quote:
quote:Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
dikkoppen maar veilig in hun patserbak zitten
Nee dan word je inderdaad niet verblind: jij verblind hoogstens mij in de spiegels, met die felle Xenon of LED verlichting.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:10 schreef H4ppy het volgende:
[..]
[..]
Ik herken me totaal niet in dit probleem, maar dat zal vast wel omdat ik in een "patserbak" rijd.
Het is waarschijnlijker dat je gewoon fatsoenlijke ogen hebt.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:10 schreef H4ppy het volgende:
[..]
[..]
Ik herken me totaal niet in dit probleem, maar dat zal vast wel omdat ik in een "patserbak" rijd.
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:11 schreef PJR het volgende:
Als jij daadwerkelijk regelmatig een paar seconden verblind wordt tijdens rijden kun je beter stoppen en je rijbewijs inleveren. Je bent een gevaar op de weg, mafkees.
Ja, die verlichting is kut, maar als jij daardoor een paar seconden niets meer ziet, hoop ik dat je zelf ook wel snapt dat het niet verantwoord is om achter het stuur te kruipen.
Maar ik had ook niet anders verwacht. Op internet gedraag je je precies zo als Braddie, dus in het verkeer vast ook.
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Heb je last van nachtblindheid (serieuze vraag)?
Dit slaat echt kant nog wal. Ik kan me herinneren dat jij nog helemaal niet zo lang je rijbewijs hebt dus mezelf een 'betere chauffeur dan menig persoon' noemen zal ik nog even laten.,quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Klinkt alsof je je spiegel verkeerd afstelt. En probeer een nachtbril.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.
Ja dus? Ik zou volgens jou mijn rijbewijs moeten inleveren, omdat andere mij met hun auto mij verblinden. Dat ligt dan toch niet aan mij, maar aan de afstelling van hun koplampen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:17 schreef Dezain het volgende:
[..]
Dit slaat echt kant nog wal. Ik kan me herinneren dat jij nog helemaal niet zo lang je rijbewijs hebt dus mezelf een 'betere chauffeur dan menig persoon' noemen zal ik nog even laten.,
Ja dat zou je zeggen: maar als ik hem lager afstel, dan zie ik te weinig in die buitenspiegels. En als ik ze helemaal omlaag zet, dan zie ik er niks meer in en weerkaatst het licht naar onder.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je spiegel verkeerd afstelt. En probeer een nachtbril.
Ik was niet diegene die vertelde dat je beter het rijbewijs weer in kon leveren. Je bent in ieder geval wel snel op je teentjes getrapt.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja dus? Ik zou volgens jou mijn rijbewijs moeten inleveren, omdat andere mij met hun auto mij verblinden. Dat ligt dan toch niet aan mij, maar aan de afstelling van hun koplampen.
En ja, ik heb meer rijervaring dan menig 18 jarige die alleen in papa of mama zijn auto kan rijden
Ga maar eens in Engeland rijden, daar doe je pas echt rijervaring door op!
Precies dezelfde zelfoverschatting als Braddie. Omdat je een paar keer in Engeland hebt gereden moet je wel een goede chauffeur zijn.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
TS zit in z'n campingstoel in z'n auto.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:26 schreef mstx het volgende:
Je hebt helemaal gelijk TS, de hele wereld is gek behalve jij.
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:24 schreef Dezain het volgende:
[..]
Maar jij durft dus te beweren dat je met een paar keer Engeland en zo +- een jaar je rijbewijs hebt je ervaren bent? Nou nou..
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:27 schreef PJR het volgende:
[..]
Precies dezelfde zelfoverschatting als Braddie. Omdat je een paar keer in Engeland hebt gereden moet je wel een goede chauffeur zijn.
Als jij een paar seconden verblind wordt door de koplampen van anderen, dan is er iets goed mis. Met jou, niet direct met die lampen. En als je dan nog gewoon de weg op gaat, dan ben je inderdaad een gevaar.
Maar je hebt de anti-verblindingsstand op je binnenspiegel nog steeds niet ontdektquote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Jawel: die staat altijd in donker op nachtstand, maar dat lost het probleem nog niet op. Want de linkerbuitenspiegel heeft niet zo'n nachtstand, dus dan word ik via die spiegel wel verblind.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar je hebt de anti-verblindingsstand op je binnenspiegel nog steeds niet ontdekt
Ervaring komt met de jaren, niet met het aantal kilometers.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
Hier links rijden is ook een hele ervaring hoorquote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden
Je bent in het donker een gevaar op de weg. Laat je ogen testen en lever je rijbewijs aub in.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Vraag jezelf dan eens af waarom verder niemand er last van heeft.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel: die staat altijd in donker op nachtstand, maar dat lost het probleem nog niet op. Want de linkerbuitenspiegel heeft niet zo'n nachtstand, dus dan word ik via die spiegel wel verblind.
ben op de brommer nog wezen rondtoeren in engeland, zo spannend is het niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Nou, fijn dat je daar 'goed' kan rijden maar daar heb je hier in Nederland werkelijk geen zak aan. Zelfde met mph naar km/u, leuk maar je hebt er niets aan. Ik kan mechanica schema's oplossen en ben goed met athrokinematica, heb ik echter in het verkeer niks aan..quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Koplampen worden jaarlijks met de APK gecontroleerd en zolang er in auto's niet extreem veel belading achterin ligt of een caravan/aanhanger erachter zit staan ze heus niet verkeerd afgesteld. Hooguit te laag. Ik weet niet hoe laag jouw Franse gebakje is maar vast niet zo laag.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.
En dan zijn er ook nog veel mensen, die simpelweg de koplampen verkeerd afgesteld hebben.
Dat ligt aan jou. Aan je ogen, je mentale gesteldheid en de afstelling van jouw spiegels.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.
quote:Op donderdag 2 november 2017 11:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hier links rijden is ook een hele ervaring hoor
Wie zegt dat niemand er last van heeft? Volgens mij hebben juist veel mensen er last van, maar hebben ze het allang geaccepteerd.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vraag jezelf dan eens af waarom verder niemand er last van heeft.
Tip...niet in de lampen kijken. Maakt namelijk geen fuck uit of het halogeen, xenon of led is. Zijn allemaal hetzelfde afgesteld. Verschil is dat onervaren chauffeurs om de een of andere reden in de lampen gaan zitten starenquote:Op donderdag 2 november 2017 11:41 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand er last van heeft? Volgens mij hebben juist veel mensen er last van, maar hebben ze het allang geaccepteerd.
Of zitten ze zelf in een auto, met Xenon verlichting en zitten ze hoger. Waardoor zij niet snel verblind worden, maar wel veelvuldig kleine auto's zoals de mijne vol in de spiegels schijnen.
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!quote:Op donderdag 2 november 2017 11:46 schreef PJR het volgende:
[..]
Waarom ben ik nou weer een trol?
Als de situatie zoals je die in de OP schetst waar is, ben je echt niet goed snik. Als je in de auto regelmatig seconden lang verblind bent en je kiest ervoor om toch te rijden, dan is dat echt krankzinnig. Mocht je iemand aanrijden dan zou dat berecht moeten worden als (poging tot) moord, gezien je heel bewust dit risico neemt.
Man man man.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als jullie niet normaal kunnen reageren, dan doe ik dat ook niet. Het een beetje op mijn mentale gesteldheid spelen! Flikker toch een eind op! Wie denken jullie wel niet te zijn?!
Dat is precies de reden, waarom dit forum een langzame pijnlijke dood sterft. Want hier kun je geen serieus topic openen, en er word wel op de man gespeeld.
Nou nou, jij begon al op de vorige pagina met 'loser' en mij heb je geen een keer iets (onterecht) minachtend horen zeggen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als jullie niet normaal kunnen reageren, dan doe ik dat ook niet. Het een beetje op mijn mentale gesteldheid spelen! Flikker toch een eind op! Wie denken jullie wel niet te zijn?!
Dat is precies de reden, waarom dit forum een langzame pijnlijke dood sterft. Want hier kun je geen serieus topic openen, en er word wel op de man gespeeld.
Ja, dat doet mijn auto ook, maar dat is jouw probleem, en niet van mijquote:Op donderdag 2 november 2017 11:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee dan word je inderdaad niet verblind: jij verblind hoogstens mij in de spiegels, met die felle Xenon of LED verlichting.
Ik kom zo vaak bestuurder hier in de buurt tegen op de B wegen die ook met grootlicht rijden en dit simpelweg vergeten af te zetten. Zelfs hier raak ik niet seconden door verblind.. Niet in de lampen kijken is je neem ik aan geleerd tijdens het rijlessen?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!
Flikker toch op, dat is gewoon wat er gebeurt wanneer je door licht verblind word.
Wow, al wel 20.000km dit jaar dat is helemaal niks. En dan ook eens in Düsseldorf. Ga eens rijden in San Francisco, of New York, of Los Angeles, of welke andere megastad dan ook, en dan kom je dan terug.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
En dat mag? Maar dan word alsnog in die linkerbuitenspiegel geschenen, en daar heb ik geen oplossing. Buiten hem helemaal naar onder te zetten, maar dan is het nut van de spiegel weg.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef Dezain het volgende:
Flikker wat blinderlingsfolie over die achterruit dan als je er zo'n last van hebt.
Zolang je 2 buitenspiegels hebt; ja. Heb je in ieder geval van de binnenspiegel geen last meer. Met zo'n auto hoor je trouwens ook gewoon rechts te rijden..quote:Op donderdag 2 november 2017 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
En dat mag? Maar dan word alsnog in die linkerbuitenspiegel geschenen, en daar heb ik geen oplossing. Buiten hem helemaal naar onder te zetten, maar dan is het nut van de spiegel weg.
Wat ik trouwens gewoon doe als ik het spugzat ben: dan blijf ik lekker rechts, en spiegel ik via de nachtstand wel op achterliggers.
Mij gebeurt dat niet hoor. Als ik regelmatig enkele seconden verblind zou raken achter het stuur, zou ik voorlopig stoppen met rijden. Dan zou ik mijn spiegels goed afstellen, als dat niet helpt mijn ogen laten onderzoeken.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!
Flikker toch op, dat is gewoon wat er gebeurt wanneer je door licht verblind word.
Ik zie toch nog wel alles hoor, maar ik vind het gewoon ontiegelijk ergelijk en de oorzaak zie ik in de technologische vooruitgang! Geel licht, is namelijk een stuk minder verblindend dan dat wittelicht.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:07 schreef PJR het volgende:
[..]
Mij gebeurt dat niet hoor. Als ik regelmatig enkele seconden verblind zou raken achter het stuur, zou ik voorlopig stoppen met rijden. Dan zou ik mijn spiegels goed afstellen, als dat niet helpt mijn ogen laten onderzoeken.
Haha 😂quote:Op donderdag 2 november 2017 12:02 schreef Dezain het volgende:
[..]
Met zo'n auto hoor je trouwens ook gewoon rechts te rijden..
Geeft dat geen last met de APK? Ik vond de af fabriek xenon in m’n A4 uit 2003 heerlijk. Maar kwam van nog oudere bakken en heb daarna weer een oude bak gekocht 😄quote:Op donderdag 2 november 2017 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Wat ik overigens wel merk is, die auto's hebben automatische stellende lampen (zoals aangegeven eerder in het topic), heb echter al mensen gehad die mij vroegen de basis instelling iets omhoog te trekken omdat het volgens hun te laag staat.
Vaak stellen ze het bij zonder het te vermelden bij de klant bij de APK, maarja, bij leasebakken gaat dat niet op omdat die eerst een APK vrijstelling hebben, dus rijden ze rond en verlichten ze de maan ipv het wegdek.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geeft dat geen last met de APK? Ik vond de af fabriek xenon in m’n A4 uit 2003 heerlijk. Maar kwam van nog oudere bakken en heb daarna weer een oude bak gekocht 😄
Dit dus.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:21 schreef Anthony9219 het volgende:
De meeste nieuwe auto's met xenon/led verlichting zijn goed afgesteld gelukkig. Ik kan niet zeggen dat ik er nooit last van heb, maar word zeker niet constant verblind. Bij oude auto's zie je ook zo vaak 1 van de lampen omhoog staan, dan heb je daar ook last van.
De enigen die ze echt van de weg moeten halen zijn de mensen die xenon zetten in een auto lampenunit die daar niet voor bedoeld is. Naast dat dat er kut uit ziet, verblind je daar dus wel constant mensen mee.
Maar rijd je ook wel eens in Engeland?quote:Op donderdag 2 november 2017 14:56 schreef halfway het volgende:
Ik heb nu 23 jaar mijn rijbewijs en rij 30.000km per jaar, het verhaal van TS kan ik onderschrijven echter is het niet zo heel veel ik denk 1x per week.
Dit!quote:Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef Dezain het volgende:
Flikker wat blinderlingsfolie over die achterruit dan als je er zo'n last van hebt.
Ik ben het met je eens, toevallig heeft braddie ook last van dat hij snel in het donker verblind word door felle lichten. Dat heeft iets met je ogen te maken ofzo.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:11 schreef PJR het volgende:
Als jij daadwerkelijk regelmatig een paar seconden verblind wordt tijdens rijden kun je beter stoppen en je rijbewijs inleveren. Je bent een gevaar op de weg, mafkees.
Ja, die verlichting is kut, maar als jij daardoor een paar seconden niets meer ziet, hoop ik dat je zelf ook wel snapt dat het niet verantwoord is om achter het stuur te kruipen.
Maar ik had ook niet anders verwacht. Op internet gedraag je je precies zo als Braddie, dus in het verkeer vast ook.
Ik ben ook nog maar een erg jonge bestuurder en heb zelf ook een paar maanden lang aardig wat kilometers op de verkeerde weghelft gezeten. Maar dan op wegen die geen 100 meter recht zijn en heel veel heuvels heeft. En tot mijn gekke verbazing de snelheidslimiet 100 is terwijl je op een vergelijkbare weg in Nederland 60 zou mogen. (Tasmanië, Australië voor de kenners) en dat maakt mij echt geen speciaal betere bestuurder hoor, vond het eerlijk gezegd veel fijner om op de linker weghelft te rijden.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Probeer de vraag te begrijpen. Je kan wel in het donker zien maar kan je ook goed tegen tegenlicht? En moeten je ogen heel lang wennen aan donker - licht - donker?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.
Sommige ogen kunnen minder goed tegen fel licht in donkere situaties. Is per persoon verschillend. Ik heb zelf ook een lage auto en heb nooit problemen met fel licht, omdat ik er niet door verblind wordt.quote:Op donderdag 2 november 2017 15:02 schreef Palomar het volgende:
Mijn auto heeft ook led-koplampen en die zijn ook behoorlijk fel, maar heb eigenlijk nog nooit gehad dat er naar me geseind werd omdat ik mensen verblind. Zou ook vreemd zijn, want anders kregen zulke lampen echt geen goedkeuring. Heb het idee dat TS zich een beetje aanstelt. Of die 205 is zo laag dat je er meer last van hebt dan met de gemiddelde auto.
Waar ik verder wel rekening mee houdt zijn mijn remlichten (ook full led). In d efile of voor het stoplicht probeer ik niet aldoor de rem ingetrapt te houden, omdat dat voor degene 2 meter achter me wel best fel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |