https://www.upinthesky.nl(...)piloten-vrije-markt/quote:KLM werft tientallen nieuwe piloten in de vrije markt, buiten de eigen vliegschool om. Dat bevestigt een woordvoerder van de maatschappij desgevraagd aan Up in the Sky.
Vacature
“KLM groeit verder in 2018 en de aanwas van de KLM Flight Academy alleen is niet voldoende,” aldus de woordvoerder. De vacature voor KLM-vliegers wordt vanaf 4 december opengesteld, voor een periode van twee weken.
Overschot
In die periode hoopt KLM dertig tot veertig nieuwe piloten te rekruteren. “De eerste nieuwe vliegers treden dan 1 mei in dienst,” zegt de woordvoerder. Tijdens de crisis en de naweeën daarvan, was er juist een overschot aan piloten en kon KLM makkelijk toe met de afgestudeerden van de KLM Flight Academy, voorheen de KLM Luchtvaart School (KLS).
Crisis
Het aantal studenten dat daar wordt aangenomen, is tijdens de crisis vastgesteld op zestig; genoeg om de vacatures van de vliegers die met pensioen gaan in te vullen. Nu de luchtvaart en ook KLM weer groeit, is de vraag naar piloten toegenomen.
Lenen
Vorige maand werd al bekend dat KLM ook de helpende hand biedt bij de financiering van de opleiding voor vliegers. Een opleiding tot piloot is een kostbare aangelegenheid, dat kost ongeveer een ton. Doorgaans moeten aspirant-vliegers geld lenen om de studie te kunnen bekostigen. ABN Amro trok vorig jaar als laatste bank de stekker uit de ‘pilotenleningen’.
Risico
Daardoor stokte de aanmeldingen op de vliegscholen. KLM, ABN Amro en de KLM Flight Academy kwamen begin oktober een financiële constructie overeen waardoor het risico voor de bank dusdanig verkleind wordt, dat studenten weer in aanmerking komen voor een lening bij ABN. Mochten de afgestudeerden van de Flight Academy binnen 5 jaar geen baan als vlieger hebben bij KLM, dan wordt de lening afgelost via een garantiefonds.
Benen
Die constructie werd opgetuigd om ervoor te zorgen dat KLM voldoende instroom krijgt van nieuwe vliegers. Dit jaar werden al zo’n 150 afgestudeerden van de KLM Flight Academy aangenomen door KLM. Omdat de huidige instroom niet voldoende is om de vraag van KLM bij te benen, stelt de maatschappij nu een externe vacature op.
Ik had het misschien anders moeten formuleren. Het lijkt er nu op dat ze in Goosebay onvoldoende middelen hebben om het vliegtuig weer in volledig werkende staat te krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat je er ook aan wil hangen, je zal het er toch heen moeten vliegen. Goosebay staat niet echt bekend om zijn grote voorraad spare onderdelen
En aangezien het groot is, moet het in een Antonov (124? 225?) en die moet ook maar net beschikbaar zijn op het moment dat je er heen wil vliegen.
Zo makkelijk gaat dat niet in de luchtvaart, dan zou die massa eerst volledig goedgekeurd en gecertificeerd moeten zijn voor gebruik aan dat luchtvaartuig etc. Denk hierbij aan aërodynamica, bevestiging, gewicht, etcquote:Op vrijdag 17 november 2017 10:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik had het misschien anders moeten formuleren. Het lijkt er nu op dat ze in Goosebay onvoldoende middelen hebben om het vliegtuig weer in volledig werkende staat te krijgen.
Ik zou dan redeneren: monteer een massa op de plaats van de beschadigde motor en vlieg de A380 en de nieuwe motor naar de locatie waar je het vliegtuig volledig kunt repareren. Maar goed, ik ben ook maar een noob...
quote:Een groep politieagenten uit Dubai heeft zichzelf in het Guinness Book of Records gezet. De agenten trokken samen een A380 van Emirates voort aan een touw.
Volgens de lokale krant de Khaleej Times stond het vorige record op naam van 100 mensen die in Hong Kong een Boeing 747-400 van Cathay Pacific voorttrokken. De agenten uit Dubai verbraken dit record tijdens de Dubai Fitness Challenge.
In de hitte van Dubai trokken de 100 agenten samen een A380 van 302 ton. Het gevaarte kwam uiteindelijk honderd meter ver. Die afstand was voldoende om in het Guinness Book of Records te komen.
Denk dat ze jaarlijks nog meer kwijt zijn aan stakingenquote:Op donderdag 16 november 2017 19:01 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat kost AF wel miljoenen lijkt me? Zo'n A380 die weken stilstaat.
Nieuw seizoen van The Grand Tour komt er aan. DHL is de Official Logistics Partner van het programma.quote:In januari 1981 verdrinken drie Nederlandse marinemannen in de Ierse Zee als hun vliegtuig, een Breguet Atlantic, tijdens een patrouillemissie naar Russische onderzeeboten in zee stort. Oorzaak: een kapot hoogteroer.
Acht jaar daarvoor komt bij een soortgelijk ongeluk de bemanning met de schrik vrij. Defensie ontdekt dat dit type vliegtuig onveilig is, maar stuurt het toch de lucht weer in. Met als gevolg de drie doden in 1981. Andere Tijden over onwetende militairen en een ongeluk dat voorkomen had kunnen worden.
twitter:MrJamesMay twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 21:47:15 I've suggested naming the Hammond plane 'Brace for impact'.Name That Plane - https://t.co/WcIWYrBquH - DHL Express https://t.co/BHHdfe7TsD reageer retweet
twitter:MrJamesMay twitterde op woensdag 18-10-2017 om 18:18:29 Best I could come up with over a mug o' char and a Bounty. https://t.co/5ewBDvAhoY reageer retweet
Moet inderdaad volgens EASA regelgeving een motor onder hangen, je mag niet zomaar een stuk metaal zonder certificering eronder hangen.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom ze speciaal een hele motor overvliegen, die ze dan vervolgens niet gebruiken. Als ze dan toch willen dat er op die plek iets aan die vleugel hangt, kunnen ze dan niet beter iets robuusts met een vergelijkbare massa monteren? Of desnoods een ander type motor?
Leuker kunnen we het niet maken...quote:Op zondag 19 november 2017 16:48 schreef artm het volgende:
Bijkomend probleem is dat de motor geen eigendom is van Air France, maar die worden apart geleased. Air France moet dus een additionele lease overeenkomst aangaan met een engine lease maatschappij.
Nee, die heeft Rolls Royce motoren; Air France heeft Engine Alliance.quote:Op zondag 19 november 2017 16:48 schreef artm het volgende:
Heeft Singapore Airlines niet hetzelfde type motor? Die hebben namelijk onlangs een A380 geparkeerd in Zuid-Frankrijk.
Wordt inderdaad geleased.quote:Op zondag 19 november 2017 17:05 schreef derLudolf het volgende:
Maar die A380 is dus wel eigendom van AF? Of een andere leasebedrijf?
Misschien interessant artikel over Rolls Royce over het product wat ze leveren: http://www.economist.com/node/12887368quote:Op zondag 19 november 2017 17:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken...
Zou gaan om een brandalarm in het vrachtruim.twitter:flightradar24 twitterde op maandag 20-11-2017 om 09:57:02 KLM flight #KL598 from Cape Town to Amsterdam, squawked 7700, made a quite fast descent (-5000 feet/min) and divert… https://t.co/wZFE3w4HTd reageer retweet
Yep, hier de pan pan call op 0:15: http://archive-server.liv(...)ov-20-2017-0830Z.mp3quote:Op maandag 20 november 2017 11:31 schreef biertapper het volgende:Zou gaan om een brandalarm in het vrachtruim.twitter:flightradar24 twitterde op maandag 20-11-2017 om 09:57:02 KLM flight #KL598 from Cape Town to Amsterdam, squawked 7700, made a quite fast descent (-5000 feet/min) and divert… https://t.co/wZFE3w4HTd reageer retweet
Een ongecontroleerde brand aan boord is waarschijnlijk een van de grootste nachtmerriescenario’s inderdaad.quote:Op maandag 20 november 2017 11:43 schreef El_Grando101 het volgende:
Lijkt me het meest vervelende van allemaal, brand aan boord. En al helemaal in het vrachtruim.
Gelukkig vals alarm.
Een kennis van me heeft het gehad in een klein kistje (Piaggio) een aantal jaar geleden:quote:Op maandag 20 november 2017 11:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een ongecontroleerde brand aan boord is waarschijnlijk een van de grootste nachtmerriescenario’s inderdaad.
Dat nog niemand op het idee was gekomen om wat helium uit de ballon te laten lopen om zo het liftend vermogen van het ding om laag te brengen zodat-ie niet weg zou kunnen vliegen...quote:Op maandag 20 november 2017 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
De Airlander 10 maakte afgelopen vrijdag nog een succesvolle testvlucht waarmee het testteam naar de volgende testfase kon, zaterdag is het vrijgekomen van de ankermast. Veiligheidssysteem zorgde ervoor dat het luchtschip leegliep.
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/7hCHa.GsOfH7svZvdkr30w--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9MTI4MDtoPTk2MA--/http://media.zenfs.com/en(...)b3006e568]afbeelding[/url] ]
Dat is hier dus ook gebeurd.quote:Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef FredvZ het volgende:
Dat nog niemand op het idee was gekomen om wat helium uit de ballon te laten lopen om zo het liftend vermogen van het ding om laag te brengen zodat-ie niet weg zou kunnen vliegen...
80 jaar geleden hadden ze ook al last van loskomende zeppelins, je zou toch denken dat daar nu wel van geleerd is?
Bijzonder dat zo'n gevaarte er dan toch nog vandoor kan gaan.quote:
Toestel is in een weiland op eigen/naast eigen terrein terecht gekomen.quote:Op maandag 20 november 2017 14:54 schreef FredvZ het volgende:
Bijzonder dat zo'n gevaarte er dan toch nog vandoor kan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |