abonnement Unibet Coolblue
pi_174637417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Jaloezie? Afgunst?

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.

En dat zijn absoluut geen diehard fans
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
Das echt veel :o
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:41:29 #27
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef SnowOokami het volgende:
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637575
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Tja die heb je overal wel :P
pi_174637601
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:46:53 #30
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:45 schreef Gezicht het volgende:
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637675
So it begins:
quote:
Brawn calls for better F1 review system
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:01:45 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638045
quote:
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638058
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:46 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aan :D

Zou wel mooi zijn. Gelukkig conflicteert dat maar twee keer per jaar ofzo: in de VS en Mexico.
Flesje bier
pi_174638105
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan.
Flesje bier
pi_174638220
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:32:21 #36
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174638831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien.

Hoe hij met de regels omgaat getuigd niet van kwaliteit zoals een persoon die in een grijs gebied kan werken dat zou moeten aanvoelen.
In Japan ging hij in iedergeval grandioos de fout in. Daar heb je geen statistieken voor nodig om aan te tonen dat hij de regels overtrad.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33:13 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638858
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Niet dat het iemand opgevallen is O-) maar het gaat mij er niet zo zeer om of het volgens de formele regels wel of niet terecht was om Verstappen een penalty op te leggen (en de maatregelen die jij voorstelt gaan daar wel over), maar om het feit dat de FIA de afspraken met de teams negeert. Die waren:

Na Mexico 2016:
- geen beslissing mbt een penalty die de podiumplekken kan beinvloeden zonder alle beelden eerst zorgvuldig te bekijken en de coureurs te horen;
- geen coureurs uit de green room plukken (of vh podium), wat ook niet meer kan als bovenstaande afspraak nagekomen wordt.

Begin dit seizoen:
- de FIA/wedstrijdleiding/stewards gaan geen werk zoeken, er worden slechts (mogelijk) penalty's opgelegd/mogelijk overtredingen bekeken een team bezwaar heeft ingediend tegen de handelwijze ve coureur.

De FIA heeft al die afspraken overtreden, toont zich een onbetrouwbare partner,men mag daar best op aangesproken worden. Moet daar op aangesproken worden eigenlijk.

Afgezien daarvan is het erg wrang dat penaltybeslissingen richting Max in Mexico 2016 de aanleiding waren om tot die afspraken te komen (die na de race in Mexico dus), en dat uitgerekend Max nu de dupe wordt van het zich niet aan die afspraken houden door de FIA wordt.

Daarnaast is de inconsequentie van de penalty's die de FIA uitdeelt al tijden een issue, zo ook afgelopen race. Dat kan zo niet langer. En dan heb ik het dus niet alleen over verschillende maatstaven binnen 1 race, maar ook binnen 1 seizoen en tav bepaalde coureurs ("we willen ons niet in de strijd om de titel mengen". Door dat niet te doen doe je het alsnog. Coureurs laten wegkomen met hele grove overtredingen, er zeer mild mee omgaan is bizar. De andere titelkandidaat heeft nadeel vh met fluwelen handschoentjes aanpakken vd concurrent) etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638897
Simpel, grasstroken in de binnenbochten. Baan-curb-0,5m asfalt-2m gras. Opgelost en safe.
pi_174638908
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Wie dit leest is gek
pi_174639028
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174639037
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:39:36 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639042
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:41:31 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174639112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174639198
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:47:02 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639253
Grasstroken lijkt me gewoon een eenvoudige oplossing. Vertraag je de auto's genoeg mee zonder ze te slopen. Eventueel hogere kerbs om de banden te slopen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:56:44 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee, daar gaat het (hier) niet om.
Afspraak was: geen (mogelijke) straf zonder klacht. Ferrari heeft geen klacht ingediend. FIA had niks moeten doen ogv die afspraak. Toch gedaan.
Afspraak was: geen podiumwijzigende beslissing zonder alle beelden + horen coureurs. Niet gebeurd.
Afspraak was: geen coureurs uit de green room (of nog dichter bij de podiumceremonie) plukken. Wel gebeurd.

Of er werkelijk sprake was ve overtreding vd (formeel vastgelegde) regels en of de penalty al dan niet terecht dan niet meer, daar kom je dan niet eens aan toe. Afspraken geschonden ---> onterechte straf.

Daarbij komt de inconsequentie, de onvoorspelbaarheid en de mogelijke uitwijkmanouvre. En het feit dat Connely betrokken is (schijn van partijdigheid, zeker na zijn actie richting het overhalen Paddy Lowe om alsnog een klacht in te dienen in Japan toen, en hier tegen de afspraken in te penalizen zonder klacht).

De formele regels komen op de laatste plek in deze.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:02:58 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:09:34 #47
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174639791
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10:03 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:16:16 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Zo is dat.

Op naar Mexico!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:23:36 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen..
Ook niet nadat het seizoen voorbij is overigens, tenzij afgesproken dat het (al dan niet vooralsnog) afspraken voor 1 seizoen waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')