abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175202939
Wij mogen donderdag voor de 3-jaarsAPK en ik realiseer me dus nu pas dat ik haar misschien ook eens naar die plaatjes moet laten kijken. Dank medemoeders, lijken we toch nog voorbereid straks :7 ! Dreumes moet ook mee en die zit in z'n terror-sloop-krijs-alles-moet-stuk-fase dus het zal wel weer een zeer ontspannen ochtendje worden.

Ik heb zelf al vanaf m'n 6e een bril en ik vind het dus allemaal niet zo spannend, als ze een bril moet dan is dat maar zo. Mijn enige bril-trauma was dat ik niet mocht zwemmen met mijn bril en dus zwemfeestjes altijd een bijzonder eenzame bedoening vond. "Jongens.. jongens.. waar zijn jullie.. oh hey hoi Lau.. nee, jij bent niet Laura. Waar is Laura? Bij de duikplank? En waar is dat?" . Top. Echt :+ .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 20:20:02 ]
pi_175203138
I kletste aan één stuk door bij die afspraak. :') . Wat betreft die ogentest: ik verwonderde me erover dat I de plaatjes op de één na onderste rij ook niet zo goed kon benoemen (en dan zachtjes tegen mij zei: "ik zie het niet"), terwijl ik het (met bril :+ ) nog prima kon zien. Maar blijkbaar, dat zei de arts in ieder geval, is dat niet afwijkend of reden tot zorg. Als een kind het net niet helemaal goed genoeg kan zien, wordt het onzeker en zegt dan niets of het verkeerde. Daarom zijn die ogentesten op die manier ook niet zo heel betrouwbaar.

Wij moeten alweer bijna voor de vierjaar. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175203158
Lou scoorde ook een 'onvoldoende' bij de ogentest laatst. Ze kwam met rechts bij de 2 na onderste rij en links nog een rij daarboven.
Met als kanttekening dat ze die avond daarvoor d'r neus gekneusd had aan de tafel ( :') ) en daar nog best moe van was. Blokjes nadoen was ook een "lalalaaaa goed genoeg" en toen duwde ze de blokjes weer terug. Ondertussen wel de hele afspraak vrolijk kletsend, dat dan weer wel :P
We mogen 5 december weer terug voor een tweede ronde ogentest, nu bij de arts van het cb.
Ik had ook nog op de psz gevraagd of zij opmerken dat ze wellicht minder goed ziet. De juf zei alleen dat ze best vaak hoort dat de 3-jarigen een onvoldoende scoren en dat niet zoveel betekent (nog).

En de stats waren 95,5 cm bij 15,9 kg. :7
pi_175203162
Aah, jeetje wat een verhaal Rijst. Dan is het fijn als je er op tijd bij bent, als ze er nog af kan komen.

Wow was dat onvoldoende Skittles? Twee na onderste rij is hartstikke klein. Dat was volgens mij de vijfde of zesde rij van boven. En wij zijn tot rij 4 gekomen haha.
Dat van die onzekerheid wat hier genoemd wordt, herken ik ook. R. zei geloof ik een ding wat er sowieso helemaal niet bij stond en daarna was het geloof ik dat het mis ging. Dus dat kan ook gewoon puur faalangst zijn geweest van als ik twijfel zeg ik niets meer.

Hhahha, Razz nog snel aan het oefenen. Er zullen ook genoeg driejarigen zijn die er geen zin in hebben en maar wat zeggen of er een potje van maken. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. Zelfs na de middelbare een bril gekregen, maar ik had hem veel eerder nodig, want ik kon het bord niet meer lezen ;( Te genant maar ik werd al gepest, laat staan met bril. En daar zit mijn angst dan ook wel weer in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Hilmo op 20-11-2017 20:33:41 ]
pi_175203166
Mijn maandag was trouwens ook werkelijk g e w e l d i g -O- .

Ik had vandaag fruitsnij-afwas-stofzuigdienst bij de VrijePSZ en het was werkelijk tenenkrommend. Annie dacht 'mama is er, laat ik me eens van m'n allerallerallerdrakerigste kant zien' . Dus, voor het oog van de juf gooide ze haar fruitplankje op de grond, timmerde ze een medepeuter op z'n hoofd met haar waterglaasje en dan was er ook nog Tas die (zie vorige post) ook niet op z'n allergezelligst is, maar die ik ook niet zonder moeilijkheden met het AMK alleen thuis kon laten. En ik moest ergens tussen het peuterdrama en de dreumessloperij door dus de juffen helpen met fruit snijden, uitdelen, en daarna afwassen en stofzuigen. Als je op zoek bent naar iets om je van je lage bloeddruk af te helpen - ga dit doen, het werkt ^O^ .

Serieus, ik ga dit dus niet meer doen. Ouderbinding is supertof, maar die ene ochtend per week dat ik m'n dreumes alleen thuis heb en dus ook eens even iets kan doen met hem alleen, of eventueel relatief rustig (lees - maar 1 kind dat het probeert te saboteren) iets voor school of in huis kan doen ga ik dus niet meer poetsen voor de PSZ. Voor die 7,70 per uur kunnen ze vast wel een fatsoenlijke schoonmaakdienst inhuren, lijkt me.
pi_175203351
Och jee, Razz. Nee, dat is niet relaxed en het zou ook niets voor mij zijn. Ik snap ook niet helemaal dat de leidsters dat fijn vinden zo, want kinderen doen echt anders met ouders erbij en als ouder is het ook lastig want op het kdv ligt het 'opvoed' gebeuren in handen van de leidsters (vind ik), maar als je er dan zo bijstaat heb je natuurlijk toch de neiging om zelf wat opvoeding op je te gaan nemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175203389
Dat klinkt inderdaad als de perfecte remedie tegen een hoge bloeddruk Razz -O-
pi_175203475
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kun je de intocht niet terugkijken, evt? En sinterklaasjournaal?

Het is geen must hoor, maar imdat je zo teleurgesteld bent...
Hm ja dat is misschien wel een idee. Maar sinterklaasfilms wil ze ook niet kijken :@ Maar kan het proberen! Thanks
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175203532
Hilmo, lastig is dat he. Als je eigen gevoelens over je jeugd opspelen. Ik merk het de laatste tijd ook ineens bij mezelf. Dat komt doordat I de laatste tijd ineens niet meer zo'n zin had om met buurtkinderen te spelen. En dan blijken er soms wat akkefietjes te zijn, maar die vertelt ze ons niet (of pas als wij daar erg op doorvragen). Dat terwijl de andere kinderen meteen bij hun ouders vertellen als er iets gebeurd is. Dat herken ik dan meteen van mezelf, dat beetje eenzame van 'ik los het zelf allemaal wel op' en niet willen/kunnen praten over waar je tegenaan loopt. Maar het is volgens mij overdreven om dit al op mijn driejarige te projecteren en zij is mij niet natuurlijk. Toch doe je dat al snel. Proberen niet teveel vooruit te kijken/te denken, en in te vullen hoe iets zal zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175203594
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:57 schreef Mineola het volgende:
Wat jammer Moeraskat! Je had ze wel getipt om erheen te gaan? Aan de andere kant heb je nu voor volgend jaar wel nog een kans om zelf De Eerste Sintintocht te doen! <O)

Ja ik had van te voren (meermaals) aangegeven dat ik het leuk zou vinden als E mee zou gaan. Maar helaas.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij mogen donderdag voor de 3-jaarsAPK en ik realiseer me dus nu pas dat ik haar misschien ook eens naar die plaatjes moet laten kijken. Dank medemoeders, lijken we toch nog voorbereid straks :7 ! Dreumes moet ook mee en die zit in z'n terror-sloop-krijs-alles-moet-stuk-fase dus het zal wel weer een zeer ontspannen ochtendje worden.

Ik heb zelf al vanaf m'n 6e een bril en ik vind het dus allemaal niet zo spannend, als ze een bril moet dan is dat maar zo. Mijn enige bril-trauma was dat ik niet mocht zwemmen met mijn bril en dus zwemfeestjes altijd een bijzonder eenzame bedoening vond. "Jongens.. jongens.. waar zijn jullie.. oh hey hoi Lau.. nee, jij bent niet Laura. Waar is Laura? Bij de duikplank? En waar is dat?" . Top. Echt :+ .
shit E wordt ook 3 deze week... Ik heb werkelijk géén idee wanneer ik naar het consultatiebureau moet :D misschien morgen maar even bellen :@

Ik ga ook maar met haar de vormen oefenen, want volgens mij waren het rare plaatjes.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  maandag 20 november 2017 @ 20:50:48 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_175203761
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:28 schreef Hilmo het volgende:
Aah, jeetje wat een verhaal Rijst. Dan is het fijn als je er op tijd bij bent, als ze er nog af kan komen.

Wow was dat onvoldoende Skittles? Twee na onderste rij is hartstikke klein. Dat was volgens mij de vijfde of zesde rij van boven. En wij zijn tot rij 4 gekomen haha.
Dat van die onzekerheid wat hier genoemd wordt, herken ik ook. R. zei geloof ik een ding wat er sowieso helemaal niet bij stond en daarna was het geloof ik dat het mis ging. Dus dat kan ook gewoon puur faalangst zijn geweest van als ik twijfel zeg ik niets meer.

Hhahha, Razz nog snel aan het oefenen. Er zullen ook genoeg driejarigen zijn die er geen zin in hebben en maar wat zeggen of er een potje van maken. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. Zelfs na de middelbare een bril gekregen, maar ik had hem veel eerder nodig, want ik kon het bord niet meer lezen ;( Te genant maar ik werd al gepest, laat staan met bril. En daar zit mijn angst dan ook wel weer in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Razz, dat klinkt echt vreselijk zo ja :(
pi_175204306
Wat vervelend van de oogtest.. hopelijk is het volgende keer gewoon goed Hilmo!

Wij waren ook bij het CB vandaag, maar dan voor het tweejaarsconsult. 89 cm en 12,5 kg. Verder vond de arts alles prima qua ontwikkeling, dus wij hoeven niet meer voor fysieke afspraken, maar stappen over op e-health-checkups.. :o
Nu ik jullie oogtest verhalen lees vraag ik me wel af hoe dat dan gaat werken met die e-health, maar goed, dat zien we dan wel weer...

Razz: klinkt inderdaad niet als een topdag. Hier hebben we ook helemaal niet van die help-mama diensten op het kdv. Vind ik ook niet zo erg geloof ik, als ik jouw stukje zo lees.
pi_175204382
Oh interessant. Helemaal niet meer Sillie? Ook niet met 3 en 4 jaar? Want normaal hoef je na de twee jarige afspraak alleen maar op de 3 en 4 jaar te komen (waarvan de 4 jaar met prikjes en de 3 jaar met ogentest). Nieuw concept misschien?

Ik vind het ook altijd een stukje sentiment, de verpleegkundige doet dit al 3 jaar, dus vanaf R. baby is en de assistent ook en dat is zo fijn ook. En zo gek, hele tijd geleden met baby daar voor de prikjes en de soms gekke gesprekken en nu met een grote peuter.

razz was een ellende van de dag. Dat helpen hebben wij gelukkig niet, had dat ook niets gevonden. Goed dat je voor jezelf kiest!
pi_175204427
even uit lurkstand voor Hilmo:

Ik ging met mijn jongste begin oktober voor de ogentest toen was hij 3 jaar en twee weken. Het ging precies zoals jij beschrijft. Hij kende de plaatjes en deed echt zijn best, maar hij kwam tot hetzelfde punt als jouw zoontje. Bij ons werd ook gevraagd of er veel brildragers zijn in de familie en mijn man heeft idd al vanaf zijn 5e een bril.

We zijn van de week teruggewenst, dus een maandje later. De arts zei dat je vaak zag dat de ogen zelfs in een maand alweer een grote ontwikkeling doormaken. Ik was een beetje sceptisch vanwege de slechte uitslag de vorige keer maar wat schetste mijn verbazing: hij zag alles! Ik viel bijna van mn stoel van verbazing. Het kan dus echt echt zomaar meevallen!
pi_175204490
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:13 schreef Hilmo het volgende:
Oh interessant. Helemaal niet meer Sillie? Ook niet met 3 en 4 jaar? Want normaal hoef je na de twee jarige afspraak alleen maar op de 3 en 4 jaar te komen (waarvan de 4 jaar met prikjes en de 3 jaar met ogentest). Nieuw concept misschien?

Ik vind het ook altijd een stukje sentiment, de verpleegkundige doet dit al 3 jaar, dus vanaf R. baby is en de assistent ook en dat is zo fijn ook. En zo gek, hele tijd geleden met baby daar voor de prikjes en de soms gekke gesprekken en nu met een grote peuter.
Nou, dat had ik moeten vragen bedenk ik nu, maar ze zei echt dat het reguliere consulten vervangt. En die zijn hier volgens mij ook alleen met 3 en 4 jaar. Maar zo’n prik zal inderdaad toch gegeven moeten worden. Wellicht moet je dan enkel voor de prik komen..

En hoe dat dan met die ogentest moet werken.. Bij de e-health versie krijg je een hele zooi vragenlijsten die je moet doorlopen. Wellicht zitten daar dan vragen over zicht in verwerkt en gaan ze er bij geen aanwijzingen vanuit dat er geen problemen zijn. De arts zei wel dat er, als er vanuit de antwoorden die ik geef, bijzonderheden naar voren komen, W. alsnog wordt opgeroepen voor een “fysiek” consult.
pi_175204521
Ohja, ik zal over vier maanden we weer eens een CB uitnodiging krijgen. Was niet van plan de plaatjes veel te gaan oefenen ofzo (waar staan ze?)

Qua fysieke check komen we elk half jaar bij de kinderarts (en voorheen elke drie maanden daartussen nog bij de verpleegkundige). Maar hij is ondanks lagere dosis inhaler echt NOOIT meer hoesterig. Hoezee! Voor t laatst benauwd geweest in juni! Dus we hopen op een goeie winter. Hij was eind juni 96 cm en 15,9 kilo.
Kwak
pi_175204701
Wat fijn voor Melba Kwak! Het lijkt me zo ellendig, benauwdheid.

Ik vond dit een fijne site met infofilmpje en plaatjes erbij.

V.w.b. de poetsdienst, die is ook 'uniek' ( :') ) voor de Vrije PSZ hier. Heeft volgens hun ook meer te maken met ouderparticipatie en binding dan met het ontlasten van de juffen. Er is ook een weekenddienst, dan mag je dus fijn de grotere klussen doen (op het weekendlijstje staat o.a. plinten poetsen en de WC een grote beurt geven :{ ) . Ik weet dat de Vrije School hier ook een rooster voor ouder-meedraai-en-poets-ochtenden heeft, in elk geval in de kleuterklassen. Annie gaat daar niet heen, dus deze ellende zou theoretisch nog doorgaan tot Tas 4 is. Maar ik doe het dus niet meer, ik bied wel aan om af en toe eens een zak was mee te nemen of een stuk speelgoed te repareren.

En geheel in strijd met het voorgaande ga ik daarom nu aan de slag met het enorm Waldorfverantwoorde zelfgeknutselde Sinterklaascadeau dat we volgende week bij juffie mogen inleveren. Een vishengel met een magneet en daarbij wolvilten visjes om op te hengelen. Want ik heb natuurlijk zeeën van tijd over met twee mini's en een nieuwe baan -O- . Ik heb best wel spijt van de keuze voor deze PSZ, eigenlijk :@ . Maar goed, Annie heeft het er naar haar zin en het duurt niet eeuwig..

/klaagposts. Promised.

Om af te sluiten wat leuks. Annie wilde vanochtend niet haar pluizige zwarte trui aan die ik had gepakt. "Want IK ben NIET BARBABOB :( . En ik vind hem NIET SCHITTEREND :( . En OOK NIET PRACHTIG :( ." Aldus. O+ .

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 21:28:21 ]
  maandag 20 november 2017 @ 21:47:42 #118
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_175205237
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ik zal over vier maanden we weer eens een CB uitnodiging krijgen. Was niet van plan de plaatjes veel te gaan oefenen ofzo (waar staan ze?)

Qua fysieke check komen we elk half jaar bij de kinderarts (en voorheen elke drie maanden daartussen nog bij de verpleegkundige). Maar hij is ondanks lagere dosis inhaler echt NOOIT meer hoesterig. Hoezee! Voor t laatst benauwd geweest in juni! Dus we hopen op een goeie winter. Hij was eind juni 96 cm en 15,9 kilo.
In het groeiboekje, staan ze hier op bladzijde 95.. anders staat er in de index wel iets over 'ogentest'. De plaatjes vond ik iig niet duidelijk.. maar hier werd schoen ook goedgekeurd, terwijl het eigenlijk een laarsje was..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_175205389
Is het nou een kerk met een wolk erboven of een sleutel?
Ik dacht dus kerk, maar toen Lou tijdens de oogtest het benoemde als een sleutel zie ik dat er ook wel in
  maandag 20 november 2017 @ 21:55:07 #120
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_175205426
Oef Razz, daar zit je niet op te wachten dat gepoets! Hier op het vrije kdv hoeven we dan weer niks qua schoonmaken (wel later op de vs zelf). We moeten wel een schatkistje knutselen voor Sinterklaas, maar de uitnodiging voor de knutselavond sturen ze dan op de dag zelf 8)7 Dan kan ik dus niet meer he. Verder is N echt heel gelukkig daar, echt gek om te zien dat je kind een eigen leven gaat leiden met liedjes en vriendjes die ik niet ken...

Wij moeten over twee maanden extra naar het cb (met 2,5 jaar) omdat ze niet genoeg aangekomen was in gewicht vorige keer. Zo te voelen is dat nu niet meer zo'n probleem...
De ogentest wordt ongetwijfeld geen succes, want als N iets niet wil, dan doet ze het gewoon niet. Assertief is ze wel, gewoon oudere kindjes wegduwen enzo... Zo van: Ik wil daar staan, dus ga ik daar staan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_175205430
Nieuwe baan Razz, bevalt het goed? Kan me voorstellen dat het wel vermoeiend is naast de aandacht die je tweetal thuis vraagt :+

Collectieve CB dag :D Hier alweer een tijdje terug, maar wij zijn ook nog een keer terug gegaan omdat meneer de 1e keer weigerde zich te laten wegen, meten of die bril op te doen :') De 2e keer is vriend geweest dus ik heb geen idee hoe het ging, afgezien van 'goed' :+
pi_175205451
Die kerk met een wolk, is een sleutel ja. Maar het maakt niet uit wat je zegt, bij die hond, zegt R. namelijk de boze wolf. Ach, als het maar hetzelfde is elke keer. Interpretatie vind ik zelf juist wel leuk. Beetje creatief zijn haha.
pi_175205506
F heeft vandaag op het kdv nog een mooie tekening gemaakt voor poes. Toen vriend hem kwam halen kreeg hij een heel spervuur van 2 vriendjes van F over 'waarom de poes dood was' en 'waarom hij nu in de modder ligt' (begraven in de tuin)
We hebben vandaag nog filmpjes gekeken van poes en dat was leuk :)
pi_175210807
Wat een gedoe, Razz, is dat poetsgebeuren verplicht? En nieuwe baan, dat zal zeker druk zijn. Ik had gisteren weer een sollicitatiegesprek, maar ga na een nachtje er over slapen daar aangeven dat ik het niet ga doen. Het weegt niet op tegen wat ik nu heb, vooral omdat het een probleem geeft met opvang.

Fazz, lief dat hij er zo mee bezig is.

Vervelend van die ogentest. Ik ben tzt heel benieuwd naar J. Ik heb zelf vanaf groep 5 een bril maar mijn vriend heeft hele goede ogen.

J mocht gisteren zijn schoen zetten. En dus zaten we al vroeg beneden vanochtend
:s) Leuk hoe hij dat beleeft.
Over die discussie: wij spelen het sint-spel gewoon mee. Tegen de tijd dat J vragen gaat stellen, ben ik voor de wedervragen.

Ik had het een poosje terug over meer opvangdagen... J gaat nu voor een paar weken toch een extra dag naar het kdv. Hij gaat dan ma-wo-do, dus inderdaad met een dag ertussen zoals sommigen hier opperden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:34:40 #125
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_175211483
Hupje, je woont vast niet in de buurt. Maar wij zoeken collega’s ;)
Hier in de buurt zijn op dit moment heel veel vacatures die niet opgevuld worden.

N en L mochten gisteren hun schoen zetten. Straks samen met ze kijken wat er in zit.

N en L krijgen met 3 jaar een redelijk uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis. Zal vast ook wel de ogentest bij zitten. Duurt nog wel even. Al moeten we met N 5 december naar de oogarts, omdat haar ogen niet recht staan/ze scheel kijkt. Die gaat dan kijken naar de samenwerking tussen de ogen. Misschien kijkt hij ook wel naar de werking van de ogen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')