om te draaien naar een landingsbaan.
Dus veel minder snelheid en veel minder kracht en geraakt met het vlakke deel van het toestel, als je
dan kijkt naar 9/11 waar het vliegtuig head on op gebouw afkwam, dus veel meer kracht en veel meer snelheid, dit vliegtuig kwam namelijk ook nog eens uit een kleine duikvlucht dit betekend dat hij nog meer vaart had.

En dan heb ik het nog niet eens over de constructie

Dus waarom zou dan de bijlmer ramp WEL kunnen en 9/11 niet?
Men vergeet geloof ik het idee dat het gebouwen betreft en niet een on doordring bare berg of iets in die geest.

Voor korte reconstructie bijlmer ramp!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:24:26 #295
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176613641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:19 schreef theguyver het volgende:
...
Men vergeet geloof ik het idee dat het gebouwen betreft en niet een on doordring bare berg of iets in die geest.
...
Wat je daarnaast ook vaak ziet is dat mensen denken via een soort alles of niets redenatie. Een beetje zoals kan materiaal A materiaal B krassen, qua hardheid en zo. Object X botst tegen object Y, welke wint, waarbij de winnaar dan geen schade op loopt of zo. Dat is nou net hoe het niet werkt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:29:18 #296
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176613733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat je daarnaast ook vaak ziet is dat mensen denken via een soort alles of niets redenatie. Een beetje zoals kan materiaal A materiaal B krassen, qua hardheid en zo. Object X botst tegen object Y, welke wint, waarbij de winnaar dan geen schade op loopt of zo. Dat is nou net hoe het niet werkt.
Mooi voorbeeld, van vliegtuig vogel, vliegtuig kaduk, en de vogel dan??

Daar is gewoon niks meer van over..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:30:49 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_176613766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld, van vliegtuig vogel, vliegtuig kaduk, en de vogel dan??

Daar is gewoon niks meer van over..
Bijvoorbeeld ja. Een vogel kan een vliegtuig beschadigen, waaruit dan zou volgen dat een vliegtuig een gebouw niet kan beschadigen of zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_176613885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:00 schreef tja77 het volgende:
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.

Het is een hardnekkig misverstand dat de vleugels door de stalen kolommen zijn geslagen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:11:53 #299
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176620100
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is een hardnekkig misverstand dat de vleugels door de stalen kolommen zijn geslagen.
Vleugels bevonden zich binnen het gebouw en staal was doormidden. Hoe wilde je het anders verklaren?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:18:20 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176620337
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op foto's is te zien dat het de boutverbindingen waren die in de perimeter bezweken.
En de stalen kolomdelen waarmee de perimeter was opgebouwd waren niet gelast.
Welke foto’s?
Ik ken wel foto’s waarop een gat ter grote van het silhouet van het vliegtuig te zien is. Je ziet dat de kolommen op verschillende plaatsen bezweken zijn. Dus niet ter plaatse van de verbindingen maar gaten ter grote van de vleugels. Kolommen dus weggeslagen in plaats van vervormd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')